ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Piaţa media din România a trecut de pragul de 700 de milioane de euro, în 2023 (analiză)

17 Iunie 2024   |   Agerpres

Piaţa de Print a cunoscut, anul trecut, un trendul descendent, de minus 11% faţă de 2022, la cinci milioane de euro, şi a adunat mai puţin de 1% din cota pieţei de media.

 
 
Piaţa media din România a ajuns la o valoare netă estimată de 701 milioane de euro, în 2023, în creştere cu 6,5% faţă de anul anterior, relevă o analiză de specialitate, publicată luni.

Estimările pentru anul curent, realizate de Media Fact Book, arată că piaţa locală de media va continua să crească, până la 762 milioane de euro, cu o majorare semnificativă pentru TV (+10%) şi OOH (+10%), precum şi cu o creştere moderată pentru Digital (+7%) şi Radio (+7%). În schimb, segmentul Print va scădea cu 10%.

Potrivit sursei citate, în 2023, digitalul şi-a continuat creşterea (+8% vs. 2022) şi a atins valoarea de 252 de milioane de euro, echivalentul a 36% din totalul pieţei media.


De asemenea, audienţele TV au înregistrat o scădere mai moderată şi au închis anul anterior cu un minus de 4%, comparativ cu 2022, un declin compensat de performanţele puternice din ultimul trimestru, care au echilibrat un început de an mai slab. Valoarea netă a pieţei TV a rămas constantă la 368 de milioane de euro (52% din totalul pieţei media).

"Canalele de ştiri şi-au sporit penetrarea, mai ales în demograficul matur cu status social mediu şi ridicat. Acestea au adus în prim-plan evenimente globale, precum evoluţiile conflictelor din Ucraina şi Orientul Mijlociu, şi pregătirile anticipate ale partidelor politice pentru alegerile din 2024, în timp ce televiziunea a rămas centrul de atracţie cu evenimente sportive majore, emisiuni de talente şi seriale populare. Având un început robust în 2024, piaţa TV este pregătită să depăşească performanţele anului anterior, cu evenimente de talie mondială precum Campionatul European de Fotbal şi Jocurile Olimpice de la Paris, care promit să propulseze audienţele la niveluri record, anticipându-se o creştere de 10% a veniturilor nete, până la 405 milioane de euro", se menţionează în analiză.

În ceea ce priveşte piaţa de OOH, aceasta a continuat să se consolideze, înregistrând o creştere de 12%, cu venituri de 41 de milioane de euro, ce reprezintă 6% din totalul pieţei de media din România. Proiecţiile pentru 2024 sugerează o continuare a tendinţei ascendente. Astfel, este anticipată o creştere de 10%, până la un total estimat de 45,6 milioane de euro.

Totodată, în ultimul an, posturile de radio au atras audienţa cu programe variate de muzică, divertisment şi teme de actualitate, precum sustenabilitatea şi educaţia, ceea ce a determinat un salt de 10% a pieţei de publicitate radio, de la un an la altul, până la o valoare netă totală estimată de 35 de milioane de euro. Pe acest segment, Media Fact Book preconizează o creştere a pieţei cu 7%, la aproximativ 37,5 milioane de euro.

Piaţa de Print a cunoscut, anul trecut, un trendul descendent, de minus 11% faţă de 2022, la cinci milioane de euro, şi a adunat mai puţin de 1% din cota pieţei de media. În 2024, se estimează că tendinţa negativă va continua, cu un minus de 10%, faţă de anul 2023, şi o valoare totală a pieţei de 4,5 milioane de euro.

În 2023, categoria de Retail a continuat să domine piaţa de media, contribuind cu 25% din totalul estimat al pieţei de media, ceea ce i-a consolidat poziţia de lider începută în 2021. Acesta a fost urmat de categoriile Healthcare şi Food & Beverages, care au avut, de asemenea, contribuţii semnificative, reprezentând 17% respectiv 12% din piaţă.

Informaţiile cuprinse în analiza de specialitate au fost extrase din Media Fact Book, ghid editat anual de agenţia Initiative, începând din anul 1997.

Initiative este una dintre cele mai mari reţele independente de media din lume, ce asigură servicii specializate de planificare şi cumpărare de media, de strategie, consultanţă de media şi new media.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 56 / 17127
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Banking & Finance
Creștere constantă în practica de Litigii de la GNP, prin preluarea unor proiecte ale clienților existenți sau atragerea unor clienți noi, inclusiv ca urmare a expunerii dobândite prin aderarea la o alianță internațională | Octavian Adam, Partener coordonator al practicii: “Procentul ridicat al dosarelor complexe este consecința domeniilor în care societatea noastră de avocatură activează cu preponderență și de noutatea problematicilor supuse controlului instanțelor”
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Insolvency | Litigation
CMS asistă Alcedo cu privire la achiziția Naturevo. Echipa, condusă de Horea Popescu (Managing Partner) și Mircea Moraru (Counsel)
CMS asistă Alior Bank la vânzarea unui portofoliu de credite performante de retail de aproximativ 97 milioane RON. Echipa de avocați a fost coordonată de Rodica Manea (Partener)
De vorbă cu studenții admiși în fruntea listei la Facultatea de Drept a Universității București | Maria Teodora Busuioc, a noua pe listă anul trecut: ”Este o onoare pentru mine să am ocazia să întâlnesc persoanele care se află în miezul vieții juridice din România, care scriu nu numai doctrină, ci și legislație”
LegiTeam: Bulboacă & Asociații is looking for an Associate | Corporate ̸ M&A
NNDKP parte din echipa internațională de avocați care a asistat Mengtai Group în achiziția grupului Alu Menziken. Ruxandra Bologa (Partener) a coordonat echipa
ZRVP facilitează relocarea Tech-Con Industry, un jucător important pe piața de automatizări din România, în VLPark Bucharest West. Marina - Crenguța Florea (partener) și Lavinia Ludovic (senior associate), în prim plan
CMS și ACCESS alături de Agir Global în achiziția subsidiarei din România a Sidma Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Elena Andrei și Horea Popescu (M&A)
Clifford Chance Badea asistă BERD și OTP Bank în finanțarea de 93 mil. EUR a unui parc eolian de 102 MW din România. Echipa, coordonată de Daniel Badea (Clifford Chance Bucharest Managing Partner) și Jared Grubb (Partener Finance)
Dispute Resolution | Volumul mandatelor care ridică probleme de drept complicate, acordate firmei Mitel & Asociații, a crescut și anul acesta. Magda Dima, partenerul coordonator al practicii: ”În prezent, gestionăm un număr impresionant de litigii complexe, care au un grad ridicat de sofisticare dat și de nevoia de înțelegere a componentelor tehnice specifice industriei din care provin clienții noștri”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...