ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

MF publicã Ghidul schemei de 2,25 miliarde lei pentru investiții majore în industriile cu tradiție în România. Înscrierile încep la 29 iulie 2024

30 Aprilie 2024   |   BizLawyer

Cei interesați sã aplice sunt invitați sã parcurgã Ghidul Solicitantului, care cuprinde informații detaliate cu privire la modalitatea de acordare a finanțãrii, lista sectoarelor de activitate pentru care se acordã ajutorul de stat, precum și criteriile pe baza cãrora se calculeazã punctajul.

 
 
Ministerul Finanțelor anunțã cã de la 29.07.2024 se dã startul primei sesiuni de înscriere a proiectelor în cadrul schemei de ajutor de stat instituitã prin H.G. nr.300/2024, pentru stimularea dezvoltãrii regionale prin investiții ale cãror costuri eligibile depãșesc 50 milioane lei. Bugetul total al schemei este de 2,25 miliarde lei, respectiv echivalentul a aproximativ 450 milioane euro.

Cererile de acord pentru finanțare însoțite de documentele justificative se vor putea depune online, pânã la data de 09.09.2024. Înregistrarea cererilor de acord pentru finanțare se realizeazã în sesiuni anuale anunțate cu minimum 60 de zile lucrãtoare înainte, durata fiecãrei sesiuni fiind de 30 de zile lucrãtoare. Acordurile de finanțare se vor emite pânã la 31 decembrie 2026, iar plata ajutorului de stat se va realiza în perioada 2025-2032.


„Antreprenorii interesați de investiții de mare anvergurã, cu importante efecte în economie, orientate spre sectoare de activitate de vârf, au acum la dispoziție Ghidul Solicitanului în baza cãruia își pot pregãti proiectele. La 29 iulie deschidem oficial prima sesiune de înscrieri. Mediul de afaceri are acest rãgaz de douã luni în care sã își punã la punct documentația, timp în care vor primi asistențã oricând au nevoie din partea Ministerului Finanțelor. Mizãm nu doar pe modernizarea sectorului privat, ci și revitalizarea industriilor tradiționale românești. Prin integrarea tehnologiilor noi și sustenabile, se deschid noi oportunitãți pentru aceste industrii, consolidându-le competitivitatea și contribuind la crearea unui lanț de producție mai eficient și mai durabil”, a explicat ministrul Marcel Boloș.

Cei interesați sã aplice sunt invitați sã parcurgã Ghidul Solicitantului, care cuprinde informații detaliate cu privire la modalitatea de acordare a finanțãrii, lista sectoarelor de activitate pentru care se acordã ajutorul de stat, precum și criteriile pe baza cãrora se calculeazã punctajul.

Cine poate aplica pentru schema de ajutor de stat

Întreprinderile care pot solicita ajutor de stat în baza acestei scheme sunt întreprinderi nou-înființate sau întreprinderi în activitate, atât IMM-uri, cât și întreprinderi mari, cu personalitate juridicã, înființate conform Legii societãților nr. 31/1990, republicatã, cu modificãrile și completãrile ulterioare.

Sunt eligibile investițiile care se realizeazã în unul dintre sectoarele:
•    Fabricarea preparatelor pentru hrana animalelor;
•    Fabricarea bãuturilor;
•    Prelucrarea lemnului;
•    Fabricarea hârtiei și a produselor din hârtie;
•    Fabricarea substanțelor și a produselor chimice;
•    Fabricarea produselor farmaceutice de bazã și a preparatelor farmaceutice;
•    Fabricarea altor produse din minerale nemetalice;
•    Industria construcțiilor metalice și a produselor din metal, exclusiv  mașini, utilaje și instalații;
•    Fabricarea calculatoarelor și a produselor electronice și optice;
•    Fabricarea echipamentelor electrice;
•    Fabricarea autovehiculelor de transport rutier, a remorcilor și semiremorcilor;
•    Fabricarea altor mijloace de transport;
•    Fabricarea de mobilã;
•    Colectarea, tratarea și eliminarea deșeurilor; activitãți de recuperare a materialelor reciclabile;
•    Alte industrii.
 
Criteriile cumulative de eligibilitate pe care o întreprindere trebuie sã le îndeplineascã sunt urmãtoarele:
I.        Criterii generale
•    Sã fie înregistrate potrivit Legii societãților nr.31/1990, republicatã, cu modificãrile și completãrile ulterioare;
•    Sã realizeze o investiție inițialã în România, în maximum 3 ani de la data demarãrii acesteia, în unul dintre sectoarele eligibile prevãzute de schema de ajutor de stat în anexa nr.1;
•    Sã nu intre în categoria „întreprinderilor în dificultate”;
•    Sã nu se afle în procedurã de executare silitã, insolvențã, faliment, reorganizare judiciarã, dizolvare, închidere operaționalã, lichidare sau suspendare temporarã a activitãții și sã nu facã obiectul unor decizii de recuperare a unui ajutor de stat;
•    Sã nu beneficieze de alte ajutoare de stat regionale pentru costuri eligibile de natura costurilor salariale în cadrul aceluiași proiect unic de investiții;
•    Sã nu efectueze o relocare cãtre unitatea în care urmeazã sã aibã loc investiția inițialã.

Suplimentar, pentru întreprinderile cu cel puțin un exercițiu financiar încheiat, pentru a putea accesa ajutorul de stat, trebuie sã aibã rentabilitatea cifrei de afaceri mai mare decât zero în unul din ultimele trei exerciții financiare încheiate și capitalurile proprii pozitive în ultimul exercițiu financiar încheiat.

