Litigatorii RTPR au un mandat în care pretențiile reclamantului sunt de 800 mil. €. Valentin Berea, Partener: Criza cred că va accelera deciziile de a acționa în instanță. Debitorii vor căuta să se exonereze cât mai mult de obligații pe care nu mai pot, sau nu mai este rentabil economic pentru ei să și le execute, iar creditorii vor fi nevoiți să își apere propriile interese
16 Iunie 2020
Ștefania EnacheCu siguranță se va discuta mult în instanțe despre forța majoră și impreviziune în perioada următoare, spun avocații RTPR
Valentin Berea, Partener RTPR | Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu |
Echipele de litigii din cadrul firmelor de avocatură au agenda încărcată la maximum, în contextul în care cauzelele pe care le aveau în lucru au fost suspendate pe perioada stării de urgență.Ridicarea restricțiilor le permite litigatorilor să-și reia spețele.În plus, volumul lor de muncă este în creștere, având în vedere că portofoliul de dosare se mărește cu unele noi.
Chiar dacă nu au avut activitate în instanțe, munca litigatorilor a continuat și în perioada stării de urgență, avocații oferind consultanță sau lucrând la pregătirea mandatelor. „Litigatorii RTPR | Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu au fost destul de ocupați și în această perioadă, deoarece o mare parte din activitatea noastră include consultanță și analize prelitigioase, sau încheierea de tranzacții extrajudiciare pentru care nu este necesară participarea la ședințe de judecată. De asemenea, am fost implicați în mai multe dosare aflate în etapa scrisă în care ne-am concentrat desigur pe redactarea cererilor, întâmpinărilor etc.Asta nu înseamnă că nu ne-a lipsit provocarea sălii de judecată, care este în ADN-ul fiecărui litigator”, declară Valentin Berea, Partener RTPR | Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu SCA.
Chiar dacă nu au avut activitate în instanțe, munca litigatorilor a continuat și în perioada stării de urgență, avocații oferind consultanță sau lucrând la pregătirea mandatelor. „Litigatorii RTPR | Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu au fost destul de ocupați și în această perioadă, deoarece o mare parte din activitatea noastră include consultanță și analize prelitigioase, sau încheierea de tranzacții extrajudiciare pentru care nu este necesară participarea la ședințe de judecată. De asemenea, am fost implicați în mai multe dosare aflate în etapa scrisă în care ne-am concentrat desigur pe redactarea cererilor, întâmpinărilor etc.Asta nu înseamnă că nu ne-a lipsit provocarea sălii de judecată, care este în ADN-ul fiecărui litigator”, declară Valentin Berea, Partener RTPR | Radu Tărăcilă Pădurari Retevoescu SCA.
În acest interval de trei luni, în care toți oamenii au stat în izolare, avocații s-au folosit din plin de beneficiile tehnologiei, fiindu-le permisă o bună colaborare cu toți clienții, datorită mijloacelor moderne de comunicare prin video conferințe. „Cu autoritățile a fost ceva mai complicat pentru că multe au întrerupt programul cu publicul (de exemplu, de la unele registraturi ale instanțelor ni s-au întors documentele), dar, totuși, în ultima perioadă situația s-a ameliorat, mai multe instanțe permițând acum accesul online la dosare. Lucrurile au mers mai bine într-un arbitraj internațional desfășurat la Londra în care am fost implicați în această perioadă, dar chiar și în acel caz reactivitatea a fost mai scăzută din partea instituției arbitrale (mai ales în privința aspectelor administrative). O notă pozitivă specială pentru Consiliul Concurenței, care a rămas operațional aproape de capacitatea maximă și ai cărui reprezentanți chiar au avut deschiderea lăudabilă de a participa în sistem webinar la conferințe pe teme de interes pentru mediul de afaceri pe care le-am organizat, atunci când regulile de distanțare socială au impus-o”, detaliază Partenerul RTPR.
Avocații firmei au avut și câteva termene în dosare de ordonanță președințială în materia proprietății intelectuale la Tribunalul București, care au fost considerate urgențe și care s-au și judecat în această perioadă. „Ședința nu a fost on-line, dar a implicat măsurile de prevenție specifice, dintre care purtarea măștii în timpul pledoariei este partea cea mai dificilă”, subliniază Valentin Berea.
În prezent, echipa de litigii, formată din nouă avocați, lucrează atât de acasă, cât și de la birou, în funcție de necesitățile dosarelor. Coordonarea departamentului se realizează de către Valentin Berea și prof. Lucian Mihai (Of Counsel). Recent, în firma RTPR a intrat un nou partener. Raluca Năstase are o bogată experiență în litigii imobiliare.
Creștere semnificativă a volumului de muncă
După trei luni în care și-au desfășurat munca „în izolare”, litigatorii au revenit la activitatea din sălile de judecată, iar odată cu ridicarea restricțiilor impuse de starea de alertă, munca lor se va intensifica și mai mult pentru ca din toamnă tribunalele să revină la normal.
