POPESCU & ASOCIAȚII și-a propus să atragă în echipă, și în această toamnă, tineri cu potențial, cărora să le împărtășească valorile firmei și principiile de bază ale avocaturii de business, oferindu-le îndrumarea pe care o caută profesioniștii aflați la început de drum. Care este profilul tânărului avocat stagiar, cum sunt integrați în echipă noii colegi și ce li se oferă după recrutare, într-o discuție cu partenerul Adrian Chirvase
19 Septembrie 2022
Ștefania EnacheLa POPESCU & ASOCIAȚII, procesul de recrutare este unul continuu. Încă de la înființare, firma și-a propus ca obiectiv strategic și permanent atragerea avocaților talentați, inclusiv a celor care se află la debutul carierei lor.
Formarea unui avocat implică un proces de durată. Avocatura este o profesie în care formarea și evoluția nu se pot face în mod serios și temeinic decât pornind de la o solidă bază de cunoștințe juridice, la care se adaugă, mai ales în primii ani de profesie, efortul susținut, implicarea deosebită și uneori și sacrificii de ordin personal. Adrian Chirvase, Avocat Asociat în cadrul POPESCU & ASOCIAȚII, subliniază faptul că, în prezent, vorbim despre o profesie foarte complexă, avocatul având nevoie de abilități și cunoștințe din multe domenii pentru a înțelege businessul clientului și a identifica soluții aplicabile acestuia. Iar toate acestea presupun în mod inerent un grad ridicat de dificultate a formării profesionale.
„Din fericire, cei mai mulți dintre tinerii stagiari pornesc la drum în profesia de avocat în perfectă cunoștință de cauză cu privire la aceste lucruri și deloc descurajați, ceea ce le conferă entuziasm și disponibilitate și face ca procesul de integrare în societatea de avocatură să fie facil”, arată Adrian Chirvase.
Avocatul admite faptul că există un ecart foarte mare între pregătirea teoretică intensivă de care beneficiază studenții pe parcursul anilor de studii și lipsa unei preocupări pe măsură la nivelul facultaților de drept spre activitatea practică, care să permită tinerilor să contureze încă din anii de studiu perspectivele profesionale către care să se îndrepte și posibilitățile concrete în acest sens.
„Chiar dacă în ultimii ani tendința este de a reduce această distanță, atât prin programe academice cât și prin activități organizate de asociațiile studențești (numeroase concursuri de procese simulate și diferite sesiuni practice), realitatea dovedește că acestea nu sunt suficiente pentru a crea o imagine reală sau de ansamblu asupra activității cotidiene dintr-o societate de avocați sau dintr-o instanță de judecată. Nevoia de practică în zona de redactare a materialelor juridice rămâne încă ridicată, alături de dezvoltarea abilităților de analiză și sinteză, și nu trebuie neglijată nici partea de comunicare și interacțiuni interpersonale. Recomandările noastre pentru studenți sunt să se înscrie la stagii de practică în cadrul societăților de avocatură, pentru a lua contact, cât mai timpuriu, cu activitatea desfășurată. Se vor familiariza astfel cu modul de lucru, exigențele redacționale, cerințele clienților, tehnici de a eficientiza timpul și de a se încadra în termenele limită stabilite. La POPESCU & ASOCIAȚII oferim toate acestea alături de un aspect pe care noi îl considerăm foarte important: o relație umană construită cu avocatul coordonator, un mentor care îi împărtășește informații din experiența sa, despre abilitățile sale, îl ascultă în mod activ, îi încurajează construirea încrederii în sine, îi oferă sfaturi constructive și funcționează ca o resursă pentru informații despre carieră și așteptările de la locul de muncă”, punctează Adrian Chirvase.
Un proces de recrutare continuu
La POPESCU & ASOCIAȚII, procesul de recrutare este unul continuu. Încă de la înființare, firma și-a propus ca obiectiv strategic și permanent atragerea avocaților talentați, inclusiv a celor care se află la debutul carierei lor.
Prin urmare, și în această toamnă, casa de avocatură și-a propus să atragă în echipă tineri cu potențiali, cărora să le fie împărtășite valorile fundamentale ale POPESCU & ASOCIAȚII, dar și principiile de bază ale avocaturii de business, oferindu-le astfel îndrumarea pe care o caută cu atât de multă fervoare tânărul stagiar din zilele noastre.
