
Studiu Deloitte: tinerii Gen Z europeni sunt mai orientați spre viitor decât generațiile anterioare, au un puternic simț al responsabilității și investesc în ei înșiși. Cei din România preferă să cumpere o locuință decât să închirieze, similar celorlalte generații
10 Octombrie 2024
BizLawyerStudiu Deloitte: tinerii Gen Z europeni sunt mai orientați spre viitor decât generațiile anterioare, au un puternic simț al responsabilității și investesc în ei înșiși. Cei din România preferă să cumpere o locuință decât să închirieze, similar celorlalte generații
![]() |
Contrar părerii generale, tinerii din Generația Z sunt mai orientați spre viitor decât generațiile anterioare, au un puternic simț al responsabilității și investesc în ei înșiși, potrivit studiului Deloitte „How does European Generation Z buy insurance?”, realizat în nouă țări europene, inclusiv România. Respondenții din Generația Z (cu vârste cuprinse între 23 și 27 de ani) au planuri de viitor în proporție de 83%, iar 38% dintre ei își stabilesc obiective pentru cel puțin trei ani, în timp ce un procent egal, pentru o perioadă de unu până la trei ani. Aceștia sunt urmați de Millenniali (cu vârste cuprinse între 28 și 42 de ani), dintre care 81% își planifică viitorul, și de Generația X (cu vârste cuprinse între 43 și 55 de ani), cu 71%.
Principalele preocupări ale Generației Z din Europa sunt incapacitatea de a se întreține pe ei înșiși și familia și că nu-și vor permite să cumpere o proprietate, aspecte care evidențiază un simț al responsabilității pentru propriul viitor și pentru cel al familiilor lor, explică studiul. Războiul este o altă sursă de îngrijorare, în special pentru bărbații din țările est-europene.
Cei mai tineri dintre participanții la studiu sunt mai interesați de propria bunăstare decât alte generații (Generația Z – 26%, Millenniali – 24%, Generația X – 22%). Ei caută în mod activ modalități de a se bucura de viață și sunt mai dispuși decât cei mai în vârstă să cheltuiască bani pentru îngrijirea personală și pentru a avea acces la diverse experiențe (Generația Z – 28%, Millenniali – 22%, Generația X – 21%). Economisirea pentru pensie nu reprezintă o prioritate pentru ei, însă investesc în propria sănătate și bunăstare (24%) și în dobândirea de noi competențe (18%).
Tinerii sunt pe aceeași lungime de undă cu alte grupe de vârstă când vine vorba de sentimentul de siguranță pe care îl oferă banii (Generația Z – 33%, Millenniali – 32%, Generația X – 32%), dar sunt mai puțin preocupați de finanțele lor și nu se consideră la fel de cumpătați ca alte generații (Generația Z – 24%, Millenniali – 26%, Generația X – 30%). Această atitudine poate fi explicată de condițiile economice favorabile, care i-au făcut mai relaxați în ceea ce privește banii, arată studiul. Generația Z intră pe piață într-o perioadă în care șomajul este scăzut și salariile sunt mari, ceea ce duce la o sensibilitate mai scăzută la prețuri, cel puțin când vine vorba de produse de asigurare, așa cum sugerează răspunsurile lor.
„În general, achiziționarea de produse de asigurare este rezultatul eforturilor proactive de vânzare, mai degrabă decât al cererii spontane a consumatorilor, astfel că intermediarii precum agenții, brokerii, băncile, agențiile de turism sau dealerii auto reprezintă principalul canal de vânzare. Dar Generația Z vine deja cu provocări pentru companiile de asigurare, după cum arată studiul nostru. Canalele preferate de consumatori pentru achiziția de produse de asigurare variază de la o generație la alta, reflectând schimbările din comportamentul lor. Astfel, Generația X apelează de obicei la un agent de asigurări de încredere pentru a cumpăra o asigurare, dar Generația Z preferă să folosească o varietate mai mare de canale, în funcție de situație – internet, agenți și brokeri, aplicații mobile, sucursale fizice și chiar asigurări încorporate în alte servicii (embedded insurance). De exemplu, cei mai tineri preferă canalele care nu necesită intermediari pentru a achiziționa produse de asigurare simple, dar aleg canalele fizice pentru produse complexe, cum ar fi asigurările de viață, auto sau de locuințe. Este doar un exemplu de concluzii foarte interesante pentru companiile de asigurări pe care le găsim în studiul nostru și care ar trebui să le fie utile în definirea strategiei”, a declarat Claudiu Ghiurluc, Partener Audit și Servicii Conexe, Deloitte România, și Lider al industriei de asigurări.
