
Industria autohtonă de transport mărfuri poate creşte cu circa 40% dacă România ar ajunge la 2.000 km de autostradă(analiză)
14 Decembrie 2023
AgerpresDe asemenea, un efect important al extinderii autostrăzilor va fi asupra exportului de mărfuri, care ar putea cunoaşte o creştere accelerată, în condiţiile în care printre cele mai importante destinaţii pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României sunt: Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria.
Industria românească de transport mărfuri ar putea creşte cu aproximativ 40%, iar exporturile cu 10% dacă România va avea 2.000 de km de autostradă, la finele acestui deceniu, arată o analiză de specialitate, publicată joi.
"Schimburile comerciale ale României cu celelalte state europene sunt pe o tendinţă ascendentă, însă la această creştere organică vom putea să mai adăugăm încă 38% doar datorită reţelei de autostrăzi. Este un capitol la care România a suferit mult timp, iar dacă la finalul acestui deceniu vom avea daţi în trafic toţi cei 2.000 km, atunci vom putea realiza cât de mult ne-a lipsit această infrastructură. Autostrăzile cresc viteza şi capacitatea de transport, scad timpii de tranzit şi implicit emisiile CO2, ne ajută să acoperim mai rapid toate zonele din ţară, astfel că unele regiuni, precum Moldova, vor avea acces la investiţii majore şi dezvoltare", a declarat Sergiu Iordache, managing director în cadrul DSV Road.
De asemenea, un efect important al extinderii autostrăzilor va fi asupra exportului de mărfuri, care ar putea cunoaşte o creştere accelerată, în condiţiile în care printre cele mai importante destinaţii pentru transporturile rutiere de mărfuri ale României sunt: Germania, Italia, Polonia, Slovacia, Republica Cehă şi Ungaria.
Potrivit analizei DSV Road, printre principalele avantaje identificate în privinţa impactului autostrăzilor asupra sectorului de transporturi de mărfuri, se află: creşterea vitezei de transportare, de la circa 50km/h în prezent, la 80 km/h; creşterea exporturilor şi importurilor cu 10%; creşterea capacităţii de transport pentru un tir, cu cel puţin 20%; impactul asupra creşterii economice prin transporturi mai eficiente datorită volumelor mai mari; acoperirea mai rapidă a unor zone cu potenţial de creştere, precum Republica Moldova; reducerea emisiilor de CO2 şi încadrarea în obiectivele ESG pentru companii; precizie crescută în timpul de tranzit al mărfurilor, ceea ce va facilita şi mai mult dezvoltarea soluţiilor de urmărire a mărfurilor în timp real.
"Aceşti factori pot fi îmbunătăţiţi şi mai mult când România va accede la Spaţiul Schengen. Iar necesitatea unei reţele feroviare bine puse la punct este, de asemenea, un capitol care ar putea ajuta foarte mult transporturile. Accesul facil la piaţa comunitară este poate cel mai mare beneficiu economic pe care îl poate avea România ca membru UE. Însă, pentru a ne bucura pe deplin de acest beneficiu, este important ca infrastructura să rămână un proiect de ţară în anii ce vor urma", punctează Mihai Teodorescu, country general manager Road România şi Sustainability Ambassador în cadrul DSV Road.
În acelaşi timp, reprezentanţii companiei estimează că aderarea la Spaţiul Schengen ar putea aduce economii de 30% la fiecare transport care trece graniţa, în condiţiile în care, în prezent, pierderile sunt estimate la circa 2,4 miliarde de euro/an, după cum arată datele Uniunii Naţionale a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR).
Printre cele mai solicitate tipuri de transport pe piaţa din România sunt cele de grupaj, unde DSV Road a înregistrat o creştere de 30% în prima parte a anului, şi intermodal, cu un avans de 50%. Transportul de tip intermodal, care presupune o componentă importantă de transport feroviar, ajută la reducerea emisiilor CO2 chiar şi cu 70%, susţin specialiştii.
DSV Road este unul dintre cei mai mari transportatori din România şi Europa, care oferă servicii complete de transport - regim grupaj, încărcare parţială (less than truckload) şi încărcare completă (full truck load), dar şi servicii de transport pe bază de combustibil bio.
Compania este una dintre entităţile juridice ale grupul DSV, prezent în România din anul 1994, alături de DSV Solutions şi DSV Air&Sea. Parte din grupul danez DSV Global Transport & Logistics, DSV are activitate în 13 oraşe din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 4032 / 19805 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
D&B David şi Baias anunță promovări în echipă începând din 1 septembrie: Georgiana Bălan devine Counsel, alți trei avocați urcă pe poziția de Managing Associate
Taylor Wessing și Freshfields, în tranzacția prin care Continental își vinde divizia ContiTech OESL către fondul de investții Regent. Avocați din România, în tranzacție
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | De la emoțiile admiterii, la medii de 10 și trofee în competiții juridice: povestea lui Cristian-Mircea Rădulescu, studentul care a înțeles că disciplina, perseverența și logica sunt ingredientele esențiale pentru succes într-o facultate unde competiția este intensă: „Dreptul nu îți oferă doar cunoștințe, ci te modelează ca om”
Lexology Energy Rankings 2025 | Cine sunt avocații români care s-au remarcat într-o practică devenită, în ultimii ani, un adevărat laborator de inovație juridică: ZRVP, CMS, TZA și NNDKP au o amprentă bine conturată în Oil & Gas. NNDKP strălucește și în Power & Electricity, unde se remarcă și Kinstellar, dar și în Renewables
ANALIZĂ | Gabriel Resources a deschis o procedură de anulare a hotărârii ICSID prin care Tribunalul arbitral a respins cererea de peste 3 mld. USD privind controversatul proiect minier de la Roșia Montană, iar România a răspuns cu un Contramemoriu care demontează acuzațiile și atacă frontal strategia reclamanților. Dacă statul ar pierde, impactul ar fi devastator pentru finanțele publice și ar compromite rezultatele măsurilor pe care guvernul Bolojan încearcă să le implementeze
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Ana-Maria Baciu, avocatul din România cu cele mai multe nominalizări la gala Legal 500 CEE Awards 2025: Intellectual Property Lawyer of the Year, Romania Lawyer of the Year și CEE Partner of the Year. Astfel de validări contribuie nu doar la consolidarea brandului său personal, ci și la repoziționarea avocaturii de business din România ca un partener credibil, capabil să ofere consultanță sofisticată clienților internaționali
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...