Valentin Berea se așteaptă ca, în perioada următoare, volumul de muncă al echipei pe care o coordonează să crească semnificativ, atât ca urmare a ridicării suspendărilor din dosarele în curs, cât și ca urmare a unor mandate noi. „Strategia noastră este de a ne concentra pe anumite tipuri de litigii unde avem o bogată expertiză atât asupra aspectelor de fond, cât și a modului de a conduce în instanță astfel de litigii, precum litigiile de dreptul concurenței (inclusiv „follow-on damages claims”), proprietate intelectuală, litigii fiscale sau alte litigii de contencios administrativ. Totodată, ne bucurăm de recenta cooptare în echipa noastră a unui nou partener de real estate, Raluca Năstase, care este specializată și în litigii imobiliare și ne așteptăm ca și acest tip de dispute să aibă o creștere importantă, mai ales în contextul crizei actuale”, punctează avocatul.
Perioada de criză medicală le-a adus litigatorilor foarte multe mandate noi, iar trendul este unul crescător. „Problematicile sunt diferite – de la dispute privind încălcarea asigurărilor și garanțiilor într-un contract de vânzare-cumpărare de acțiuni, la contrafaceri de brevete și de mărci, la dispute privind comportamentul abuziv al unui furnizor monopolist de servicii de utilități publice față de un mare producător industrial, anularea unor decizii ale Consiliului Concurenței, dispute legate de contracte de locațiune sau de contracte de furnizare de gaze pe piața internațională, etc. Profilul clienților cu care lucrăm a rămas același, în general este vorba de corporații. În mod excepțional lucrăm și pentru persoane fizice, dar atunci o facem de cele mai multe ori pro bono, când este o cauză în care credem”, explică Valentin Berea.
Citește și |
Avocatul este de părere că în industriile cel mai puternic afectate de criză vor apărea mai multe litigii și insolvențe. „Dar nu cred că putem exclude vreun segment anume al economiei. Criza cred că va accelera deciziile de a acționa în instanță, făcând ca interesele părților să fie mai greu de reconciliat decât înainte, pentru că debitorii vor căuta să se exonereze cât mai mult de obligații pe care nu mai pot, sau nu mai este rentabil economic pentru ei să și le execute, iar creditorii vor fi nevoiți să își apere propriile interese. Cu siguranță se va discuta mult în instanțe despre forța majoră și impreviziune în perioada următoare”, menționează specialistul.
Profesioniștii firmei de avocatură sunt implicați în foarte multe dosare spectaculoase și complexe. De exemplu, au în lucru un mandat în care pretențiile reclamantului sunt de 800 de milioane de euro. De asemenea, sunt implicați în două arbitraje, competența revenind unor instituții arbitrale străine – LCIA și ICC Paris. „Cu mici întârzieri legate de probleme administrative, activitatea s-a desfășurat normal, cu specificul organizării audierilor prin video conferințe”, subliniază Valentin Berea.
RTPR | Radu Taracila Padurari Retevoescu SCA are un palmares extrem de puternic în practica de Dispute Resolution, noteaza ghidul juridic internațional Legal 500, în ediția din acest an. Pe lângă faptul că gestionează litigii civile majore și arbitraje, echipa este deosebit de activă în sectoare puternic reglementate precum energia. Echipa este foarte experimentată în litigii administrative, ce inclusiv plângeri antimonopol și în domeniul taxelor, precum și în litigiile transfrontaliere privind drepturile de proprietate intelectuală (IP). Valentin Berea și Lucian Mihai sunt doi dintre cei mai buni practicieni ai firmei în această practică, arată directorul internațional.
Printre clienții cheie ai firmei sunt Paramount Pictures Corporation, Sony Pictures Entertainment, Twentieth Century Fox Film Corporation, Universal City Studios Productions, Walt Disney Studios Motion Pictures, Columbia Pictures, Warner Bros. Entertainment, Sumiriko AVS Romania – member of Anvis Group, Electrica Group, Maspex Group, Sintofarm S.A., Efacec Group sau Arctic (Arcelik group).
Un alt director juridic internațional elogiază activitatea avocaților RTPR în acest domeniu de practică. Chambers Europe spune despre Valentin Berea, în ediția 2020, că este recunoscut pentru expertiza sa în domeniul concurenței și al litigiilor și reprezintă frecvent clienți locali și internaționali în investigații și apeluri în fața instanțelor române. "Este un avocat de excepție în domeniul Concurenței, care răspunde în timp util”. Clienții firmei su declarat echipei de research că ”este o adevărată plăcere să lucrezi cu el".
Pe de altă parte, notează Chambers Europe, Lucian Mihai „are o bogată experiență în domeniul IP”, potrivit comentatorilor pieței. Este respectat pentru expertiza sa în litigiile IP, incluzând cazurile de brevete și oferă deseori sfaturi strategice cu privire la drepturile de autor și publicitate.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1382 / 1852 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr lansează a patra ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 18.000 lei
Decizie de referință în domeniul energiei regenerabile: Curtea Constituțională admite sesizarea de neconstituționalitate referitoare la supraimpozitarea producătorilor de energie din surse regenerabile
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Bondoc și Asociații SCA a asistat UniCredit SpA în legătură cu achiziția Alpha Bank România SA | Echipa extinsă, formată din peste 20 de avocați, dintre care șase parteneri, a fost coordonată de Lucian Bondoc (Managing Partner) și Simona Petrișor (Partener). White & Case a asigurat asistența cu privire la legea engleză
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank Group și filiala sa Alpha Bank România S.A. la finalizarea vânzării către Unicredit S.p.A. a 90,1% din acțiunile Alpha Bank România SA | Echipa, coordonată de Daniel Badea (Managing Partner) și Loredana Ralea (Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...