
Opt din zece români consideră inovaţia o oportunitate de economisire şi creştere a eficienţei (studiu)
01 Aprilie 2025
AgerpresRezultatele cercetării realizate de Reveal Marketing Research arată că românii văd inovaţia ca un motor al progresului, fiind puternic asociată cu atribute precum tehnologie avansată (55%), creativitate (51%) şi eficienţă (43%).
Opt din zece români consideră inovaţia o oportunitate de economisire şi creştere a eficienţei, aceasta fiind puternic asociată cu tehnologie avansată şi creativitate, reiese din rezultatele unui studiu de specialitate, publicat marţi.
Rezultatele cercetării realizate de Reveal Marketing Research arată că românii văd inovaţia ca un motor al progresului, fiind puternic asociată cu atribute precum tehnologie avansată (55%), creativitate (51%) şi eficienţă (43%).
"Persoanele peste 55 de ani cu o experienţă mai mare asupra evoluţiei tehnologice, tind să asocieze inovaţia cu creativitatea (64%), percepând-o ca pe o abilitate de a depăşi convenţionalul, în timp ce tinerii între 18-30 de ani, care au fost expuşi constant la tehnologie şi schimbări rapide, pun mai mult accent pe atributul adaptabilitate al inovaţiei (25% comparativ cu 18% total eşantion)", susţin autorii studiului.
Rezultatele cercetării realizate de Reveal Marketing Research arată că românii văd inovaţia ca un motor al progresului, fiind puternic asociată cu atribute precum tehnologie avansată (55%), creativitate (51%) şi eficienţă (43%).
"Persoanele peste 55 de ani cu o experienţă mai mare asupra evoluţiei tehnologice, tind să asocieze inovaţia cu creativitatea (64%), percepând-o ca pe o abilitate de a depăşi convenţionalul, în timp ce tinerii între 18-30 de ani, care au fost expuşi constant la tehnologie şi schimbări rapide, pun mai mult accent pe atributul adaptabilitate al inovaţiei (25% comparativ cu 18% total eşantion)", susţin autorii studiului.
Referitor la principiile fundamentale ale inovaţiei, 27% dintre români consideră că aceasta este strâns legată de dezvoltarea de produse şi servicii noi şi unice, procentul fiind mai mare în rândul persoanelor cu venituri peste 10.000 lei (39%), precizează sursa citată.
Totodată, 19% consideră inovaţia strâns legată de utilizarea tehnologiilor avansate, iar alţi 19% o asociază cu îmbunătăţirea continuă a proceselor şi produselor.
Aproximativ 86% dintre respondenţi consideră inovaţia esenţială pentru progresul societăţii, în special persoanele peste 55 de ani (95%) şi cele cu venit ridicat (92%), în timp ce 82% sunt de acord că inovaţia îmbunătăţeşte accesul la educaţie şi informaţii.
Mai mult decât atât, 79% se declară interesaţi să folosească produse şi servicii inovatoare, iar 78% sunt de părere că inovaţia contribuie la reducerea costurilor şi creşterea eficienţei.
Cele mai comune comportamente legate de utilizarea produselor şi serviciilor inovatoare sunt utilizarea aplicaţiilor digitale şi a serviciilor online noi (67%), întâlnită în mai mare măsură în rândul tinerilor între 18-30 de ani (70%), şi recomandarea produselor şi serviciilor inovatoare pe care le-au încercat (64%), precizează autorii cercetării.
Principalele beneficii ale produselor inovatoare sunt confortul adus (80%), economia de timp (77%) şi eficienţa mai mare faţă de cele tradiţionale (71%).
În general, românii aleg produse şi servicii în funcţie de criterii precum adaptabilitatea acestora la nevoile personale (84%) şi uşurinţa în utilizare (83%), acest din urmă criteriu fiind mai important pentru persoanele de peste 55 de ani (88%).
Dacă ne referim la produsele şi serviciile inovatoare, acestea sunt apreciate în special pentru beneficii precum confortul adus (80%), economia de timp (77%) şi eficienţa mai mare faţă de cele tradiţionale (71%).
"Inovaţia reprezintă un angajament atât pentru succesul companiilor, cât şi pentru progresul întregii societăţi. Românii văd în inovare o sursă de confort, eficienţă şi optimizare a costurilor, iar faptul că 8 din 10 români se declară interesaţi să folosească produse şi servicii inovatoare demonstrează impactul real şi pozitiv pe care aceste soluţii îl au asupra vieţii de zi cu zi", a declarat Marius Luican, director general Reveal Marketing Research, citat în comunicat.
Cele mai inovatoare domenii percepute de români sunt Electronice, Gadgeturi & Electrocasnice (69%), Tehnologie, Software & Telecomunicaţii (65%) şi Construcţii & Imobiliare (26%). Pe de altă parte, în topul domeniilor cu cea mai mare nevoie de inovaţie regăsim Educaţie & Formare Profesională (44%), Sănătate & Industria Farmaceutică (42%) şi Energie & Utilităţi (35%), menţionează sursa citată.
Promovarea inovaţiei joacă un rol important în decizia de cumpărare atunci când subliniază creşterea confortului şi a calităţii vieţii (85%) şi îmbunătăţirea siguranţei consumatorilor (82%).
Mai mult decât atât, cele mai atractive mesaje de comunicare pun accent pe beneficii funcţionale şi practice, precum impactul asupra calităţii vieţii (66%), demonstraţiile practice ale produsului (62%) şi rezultate clare şi măsurabile (60%).
Totodată, 68% dintre consumatori consideră că iniţiativele şi măsurile legate de inovaţie contribuie la îmbunătăţirea imaginii companiilor, procentul fiind semnificativ mai ridicat în rândul celor cu vârste între 46-55 de ani (76%) şi peste 55 de ani (79%).
În viziunea românilor, principalele acţiunile prin care companiile pot susţine inovaţia în România sunt investiţiile în cercetare şi dezvoltare (54%), crearea de produse care răspund nevoilor reale (48%) şi organizarea de campanii de educare a consumatorilor (41%).
Studiul a fost realizat în perioada 24 februarie - martie 2025, pe un eşantion de 1.005 respondenţi, eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+ din România, utilizatori de internet, din mediul urban. Eroarea maximă de eşantionare pentru targetul general este +/-3,1% la un nivel de încredere de 95%.
Reveal Marketing Research este o companie de cercetare de piaţă full-service, specializată în marketing research, studii sociologice, customer insight, business strategy, market development.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 693 / 19482 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Clifford Chance și Linklaters, consultanți juridici în emisiunea de obligațiuni verzi prin care Electrica a atras o finanțare de 500 mil. €. Rothschild & Co a fost consilier financiar
Finanțările sindicalizate își păstrează poziția solidă, iar club-deal-urile câștigă teren pe piață, spun avocații din practica de Banking & Finance de la NNDKP | Valentin Voinescu (Partener): ”Am remarcat o creștere a interesului din partea fondurilor de investiții și a creditorilor non-bancari. Profilul clientului a evoluat: companiile sunt mai bine informate, mai receptive la structuri mixte și tot mai interesate de optimizarea costurilor și a structurii de capital”
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | CMS câștigă titlul de de “Firma anului în România”. Un avocat in-house local, desemnat ”General Counsel of the Year” pentru regiune
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
Clifford Chance a asistat băncile în legătură cu emisiunea record de 1,5 miliarde RON a Băncii Transilvania, prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile denominată în lei. Proiect coordonat din București, cu avocați din Londra în echipă
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...