Totodatã, pentru a fi eligibili, în plus fațã de criteriile generale, întreprinderile nou-înființate trebuie sã aibã capital social subscris vãrsat în valoare de minimum 100.000 lei și sã nu aibã acționari care dețin sau au deținut în România în ultimii 2 ani anterior datei înregistrãrii cererii o întreprindere cu același obiect de activitate pentru care solicitã finanțare.

II.        Criterii de eligibilitate cumulative pentru investiții:         
a) sã fie considerate investiții inițiale (unitate nouã/extindere/diversificare/schimbare fundamentalã) sau investiții inițiale care creeazã o nouã activitate economicã (unitate nouã/diversificare în cazul județului Ilfov);         
b) sã aibã o valoare totalã, fãrã TVA, a costurilor eligibile asociate investiției inițiale, de minimum 50 milioane lei;         
c) sã își demonstreze eficiența economicã și viabilitatea pe perioada implementãrii investiției și 5 ani de la data finalizãrii acesteia;         
d) sã îndeplineascã condiția referitoare la efectul stimulativ;
e) sã îndeplineascã indicatorii cantitativi și calitativi prevãzuți de schemã;         
f) sã genereze un efect multiplicator cuantificabil în economie.

Etapele procesului de selecție
Înregistrarea cererilor de acord pentru finanțare se realizeazã în sesiuni anuale anunțate cu minimum 60 de zile lucrãtoare înainte, durata fiecãrei sesiuni fiind de 30 de zile lucrãtoare.

Cererile de acord pentru finanțare depuse în sesiune se ordoneazã descrescãtor pe baza unui punctaj calculat și se analizeazã în limita bugetului sesiunii. Analiza cererilor de acord pentru finanțare se finalizeazã cu acord pentru finanțare (dacã sunt îndeplinite cumulativ toate condițiile și criteriile de eligibilitate) sau scrisoare de respingere. Plata ajutorului de stat se realizeazã dupã efectuarea parțialã sau totalã a cheltuielilor eligibile efectuate conform acordului pentru finanțare, în limita creditelor bugetare anuale aprobate.

Ajutorul de stat se va acorda în baza unor cheltuieli eligibile, precum realizarea de construcții, achiziție de echipamente și active necorporale, iar activele aferente investiției trebuie sã fie noi.

Noua schemã de ajutor de stat are ca bazã legalã cadrul normativ european aflat în vigoare pânã la data de 31 decembrie 2026.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 649 / 17471
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
INTERVIU | Din vorbă în vorbă cu Alexandru Iorgulescu, promovat recent pe poziția de Partener la ZRVP: ”Capacitatea de anticipare a mișcărilor adversarului, posibilitatea de a vedea conexiuni acolo unde acestea nu sunt evidente intră în ceea ce eu consider talent. Acesta nu oferă garanția succesului în avocatură, întrucât trebuie dublat de cunoștințe temeinice de drept, de deprinderea tehnicilor de argumentare ̸ persuasiune, de o pregătire minuțioasă a fiecărui caz. Ceea ce se adaugă la talent pentru a completa rețeta succesului în avocatură se poate obține numai prin muncă susținută”
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Corporate ̸ M&A
Mergermarket - League Tables of Legal Advisors (S1 2024) | Piața de M&A a continuat să se redreseze în primul semestru și a înregistrat creșteri de 17% la nivel global și de 33% pe piețele emergente. CMS, printre primele în clasamentul global și în Europa. Schoenherr și Wolf Theiss, număr mare de tranzacții asistate în Europa Centrală și de Est
Reff & Asociații și Deloitte România au asistat Helinick, lider pe piața de sisteme de siguranță și de securitate pentru clădiri, în vânzarea către Convergint, unul dintre cei mai mari jucători globali în domeniu
Clifford Chance Badea a asistat Nofar Energy în achiziția companiei de proiect care dezvoltă un parc fotovoltaic de 160 MW în județul Giurgiu. Nadia Badea (Partener) a coordonat echipa formată din avocați cu experiență aprofundată din practica de Energy ̸ M&A
Bondoc & Asociatii oferă consultanță unui investitor irlandez în legătură cu achiziția unui proiect eolian de 40 MW in Romania
Baciu Partners, Mușat & Asociaţii și Răzvan Dincă & Asociaţii, pe lista scurtă pentru distincția de ‘Firma anului în domeniul mărcilor în România’ la gala Global IP Awards 2024, desfășurată la Londra. Ce spun ghidurile juridice despre activitatea firmelor
Țuca Zbârcea & Asociații asistă fondatorii lanțului de retail „La Cocoș” în tranzacția cu BERD, Morphosis Capital Fund II și CEECAT Capital. Dragoș Apostol (Partener) a coordonat echipa
RTPR a asistat cu succes Bookster în conflictul juridic cu editurile | Partenerii Valentin Berea și Roxana Ionescu, în echipa care a solicitat intervenția Consiliului Concurenței și a susținut firma în fața autorității. Prof. Lucian Mihai a condus echipa implicată în demersurile în instanță
Cariere în Drept | De vorbă cu Mihaela Scorpan, româncă de peste Prut care a studiat Dreptul la Iași, fiind printre cei mai buni studenți ai generației sale, cu media finală 9.67: ”Am observat că există un procent ridicat de abandon în rândul studenților din cauza lipsei motivației sau a incapacității de a asimila cu succes volumul mare de informații. Un student nemotivat care depune efortul minim, cel de a promova examenul, nu își va găsi niciodată pârghiile potrivite care să-l propulseze spre succesul profesional”
Bondoc și Asociații SCA a asistat cu succes unul dintre cei mai mari furnizori de servicii medicale din România într-un litigiu de valoare mare declanșat ca urmare a unui control CNAS
Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...