ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Promovări în prima linie la Wolf Theiss | Adelina Iftime-Blăgean, coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii în cadrul biroului din Bucureşti, intră în rândul partenerilor. Promovarea nu reprezintă doar o recunoaștere la nivel personal, ci onorează și efortul colectiv al echipei locale

29 Septembrie 2023   |   R. T.

De-a lungul carierei sale juridice de aproape 22 de ani, Adelina Iftime-Blăgean (foto) a fost implicată într-o gamă largă de tranzacții, proiecte de dreptul muncii şi conformitate, investigaţii corporative și aspecte care ţin de protecția datelor cu caracter personal, adesea în context tranzacțional și/sau transfrontalier.

Adelina Iftime-Blăgean - Partener în cadrul biroului din Bucuresti al Wolf Theiss

 
 
Wolf Theiss a anunțat o rundă de promovări în care șase avocați din Belgrad, Bratislava, București, Viena și Varșovia au făcut un pas înainte în carieră, devenind parteneri. Promovarea acestora reflectă angajamentul Wolf Theiss de a continua creșterea strategică în regiune și de a-și extinde portofoliul de consultanță interdisciplinară în CEE/SEE, se arată într-un comunicat al firmei. În această rundă a fost promovată ca partener și Adelina Iftime-Blăgean, coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii din cadrul biroului Wolf Theiss din Bucureşti. . . 

Adelina a început colaborarea cu Wolf Theiss în 2006, iar din 2017 a fost numită în poziţia de Counsel şi coordonatoare a practicii de Dreptul Muncii.


Adelina Iftime-Blăgean este coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii din cadrul biroului Wolf Theiss din Bucureşti. De-a lungul carierei sale juridice de aproape 22 de ani, Adelina a fost implicată în numeroase proiecte internaționale, precum o gamă completă de restructurări, concedieri colective, transferuri de afaceri, investigații corporative și verificări de conformitate. Experiența anterioară a Adelinei în alte arii de practică variază de la proiecte de fuziuni și achiziții și de piețe de capital până la proiecte de protecția datelor și de conformitate, inclusiv în aspecte de reglementare a industriei de asigurări.

În ceea ce priveşte dreptul muncii şi aspectele legale aferente resurselor umane, Adelina a coordonat numeroase proiecte multi-jurisdicționale și naționale, de la variate tipuri de restructurări, inclusiv concedieri colective, la transferuri automate/colective de salariati, acorduri de muncă de tip special, detaşări şi acorduri de muncă şi consultanţă transfrontaliere, încheierea, negocierea şi încetarea contractelor de management, verificări de conformitate la nivel de companie sau de grup, procese de due diligence derulate de vânzător sau de cumpărător, proceduri de investigaţie a plângerilor şi denunţurilor salariaţilor (whisteblowing), proiecte de implementare și unificare a guvernanței corporative la nivel de grup, transferuri transfrontaliere de date cu caracter personal, implementarea de proiecte de emisiuni de opțiuni sau alte drepturi având la bază acţiuni ale unor societăţi listate (stock option plans) etc.

Adelina este membră a Baroului București din 2005 şi deține o diplomă de master (Instituții de drept privat) emisă de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca (2003).

"O felicit călduros pe Adelina pentru această promovare binemeritată. Lucrăm împreună de mulţi ani (17!), îi apreciez talentul şi pasiunea pentru proiectele complexe şi mai ales pentru dreptul muncii. Îi mulțumesc Adelinei pentru fidelitate, pentru dedicarea şi perseverenţa ei, care merită din plin o astfel de recunoaștere a contribuției sale profesionale deosebite la dezvoltarea practicii de Dreptul Muncii în cadrul Wolf Theiss București", a declarat Ileana Glodeanu, Partener și coorodonator al practicii de Corporate / M&A în cadrul biroului Wolf Theiss din București.

"Sunt încântată și recunoscătoare pentru numirea ca Partener în cadrul Wolf Theiss. Din această poziție voi avea noi oportunități să îmi continui contribuția la dezvoltarea viitoare a firmei. Această promovare nu reprezintă doar o recunoaștere la nivel personal, ci onorează și efortul colectiv al echipei noastre, evidenţiat de creşterea înregistrată de practica de Dreptul Muncii din cadrul biroului Wolf Theiss din București, care asigură în mod constant cea mai bună experiență de colaborare pentru clienți", a declarat Adelina Iftime-Blăgean, Partener şi coordonator al practicii de Dreptul Muncii în cadrul biroului Wolf Theiss din Bucureşti.
 