„În filosofia procesului de recrutare de la POPESCU & ASOCIAȚII, însă, criteriul numeric nu este unul primordial, scopul pe care îl urmărim nefiind acoperirea unor eventuale goluri în organigrama firmei, ci creșterea echipelor de avocați cu tineri care au capacitatea de a aduce plus valoare activității pe care să o desfășurăm în mod curent, funcție de experiența profesională a acestora, după caz, și de abilitățile personale ale fiecăruia și de disponibilitatea de a se autodepăși. De aceea, spre exemplu, dintre absolvenții promoției 2021, am recrutat zece tineri stagiari care au fost admiși în profesia de avocat, care în prezent sunt integrați în diferite echipe specializate în Drept Corporativ și Comercial, Drept Imobiliar, Litigii, Fuziuni și Achiziții, Infrastructură, Parteneriate Public-Private și Achiziții Publice, IT, Telecomunicații și Media, Restructurare și Insolvență. Păstrăm același trend și în acest an și ne dorim în continuare să recrutăm tineri stagiari, atât în zona contencioasă, cât și cea de consultanță, și împreună să contribuim la dezvoltarea ariilor de practică unde volumul de activitate înregistrează creștere susținută”, menționează Adrian Chirvase.
Profilul tânărului avocat stagiar la POPESCU & ASOCIAȚII trebuie să includă seriozitatea, determinarea și perseverența, alături de cunoștințele juridice temeinice dobândite în timpul studiilor. De asemenea, sunt foarte importante abilitățile analitice și de cercetare ale tinerilor stagiari, având în vedere că profesia de avocat este caracterizată de capabilitatea de a analiza volume mari de informații și de a identifica rapid soluții, activitatea de cercetare juridică ocupând în mod esențial o bună parte din activitatea curentă a tinerilor stagiari. În plus, contează precizia și capacitatea de sinteză în pregătirea documentelor, dar și abilitățile de redactare a lucrărilor.
„Pe de altă parte, la POPESCU & ASOCIAȚII o privire atentă este acordată și abilităților interpersonale ale fiecărui absolvent, capacitații acestora de a comunica deschis și în mod clar, dar și de a se adapta la situații și reguli noi, atitudinii proactive în desfășurarea activității de zi cu zi, precum și dorinței de a reuși. Cu privire la ariile de practică, suntem consecvenți obiectivelor noastre de dezvoltare a societății de avocați și căutăm talente care să acopere nevoile existente, în arii unde volumul de muncă înregistrează creștere susținută precum drept corporativ/M&A, imobiliare, GDPR, litigii, dreptul penal și partea de conformitate sau insolvență. Având în vedere caracteristicile sistemului nostru de drept, este dificil să vorbim la nivel de avocați stagiari despre specializări în drept. Desigur, absolvirea și a unor programe de masterat în care sunt aprofundate aspecte cu o componentă practică mai pronunțată poate reprezenta un avantaj pentru tinerii stagiari”, subliniază avocatul.
În momentul în care POPESCU & ASOCIAȚII a plecat la drum cu o echipă de avocați experimentați și recunoscuți pe piață, au fost puse în prim plan calitatea serviciului, seriozitatea, responsabilitatea și etica muncii, pentru a oferi clienților soluții de excepție, premium, care să se alinieze obiectivelor de business și să îi ajute să rămână lideri în domeniile lor de activitate.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
„Astăzi, suntem bucuroși să putem spune că am găsit în ultimii ani tineri profesioniști care împărtășesc valorile noastre comune și care și-au însușit principiile și mai ales realitățile care stau la baza succesului în avocatură, acordându-ne șansa de a le deveni mentori și de a-i inspira să fie cei mai buni”, precizează expertul POPESCU & ASOCIAȚII.
Pe de altă parte, avocatul menționează că se observă cu certitudine o schimbare de abordare și de atitudine a noilor generații de avocați și este și normal să fie așa.
