ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Studiu EY: Liderii de business privesc dincolo de criză și configurează noi planuri de fuziuni și achiziții

15 Aprilie 2020   |   BizLawyer

♦ 73% dintre directorii executivi de la nivel global estimează că pandemia de COVID-19 va avea un impact puternic asupra economiei globale ♦ Mai mult de jumătate (52%) își reconfigurează operațiunile pe fondul vulnerabilităților din lanțurile de aprovizionare ♦ 54% dintre respondenți estimează că perioada de redresare a economiei se va prelungi până în 2021

Florin Vasilică, Liderul departamentului de Asistentă în Tranzactii, EY România

 
 
Liderii mediului de afaceri se concentrează pe gestionarea efectelor imediate ale COVID-19 asupra lanțurilor de aprovizionare, veniturilor și profitabilității. Totodată, ei își regândesc alocările de capital și planurile de fuziuni și achiziții (M&A) pentru perioada post-criză, se arată în cea de-a 22-a ediție a studiului EY Global Capital Confidence Barometer (CCB22).

Aproape trei sferturi (73%) dintre respondenții studiului EY, derulat în rândul a peste 2.900 de directori executivi din 45 de țări, preconizează că pandemia de COVID-19 va avea un impact puternic asupra economiei globale prin perturbarea lanțurilor de aprovizionare și scăderea consumului. În același timp, directorii executivi își reevaluează modelele operaționale ca reacție la criză. Oprirea activității în multe părți ale lumii a scos la lumină vulnerabilitățile din lanțurile de aprovizionare ale multor companii, peste jumătate dintre acestea (52%) luând măsuri pentru a modifica actuala configurație și 41% investind în accelerarea automatizării.


Având în vedere că aproape jumătate dintre liderii de afaceri de la nivel global (49%) au raportat chiar și înainte de actuala criză marje de profit similare sau mai mici decât cele de acum doi ani, aproape toate companiile (95%) se așteaptă la scăderi suplimentare ale marjelor odată cu încetinirea economiei globale.

Steve Krouskos, vicepreședinte EY Global pentru servicii de consultanță în tranzacții, a declarat: „Costul uman este cel mai tragic aspect al acestei crize, nu numai sub aspectul pierderilor de vieți, ci și al situației materiale a unui număr mare de oameni. Odată cu necesitatea de a reacționa urgent la efectele fără precedent ale COVID-19 la nivel global, principalele priorități ale liderilor de companii vor fi bunăstarea angajaților și conservarea locurilor de muncă. Nu există manuale pentru această situație, iar liderii companiilor își reconfigurează și își ajustează reacțiile în timp real, având în vedere evoluția rapidă a evenimentelor. COVID-19 a dat naștere unor noi vulnerabilități și unor provocări neanticipate. Pentru majoritatea companiilor, impactul complet asupra veniturilor și profitabilității la nivelul tuturor lanțurilor valorice este încă extrem de incert.”

Florin Vasilică, Liderul departamentului de Asistență în Tranzacții, EY România: ”Criza generată de COVID-19 va avea un impact puternic pe termen scurt pe piața locală. În trimestrul al doilea, cele mai multe companii se vor afla în modul de supraviețuire. O cerere redusă, coroborată cu întreruperile lanțului de aprovizionare, va pune o presiune puternică asupra numerarului disponibil. În ciuda lichidității injectate în sistemul financiar, ne așteptăm ca multe companii mici și mijlocii să se confrunte cu dificultăți în accesarea resurselor de finanțare a afacerii. Preconizăm o stagnare pe timpul verii, o perioadă de evaluare a impactului crizei și de identificare a noii strategii, urmată de o reluare a activității în toamnă și de o revenire în 2021. Pe termen scurt, companiile se vor concentra pe accesarea de lichidități din surse guvernamentale și private pentru a-și asigura parcurgerea crizei cu un impact minim.

Din punct de vedere strategic, pe o perioadă mai lungă de timp, criza COVID 19 va produce o schimbare a modului în care se desfășoară afacerile. Vor fi regândite lanțurile de aprovizionare bazate pe furnizori principali localizați într-o singură țară (de exemplu, China). Riscurile de întrerupere a aprovizionării și a întregii activități sunt prea mari pentru a compensa costurile mai mici percepute inițial. Impactul tehnologiei va fi unul major nu doar pentru a redefini modul de comunicare în companii, ci și pentru a pune în aplicare procese mai agile, mai flexibile și mai rezistente. Capitalul uman rămâne partea cea mai afectată a acestei pandemii și, în acest sens, este esențial ca liderii de afaceri și cei politici să lucreze împreună pentru menținerea sănătății și a stabilității financiare a oamenilor.

În ceea ce privește activitatea M&A, chiar dacă majoritatea proiectelor au fost puse în așteptare, oportunitățile vor continua să crească pe termen mediu. Unele companii își vor recalibra portofoliile și este posibil să apară vânzări ale unor linii de afaceri secundare (“non-core”). După cum am aflat din criza anterioară, viitorul apropiat va aparține cumpărătorilor, bazat pe constrângerile de lichidități ale vânzătorilor sau determinat de regândirea abordării strategice a marilor jucători.”

Pregătiri pentru ceea ce urmează

Multe companii (72%) aveau deja în derulare inițiative majore de transformare, declanșate ca urmare a presiunilor asupra țintelor de venituri și de profit, potrivit respondenților studiului.

De asemenea, majoritatea intenționează să își reexamineze strategia și portofoliile cu o mai mare regularitate. Top managerii executivi spun că, după revenirea la un oarecare nivel de normalitate, se vor concentra pe prioritizarea schimbărilor prin noi investiții în digital și tehnologie (43%) și prin alocarea de capital la nivelul întregului portofoliu (42%)

Recuperarea post-criză indică un model de transformare prin fuziuni și achiziții

În pofida faptului că atenția conducerilor companiilor se îndreaptă în prezent în direcția acestei urgențe sanitare globale fără precedent, directorii executivi își regândesc și planurile post-criză. În timp ce 54% dintre respondenți se așteaptă la o perioadă de revenire lentă, cu o prelungire a încetinirii activității economice până în 2021, 38% anticipează un reviriment rapid și o revenire la activitatea economică normală în trimestrul al III-lea al acestui an. Doar 8% dintre respondenți consideră că va exista o perioadă prelungită de recesiune, cu o revenire a activității economice în 2022.

Având în vedere că majoritatea companiilor pleacă de la premisa unei recuperări pe termen mediu, intențiile de a căuta oportunități de fuziuni și achiziții în următoarele 12 luni se mențin la niveluri ridicate (56%) pe parcursul actualului ciclu de tranzacții. Ca o consecință a COVID-19, directorii executivi din toată lumea au declarat că vor acorda mai multă atenție rezistenței la șocuri a companiilor vizate, atunci când evaluează o tranzacție (38%) și că anticipează o scădere a valorilor estimate ale tranzacțiilor (39%).

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 15367 / 17377
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...