ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MerchantPro Compass: Piața de eCommerce din România în 2024, între creștere stabilă de peste 8% și adaptare strategică

19 Februarie 2025   |   BizLawyer

Piața eCommerce locală evoluează stabil, dar concurența internațională, mai ales din partea platformelor din China, pune presiune pe comercianți.

Sursa: Pixaby

 
 
Analiza anuală MerchantPro Compass, realizată de platforma locală SaaS de eCommerce MerchantPro pe datele înregistrate de magazine online active atât în 2024, cât și în anul precedent, relevă că piața de eCommerce din România a continuat să crească în 2024, cu un avans de peste 8% al valorii comenzilor față de anul precedent. Numărul comenzilor a crescut cu 3%, iar coșul mediu a fost mai mare cu 5,15%, indicând o tendință de creștere a valorii per achiziție.

Piața eCommerce locală evoluează stabil, dar concurența internațională, mai ales din partea platformelor din China, pune presiune pe comercianți. Diferențierea nu mai ține doar de preț, ci de experiența oferită clienților. Astfel, personalizarea ofertelor, integrarea soluțiilor AI pentru recomandări mai relevante și automatizarea proceselor de gestionare a comenzilor sunt elemente-cheie pentru succesul pe termen lung", declară Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.


Comerțul online pe trimestre: Trimestrul 2, cel mai performant.

Dinamica pieței eCommerce pe parcursul anului 2024 a variat semnificativ de la un trimestru la altul. În primul trimestru (ianuarie - martie), creșterea a fost moderată, cu un avans de 5% al valorii comenzilor și un număr de tranzacții mai mare cu 4%, în special datorită performanței solide din februarie (+9,5%).

Analiza MerchantPro Compass arată că trimestrul al doilea (aprilie - iunie) a înregistrat cea mai bună dinamică, cu o creștere de peste 12% a valorii comenzilor, cu un vârf în luna aprilie, în care avansul față de aprilie 2023 a atins 28%.

În trimestrul al treilea (iulie - septembrie), piața a continuat să crească într-un ritm stabil, cu un plus de 11%, influențat pozitiv de creșterea numărului de comenzi din septembrie (+8,5%).

Pe fondul alegerilor din noiembrie și al incertitudinii economice, ultimul trimestru al anului (octombrie - decembrie) a fost marcat de o creștere mai modestă, de sub 5% a veniturilor și o stagnare (+0,1%) la numărul tranzacțiilor.

Deși sezonul de sărbători debutase cu luna octombrie cu o creștere de 10% la valoare, noiembrie și decembrie au înregistrat o creștere minimă de 4%, respectiv 1%, pe fondul incertitudinii politice și unei scăderi a apetitului de cumpărare, precum și a unei planificări mai atente a bugetelor de către consumatori și retaileri.

Analiza pe domenii: tendințe contrastante între industrii

Performanța eCommerce-ului în 2024 a variat semnificativ în funcție de domeniu. Categoria Auto & Moto a fost cea mai dinamică, cu o creștere de peste 50% a valorii comenzilor și un avans de 90% al numărului de tranzacții.

Segmentul Beauty a continuat să crească, cu un avans de 12,87% în vânzări, deși numărul comenzilor a avut o creștere mai lentă. Fashion-ul a rămas sub presiune, înregistrând o contracție de 6,7%, iar Home & Deco a avut o scădere de 9,39% în valoarea comenzilor. Articolele sportive au înregistrat un avans de 16%.

Pe segmentul Electronics, performanța a fost mixtă, cu o creștere modestă a valorii comenzilor (+2,58%), dar o scădere a numărului de tranzacții (-4,66%), ceea ce sugerează o tendință de achiziții mai puține, dar cu o valoare mai mare per comandă.

Produsele alimentare (Groceries) s-au menținut pe un trend pozitiv, cu o creștere de 25% a valorii vânzărilor, reflectând o adopție constantă a cumpărăturilor online pe acest segment.

Pe verticala B2B, piața a rămas relativ stabilă, cu o creștere de 5,91% a valorii comenzilor și o adopție progresivă a soluțiilor digitale.