Adelina Iftime-Blăgean, pentru WomenLawyers: Pentru mine un avocat de succes este unul care în ciuda succesului profesional rămâne un om de calitate, care inspiră

De-a lungul carierei sale juridice de aproape 22 de ani, Adelina Iftime-Blăgean a fost implicată într-o gamă largă de tranzacții, proiecte de dreptul muncii şi conformitate, investigaţii corporative și aspecte care ţin de protecția datelor cu caracter personal, adesea în context tranzacțional și/sau transfrontalier. În ceea ce priveşte dreptul muncii şi aspectele legale aferente resurselor umane, Adelina a coordonat numeroase proiecte multi-jurisdicționale și naționale, de la variate tipuri de restructurări, inclusiv concedieri colective, la transferuri automate/colective de salariati, acorduri de muncă de tip special, detaşări şi acorduri de muncă şi consultanţă transfrontaliere, încheierea, negocierea şi încetarea contractelor de management, verificări de conformitate la nivel de companie sau de grup, procese de due diligence derulate de vânzător sau de cumpărător, proceduri de investigaţie a plângerilor şi denunţurilor salariaţilor (whisteblowing), proiecte de implementare și unificare a guvernanței corporative la nivel de grup, transferuri transfrontaliere de date cu caracter personal, implementarea de proiecte de emisiuni de opțiuni sau alte drepturi având la bază acţiuni ale unor societăţi listate (stock option plans), etc. În ceea ce privește industriile cu care are cea mai mare experienţă de lucru, Adelina se concentrează pe sectoarele IT/tehnologie, energie, asigurări și financiar.




Deși, de peste zece ani, activitatea Adelinei se concentrează exclusiv pe chestiuni legate de dreptul muncii şi de protecţia datelor cu caracter personal ale salariaţior, experiența sa în materie de fuziuni și achiziții și în chestiuni de reglementare a sectorului financiar, inclusiv proiecte de piețe de capital, este esențială pentru capacitatea sa excepţională de înțelegere a complexității proiectelor internaționale, cum ar fi transferurile de întreprinderi sau restructurările internaționale.

În plus, Adelina are o experiență solidă în proiecte de protecție a datelor cu caracter personal și de conformitate/investigații corporative, ceea ce îi permite să aibă o imagine de ansamblu completă asupra problemelor și riscurilor care pot fi relevante în contextul raporturilor de muncă.

Adelina este membră a Baroului București din 2005 si deține o diplomă de master (Instituții de drept privat) emisă de Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca.

„Sunt avocat în cadrul Wolf Theiss din 2006, iar statutul de Avocat Senior (iar apoi cel de Counsel) l-am dobândit aici. În firmele internaţionale de avocatură procesele de HR în general, inclusiv cel de promovare, sunt destul de complexe, cu reguli stricte şi cerinţe specifice. Societatea noastră nu face excepţie, accesul la următorul palier de senioritate presupunând, printre altele, parcurgerea cu succes a evaluării profesionale anuale şi întocmirea unui plan de afaceri pentru propria persoană sau pentru echipa din subordine, unde este cazul. Accesul la statutul de Avocat Senior a presupus prin urmare atingerea unor astfel de praguri pe multiple paliere, multe dintre ele excedând munca juridică, cum ar fi implicarea în proiecte de marketing şi de dezvoltare a business-ului, implicare din perspectiva mentorării avocaţilor (mai) juniori, sau implicarea în dezvoltarea şi rafinarea proceselor interne ale societăţii. Desigur că atingerea obiectivelor financiare este, de asemenea, luată în considerare în procesele de promovare”, a explicat avocatul, într-un interviu publicat pe platforma WomenLawyers, parte a grupului BizLawyer.

