
Autoritatea europeană de reglementare nu este de acord ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot
07 Februarie 2023
AgerpresPropunerile venite de la constructorii de avioane includ o serie de limitări precum acea de a interzice piloţilor cu probleme medicale sau cei care au puţine ore de zbor la activ să fie singuri în cabină, a dezvăluit Andrea Boiardi, directorul în cadrul EASA.
Agenţia Europeană de Siguranţă a Aviaţiei (AESA) a refuzat o solicitare venită din partea industriei aeriene pentru a permite ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot începând din 2030, dar a adăugat că va analiza posibilitatea ca anumite părţi ale zborului să fie gestionate de o singură persoană începând din 2027, transmite Reuters.
AESA a analizat o solicitare venită de la producătorii europeni de avioane Airbus SE şi Dassault Aviation SA privind posibilitatea ca avioanele să fie pilotate de o singură persoană în momentele în care avionul funcţionează în regim de tip "cruise", un moment mai puţin solicitant decât operaţiunile de decolare şi aterizare, când va fi obligatoriu în continuare ca în cabină să fie cel puţin doi piloţi.
Propunerile venite de la constructorii de avioane includ o serie de limitări precum acea de a interzice piloţilor cu probleme medicale sau cei care au puţine ore de zbor la activ să fie singuri în cabină, a dezvăluit Andrea Boiardi, directorul în cadrul EASA.
Companiile aeriene vor ca avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot pentru că asta ar ajuta la reducerea deficitului de personal, în condiţiile în care relaxarea reglementărilor ar permite piloţilor să se odihnească în timpul zborurilor pe distanţe lungi, fără a fi nevoie de înlocuitori la bord.
Cu toate acestea, Boiardi a subliniat că propunerile venite din partea industriei aeronautice conform cărora avioanele să fie pilotate doar de un singur pilot începând din 2030 "sunt complet nerealiste", pentru că automatizarea nu a avansat destul de mult pentru a permite nivelul de siguranţă necesar în cazul zborurilor cu un singur pilot.
Chiar şi în regim "cruise", zborul cu un singur pilot are nevoie de aprobarea Organizaţiei Internaţionale a Aviaţiei Civile, o agenţie a Naţiunilor Unite, a companiilor aeriene şi a sindicatelor piloţilor. Agenţia ONU ar urma să înceapă să analizeze acest dosar în cursul acestui an.
Andrea Boiardi a mai spus că numai cele mai avansate avioane, echipate pentru un nivel de siguranţă mai mare decât standardele minime, ar putea fi utilizat pentru a zbura cu un singur pilot în regim "cruise". Printre aceste avioane se numără Airbus A350 şi, posibil, Boeing 787 şi 777X.
Propunerile mai puţin ambiţioase privind operaţiunile cu un singur pilot în regim "cruise", care nu ar urma să demareze înainte de 2027, ar viza iniţial îmbunătăţirea perioadei de odihnă a piloţilor în timpul zborurilor regulate, a precizat Andrea Boiardi. Conform acestor propuneri, un pilot obosit ar putea să se odihnească într-un spaţiu separat în loc să aţipească pentru perioade scurte de timp în cabină.
Dacă siguranţa va putea fi dovedită, echipajele zborurilor pe distanţe lungi, care acum sunt obligate să includă trei şi chiar patru piloţi, ar putea fi reduse la doi piloţi, care vor fi obligaţi să fie prezenţi ambii în cabină pentru operaţiunile de decolare şi aterizare, a adăugat Boiardi.
Însă chiar şi perioadele scurte de zbor cu un singur pilot provoacă diviziuni în rândul companiilor aeriene şi îngrijorări în rândul opiniei publice, precum şi critici în rândul sindicatelor piloţilor precum European Cockpit Association.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 6997 / 19690 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
PNSA a asistat una dintre cele mai mari finanțări acordate în ultimii ani | Grupul Ameropa, client tradițional al casei de avocatură, semnează o facilitate de refinanțare de 1,35 miliarde USD cu un sindicat format din trei bănci. Partenerul Bogdan C. Stoica a coordonat echipa, cu contribuția Ioanei Lazăr (Senior Associate) și a Crinei Stan (Associate)
LegiTeam: Lawyer - Pharma & Regulatory and Public Procurement Team | GNP Guia Naghi and Partners
Kinstellar a asistat cumpărătorul East Grain într-una dintre cele mai mari tranzacții din agrobusiness din ultimii ani. Vânzătorii au fost asistatați de avocați italieni, care au coordonat și echipa din București a unei firme internaționale
WTR Global Leaders 2025 | Ana-Maria Baciu (Baciu Partners), Sorina Olaru și Florina Firaru (NNDKP), Ciprian Dragomir (TZA) și Alina Tugearu (ZRVP), printre cei 17 români care au intrat în liga celor mai apreciați specialiști în domeniul mărcilor, la nivel global. Cine sunt aceștia, prin ce s-au remarcat și cum îi văd clienții
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Bondoc si Asociații asistă un consorțiu de bănci și instituții financiare în finanțarea de 331 milioane EUR pentru faza a doua a parcului eolian Vifor din Buzău. Echipa, coordonată de partenerii Simona Petrișor, Diana Ispas și Monica Iancu, cu suportul partenerului Cosmin Stăvaru
LegiTeam: Lawyer - Tax Controversy and Tax Litigation | Reff & Associates
Kinstellar își consolidează practica de Energie din București prin recrutarea Ralucăi Gabor (Counsel) | Iustinian Captariu, coordonatorul practicii regionale de Energie a Kinstellar: ”Alăturarea Ralucăi ne întărește angajamentul de a excela într-unul dintre cele mai dinamice și strategice sectoare din România”
Legal 500 - Central and Eastern Europe Awards 2025 | Clifford Chance, Filip & Company și Băncilă, Diaconu și Asociații sunt pe lista scurtă pentru titlul de ”Firma anului în România”. Horea Popescu (CMS), Ruxandra Bologa (NNDKP), Madalina Rachieru-Postolache (Clifford Chance) și Ana-Maria Baciu (Baciu Partners) printre candidații la titlul ”Romania Lawyer of the Year”. Alți 18 avocați români și 8 firme locale concurează la premiile regionale
Țuca Zbârcea & Asociații stabilește un precedent important în domeniul serviciilor digitale și comerțului electronic | Reprezentarea, asigurată de o echipă coordonată de Alina Ungureanu (partner) și Cătălina Ionescu (senior associate)
Schoenherr și Asociații promovează trei avocați în pozițiile managing attorney at law și senior attorney at law | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Schoenherr continuă să se extindă în România, unde echipa noastră numără în prezent peste 75 de avocați și avem planuri mari pentru perioada următoare”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...