Preţul mediu al chiriilor din Capitală a început să crească în al treilea trimestru al anului (analiză)
09 Septembrie 2021
AgerpresAstfel, chiriile pentru apartamentele de două camere sunt mai mari cu 14% în al treilea trimestru din 2021, faţă de al doilea trimestru, iar cele pentru trei camere, cu 8%.
Preţul mediu al chiriilor din Capitală a început să crească, în trimestrul trei al anului 2021, după mai bine de un an şi jumătate de scădere constantă, cauzată de pandemia de coronavirus, potrivit unei analize realizate de o companie de consultanţă imobiliară.
Astfel, chiriile pentru apartamentele de două camere sunt mai mari cu 14% în al treilea trimestru din 2021, faţă de al doilea trimestru, iar cele pentru trei camere, cu 8%.
"Cererea pe partea de închirieri şi-a mai revenit în ultimele două luni, din discuţiile avute cu agenţii imobiliari. Principalul motiv este redeschiderea cursurilor offline din cadrul universităţilor din Bucureşti, de la 1 octombrie. În mod tradiţional, în ultima lună de vară şi prima de toamnă, studenţii încep să caute chirii în marile oraşe, deci pare că, încet, încet, revenim la normalitatea de dinainte de pandemie", a afirmat Cristian Nicola, CEO Investpoint.
Din analiza Investpoint, reiese că preţul chiriilor din Bucureşti, în T3 2021, este încă la o diferenţă considerabilă, în minus, faţă de aceeaşi perioadă a lui 2019, înainte de începerea crizei sanitare - 22%. Apartamentele de două şi trei camere, se închiriau, în medie, cu 410 euro, respectiv 570 euro, în urmă cu doi ani, faţă de 320 euro, respectiv 420 euro, în prezent.
Potrivit analizei, centrul (Victoriei, Romană, Unirii, Universitate) rămâne cea mai scumpă zonă din Capitală, din punct de vedere al chiriilor, urmat de zona de Nord. La polul opus se află localităţile de lângă Bucureşti, precum Chiajna-Roşu şi Popeşti-Leordeni.
"Preţul mare al chiriilor din centru este dat de distanţa mică faţă de staţiile de metrou şi alte mijloace de transport în comun, faţă de unităţile de învăţământ superior, de magazine, Centrul Vechi ş.a.m.d. Adică principalele atribute pe care le caută studenţii şi tinerii, în general. Zonele din afara oraşului nu au aceste avantaje, însă, compensează printr-un număr mai mare de locuinţe noi, mai mult spaţiu verde şi linişte, fiind mai degrabă potrivite pentru familii", completează Cristian Nicola, CEO Investpoint.
Investpoint este o companie de consultanţă în domeniul imobiliar, cu o echipă formată din specialişti cu o vastă experienţă de lucru. Investpoint oferă servicii precum: tranzacţii imobiliare specializate, evaluări imobiliare şi de afaceri, studii de fezabilitate şi dezvoltare, consultanţă în analiza de cashflow şi investiţii imobiliare. Cristian Nicola, fondatorul şi CEO-ul Investpoint, activează în sectorul imobiliar încă din 2007, iar din 2016 este lector în cadrul ANEVAR.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 11775 / 18231 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...