ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CFR Marfă a încasat peste 55 de milioane de lei din vânzarea unui număr de 45 de locomotive şi 56 de vagoane

27 Septembrie 2023   |   Agerpres

Sumele obţinute în cadrul acestui proces de valorificare de active excedentare sunt folosite exclusiv pentru stingerea ajutorului de stat declarat nelegal prin decizia Comisiei Europene.

 
 
CFR Marfă a încasat peste 55 de milioane lei din vânzarea unui număr de 45 de locomotive şi 56 de vagoane, dintr-un total de 7.157 de vagoane şi 508 locomotive pentru care a fost publicată intenţia de valorificare a activelor excedentare demarată în data de 6 iulie 2023, informează, miercuri, CFR Marfă.

Potrivit sursei citate, sumele obţinute în cadrul acestui proces de valorificare de active excedentare sunt folosite exclusiv pentru stingerea ajutorului de stat declarat nelegal prin decizia Comisiei Europene.

"În scopul maximizării veniturilor şi accelerării procesului de stingere a ajutorului de stat CFR Marfa a făcut publică în data de 6.07.2023 intenţia de valorificare prin înţelegerea părţilor a 7.157 de vagoane şi 508 locomotive, în conformitate cu art. 248 din Legea 207/2015 privind Codul de Procedura Fiscală. Ca urmare a obţinerii acordului Administraţiei Naţionale de Administrare Fiscală de valorificare şi ridicare sechestru s-au încasat 55,24 milioane de lei (la care se adaugă TVA) pentru 45 de locomotive şi 56 de vagoane", se arată în comunicatul companiei.


Firmele declarate eligibile care au achitat bunurile ofertate au fost: Banat Green Trading (2 locomotive), Laromet Transib (2 locomotive), Marsim Strei (2 locomotive), Tehnotrans Feroviar (o locomotivă), Ukrainian Global Trading (o locomotivă), Vest Trans Rail (o locomotivă), GFR (31 locomotive), Magro Util (o locomotivă), Nitramonia (52 vagoane), Tim Rail Cargo (4 vagoane) şi Unicom Tranzit (4 locomotive).

Potrivit CFR Marfă, procesul de valorificare va continua, astfel că în cursul lunii septembrie anunţul de valorificare va fi republicat pe site-ul www.cfrmarfa.com pentru vagoanele şi locomotivele rămase neachiziţionate. Având în vedere faptul că CFR Marfa a reuşit să valorifice active excedentare la valori superioare celor evaluate, oferta va fi reluată până la epuizarea lotului de vagoane şi locomotive scos iniţial spre valorificare, precizează compania.

CFR Marfă a iniţiat un proces de privatizare în anul 2013 care nu a fost finalizat şi a presupus, la momentul respectiv, majorarea capitalului social prin conversia în acţiuni a obligaţiilor fiscale ale companiei administrate de către ANAF, precum şi preluarea obligaţiilor fiscale ale CFR SA către ANAF în contul datoriilor CFR Marfă către administratorul de infrastructură.

Aceste sume au fost considerate de Comisia Europeană drept ajutor de stat ilegal şi trebuie rambursate. În martie 2022, odată cu aprobarea actului adiţional la Concordatul preventiv, valoarea totală a ajutorului de stat a ajuns la 3,8 miliarde de lei, ca urmare a acumulării de dobânzi penalităţi şi a întârzierii deciziei de stabilire a modalităţilor de recuperare a ajutorului de stat.

În prezent, ajutorul de stat ce trebuie rambursat este de 3,63 miliarde de lei.

Pe 21 iulie, directorul general al Societăţii Naţionale de Transport Feroviar de Marfă "CFR Marfă", Daniel Apostolache, a anunţat că cifra de afaceri aa crescut cu 37%, în primul semestru al acestui an faţă de aceeaşi perioadă din 2022, iar compania se află cu plata la zi către toţi furnizorii de servicii, precum şi cu toate taxele aferente activităţii curente.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3422 / 18268
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company asistă Credit Europe Bank România în fuziunea transfrontalieră cu Credit Europe Bank NV | Partenerele Alexandra Manciulea și Eliza Baias au coordonat echipa. Modificarea semnificativă a cadrului legislativ pe parcursul pregătirii acestei fuziuni a adăugat complexitate proiectului, spun avocații
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
Filip & Company a asistat grupul Qemetica în vânzarea activelor aferente producției de sodă calcinată și silicați de sodiu din România. Partenerii Alexandru Bîrsan și Eliza Baias au coordonat echipele
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...