ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CFR Marfă a consemnat pierderi de 328 mil. lei şi datorii la stat de peste un miliard de lei, în 2024 (analiză)

17 Octombrie 2025   |   Agerpres

Conform datelor disponibile pe platforma de analiză financiară RisCo, operatorul naţional de transport marfă a consemnat în anul 2024 o cifră de afaceri de peste 677 milioane de lei. Cu toate că CFR Marfă îşi desfăşoară activitatea pe întreaga reţea feroviară şi oferă servicii multiple, cifra de afaceri aferentă anului 2024 a scăzut cu 13%.

 
 
CFR Marfă a înregistrat, anul trecut, pierderi de peste 328 milioane de lei, iar datoriile restante la bugetul de stat au depăşit pragul de un miliard de lei, arată o analiză RisCo, dată vineri publicităţii.

"Pierderile de 328 milioane de lei şi datoriile care depăşesc pragul de un miliard lei sugerează că operatorul naţional se află într-o situaţie financiară critică. Nu este vorba doar despre datoriile şi cheltuielile pe care le are, ci şi despre cei peste 3.000 de angajaţi care au nevoie de siguranţă în ceea ce priveşte stabilitatea locului de muncă. Pierderile înregistrate de-a lungul timpului sunt efecte ale unui posibil management ineficient şi ale lipsei investiţiilor în infrastructură. În contextul actual economic, pierderile operatorului naţional nu indică doar un punct de cotitură al acestuia, ci şi o destabilizare la nivel operaţional şi financiar. Situaţia economică în care se află nu este doar una de lichiditate, ci şi una care ne atrage atenţia în ceea ce priveşte sustenabilitatea pe termen mediu şi lung", relevă analiza.


Conform datelor disponibile pe platforma de analiză financiară RisCo, operatorul naţional de transport marfă a consemnat în anul 2024 o cifră de afaceri de peste 677 milioane de lei. Cu toate că CFR Marfă îşi desfăşoară activitatea pe întreaga reţea feroviară şi oferă servicii multiple, cifra de afaceri aferentă anului 2024 a scăzut cu 13%.

Pierderile aferente anului 2024 (de până la 42%) indică probleme financiare substanţiale şi prezintă o entitate care, deşi îşi desfăşoară activitatea într-un domeniu de bază al economiei, are dificultăţi în menţinerea rentabilităţii operaţionale şi în adaptarea la condiţiile economice actuale.

În 2024, veniturile totale ale operatorului au ajuns la puţin peste 839 milioane de lei, iar cheltuielile totale au depăşit un miliard de lei.

"Dacă punem în balanţă veniturile totale - cheltuielile totale din ultimii cinci ani, observăm faptul că veniturile operatorului naţional sunt mai mici şi nu reuşesc să acopere cheltuielile operaţionale, generând astfel pierderi constante de la un an la altul. Datoriile restante la bugetul de stat au depăşit pragul de un miliard de lei, ceea ce reprezintă un semnal de alarmă pentru o entitate cu o experienţă de 27 de ani în care statul român este acţionar prin Ministerul Transporturilor. Această situaţie poate semnala nevoia unei reevaluări a strategiei de dezvoltare, în condiţiile în care lipsa de investiţii în inovare şi reacţia întârziată la schimbările din industrie riscă să destabilizeze reputaţia entităţii pe termen lung", au explicat analiştii RisCo.

Pierderile înregistrate de CFR Marfă în ultimii cinci ani evidenţiază o instabilitate financiară persistentă, cu fluctuaţii semnificative de la an la an. Astfel, în anul 2020, pierderile s-au ridicat la 335,084 milioane de lei, în 2021 - de 351,760 milioane de lei, în 2022 -153,312 milioane de lei, în 2023 - 231,136 milioane de lei, iar în 2024 - 328,638 milioane de lei.

"Deşi în anul 2022 compania a înregistrat pierderi mai mici comparativ cu anii anteriori, această evoluţie nu a marcat începutul unei posibile redresări. În perioada 2023 - 2024, întâlnim un trend ascendent al pierderilor. Pentru a evita repetarea acestor situaţii este necesar ca entitatea să ia o serie de măsuri structurale care să includă eficientizarea costurilor şi relansarea activităţii comerciale într-un cadru de sustenabilitate financiară", sunt de părere specialiştii RisCo.

