Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement obține la ICCJ o soluție definitivă în favoarea unui cunoscut operator de restaurante, într-o dispută judiciară cu un probatoriu voluminos, care a durat peste 4 ani. Proiect coordonat de Ioana Gelepu (Managing Partner)
14 Februarie 2024
M. T.Pentru a constata faptele ilicite, instanțele au realizat o analiză migăloasă a unei varietăți de chestiuni juridice.
Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement a obținut, la începutul acestui an, o soluție definitivă în favoarea unui cunoscut operator de restaurante, prin care a fost admisă o acțiune în concurență neloială, fiind interzise fapte de tipul deturnarea clientelei. De asemenea, instanța a acordat clientului asistat despăgubiri constând în pierderea șansei de a obține anumite rezultate economice din relația cu un potențial client și, respectiv, cu un client deturnat. Proiectul a fost coordonat de avocatul Ioana Gelepu, coordonatoarea cabinetului.
Litigiul a fost inițiat de o companie renumită, ce activează în 3 domenii de business interconectate, și anume: operator de restaurante, catering de evenimente și operator de food court.
Litigiul a fost inițiat de o companie renumită, ce activează în 3 domenii de business interconectate, și anume: operator de restaurante, catering de evenimente și operator de food court.
Soluția pronunțată de Înalta Curte de Casație și Justiție pe 18 ianuarie 2024 pune capăt unei dispute judiciare care a durat peste 4 ani, antrenând un probatoriu voluminos, inclusiv o expertiză contabilă și audierea a 7 martori.
Prin hotărârea rămasă definitivă s-a constatat săvârșirea următoarelor fapte ilicite, instanța dispunând, în esență, interzicerea utilizării, în cadrul unui restaurant deschis de competitor, a conceptului prin care devenit cunoscută activitatea reclamantei pe segmentul relevant, precum și a elementelor esențiale cuprinse în oferta transmisă de aceasta unui potențial client. De asemenea, au fost interzise folosirea informațiilor confidențiale de natură comercială aparținând reclamantei, acțiunilor desfășurate în scopul obținerii, din partea furnizorilor reclamantei, a unor condiții similare cu cele practicate în relația cu aceasta din urmă, precum și deturnarea clientelei.
De asemenea, au fost acordate despăgubiri constând în pierderea șansei de a obține anumite rezultate economice din relația cu un potențial client (o bancă cunoscută) și, respectiv, cu un client deturnat (o școală privată).
Pentru a constata faptele ilicite descrise mai sus, instanțele au realizat o analiză migăloasă a unei varietăți de chestiuni juridice, unele aflate la confluența dintre noțiuni tradiționale (precum conduita de bună-credință sau uzanțele cinstite) și prezumții extrase în mod riguros și pragmatic pe baza unei situații de fapt extrem de dense, care includea o veritabilă radiografie a numeroaselor acțiuni ale concurentului pe perioada dedusă judecății.
În acest context, au fost verificate inclusiv aspecte care țineau de design-ul specific restaurantelor părților și modul de prezentare a felurilor de mâncare (conchizându-se că s-a reprodus conceptul folosit de reclamantă în restaurantele sale), tipurile de feluri de mâncare incluse de fiecare concurent în cadrul meniului ofertat către un potențial client și prețurile aferente, dar și aplicabilitatea normelor ce asigură o funcționare sănătoasă a pieței, precum cele care ocrotesc secretul comercial.
Proiectul a fost coordonat de-a lungul timpului de Ioana Gelepu.
Ioana Gelepu a activat timp de peste 21 de ani în două cunoscute societăți de avocatură, având calitatea de partener timp de 12 ani în cea de-a doua. Atrasă de un destin profesional independent și de modelul factotum, care permite aducerea nivelului serviciilor profesionale ale unui litigator la standardul unui sfătuitor personal, ea a decis ca, începând cu 1 martie 2023, să-și schimbe traseul profesional, pentru a activa într-o formulă elitistă de tip boutique de litigii.
Potrivit ultimei ediții a ghidului juridic Chambers Europe, care o evidențiază pe Ioana Gelepu în practica de Dispute Resolution (Band 5 în chiar primul an de funcțioare a firmei), avocatul se remarcă prin experiența sa în litigii, în special în ceea ce privește consilierea în dispute civile și administrative din sectorul sănătății. ”Ioana este un foarte bun litigator, are cunoștințe juridice foarte solide și este business-oriented", a declarat unul dintre clienții intervievați de Chambers Europe.
Ioana Gelepu îmbină know-how-ul avocaturii de business cu o abordare foarte personalizată, ce implică gestionarea la nivel personal a aproape tuturor detaliilor pe care le antrenează strategia și argumentarea unui caz, notează și Legal 500. Combinația asigură un produs finit de înaltă clasă, o adaptare pragmatică și eficientă la evoluția dosarului și o relație de tip "umăr la umăr" cu clientul pe tot parcursul duelului litigios, punctează ghidul juridic internațional.
Mai multe detalii despre Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement pot fi găsite pe gelepu.ro.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 251 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...