”Pe verticale, piața eCommerce a avut o dinamică neuniformă, cu industrii care au crescut semnificativ și altele care au stagnat sau s-au contractat, demonstrând că strategiile comercianților trebuie să fie adaptate specific fiecărui segment de piață. Automatizarea și AI vor continua să redefinească piața eCommerce, optimizând operațiunile și reducând erorile. Comercianții din eCommerce vor trebui să adopte strategii flexibile, axate pe personalizare, tehnologii emergente, extindere omnichannel și dezvoltare cross-border, pe piețele din regiune. În 2025, succesul va aparține celor care își păstrează agilitatea, inovează constant și creează experiențe personalizate pentru clienți, în timp ce adaptabilitatea va fi o condiție sine qua non pe o piață într-o continuă transformare. Investiția în tehnologie și optimizarea proceselor vor deveni factori critici pentru creșterea sustenabilă", subliniază Arthur Rădulescu, CEO MerchantPro.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1842 / 20362
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
VIDEO-INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS Romania și Head of CEE Corporate M&A: De când coordonez practica de fuziuni și achiziții în CEE, este pentru prima dată când numărul tranzacțiilor din România este cel mai mare din regiune după primele nouă luni. A fost un an interesant din perspectiva private equity, însă investitorii strategici rămân în continuare cei de bază. Toate ariile de practică au fost foarte ocupate, dar finanțările și departamentul de Banking, cu mandate ce însumează 3 miliarde euro, ”poartă coroana” anul acesta
CMS, alături de Buildcom EOOD la achiziția Argus în România. Echipă pluridisciplinară, cu Rodica Manea (Corporate M&A) și Cristina Reichmann în prim plan
Filip & Company a acordat asistență juridică companiei Instant Factoring în structurarea și implementarea unui parteneriat transfrontalier de securitizare în valoare de 30 de milioane EUR cu un fond din Luxemburg
Practica de Concurență de la Băncilă, Diaconu și Asociații își confirmă maturitatea prin claritate și execuție disciplinată, luciditate tactică și robustețe în decizie | De vorbă cu Claudia Grosu (Managing Associate) despre modul de lucru al unei echipe care anticipează, ordonează pașii esențiali și finalizează impecabil mandatele dificile
Schoenherr a asistat fondatorii Calla Oradea în vânzarea unei participații majoritare către Integral Capital Group I Echipa, coordonată de Mădălina Neagu (partner)
Mușat & Asociații anunță cooptarea fostei președinte a Curții Supreme, Corina Corbu, în poziția de Partener Coordonator al Departamentului de Litigii | Gheorghe Mușat, Senior Partner: ”Este un mare câștig pentru firmă, pentru avocații firmei, pentru clienții firmei”
Într-un an cu investigații mai tehnice și presiune pe termene, DLA Piper România așază practica de Concurență pe trei piloni - oameni, metodă, ritm, astfel încât proiectarea strategiilor, controlul probelor și continuitatea între faze să producă cele mai bune rezultate | De vorbă cu membrii unei echipe sudate, condusă de lideri cu experiență și antrenată pe industrii sensibile, despre prudență juridică și curaj tactic, cooperare internă și rigoare probatorie, bazate pe înțelegerea fină a mediului de business și utilizarea tehnologiei ca multiplicator de acuratețe
Filip & Company a oferit asistență juridică în legătură cu o nouă emisiune de obligațiuni corporative garantate de către Agroserv Măriuța, în valoare de 3 mil. €
Kinstellar asistă Integral Capital Group în achiziția unei participații majoritare la clinica de fertilizare in vitro Calla, prin subsidiara sa Embryos
Filip & Company a asistat consorțiul de bănci care a intermediat a doua emisiune de obligațiuni prin care Romgaz a atras 500 de mil. € de pe piețele internaționale| Alexandru Bîrsan (managing partner) și Olga Niță (partener) au coordonat echipa
Filip & Company a asistat BCR și BRD în legătură cu oferta publică inițială a Cris Tim Family Holding | Olga Niță (partener) și Alexandru Bîrsan (managing partner) au coordonat echipa
Clifford Chance Badea a asistat Cris-Tim Family Holding în legătură cu IPO-ul istoric în valoare de 454,35 milioane RON | Daniel Badea (Managing Partner): ”Sperăm ca succesul Cris-Tim să încurajeze și alte branduri românești să vină pe bursă”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...