ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Apeluri de proiecte destinate infrastructurii de transport, în valoare de 9,4 miliarde de euro, anunţate pentru 2023

06 Martie 2023   |   Agerpres

Aproape jumătate din bugetul Programului Transport (4,46 miliarde euro) este destinat construcţiei de autostrăzi şi drumuri expres.

 
 
Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene (MIPE) anunţă, pentru anul 2023, apeluri în valoare de 9,4 miliarde de euro pentru infrastructura de transport, în urma cărora vor fi finalizate lucrări pentru 632 km de drumuri şi 488 km de căi ferate.

"Banii europeni pe care România îi are la dispoziţie în acest moment pentru infrastructura de transport reprezintă un buget record de aproape 18 miliarde de euro. Programul Transport are cea mai mare alocare dintre toate programele aferente perioadei 2021 - 2027: sunt 9,62 miliarde de euro pe care îi vom putea investi în autostrăzi, căi ferate, transport urban sau extinderea căilor navigabile, iar apelurile pentru proiecte se vor deschide în cel de-al doilea trimestru al acestui an. Pentru 2023 sunt programate 13 apeluri de proiecte care însumează 9,4 miliarde de euro, alte două apeluri urmând a fi lansate anul viitor. Proiectele pe care le putem finanţa din aceşti bani vor construi un fundament solid pentru redresare economică şi dezvoltare pe termen lung, dar şi pentru reducerea decalajelor de dezvoltare faţă de alte state membre ale Uniunii Europene. Fondurile europene reprezintă unica noastră sursă pentru finanţarea marilor proiecte, am beneficiat de ele de 2 exerciţii finanţare şi astăzi mergem împreună pe autostrada Arad-Timisoara-Lugoj, Autostrada Sebes-Turda şi Autostrada Sibiu-Orăştie. Mai departe, oportunităţile pentru acest sector sunt mai multe ca niciodată, iar capacitatea de absorbţie şi creşterea ritmului de implementare a proiectelor rămâne marea noastră provocare", a declarat ministrul Marcel Boloş.


Potrivit unui comunicat de presă al ministerului de resort, aproape jumătate din bugetul Programului Transport (4,46 miliarde euro) este destinat construcţiei de autostrăzi şi drumuri expres. Astfel, printre oportunităţile strategice incluse în acest program se află: Autostrada Sibiu-Piteşti, drumul de mare viteză Piteşti Craiova, extensia magistralelor de metrou Bucureşti, complexul feroviar metropolitan Bucureşti, trenuri metropolitane în Cluj-Napoca, Iaşi, Braşov şi Timişoara, dezvoltarea şi modernizarea porturilor dunărene strategice, precum şi a portului Constanţa.

"În prima jumătate a acestui an va fi deschis accesul la finanţare europeană pentru proiecte de infrastructură de transport în valoare de 9,4 miliarde de euro, prin Programul Transport 2021 - 2027. Astfel, în perioada martie - iunie 2023 urmează lansarea a 13 apeluri de proiecte destinate investiţiilor în infrastructura rutieră şi feroviară a României, dar şi dezvoltării mobilităţii sustenabile în nodurile urbane şi infrastructurii navale", se menţionează în comunicat.

Rezultatele aşteptate în urma implementării Programului Transport sunt: 632 km drumuri noi sau reabilitate; 488 km căi ferate noi sau reabilitate; 223 infrastructuri pentru combustibili alternativi (puncte de realimentare/reîncărcare); 3.390 km - lungimea totală a drumurilor dotate cu elemente de siguranţă rutieră; 16 gări şi halte feroviare noi sau modernizate; 40 trenuri achiziţionate; 12 km linii noi de tramvai şi metrou; 66 km linii de tramvai şi metrou reconstruite sau modernizate (FC); 150 km linii de tramvai şi metrou reconstruite sau modernizate (FEDR); 70 km căi navigabile interioare noi, reabilitate sau modernizate; opt conexiuni intermodale noi sau modernizate.

Cererile de finanţare vor putea fi depuse de către: Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere(CNAIR); Compania Naţională de Investiţii Rutiere (CNIR(; Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri ale CNAIR (DRDP); Unităţi Administrativ-Teritoriale (UAT); Poliţia rutieră; Ministerul Transporturilor si Infrastructurii (MTI); Compania Naţională de Căi Ferate (CN CFR SA); Autoritatea pentru Reformă Feroviară (ARF); Metrorex SA; Autorităţile Publice Locale (APL); Administratorii porturilor maritime şi fluviale; Administratorii de căi navigabile; Operatori Portuari Privaţi/Operatori de transport naval /Operatori de terminale logistice.

De asemenea, pot fi finanţate proiecte în parteneriat: între CNAIR şi Unităţi Administrativ-Teritoriale; între Unităţi Administrativ-Teritoriale şi Direcţiile Regionale de Drumuri şi Poduri; între operatori feroviari de transport de călători şi Autoritatea pentru Reformă Feroviară/Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii; între Unităţi Administrativ-Teritoriale; între Unităţi Administrativ-Teritoriale şi Compania Naţională de Căi Ferate/Autoritatea pentru Reformă Feroviară/Ministerul Transporturilor si Infrastructurii/Metrorex; între Autorităţile Publice Locale; între Autorităţile Publice Locale (inclusiv asocieri ale acestora) şi CNCFR SA şi/sau Autorităţile Publice Locale/Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii; între beneficiari (transport naval şi multimodal).

"Principalul obiectiv al Programului Transport este recuperarea decalajului de dezvoltare a infrastructurii de transport a României, asigurând, în acelaşi timp, atingerea obiectivelor europene de reducere a emisiilor de carbon şi transferul spre o mobilitate durabilă şi sigură", notează MIPE.

În afară de Programul Transport 2021-2027, România beneficiază de investiţii strategice importante şi prin Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă (PNRR). Resursele financiare alocate sunt de aproximativ 7,6 miliarde de euro şi vor acoperi o parte din necesarul total de investiţii la nivel naţional, astfel încât pentru a le maximiza impactul, aceste resurse vor fi direcţionate către acele intervenţii capabile să genereze cea mai mare valoare adăugată în conformitate cu strategiile naţionale şi ale blocului european.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5332 / 18294
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Refinitiv Legal Advisers - Full Year 2024 | La nivel global, piața fuziunilor și achizițiilor a crescut cu 10% anul trecut, iar pe continentul European avansul a fost de 22%. CMS, în Top 10 consultanți juridici care au asistat cele mai multe tranzacții de M&A la nivel global, Clifford Chance se remarcă pe ”bătrânul continent”, iar Schoenher în Estul Europei, regiune în care Filip & Company a intrat în Top 25
Filip & Company a asistat PayPoint Services în contractarea unui credit sindicalizat de la UniCredit Bank și BERD | Alexandru Bîrsan (partener) şi Camelia Ianțuc (senior associate) au coordonat echipa de proiect
Iablonschi & Asociații se alătură rețelei Marcalliance, care își consolidează astfel rețeaua globală și prezența în Europa de Est | Dorothée De Bernis (Președinte Marcalliance): ”Ne bazăm în România pe o echipă juridică de încredere”
Hațegan Attorneys, firmă de avocatură de tip butique cu sediul la Timișoara, își consolidează practica de Banking & Finance prin cooptarea unui profesionist cu experiență în corporate banking pe poziția de counsel
Arbitrajul ICSID cerut de 15 firme și 28 de persoane fizice din 7 țări, care care cer compensații pentru tratamentul aplicat de autoritățile române, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 213 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...