Industria autohtonă de transport mărfuri poate creşte cu circa 40% dacă România ar ajunge la 2.000 km de autostradă(analiză)
14 Decembrie 2023 Agerpres
De asemenea, un efect important al extinderii autostrăzilor va fi asupra exportului de mărfuri, care ar putea cunoaşte o creştere accelerată, în condiţiile în care printre cele mai importante destinaţii pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României sunt: Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria.
Industria românească de transport mărfuri ar putea creşte cu aproximativ 40%, iar exporturile cu 10% dacă România va avea 2.000 de km de autostradă, la finele acestui deceniu, arată o analiză de specialitate, publicată joi.
"Schimburile comerciale ale României cu celelalte state europene sunt pe o tendinţă ascendentă, însă la această creştere organică vom putea să mai adăugăm încă 38% doar datorită reţelei de autostrăzi. Este un capitol la care România a suferit mult timp, iar dacă la finalul acestui deceniu vom avea daţi în trafic toţi cei 2.000 km, atunci vom putea realiza cât de mult ne-a lipsit această infrastructură. Autostrăzile cresc viteza şi capacitatea de transport, scad timpii de tranzit şi implicit emisiile CO2, ne ajută să acoperim mai rapid toate zonele din ţară, astfel că unele regiuni, precum Moldova, vor avea acces la investiţii majore şi dezvoltare", a declarat Sergiu Iordache, managing director în cadrul DSV Road.
De asemenea, un efect important al extinderii autostrăzilor va fi asupra exportului de mărfuri, care ar putea cunoaşte o creştere accelerată, în condiţiile în care printre cele mai importante destinaţii pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României sunt: Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria.
Potrivit analizei DSV Road, printre principalele avantaje identificate în privinţa impactului autostrăzilor asupra sectorului de transporturi de mărfuri, se află: creşterea vitezei de transportare, de la circa 50km/h în prezent, la 80 km/h; creşterea exporturilor şi importurilor cu 10%; creşterea capacităţii de transport pentru un tir, cu cel puţin 20%; impactul asupra creşterii economice prin transporturi mai eficiente datorită volumelor mai mari; acoperirea mai rapidă a unor zone cu potenţial de creştere, precum Republica Moldova; reducerea emisiilor de CO2 şi încadrarea în obiectivele ESG pentru companii; precizie crescută în timpul de tranzit al mărfurilor, ceea ce va facilita şi mai mult dezvoltarea soluţiilor de urmărire a mărfurilor în timp real.
"Aceşti factori pot fi îmbunătăţiţi şi mai mult când România va accede la Spaţiul Schengen. Iar necesitatea unei reţele feroviare bine puse la punct este, de asemenea, un capitol care ar putea ajuta foarte mult transporturile. Accesul facil la piaţa comunitară este poate cel mai mare beneficiu economic pe care îl poate avea România ca membru UE. Însă, pentru a ne bucura pe deplin de acest beneficiu, este important ca infrastructura să rămână un proiect de ţară în anii ce vor urma", punctează Mihai Teodorescu, country general manager Road România şi Sustainability Ambassador în cadrul DSV Road.
În acelaşi timp, reprezentanţii companiei estimează că aderarea la Spaţiul Schengen ar putea aduce economii de 30% la fiecare transport care trece graniţa, în condiţiile în care, în prezent, pierderile sunt estimate la circa 2,4 miliarde de euro/an, după cum arată datele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Printre cele mai solicitate tipuri de transport pe piaţa din România sunt cele de grupaj, unde DSV Road a înregistrat o creştere de 30% în prima parte a anului, şi intermodal, cu un avans de 50%. Transportul de tip intermodal, care presupune o componentă importantă de transport feroviar, ajută la reducerea emisiilor CO2 chiar şi cu 70%, susţin specialiştii.
DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România şi Europa, care oferă servicii complete de transport - regim grupaj, încărcare parţială (less than truckload) şi încărcare completă (full truck load), dar şi servicii de transport pe bază de combustibil bio.
Compania este una dintre entităţile juridice ale grupul DSV, prezent în România din anul 1994, alături de DSV Solutions şi DSV Air&Sea. Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, DSV are activitate în 13 oraşe din România.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 4900 / 20673 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Apreciată constant de ghidurile juridice internaționale pentru mandatele sofisticate, practica de Capital Markets a CMS România a devenit, prin consistență și profunzime, unul dintre pilonii reputației firmei pe piața locală și un reper important în rețeaua sa regională | De vorbă cu Cristina Reichmann (Partener) despre disciplina pregătirii pentru bursă, finețea aplicării regulilor de piață și forța unei echipe care lucrează articulat, cu roluri clare și obiective aliniate
PNSA a asistat Grupul Société Générale în finalizarea vânzării BRD Pensii. Echipa, coordonată de Silviu Stoica (Avocat Asociat) și Florian Nițu (Avocat Asociat Coordonator)
NNDKP, parte din echipa juridică internațională care a asistat Metinvest în achiziția ArcelorMittal Iași
Mușat & Asociații obține o nouă victorie definitivă pentru NUROL într-un proiect strategic de infrastructură rutieră
Record de promovări la Țuca Zbârcea & Asociații: trei noi parteneri și alte 16 numiri interne | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Această serie de promovări, una dintre cele mai extinse din istoria noastră, coincide cu aniversarea a 20 de ani de la fondarea firmei, un moment ce reconfirmă valoarea, profesionalismul și dăruirea întregii noastre echipe”
Filip & Company a organizat în parteneriat cu Asociația Studenților în Drept cea de-a zecea ediție a Concursului de negocieri simulate „Teodora Tudose”
MAXIM ̸ Asociații asistă EMSIL TECHTRANS în tranzacția imobiliară încheiată cu METSO pentru o proprietate industrială din Oradea
Kinstellar a consiliat GEA Group, firmă cu operațiuni în peste 150 de țări, cu privire la crearea unui joint venture cu RebelDot, companie de tehnologie din Cluj-Napoca. Echipa care a gestionat proiectul a fost condusă de Rusandra Sandu (Partner) și Mihai Stan (Managing Associate)
Mitel & Asociații dezvoltă o practică de litigii construită în jurul unui nucleu de avocați cu mare experiență, capabilă să ducă la capăt mandate complexe cu impact financiar și reputațional major, într-o piață în care disputele devin tot mai tehnice și mai dure | De vorbă cu Magda Dima (Partener) despre cum se construiește strategia, se evaluează riscurile și se formează generația nouă de litigatori
Echipa de Concurență a RTPR îmbină experiența cu precizia operațională, într-o formulă remarcată în Legal 500 și Chambers | De vorbă cu partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu despre modul de lucru care privilegiază consistența și rigoarea, cu rezultate ce confirmă profesionalismul și anvergura practicii
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





