ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Conferința BREC | Interesul pentru mall-uri revine cu proiecte în lucru de peste 250.000 mp, în timp ce investitorii în retail park-uri lucrează la proiecte ce totalizează 500.000 mp

16 Octombrie 2022   |   BizLawyer

Atât proprietarii cât și chiriașii prezenți la conferință au subliniat importanța relației de parteneriat între cele două părți precum și a identificării de comun acord a soluțiilor care să îi ajute să depășească perioadele dificile, așa cum a fost criza sanitară, sau, în prezent, problema costurilor explozive la energie.

 
 
• După o perioadă plină de provocări, interesul pentru mall-uri revine, investitorii lucrând la proiecte noi sau extinderi, cu un total de peste 250.000 mp, ce vor fi livrați până în 2025. • Rezultatele din primul semestru al anului 2022 arată cifre de trafic mai mari pentru proprietarii de mall-uri față de 2019, anterior crizei sanitare. • Retailul, componenta care aduce angajații înapoi la birou: în proiectele mixed-use, numărul celor care revin la birou este cu 15% mai mare decât în cazul clădirilor singulare office. • Beneficiind de un format care nu a suferit de restricții pe durata pandemiei, retail park-urile își mențin atractivitatea, în prezent investitorii lucrând la proiecte ce totalizează 500.000 mp. • Primark, JD Sports, Tedi, Fressnapf, Bath & Body Works, Foot Locker, Cyberjump, Popeyes și Poke House sunt brandurile nou intrate pe piața din România în 2022  • Fressnapf: românii cheltuie lunar 39 EUR pentru animalele de companie. Discounter-ul Pepco a depășit 400 de magazine în România  • Proprietarii și chiriașii caută soluții de eficientizare, în contextul creșterii costurilor de energie.


După o perioadă plină de provocări, interesul pentru mall-uri revine, investitorii lucrând la proiecte noi sau extinderi, cu un total de peste 250.000 mp, ce vor fi livrați până în 2025 în orașe precum București, Iași, Craiova, Pitești sau Alba-Iulia. Noile proiecte vin în contextul creșterilor de trafic, care în 2022 au revenit la cele anterioare pandemiei, arată principalele concluzii ale evenimentului organizat ieri de BUCHAREST REAL ESTATE CLUB (BREC), The New Retail Conference.

”Brandurile care doresc să intre în România au ca destinaţie orașele mari, precum Bucureşti, Iaşi,Timişoara şi Cluj-Napoca. Brandurile consacrate se extind în oraşele mijlocii şi mici, iar noi suntem interesaţi şi de zona de entertainment, fie că este pentru copii, sau pentru adulţi. Mall-urile trebuie să devină destinaţii de entertainment, iar eu cred că vom vedea lucruri interesante în perioada următoare," a declarat Luciana Giurea, General Manager, AFI Ploiești.

Sebastian Mahu, Head of Asset Management în cadrul Iulius a menționat două tendințe în cazul proiectelor mixed-use: ”Acolo unde clădirile de birouri au şi o componentă de retail am observat că numărul celor care revin la birou este cu 15% mai mare decât în cazul clădirilor care sunt strict office. A doua tendință arată că odată cu pandemia s-a schimbat un aspect pe care îl priveam ca dat şi anume că apogeul vânzărilor era sâmbăta. În proiectele mixed-use, având în vedere că oamenii muncesc de acasă lunea și vinerea, corelând activitățile de weekend, am remarcat creșteri de trafic în zilele de miercuri și joi.”

Trendul proiectelor mixed-use se observă și în cazul One United Properties, care lucrează la proiecte precum reabilitarea și modernizarea halei Ford în cadrul One Floreasca City sau One Cotroceni Park. ”Hala Ford va fi restaurată integral, fiind un monument de clasa A. Este un proiect destul de ambițios, costisitor, dar odată finalizat acest proiect, va creşte valoarea cartierului, a patrimonului oraşului, și va deveni o destinaţie unică în Bucureşti dar şi România. În ceea ce priveşte One Cotroceni Park, în prima fază a proiectului, 20.000 mp vor fi destinaţi zonei de retail, deservind nevoile angajaţilor şi locatarilor din cadrul proiectului”, a declarat Mihai Pădurioiu, CEO, Office Division, One United Properties.

Fressnapf, cel mai mare retailer european de produse pentru animale de companie, a intrat recent pe piața românească, cu un plan ambițios de expansiune: ”Am achizționat SuperZoo și ne propunem ca până la finalul anului să avem 14 magazine operaționale pe  piața din România”, a declarat Cristinel Petrescu, Director de Expansiune, Fressnapf, la conferința BREC, adăugând: ”Cifrele noastre arată că un român cheltuie în medie 39 de Euro lunar pentru animalele de companie, în timp ce în Polonia indicatorul este la 26 de Euro, iar în Ungaria la 42 de Euro.”

”Avem un total de 65 de magazine, dintre care 51 în România și 14 magazine externe, în Polonia, Ungaria, Bulgaria și Cehia. Decizia de a ne extinde pe piețele externe a fost luată în 2019, iar pe durata crizei sanitare am observat o flexibilitate mai mare din partea proprietarilor de pe piața românească”, a explicat Lilian Furtună, Global Expansion Director, Teilor, în cadrul conferinței BREC.     |

Retail park-urile au reprezentat un format avantajat în pandemie, datorită accesului direct în magazine și a restricțiilor limitate. Interesul pentru dezvoltarea acestor tipuri de produse s-a menținut, astfel încât la finalul anului 2021 suprafaţa totală a ajuns la 120.000 mp, iar estimarea pentru următorii trei ani este de până la 500.000 mp, așa cum arată datele Fortim Trusted Advisors, prezentate în cadrul conferinței BREC.

Fluctuaţia chiriaşilor este destul de redusă în retail park-uri, conform lui Klaus Reisenauer, Partner în cadrul Oasis Group, un jucător cu experiență îndelungată pe acest segment de piață, ce are în lucru un proiect de 80.000 mp la Sibiu și două proiecte de dimensiuni mai mici la Lugoj și în proximitatea Bucureștiului, la Balotești. ”Vedem potențial pentru branduri noi pe segmentul drugstores, dar și pe cel de încălțăminte”, a mai spus el.

”În România am depășit pragul de 400 de magazine, deschidem atât în retail park-uri, cât și în mall-uri, dar și în spații vechi, pe care le modernizăm. Ca să întelegeți potențialul, în Polonia avem peste 1.000 de magazine, este important pentru noi să fim cât mai aproape de cumpărătorii noștri” a explicat Cătălin Secăreanu, Director de Expansiune pentru Pepco în România.

Atât proprietarii cât și chiriașii prezenți la conferință au subliniat importanța relației de parteneriat între cele două părți precum și a identificării de comun acord a soluțiilor care să îi ajute să depășească perioadele dificile, așa cum a fost criza sanitară, sau, în prezent, problema costurilor explozive la energie.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 6087 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...