ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Costin Iordache, noul director general interimar al TAROM

08 Ianuarie 2024   |   AGERPRES

El îl va înlocui pe Bogdan Popescu, care a demisionat la finele lui decembrie 2023.

 
 
Costin Iordache va fi noul director general interimar al TAROM începând cu data de 9 ianuarie 2024, informează luni compania.

El îl va înlocui pe Bogdan Popescu, care a demisionat la finele lui decembrie 2023.

"Consiliul de Administraţie al companiei TAROM a decis vineri, 5 ianuarie 2024, numirea domnului Costin Iordache în calitate de director general interimar al companiei. Costin Iordache este absolvent al Academiei de Studii Economice, cât şi al programului Leadership Excellence, din cadrul Universităţii Berlin. Domnul Iordache are o experienţă de peste 18 de ani în companii de renume naţional şi internaţional, precum ABN Amro Bank, Romtelecom sau Telekom Group", potrivit unui comunicat al operatorului aerian naţional.


Astfel, membrii Consiliului au apreciat în luarea deciziei atât contribuţia directă a lui Costin Iordache la stabilizarea activităţii TAROM pe durata mandatului său anterior de director general (ianuarie - octombrie 2023), cât şi modul în care acesta a făcut echipă în calitate de director financiar în noua structură de top management a TAROM.

Conform sursei citate, anterior, alături de directorul comercial şi cel general, Costin Iordache "a reuşit să conducă compania într-o fază importantă a planului de restructurare, obiectiv principal pe care mandatul actual continuă să îl vizeze, urmând derularea următoarelor etape, cu scopul de a revitaliza şi de a optimiza activităţile companiei".

Totodată, CA al TAROM a luat în calcul asigurarea continuităţii activităţii companiei şi a planului de restructurare asumat de management.

"Mandatul domnului Costin Iordache debutează efectiv din prima zi în care Bogdan Popescu, fost director general TAROM, îşi încheie activitatea în companie. Astfel, toate deciziile luate la cel mai înalt nivel de management sunt continuu asigurate de către directorii generali ai companiei, care reprezintă politica asumată a companiei, a Consiliului de Administraţie al TAROM şi a statului român reprezentat de Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii, în calitate de acţionar al TAROM", se mai precizează în document.

Obiectivul principal al echipei de management rămâne "implementarea planului de restructurare ce va conduce la revitalizarea companiei şi transformarea ei într-o organizaţie profitabilă şi modernă, inclusiv acelor etape ce presupun anterior aprobări din partea forurilor externe".

Fostul director general al TAROM Bogdan Popescu a demisionat la sfârşitul lunii decembrie 2023, cu două luni înainte de expirarea mandatului său de cinci luni.

Într-un mesaj adresat angajaţilor companiei, Bogdan Popescu le-a transmis, pe 29 decembrie, că TAROM a concluzionat negocierile pentru achiziţionarea a două aeronave noi Boeing 737 Max, la mijlocul lunii decembrie, iar managementul a semnat pe 28 decembrie Scrisorile de Intenţie pentru încheierea viitoarelor contracte de leasing, astfel încât, prin securizarea celor două aeronave, toate condiţiile solicitate de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare au fost îndeplinite.

"Astăzi este ultima zi lucrătoare a anului 2023, un bun prilej de bilanţ, dar şi de revizuire a planurilor pentru viitor. La mijlocul lunii decembrie 2023, TAROM a concluzionat negocierile pentru achiziţionarea a două aeronave noi Boeing 737 Max, fiind agreate Scrisorile de Intenţie pentru semnarea viitoarelor contracte de leasing cu vânzătorul aeronavelor. Pe data de 14 decembrie, Consiliul de Administraţie a validat scrisorile şi le-a transmis Adunării Generale a Acţionarilor care, la rândul ei, a aprobat în data de 20 decembrie semnarea acestora de către management. Ieri, 28 decembrie 2023, scrisorile au fost semnate, fapt care înscrie compania TAROM ferm pe traiectoria restructurării şi modernizării. Prin securizarea celor două aeronave, care va fi formalizată prin contractele de leasing în următoarele 6-8 săptămâni, toate condiţiile solicitate de Comisia Europeană pentru aprobarea ajutorului de stat pentru restructurare vor fi fost îndeplinite. De altfel, Comisia a fost informată despre concluzionarea discuţiilor privind cele două aeronave şi, implicit, despre securizarea aportului de capital propriu al TAROM, ca parte a planului de restructurare. De asemenea, au fost clarificate ultimele întrebări ale Comisiei cu privire la planul de redresare, varianta actualizată a acestuia fiind trimisă la Bruxelles prin intermediul Ministerului Transporturilor şi al Consiliului Concurenţei", se spune în mesajul directorului, obţinut de AGERPRES.

Acesta a adăugat că "nu mai există niciun obstacol în aprobarea de către Comisie a ajutorului de stat pentru restructurare, cel mai probabil în trimestrul I al anului viitor, odată acest ajutor aprobat fiind exclusiv la latitudinea Guvernului României deblocarea sumelor corespunzătoare şi implementarea efectivă a planului agreat".
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3057 / 18954
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații, alături de veteranii din Al Doilea Război Mondial
Proprietatea intelectuală sărbătorită de echipa BACIU PARTNERS prin Concursul de Procese Simulate de Dreptul Proprietății Intelectuale, ajuns la cea de-a III-a ediție
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...