„În prezent, veniturile ofertante nu mai prezintă aceeași atractivitate pentru tinerii avocați, cum poate se întâmpla în urma cu 10-15 ani, altele fiind elementele care înclină balanța în procesul de selecție pe care îl face fiecare proaspăt stagiar în parte. Vorbim aici despre un mediu de lucru prietenos, care să le asigure mentoratul atât de mult dorit, dar și un cadru potrivit pentru inițierea și derularea unor relații nu doar colegiale, ci și de prietenie, în alte cuvinte un mediu care să îi ajute să își găsească locul în tumultoasa lume a avocaturii. Totodată, mobilitatea și flexibilitatea reprezintă elemente prioritare pentru noile generații de avocați. Constatăm însă an de an că ceea ce rămân inflexibile sunt dorința proaspeților stagiari de a avea acces la o gamă cât mai vastă de arii de expertiză și de a deveni cu adevărat profesioniști ai dreptului, entuzismul și determinarea acestora fiind mereu la cote înalte”, detaliază Adrian Chirvase.
Procesul de cooptare a tinerelor talente fiind continuu, anunțurile de recrutare prin care POPESCU & ASOCIAȚII își manifestă interesul de extindere a echipei de avocați sunt postate periodic pe platformele de profil.
„Suntem prezenți în online și postăm anunțuri pe pagina noastră de LinkedIn - Popescu & Asociatii | LinkedIn, pe care o recomandăm să fie urmarită de tinerii avocați, dar apreciem și luam în calcul și aplicațiile spontane primite pe adresa de cariere@popescu-asociatii.ro. Având în vedere că pe tot parcursul anului suntem asaltați de CV-uri, bucurându-ne de o largă atractivitate pe segmentul de recrutare, din echipa de management a POPESCU & ASOCIAȚII a fost desemnat un membru care filtrează și urmărește în permanență candidaturile primite și invită la interviu candidații care sunt compatibili cu cerințele, standardele și principiile societății de avocați. Din experiența anilor trecuți putem spune că exista un mare potențial și o deosebită valoare în acest stadiu al profesiei, iar pentru firma noastră recrutările din promoția de absolvenți 2021 ne-au depășit așteptările”, detaliază Adrian Chirvase.
Integrarea în echipă
Odată selectați, tinerii stagiari trec printr-un proces de integrare în firmă. Este vorba despre o perioadă inițială de familiarizare cu activitatea curentă în cadrul firmei, cu echipele existente și ariile de practică acoperite, urmând ca fiecare tânăr avocat să fie sprijinit să înțeleagă și să conștientizeze poziția pe care o ocupă și rolul pe care îl are de îndeplinit în firmă.
„Această perioadă inițială, căreia activitatea curentă din cadrul firmei nu îi permite să se întindă foarte mult, este urmată în mod natural de cea în care care avocații încep efectiv lucrul și au ocazia de a-și evidenția abilitățile de care aminteam mai sus. Tot în această perioadă, pentru tinerii avocați stagiari intervine un moment al adevărului, odată ce, pe de o parte, încep să își pună în practică cunoștințele asimilate pe parcursul facultății, abilitățile de sinteză și analiză, dar și cele personale, capacitatea de a se adapta și de a duce la bun sfârsit task-urile încredințate de avocatul coordonator, iar, pe de altă parte, își pot evalua și din punct de vedere practic nivelul de pregătire”, nuanțează avocatul.
Cu trecerea anilor și extinderea echipei POPESCU & ASOCIAȚII, toate fluxurile operaționale au fost îmbunătățite și dezvoltate, așa încât la sfârșitul anului 2022 un tânăr stagiar se poate bucura în cadrul firmei de toate resursele materiale și umane pentru o integrare facilă și rapidă în câmpul de lucru.
Este important de menționat că programul avocaților stagiari este același ca al tuturor avocaților, fără a exista diferențe în funcție de senioritate.
De asemenea, fiecare avocat este integrat în echipe specializate și activează în una-trei arii de expertiză, cu care se va familiariza și în care se va specializa, lucrând în mod direct cu un avocat senior și un avocat coordonator, care îl ghidează pe tot parcursul activității.
Adrian Chirvase mai spune că evaluarea avocaților stagiari are loc, în primul rând în momentul în care aceștia iau contact cu activitatea avocațiala - spețe, mandate, dosare - redactează, pregătesc documentații necesare în baza recomandărilor/sfaturilor/indicațiilor primite de la avocații coordonatori și primesc de la aceștia un feedback în timp real.