Deşi activitatea de transport este diversificată şi include transportul pentru toate tipurile de marfă şi toate tipurile de trafic, local şi internaţional, numărul angajaţilor este în scădere. Potrivit raportărilor oficiale disponibile pe platforma RisCo, numărul angajaţilor a scăzut cu 5%, numărul acestora ajungând la 3.049 în 2024. În plus, entitatea oferă şi servicii de transport intermodal, logistică de transport, închirieri material rulant, întreţinere şi reparaţii material rulant, dar şi alte activităţi.

Cu o experienţă de 27 de ani, Societatea Naţională de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă" este operatorul naţional din România care asigură transportul feroviar de marfă la nivel naţional şi internaţional, contribuind la asigurarea unui flux constant de mărfuri esenţiale pentru economia ţării.

Înfiinţată în 2014, compania RisCo oferă servicii de verificare online şi monitorizare a firmelor din România, oferind toate informaţiile financiare, juridice şi de disciplină a plăţilor despre companiile din ţară.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 7 / 20179
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocat definitiv Achiziții & Corporate| Consultanță
D&B David și Baias confirmă reziliența M&A: achiziții strategice dominante, mecanisme flexibile, grafic de lucru modelat de conformare și componenta tehnică. Echipa livrează soluții prompte în proiecte cu arhitectură complexă, aliniind interesele vânzătorilor cu obiectivele investitorilor și orchestrând integrarea post-closing | Anda Rojanschi (Partener): „Tranzacția de succes este aceea în care cele două afaceri se integrează după finalizarea deal-ului”. O regulă care devine rutină operațională prin rigoare, colaborare și coordonare interdisciplinară
Schoenherr lansează a cincea ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 21.000 lei
Filip & Company a asistat ACP Credit în acordarea unei investiții de capital grupului Dental Elite Clinics. Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) au coordonat echipa
ZRVP aniversează în 2025 trei decenii de avocatură | Cosmin Vasile, Managing Partner: “Am crescut organic, am construit fără grabă și fără artificii, și am ajuns aici pentru că am rămas fideli profesiei și valorilor ei. Rămânem, după 30 de ani, cu aceleași ținte primordiale: perfecțiunea juridică și formarea de avocați care să ne împărtășească pasiunea, valorile și viziunea”
Cum văd analiștii Mergermarket piața de M&A și activitatea firmelor de avocați | 9 luni cu motorul turat în M&A: Fuziunile și achizițiile la nivel global au ajuns la 3,4 trilioane USD, companiile din UE preferă consolidarea regională, tehnologia conduce, energia și sectorul financiar împing megadeal-urile, private equity își reia ofensiva. În clasamentele juridice, CMS rămâne în Top 10 global și pe locul 2 în Europa, iar Schoenherr stă pe podium în Europa Centrală și de Est
Practica de Concurență de la Țuca Zbârcea & Asociații rămâne etalon pe piața locală, cu o echipă evidențiată în ghidurile internaționale și performanță constantă în mandatele încredințate | Raluca Vasilache (Partener): Ultimul an a fost cu adevărat special, având privilegiul de a lucra în câteva tranzacții stimulante din punct de vedere profesional. A crescut considerabil practica în domeniul autorizării investițiilor străine și se remarcă o pondere mai mare a investigațiilor
Mitel & Asociații se remarcă în practica de Concurență prin rigoare și sincronizare, oferind clienților remedii țintite, viteză procedurală și certitudine în calendarul de closing | Sub coordonarea partenerului Șerban Suchea, firma asigură trasee clare de conformare, maximizează predictibilitatea autorizărilor și păstrează direcția tranzacțiilor într-un peisaj normativ exigent și bine articulat
CMS, implicată în proiectul câștigător al premiului „Investiția Anului” în cadrul SEE Property Forum Awards 2025 pentru al doilea an consecutiv
Bohâlțeanu & Asociații a stat alături de asociații Auto Brand SRL în tranzacția prin care BPW Group a intrat pe piața locală. Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner) și Anda Călin (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: Junior lawyers 0-1 years - Dispute Resolution Practice | GNP Guia Naghi and Partners
Lexology IP Rankings 2025 | Cine sunt profesioniștii care setează standardele pe o piață din ce în ce mai competitivă: Ana-Maria Baciu, Răzvan Dincă, Dana Blaer și Ciprian Dragomir, printre avocații a căror poziționare confirmă maturizarea sectorului local și relevanța lui în arhitectura regională a proprietății intelectuale
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...