ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

UNTRR solicită Ministerului Finanţelor publicarea unei note de clarificare referitoare la diurna plătită conducătorilor auto

24 Martie 2021   |   AGERPRES

UNTRR a transmis câteva considerente prin care solicită "să fie avute în vedere în timpul controlului exercitat de autorităţile fiscale în situaţia industriei de transport rutier internaţional de mărfuri, precum şi identificarea unor soluţii imediate".

 
 
Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) solicită Ministerului Finanţelor publicarea unei note care să clarifice că diurna plătită de firmele de transport rutier internaţional conducătorilor auto nu face subiectul reîncadrării ca venituri de tip salarial.

Potrivit unui comunicat, controalele realizate în ultimele luni la firme de transport rutier, în urma cărora diurna a fost reîncadrată ca venit de natură salarială, "produc o îngrijorare maximă în rândul firmelor de transport rutier din România, mai ales în lipsa unor informaţii publice transparente clare, care să constituie o referinţă neinterpretabilă, atât pentru agenţii de control, dar şi pentru firmele controlate".


UNTRR a transmis câteva considerente prin care solicită "să fie avute în vedere în timpul controlului exercitat de autorităţile fiscale în situaţia industriei de transport rutier internaţional de mărfuri, precum şi identificarea unor soluţii imediate".

Reprezentanţii UNTRR subliniază că, potrivit datelor Băncii Naţionale a României (BNR), industria de transport rutier internaţional de mărfuri a avut o contribuţie la exportul de servicii de 5,53 miliarde de euro în 2020. Transportul rutier generează un sfert din exportul total de servicii al României şi reprezintă peste jumătate din soldul total al comerţului internaţional cu servicii.

Totodată, industria de transport rutier de mărfuri este afectată serios de impactul pandemiei de COVID -19. Potrivit datelor preliminare analizate de UNTRR, în 2020 faţă de anul precedent, impactul estimat al pandemiei de COVID-19 asupra cifrei de afaceri din industria de transport rutier de mărfuri din România este de -13% per total piaţă şi -17% pentru transportul rutier internaţional de mărfuri.

"Operatorii de transport rutier se confruntă cu probleme operaţionale pe termen scurt, cum ar fi timpii lungi de aşteptare la frontiere, conformarea la noile prevederi COVID-19 din fiecare ţară, dar şi lipsa lichidităţilor şi a veniturilor. 60% dintre firmele de transport rutier de mărfuri din România prezentau risc de insolvenţă înainte de criza COVID-19, iar multe dintre ele au întâmpinat dificultăţi în a accesa instrumentele de finanţare puse la dispoziţie de stat. Acest lucru a fost accentuat şi de faptul că firmele care şi-au suspendat finanţările potrivit OUG 37/2020 au fost raportate începând cu 1 iunie 2020 în Centrala Riscului de Credit", se menţionează în comunicat.

Potrivit UNTRR, industria de transport rutier de mărfuri este afectată serios de Pachetul Mobilitate 1. Pachetul Mobilitate 1, care a intrat în vigoare din 20 august 2020, va avea un efect negativ puternic asupra transportatorilor români şi asupra României, cu consecinţe economice majore. Potrivit studiului KPMG - Analiza de impact a modificărilor Pachetului Mobilitate 1 asupra sectorului de transport rutier de marfă, Pachetul Mobilitate 1 generează costuri anuale de aproape un miliard de euro
pentru transportatorii rutieri români şi o pierdere anuală de venituri de 524 milioane de euro.

"Industria de transport rutier de mărfuri din România este plătită sub media europeană, cu sub 1 euro pe km, în timp ce transportatorii vestici primesc 1,5 euro pe km. Costurile generate de criza COVID-19 şi Pachetul Mobilitate 1 cresc, iar marja industriei se îngustează. În 2018, marja de profit a companiilor de profil a fost de 3,6%. UNTRR a cerut Comisiei Europene să investigheze şi analizeze diferenţele semnificative între tarifele pentru aceleaşi servicii în acelaşi loc, la acelaşi standard de calitate şi profesionalism", se menţionează în comunicat.

Industria de transport rutier de mărfuri nu a inclus în costurile de operare taxarea diurnei, astfel că nu se află în situaţia în care sa fi încasat sume de bani pentru aceasta.

"Reîncadrarea 'diurnei' ca venit salarial şi taxarea retroactivă închide firmele de transport rutier. Avem solicitarea de a verifica dacă există vreun caz în care firmele sancţionate au plătit şi au continuat activitatea, şi procentual câte firme în această situaţie s-au închis şi câte au continuat - fără cele care au beneficiat de amnistie fiscală", se mai spune în comunicat.

Potrivit UNTRR, având în vedere prevederile Pachetului Mobilitate 1 privind aplicarea directivei detaşării din 2 februarie 2022 pentru operaţiunile de cabotaj şi pentru cele de cross-trade peste numărul exceptat (2 operaţiuni), totuşi diurna va continua sa fie utilizată pentru transporturile bilaterale dintre România şi alte state membre UE, dar şi pentru orice alte operaţiuni de transport rutier internaţional de mărfuri din afară UE.

Astfel, UNTRR solicită Ministerului Finanţelor Publice elaborarea şi publicarea unei note de orientare / note de bune practici care să clarifice situaţiile în care diurna plătită de firmele de transport rutier internaţional conducătorilor auto nu face subiectul reîncadrării ca venituri de tip salarial, şi, de asemenea, situaţiile în care poate face acest subiect - cazuri întâlnite la firme de plasare de forţa de muncă, cu un număr de şoferi de zeci sau sute de ori mai mare decât numărul de autovehicule licenţiate şi operate, ceea ce nu reprezintă profilul firmelor de transport rutier internaţional de mărfuri.

Uniunea Naţională a Transportatorilor Rutieri din România (UNTRR) este o organizaţie profesională şi patronală, neguvernamentală, independentă, apolitică, fondată în 1990, care promovează şi apără interesele transportatorilor rutieri pe plan intern şi internaţional, înregistrând de la înfiinţare până în prezent peste 16.000 de firme înscrise - operatori care efectuează transporturi interne şi internaţionale de marfă şi persoane.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14001 / 18690
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații obține o hotărâre de impact major a Curții de Justiție a Uniunii Europene, care înlătură de la aplicare întreaga Ordonanță de Urgență nr. 25 ̸ 2021 privind excluderea de la procedurile de achiziție publică a operatorilor economici din statele terțe față de Uniunea Europeană
Interviurile primăverii | Ioana Gelepu, fondatoarea și coordonatoarea ‘Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement’: ”Știința de carte, pasiunea și dedicarea sunt unisex”
Lady Lawyer | De vorbă cu Andra Iftemie, Managing Associate - Băncilă, Diaconu și Asociații: ”Toți avocații suntem ‘așezați la aceeași masă’, indiferent de gen sau de aria de practică aleasă, acesta fiind, de altfel, și unul dintre motivele pentru care practic cu drag această profesie. Ceea ce contează cu adevărat sunt competențele și rezultatele obținute”
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...