ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CITR: Reorganizarea Oncos Grup arată că managementul de criză nu exclude expansiunea. Restructurarea redă echilibrul în momentele de cumpănă

22 Iunie 2020   |   BizLawyer

În primul semestru al acestui an, Oncos Grup, cu ghidajul CITR, a înregistrat o creștere de 40% a cifrei de afaceri, deschizând peste 50 de noi locuri de muncă.

 
 
Ponderea companiilor a căror activitate s-a restrâns cu mai mult de 25% pe timp de pandemie a crescut de la 33% în martie, la 45% în aprilie 2020, iar rata închiderilor de activitate s-a majorat la 13,8% în aprilie, arată cel mai recent studiu INSSE privind impactul covid-19 asupra mediului economic.  Nu e și cazul Oncos Grup, care în procedura de reorganizare a insolvenței coordonată de CITR și BDO Business Restructuring, își continuă expansiunea lanțului de magazine într-un moment de mare instabilitate pentru economie și implicit pentru businessuri.


În primul semestru al acestui an, Oncos Grup, cu ghidajul CITR, a înregistrat o creștere de 40% a cifrei de afaceri, deschizând peste 50 de noi locuri de muncă. Reziliența Oncos în fața crizei nu înseamnă că businessul a fost imun la șocul pandemiei. Compania a fost nevoită să-și ajusteze activitatea din sectorul HoReCa, demers finalizat cu succes și consolidat prin dezvoltarea adiacentă de noi linii de produse destinate vânzării directe, atât pe zona preparatelor din carne de pui cât și pe panificație.

„Oncos Grup a avut una dintre cele mai spectaculoase evoluții pe parcursul procedurii de insolvență, dovedind curaj și determinare pentru depășirea dificultăților, dar și abilitatea de a gestiona obstacolele ridicate de criza economică pe care o traversăm. Sprijinul nostru pe parcursul procedurii s-a materializat într-o restructurare financiară și operațională care a pus noi baze în relația Oncos Grup cu partenerii. Ne bucurăm să facem echipă cu astfel de antreprenori dedicați pentru salvarea valorii din business, mai ales atunci când provocările cresc”, subliniază Mariana Boiciuc, Senior Partner CITR.

Susținerea și ghidajul oferit de aflarea sub protecția procedurii și prezența administratorului judiciar pe tot parcursul procesului de restructurare ajută compania să depășească lin obstacolele și crizele precum cea prin care trecem. Grupul Oncos își păstrează ambițiile de dezvoltare pentru 2020 și își propune, alături de CITR, ca până la finalul anului să ajungă la o rețea proprie de 75 de magazine în Transilvania, toate cu produse locale. Recent, compania a inaugurat magazinul cu numărul 56 și face demersuri pentru următorul.

Rezistența Oncos la criză arată că insolvența e până la urmă un mecanism de protecție pentru companiile în dificultate, care le pune o perioadă la adăpost de schimbările aduse de un mediu economic incert sau instabil, când acestea nu mai dispun de lichiditate pentru a-și plăti datoriile. Studiile CITR arată că odată accesată procedura, 92% dintre antreprenori îi înțeleg beneficiile, și 73% dintre antreprenori au arătat că au devenit manageri mai buni și mai adaptabili ca urmare a experienței insolvenței.

Redresarea pe baza unui plan strategic de restructurare rămâne cea mai viabilă opțiune pentru companiile românești afectate de pandemia de coronavirus. Alături de insolvență, concordatul preventiv și accesarea OG6 rămân două dintre variantele prin care businessurile se pot pune pe picioare. Recomandat la nivel european, concordatul preventiv încurajează continuarea activității companiei și rambursarea datoriilor prin intermediul negocierii cu creditorii și a implementării unui plan de restructurare. Adresată companiilor cu dificultăți financiare, cu datorii la bugetul de stat, OG 6/2019 permite restructurarea obligațiilor bugetare prin întocmirea unui plan de restructurare și a unui test ce analizează gradul de recuperare al creditorului bugetar.

Înființat în 1991 la Cluj și cu peste 800 de angajați astăzi, Grupul Oncos este recunoscut ca fiind cel de-al 43-lea angajator din România ca mărime și ca dinamică, al 10-lea în topul producătorilor români de carne de pasare, și prezent în top 100 companii cu capital integral romanesc. Grupul Oncos este format abator, fabrică de pâine, ferme de creștere a puilor, un depozit și rețea proprie de magazine, producând anual peste 7 milioane de pui în fermele proprii din Transilvania, zeci de mii de clienți calcându-le zilnic pragul.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6174 / 8450
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...