Studiul indică, de asemenea, că Generația Z utilizează numeroasele surse de informare la care are acces și abordează orice subiect, inclusiv achiziționarea de produse de asigurare, cu curiozitate, se documentează din mai multe surse și compară ofertele înainte de a lua o decizie de cumpărare.
În contextul creșterii prețurilor locuințelor și a costului vieții, mulți tineri din Europa încă locuiesc cu părinții. Dintre cei care s-au mutat din casele părinților, tinerii Gen Z din România se remarcă prin preferința puternică pentru achiziționarea unei locuințe, în detrimentul închirierii, similar celorlalte generații. O altă diferență evidențiată de studiu este că România are o pondere considerabil mai mare decât media de tineri care își fac planuri de viitor (96%), dintre care 54% au obiective bine definite, față de 40%, media europeană.
„Deși România are cea mai mare pondere de proprietari de locuințe, chiar și în rândul Generației Z, interesul pentru produse de asigurare de locuințe nu este mai mare decât în alte țări, potrivit studiului nostru. Un altă concluzie interesantă evidențiată de raport este că peste două treimi din tinerii Gen Z din România spun că nu au suficiente informații despre asigurări. Ei se informează în primul rând de pe site-urile companiilor de asigurări (35%) și de pe site-urile terților (34%), precum și de la membrii familiei (23%)”, a declarat Ana Șerban, Director Soluții de Actuariat și de Asigurare, Deloitte România.
Studiul Deloitte „How does European Generation Z buy insurance?” a fost efectuat în rândul a peste 10.000 de consumatori din Cehia, Franța, Germania, Italia, Olanda, Polonia, România, Spania și Ungaria, cu vârste cuprinse între 23 și 55 de ani.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 821 / 18548 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for a Senior Associate
Cum se modelează o carieră în Drept cu programul Erasmus | Povestea Raisei Manolescu, studentă în ultimul an la Iași, dar și o comparație între două sisteme: ”Dacă la noi accentul este pe memorarea multor informații, la universitatea din Coimbra accentul cădea pe un dialog autentic între student și profesor, pe spiritul critic, pe utilizarea unor concepte juridice în situații practice. Am simțit că atitudinea non-formală a profesorilor de la seminare a dus la crearea unui mediu academic mai dinamic”
Filip & Company asistă Adrem în vânzarea a 20% din acțiuni către ROCA Investments. Monica Stătescu (partener): ”Această tranzacție este un exemplu de colaborare strategică între antreprenori români”
Kinstellar și-a relocat birourile în Globalworth Tower, pe fondul extinderii echipei. Cushman & Wakefield Echinox a asistat firma de avocați în acest proiect și în vânzarea fostului sediu din centrul Capitalei
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Înalta Curte de Casație a decis în premieră restituirea TVA aferentă taxei clawback | Victoria obținută de avocații Băncilă, Diaconu și Asociații împreună cu EY România pentru un jucător de top din industria farmaceutică va avea implicații pentru toată industria farmaceutică
Trei ofertanți intră în a doua rundă a vânzării Amethyst Healthcare, lanț paneuropean de radioterapie cu șase clinici în România. Goldman Sachs supraveghează tranzacția
Stratulat Albulescu o recrutează pe Andreea Șerban de la Reff & Asociații, pe poziția de Partener
Practica de protecție a datelor este o componentă strategică a firmei Wolf Theiss, existând o cerere crescătoare în acest domeniu. Viitorul acestei arii este unul promițător, având în vedere majorarea volumului de date prelucrate și evoluțiile tehnologice rapide, spun avocații | Flavius Florea - Counsel: „Un aspect cheie este legat de avansul tehnologic, cum ar fi utilizarea tot mai frecventă a inteligenței artificiale și provocările aferente respectării principiilor GDPR”
Noi promovări în echipa RTPR | Andreea Nedeloiu devine Counsel, alți cinci avocați au terminat stagiatura și vin pe poziția de Associate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...