Analiză CITR: La ce ne putem aștepta în următoarele 6 luni de pandemie: Companiile (de impact) aflate în dificultate au la îndemână opțiuni pentru a limita efectele crizei asupra afacerilor
13 Octombrie 2020
BizLawyer• În România există 30.000 de companii de impact, dintre care 70% s-ar putea afla în dificultate în următoarele 6 luni; • 57% din companiile de impact aflate în insolvență în portofoliul CITR au amânat, în medie, 3 ani accesarea unor opțiuni de restructurare - acest lucru a generat scăderea CA cu 50% și creșterea datoriilor cu 30%; • Accesarea la timp a mecanismelor de restructurare ar putea salva 400.000 de locuri de muncă din 12.000 de companii de impact aflate în dificultate.
Andra Olar-Caragea, CEO CITR |
România are aproape 30.000 de companii de impact, fiecare cu active imobilizate de peste 1 milion de euro. Un stress test efectuat de CITR, liderul pieței de insolvență, cu 20 de ani de experiență în domeniu, arată că procentul companiilor de impact aflate în dificultate (restructurabile și insolvabile) ar crește de la 51% (cât era la începutul anului 2019) la 70% în situația unei crize financiare. Asta înseamnă 21.000 de companii care s-ar putea afla într-o stare de dificultate în perioada următoare.
Pe de altă parte, cea mai recentă analiză CITR, parte a Impetum Group, realizată pe un eșantion de 150 de companii de impact din portofoliu, arată că 57% dintre afacerile aflate în insolvență au amânat în medie 3 ani luarea unei decizii de a accesa o măsură de restructurare, care le putea salva. Amânarea a dus la scăderea cu 50% a cifrei de afaceri, creșterea datoriilor cu 30% și pierderea a peste 3.000 de locuri de muncă.
„Menținerea acestui comportament de amânare a luării unor decizii în contextul creșterii numărului de companii de impact ce se vor afla în dificultate pe fondul înrăutățirii climatului economic va avea consecințe fără precedent asupra mediului de afaceri românesc. Dacă ar fi să extrapolăm analizele noastre, ar rezulta că din cele 21.000 de companii de impact ce s-ar putea confrunta cu starea de dificultate – dacă 57% dintre ele în loc să amâne luarea unei decizii – ar ieși din acest tipar al amânării și ar accesa una dintre opțiunile existente pe piață, rezultatele ar fi impresionante. Pe o perioadă de trei ani, am putea vorbi de aproape 400.000 de locuri de muncă salvate, de o evitare a creșterii datoriilor cu 20 mld. euro și de 40 mld. euro CA păstrată în economie.
Oricât de optimiști sau pesimiști am fi privind viitorul mediului de afaceri românesc, e înțelept să avem planuri de acțiune adaptate pentru toate scenariile de revenire economică, iar momentul cel mai bun pentru a acționa este acum”, a declarat Andra Olar-Caragea, CEO CITR.
Chiar și în cazul companiilor care au amânat doar 1 an, respectiv 24% din companiile analizate, efectele asupra economiei sunt îngrijorătoare: se înregistrează o scădere cu 5% a cifrei de afaceri, o creștere a datoriilor cu 8-10% și pierderea a 500 de locuri de muncă. În cazul acestora, gradul de lichiditate a scăzut cu 25%, iar pierderile de profit operațional s-au ridicat la 5% din cifra de afaceri. Totuși, companiile care nu amână mai mult de un an luarea unei decizii, au opțiunea de a aplica măsuri de prevenție sau un plan de reorganizare, ceea ce le crește șansele de recuperare a întregului business.
„În 20 de ani de experiență, CITR a dobândit expertiză în toate tipurile de opțiuni pe care companiile aflate în dificultate le au la dispoziție în România. Atât măsurile urgente de protecție, care se adresează companiilor insolvabile, care aveau dificultăți și înainte de declanșarea pandemiei cât și cele preventive de protecție, care se adresează companiilor ce se află într-o dificultate temporară, pot fi soluții salvatoare. Fie că vorbim de salvarea ad literam a companiei sau de salvarea unor valori din companie, e important ca antreprenorii să nu amâne accesarea acestor opțiuni și să beneficieze de acestea cât mai aproape de momentul în care întâmpină dificultăți” a declarat Andra Olar-Caragea, CEO CITR.
CITR este liderul pieței de insolvență din România încă din 2008. Cu o experiență de 20 de ani pe piața insolvenței și aproape 1000 de proiecte gestionate de-al lungul timpului, CITR administrează anual un patrimoniu de 1 miliard de euro și distribuie anual peste 100 de milioane de euro creditorilor, în misiunea sa de a salva valoarea din companiile românești.
Începând cu anul acesta, CITR este o companie Impetum Group, primul grup românesc dedicat misiunii de a maximiza valoarea de business din oricare etapă din viața unei companii, cu scopul de a contribui la îmbunătățirea calitativă, la consolidarea mediului economic național și la crearea unui viitor prosper pentru România.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 15051 / 18221 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...