„Pe de altă parte, la noi în firmă am dezvoltat un sistem de evaluare anuală care ne permite să analizăm în detaliu și să aflăm în ce măsură cunoștințele, experiența acumulată, abilitățile, calitățile personale și interpersonale sunt în acord cu obiectivele noastre”, completează partenerul POPESCU & ASOCIAȚII.
În ceea ce privește onorariile de intrare în firmă, în termeni generali, fiecare avocat stagiar are un onorariu fix, de intrare, care poate crește pe parcursul evoluției sale, funcție de gradul de implicare, de disponibilitatea și perseverență pe care le manifestă, de capacitatea de a fi mereu „curios juridic” și de a-și pune întrebări, dar și de a da răspunsuri la acestea și a găsi soluții acolo unde nu se zăresc de la prima citire a textului de lege.
„Cum ne place nouă să spunem, în cadrul POPESCU & ASOCIAȚII performanța colegilor (din punct de vedere financiar, al vizibilității, al parcurgerii unor trepte poziționale în ierarhia firmei etc.) nu rămâne „nesancționată”, avocații cu potențial – fie stagiari ori seniori – fiind recompensați corespunzător cu efortul depus și cu plusul de valoare adus atât în relația cu clienții, cât și în activitatea firmei. Dacă este să discutăm despre beneficiile profesionale pe care POPESCU & ASOCIAȚII le asigură, discuția trebuie să înceapă de la know-how-ul pe care firma îl pune cu încredere la dispoziția tinerilor avocați, care se bazează pe experiență și expertiză acumulate de-a lungul anilor de activitate la cel mai înalt nivel, cu clienți de calibru și situații juridice gestionate dintre cele mai complexe. Astfel, avocații stagiari care doresc să se alăture echipei POPESCU & ASOCIAȚII au șansa de a lucra într-un mediu de lucru profesionist, cu expunere în toate ariile de practică relevante pentru mediul de business în acest moment – prin prisma calitățții de full-service law firm. Un alt aspect pe care noi îl apreciem ca fiind un beneficiu foarte valoros este că, în cadrul POPESCU & ASOCIAȚII, tinerii noștri colegi au oportunitatea să își construiască o carieră în avocatură având la bază cele mai înalte standarde ale avocaturii de business, excelența juridică și orientarea către client, care le sunt împărtășite de către cei mai buni avocați care de-a lungul timpului au coordonat mandate și dosare ce au modelat peisajul de business din România ori au avut impact asupra business-urilor companiilor care au prezență locală sau au activat în țara noastră. În plus, prin experiența domnului Prof. Univ. Dr. Gheorghe Buta, programul de mentorat al POPESCU & ASOCIAȚII a atins o dimensiune superioară, urmărind nu doar ghidarea tinerilor absolvenți aflați la început de drum, pentru a se cunoaște mai bine, pentru a-și dezvolta competențele și încrederea în sine, abilitățile interpersonale, spiritul autonom și a-și atinge obiectivele, ci și încurajarea dezvoltării profesionale și personale, care are un rol important în evoluția profesională a fiecărui stagiar.”
Adrian Chirvase, Partener - POPESCU & ASOCIAȚII
Stagii de practică
În activitatea POPESCU & ASOCIAȚII, organizarea stagiilor de practică pentru aspiranții la profesia de avocat, dar și pentru auditorii de justiție, este ceva obișnuit. Prin astfel de programe, firma asigură, posibilitatea studenților de a acumula și experiența practică, de a cunoaște ariile de practică în care firma activează în calitate de consultanți juridici de încredere pentru unele dintre cele mai cunoscute companii de pe piața locală și internațională, de a pune în practică multitudinea de informații și/sau noțiuni juridice pe care aceștia le acumulează pe parcursul studiilor și, în acest fel, de a înțelege mai bine aria de acoperire a dreptului.
Pe de altă parte, stagiile de practică organizate reprezentă o bună bază de selecție a viitorilor colegi, având în vedere că asigura posibilitatea de a observa calitățile personale ale studenților și abilitățile individuale pe care aceștia le au, ramânând doar ca tinerii să confirme nivelul de pregătire din punct de vedere teoretic prin promovarea examenului de intrare în profesie.