Din perspectiva deciziilor care i-au influenţat pozitiv cariera profesională, Adelina Iftime-Blăgean nominalizează aplecarea din timpul facultăţii către dreptul societăţilor, pieţe de capital şi dreptul muncii, inclusiv perioada care a urmat facultăţii în care a ţinut seminarii la disciplina dreptul muncii la Facultatea de Drept din Cluj-Napoca. Toate aceastea au reprezentat primul pas spre specializare, iar în cazul său interesul pentru aceste arii de drept a continuat până în prezent.

De asemenea, faptul că și-a început cariera ca jurist a pus bazele înţelegerii spectrului complet de probleme juridice cu care se confruntă o companie. „În cazul meu, compania în care lucram era o societate pe acţiuni, în pregătirea unei listări pe bursă şi, în plus, entitate reglementată şi supravegheată de ASF (pe atunci CNVM). Prin urmare, problemele juridice cu care m-am confruntat au fost extrem de complexe. Tot în acea perioadă am putut să înţeleg şi să simt diferenţele clare între activitatea de consultanţă şi cea de litigii, plusurile şi minusurile şi ce anume mi se potriveşte”, detaliază avocatul.

Și decizia de a pleca din Cluj-Napoca către Bucureşti a reprezentat pentru Adelina (având în vedere că este vorba despre anul 2003) tranziţia către avocatura de business şi către un alt nivel de înţelegere a nevoilor clientului şi de abordare a problemelor juridice cu care acesta se confruntă. „Următorul pas a fost, pentru mine, tranziţia către o societate internaţională de avocatură, mediu de lucru care structural mi se potriveşte cel mai bine. Am avut norocul să ajung într-o societate la început de drum (Wolf Theiss fiind înfiinţată la acel moment de mai puţin de un an), într-un colectiv cu un nivel mare de energie, cu oameni de calitate şi atmosferă foarte placută, în care am simţit că mă pot dezvolta pe direcţiile în care îmi doresc şi unde pot face alegeri”, adaugă avocatul intervievat de WomenLawyers.



O
piniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.



Adelina Iftime-Blăgean mărturisește că, de-a lungul anilor de carieră în cadrul Wolf Theiss, a jonglat în continuu cu „pălăriile” de avocat de Corporate M&A şi cu cea de avocat de dreptul muncii. „În timp, a trebuit să iau decizia cu privire la practica în care să investesc cel mai mult timp şi efort, astfel încât în prezent mă dedic aproape în exclusivitate practicii de dreptul muncii. Echipa noastră de dreptul muncii a crescut organic, fiind în prezent compusă din șase avocaţi complet dedicaţi acestei practici, una dintre echipele mari de dreptul muncii din România”, completează avocatul.

Din punctul său de vedere, în această profesie este foarte important să fii extrem de atent la detalii şi să îţi structurezi în scris rezervele şi elementele de fapt de la care pleci în analiză.

În ceea ce priveşte greşelile, o astfel de greşeală poate fi să păstrezi în echipă prea mult o persoană care nu este potrivită şi impactează negativ asupra energiei echipei, sau poate să aştepţi prea mult înainte de a începe un proces de recrutare pentru mărirea echipei corespunzător volumului de muncă.

„Mi-e greu să calific o anumită decizie ca fiind de „aur”, ceea ce mă defineşte ca fiind eu, cea din prezent, este rezultatul unui lung şir de paşi mici şi nu al unor revoluţii determinate de evenimente exterioare sau schimbări bruşte. În orice caz, încurajez ieşirea din zona de confort şi comportamente active în direcţia dorită versus aşteptarea pasivă a recunoaşterii meritelor, o capcană în care multe femei tind să cadă”, subliniază avocatul.

Adelina Iftime-Blăgean amintește faptul că, de-a lungul carierei, au pus-o în „lumina” faţă de lumea exterioară cel mai frecvent şi cel mai evident proiectele de M&A, şi asta pentru că tranzacţiile ajung să fie în final făcute publice, moment la care şi consultanţii şi avocaţii care au asistat părţile ajung să fie cunoscuți. În practica de dreptul muncii situaţia este clar diferită, aproape toate mandatele au o natură instrinsec confidenţială, aşa că brandul de avocat de dreptul muncii poate fi creat doar prin alte mijloace cum ar fi evenimente, prezenţă media, prezenţă în social media etc.