„Selectarea studenților în practică o facem fie prin intermediul organizațiilor studentești consacrate (ELSA, ASD), fie primind direct CV-uri de la studenți nerăbdători și dornici să afle cum se desfășoară activitatea în cadrul unei societăți de avocatură de business. Pe de altă parte, ne-am bucurat să observăm că există interes din partea studenților de a participa la stagii de practică încă de la finalizarea anului doi de studii, aceștia beneficiind în anii trei-patru, în mod natural, de un canal direct de comunicare la nivelul firmei, fiind deja familiarizați cu activitatea firmei și primiți cu brațele deschise pentru a continua procesul de punere în practică a cunoștințelor teoretice dobândite ân anul trei de studii. Încurajam tinerii profesioniști să aplice pentru practică în cadrul POPESCU & ASOCIAȚII pentru că punem la dispoziție un cadru în care se pot dezvolta și familiariza cu mediul de lucru și exigențele profesiei, dar și cu munca în echipă, colaborarea și solidaritatea. CREDEM, INVESTIM și SUSȚINEM tinerii avocați pentru că ei sunt vectorii profesiei în anii ce vor urma și vor fi avocații de top de mâine, care vor aduce plus valoare mandatelor și dosarelor pe care clienții ni le încredințează”, subliniază avocatul.
Stagiul de practică de vară include un program de prezentare a societății de avocați, a culturii organizaționale, a ariilor de practică în care activăm, precum și a echipelor și a organizării acestora.
După etapa introductivă, studentii sunt alocați pe echipe, unui avocat coordonator/senior urmând să fie implicați activ în activitatea de zi cu zi: research-ul aferent opiniilor juridice pe care firma le trimite către clienți, redactarea unor documente juridice corespunzătoare pregătirii lor etc.
Pe parcursul stagiului, tinerii profesioniști sunt îndrumați la fiecare pas, află cum se derulează o zi obișnuită la birou sau în instanță, cum sunt gestionate urgențele și termenele-limită pentru a învăța cum să fie eficienți, cum să evite burn-out-ul, care este atât de des întâlnit ân mediul de business.
După finalizarea stagiilor de practică, în functie de compatibilitatea la nivelul echipei, cei mai buni dintre viitorii absolvenți sunt acceptați în echipă, după examenul de primire în profesie.
„Abordarea deschisă pe care o practicăm în relația cu studenții aflați în practică face ca interesul acestora spre cunoașterea profesiei de avocat să se situeze la un nivel ridicat, context care este de natură să asigure și o implicare corespunzătoare în activitatea curentă. Avem un feedback deosebit de la avocații coordonatori cu privire la cea mai mare parte a studenților care vin în practică, inteligența emoțională cu care noua generație de tineri este înzestrată punându-și în mod fericit amprenta asupra capacității lor de a răspunde provocărilor profesionale și de a emite idei concrete și inovative în cadrul proiectelor în care sunt implicați.Pentru toate aceste motive, derularea programelor de pregătire și a stagiilor de practică pentru studenții facultăților de drept va continua să fie o prioritate pentru firma noastră”, este de părere Adrian Chirvase.
Beneficiile urmărite de studenții veniți în practică la POPESCU & ASOCIAȚII sunt cu precădere de ordin profesional, fiind marcate de dorința acestora de a acumula informații și în registrul practic, dar și de identifica zonele și modalitățile în care pot fi puse în aplicare cunoștintele teoretice acumulate.
Îndrumarea asigurată în acest sens de către avocații coordonatori și seniori ai firmei, precum și sfaturile extrem de prețioase pe care aceștia le acordă reprezintă reale beneficii la care studenții veniți în practică aspiră.
„Într-o altă ordine de idei, parte din studenții veniți în practică la POPESCU & ASOCIAȚII au beneficiat și de remunerarea activității desfașurate, ca răsplată pentru implicarea deosebită și proactivitatea de care au dat dovadă în ducerea la bun sfârșit a proiectelor încredințate, precum și pentru temeinica pregătire teoretică de care au dat dovadă, care cu siguranță reprezentă un factor decisiv pentru o activitate profesională de succes”, argumentează Adrian Chirvase.
Reprezentantul POPESCU & ASOCIAȚII mai spune că, în cadrul acestor stagii de practică, sunt remarcați viitori avocați în rândul studenților, iar firma pariază pe aceștia, făcând propuneri concrete unor tineri de a se alătura echipei odată cu promovarea examenului de admitere în profesie.