„Dacă e să privim din perspectiva internă, a companiei, orice avocat „creşte” cu fiecare mandat pe care îl gestionează, iar fiecare mandat are componenta sa pur tehnică, juridică, şi componenta de coordonare (relaţionare cu clientul, coordonarea echipei). În mod clar, coordonarea proiectelor juridice poate fi extrem de solicitantă, mai ales atunci când vorbim de proiecte multi-jurisdicţionale. Practic, creşterea nivelului de senioritate se vede intern în depăşirea stadiului de expert tehnic şi într-o tot mai mare implicare în coordonarea de proiecte complexe, în activităţi de marketing, branding şi dezvoltare a business-lui. Pe mine personal m-au ajutat în cariera juridică foarte mult gândirea logică şi empatizarea cu situaţia clientului. Încerc mereu să privesc din perspectiva clientului şi să livrez ceea ce mi-ar plăcea să primesc la rândul meu. În timp, mi-am dezvoltat un stil foarte sintetic, folosesc foarte mult bullet points şi numerotări, tabele, analize schematice/vizuale prin care prezint opţiunile, plusurile şi minusurile, riscurile (inclusiv evaluarea lor din perspectivă teoretică şi practică) şi soluțiile posibile, astfel încât clienții să poată lua cât mai uşor o decizie informată. Gândirea logică mă ajută să aduc plus valoare în orice intervenţie de revizuire sau coordonare, chiar dacă nu este pe un subiect sau pe un domeniu de practică în care sunt expertă. Şi, desigur, pornesc de la cea mai bună înţelegere posibilă a afacerii clientului şi a intereselor din spatele solicitării de servicii juridice. În rest, aşa cum am menţionat mai sus, progresul în cariera juridică presupune dezvoltarea unei sfere foarte largi de aptitudini sociale şi soft skills, inclusiv public speaking şi vânzări. Nu aş merge mai departe fără a menţiona că o practică funcţională într-o firmă de avocatură multinaţională presupune inevitabil o echipă şi, din perspectiva mea, cu cât mai placută şi mai relaxată este atmosfera în echipă, cu atât mai funcţională şi de succes este echipa”, a conchis Adelina Iftime-Blăgean.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 604 / 2111
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Bohâlțeanu și Asociații a asistat Microfruits SA în achiziționarea pachetului majoritar de acțiuni emise de Armătura SA, cu o echipă coordonată de Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) | Proiectul a presupus o analiză juridică amplă și o coordonare atentă între toate părțile implicate
ITR World Tax 2026 | Brandurile din avocatura locală cu o activitate notabilă în domeniul taxelor urcă în top. NNDKP, CMS, PNSA, TZA, Schoenherr, Băncilă, Diaconu și Asociații, Mușat & Asociații sau Popescu & Asociații, printre cele mai bune firme locale evidențiate pe palierele de General corporate tax, Transfer pricing și Tax controversy
Baciu Partners și coordonatoarea sa au urcat pe primul loc pe podium la gala inaugurală Legal 500 - CEE Awards | Ana-Maria Baciu, după ce a primit distincția „Romania Lawyer of the Year”, iar BACIU PARTNERS a fost desemnată „CEE IP Firm of the Year”: ”Încrederea nu se câștigă printr-o conjunctură, ci prin consistență, prezență și prin convingerea că lucrurile pot fi mereu făcute altfel, în beneficiul direct al echipei și clienților. Standardul pe care îl impune este clar: să livrezi claritate și rigoare în permanență și să ai curajul să gândești diferit, înțelegând miza reală”
Practica de Banking & Finance de la Bondoc & Asociații rămâne calibrată pe proiecte de mare anvergură, execuție la standarde internaționale și expunere transfrontalieră constantă | De vorbă cu partenerele Simona Petrișor și Diana Ispas despre tendințe, tipuri de finanțări, structuri inovatoare și provocările anului din acest sector. Portofoliul de proiecte îmbină ”verdele”, infrastructura și consolidarea bancară, repere clare ale unui an încărcat
Legal500 a desemnat Clifford Chance Badea drept Casa de Avocatură a Anului în România în 2025 | Daniel Badea, Managing Partner: Premiile primite încununează aproape 20 de ani de excelență profesională, de-a lungul cărora ne-am consolidat poziția de lider pe piața de avocatură din România și din regiune, câștigând în paralel aprecierea întregii rețele globale Clifford Chance
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...