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Citește și
→ Multe mandate de o complexitate ridicată, cu elemente de noutate, pentru avocații din Departamentul de Dreptul Mediului de la Popescu & Asociații. Despre modul în care lucrează echipa, nevoile clienților, cele mai importante proiecte și previziuni pentru viitor, într-o discuție cu partenerele Loredana Popescu și Dana Bivol
→ După încetarea stării de alertă, debitorii aflați în stare de insolvență sunt obligați să se adreseze instanței pentru a fi supuși procedurii reglementate de lege. Avocații Popescu & Asociații analizează propunerile de modificare a legii insolvenței și vorbesc despre necesitatea implementării unor proceduri eficiente de restructurare. Firma gestionează mandate complexe, care necesită soluții inovative
→ LadyLawyer.ro: Doamnele au roluri principale și instrumentează proiecte majore la Popescu & Asociații, firmă în care membrele echipei au un profil profesional bine conturat | Portofoliul de clienți și rezonanța dosarelor, mizele implicate și rezultatele obținute sunt avantaje extraordinare, spun partenerele firmei
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Citește și
→ Multe mandate de o complexitate ridicată, cu elemente de noutate, pentru avocații din Departamentul de Dreptul Mediului de la Popescu & Asociații. Despre modul în care lucrează echipa, nevoile clienților, cele mai importante proiecte și previziuni pentru viitor, într-o discuție cu partenerele Loredana Popescu și Dana Bivol
→ După încetarea stării de alertă, debitorii aflați în stare de insolvență sunt obligați să se adreseze instanței pentru a fi supuși procedurii reglementate de lege. Avocații Popescu & Asociații analizează propunerile de modificare a legii insolvenței și vorbesc despre necesitatea implementării unor proceduri eficiente de restructurare. Firma gestionează mandate complexe, care necesită soluții inovative
→ LadyLawyer.ro: Doamnele au roluri principale și instrumentează proiecte majore la Popescu & Asociații, firmă în care membrele echipei au un profil profesional bine conturat | Portofoliul de clienți și rezonanța dosarelor, mizele implicate și rezultatele obținute sunt avantaje extraordinare, spun partenerele firmei
------------------------------------------------------------------------------------------------------
Echipa este baza firmei POPESCU & ASOCIAȚII
În prezent, peste 30% dintre avocați firmei au sub 30 de ani, media de vârstă situându-se undeva peste acest prag. Acest lucru se traduce printr-un spirit tânăr al echipelor de lucru, prin abordări atât consacrate cât și moderne în analiza spețelor, dar și diferite recomandări de care se ține cont în soluțiile pe care firma le propune mai departe clienților.
Peste 85% din membrii echipei POPESCU & ASOCIAȚII sunt formați intern sau au crescut împreună în ultimii 15 ani, iar experiența acestor ani care au trecut a demonstrat că premisa aceasta este cea care asigură succesul, cel puțin la acest moment.
„ECHIPA este adevăratul nostru asset, fiecare avocat din cadrul firmei fiind încurajat să muncească și să gândească în echipă, pentru că în echipă avem capcitatea de a promova calitatea serviciului juridic de la care nu facem niciodată rabat, angajamentul, evoluția continuă, perfecționarea și excelența. Atragerea și formarea unei echipe de juniori este o investiție pe termen lung, dar necesară în viața oricărei societăți care practică avocatura de business, generațiile de tineri avocați reprezentând o bază necesară pentru dezvoltarea acestora, care să permită predarea ștafetei la toate nivelurile din cadrul societăților de avocați. La POPESCU & ASOCIAȚII credem în potențialul noilor generații de absolvenți, în dinamismul și energia lor pentru contribui în schimbarea lumii (avocațiale) în bine, și în apetitul lor pentru inovație. Cultivăm și promovăm aceste valori prin proiecte și programe de învățare și dezvoltare pe termen lung, prin recunoașterea meritelor la nivel de echipă dar și la nivel individual, toate acestea caracterizând modelul nostru de business și făcând parte integrantă a strategiei de creștere a companiei pe termen mediu și lung”, concluzionează Adrian Chirvase.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 706 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...