ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Beniamin Rus, Selina: În această săptămână, discutăm rezilierea amiabilă a contractului pentru tronsonul Biharia-Chiribiş

21 Februarie 2022   |   AGERPRES

Potrivit acestuia, câştigătoarea contractului, asocierea de firme condusă de Trameco, va putea participa din nou la licitaţie, aceasta fiind o condiţie a rezilierii amiabile.

 
 
Proprietarul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, a declarat luni, pentru AGERPRES, că în această săptămână se poartă discuţii cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a rezilia amiabil contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Biharia - Chiribiş, de 28,55 kilometri, din Autostrada Transilvania.

"Suntem în discuţii, ni s-a propus să închidem amiabil. În această săptămână, urmează să negociem încetarea amiabilă. Ei nu au fost dispuşi să ia în calcul lucrările suplimentare şi consideră că nu există bază legală să plătească lucrările suplimentare care au reieşit din expertiză. Vreau să vă spun că nu există proiect să nu apară lucrare suplimentară. Mai ales la drumuri. Noi ne retragem, rămâne doar proiectantul cu care vor colabora mai departe. Lucrarea se va scoate din nou la licitaţie, dar nu mai durează, nu se mai face proiect nou. Dar s-ar putea să le ceară celorlalţi încă o expertiză, deoarece a trecut ceva vreme din august 2017, când s-a scos la licitaţie", a afirmat Beniamin Rus.


Potrivit acestuia, câştigătoarea contractului, asocierea de firme condusă de Trameco, va putea participa din nou la licitaţie, aceasta fiind o condiţie a rezilierii amiabile.

După semnarea contractului în 2020, proiectul a fost predat la 1 februarie 2021. Anterior, asocierea de firme a realizat studiul geo, cu săpături pe tot tronsonul, pentru evaluări cât mai exacte, care s-au dovedit a fi diferite faţă de cele preconizate de CNAIR iniţial, în caietul de sarcini, au făcut o expertiză cu un expert acceptat de companie şi apoi au făcut verificarea pe teren, cu un verificator. Dacă s-ar fi dat drumul lucrărilor, susţine Rus, în acest moment, ar fi fost finalizate în procent de 80%.

"Anul trecut nu am lucrat mai deloc. Am stat cu toate utilajele pe dreapta. Am stat degeaba cu 65 de oameni repartizaţi pentru conducerea proiectului. Aşteptam, din săptămână în săptămână, să ne dea ok-ul execuţiei. Cum spuneam, ei afirmă că nu există bază legală să plătească lucrările suplimentare care au reieşit din expertiză. Pe de altă parte, pot să vă spun că am făcut o adresă la ANAP, care mi-a dat dreptate în totalitate. Nu trebuie să se specifice în proiect lucrările suplimentare, pentru că există o lege. ANAP a spus în felul următor: dacă sunt lucrări suplimentare, nesubstanţiale, sunt până la 10%. Noi am avut din acelea, 3 milioane pe lucrarea asta, adică undeva cam 6%. Şi dacă sunt lucrări suplimentare substanţiale, acolo unde se schimbă toată structura drumului, pentru acestea se face o nouă licitaţie. Deci ei trebuiau să-mi dea 6-7% pentru lucrările nesubsanţiale, aşa cum spune ANAP şi pe celelalte, substanţiale, trebuia să se ţină o licitaţie separată pe 2 kilometri, unde noi am avut prăpăd", a precizat constructorul.

Beniamin Rus a adăugat că, din informaţiile sale, şi constructorul român Dorinel Umbrărescu are aceeaşi problemă, pe unul din tronsoanele aflate în lucru din Autostrada Transilvania.

"I-a fugit dealul. Şi dacă mie nu mi-au aprobat lucrări suplimentare, să vedem ce se va întâmpla la el, unde e valoare mult mai mare. Dar el are o problemă mai mare. Să vedem dacă lui i se aprobă, dar trebuie să-i aprobe lucrări suplimentare, trebuie să i se plătească, pentru că omul le face, nu are încotro', a spus Beniamin Rus.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Chiribiş - Biharia, 28,55 km, din A3, în valoare de 326,5 milioane de lei, a fost semnat în iunie 2020 cu asocierea Trameco - Vahostav - Drumuri Bihor - Drum Asfalt - East Water Drillings. Proiectarea avea alocată şase luni, iar execuţia, 18 luni.

Sectorul Chiribiş - Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcău - Borş. Capătul autostrăzii, de 5,6 km, care face legătura cu Ungaria, a fost construit tot de firme din grupul Selina. De asemenea, acesta a mai fost desemnat câştigător şi pe lotul relicitat Cheţani - Câmpia Turzii, unde Strabag a depus contestaţie.

Firmele de construcţii ale lui Beniamin Rus se află pe primul loc şi pentru lotul Suplacu de Barcău - Chiribiş din Autostrada Transilvania. În plus, constructorul din Oradea se situează pe primul loc în cursa pentru lotul 3 Buzău - Pietroasele din Autostrada Ploieşti - Buzău (A7), o lucrare mare de peste 200 de milioane lei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 3164 / 8881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Filip & Company a asistat statul român prin Ministerul Finanțelor în contractarea unor plasamente private sub forma de împrumuturi în valoare de peste 2 miliarde de euro | Echipa, coordonată de Alexandra Manciulea (partener)
Clifford Chance a asistat UniCredit Bank și Garanti BBVA la semnarea acordului de până la 60 mil. € cu DRI, pentru finanțarea parcului fotovoltaic de 126 MW de la Văcărești | Echipa multijurisdicțională de avocați a fost coordonată de la București, cu Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Partener) în prim plan
CMS | Join Our Team: Tax Consultant - Tax Department
Drumul spre performanță: experiențe și lecții din anii de Drept | O discuție cu Stelian Vârvea, student care trece în al doilea an la Facultatea de Drept din Iași, despre provocările primului an de studiu și învățămintele ce pot fi transmise viitorilor ”boboci”: ” Dacă ești curios, motivat și vrei să înțelegi cum funcționează lumea, e un drum care te provoacă constant”
Filip & Company a asistat ING Bank și Raiffeisen Bank în acordarea unei finanțări de 70 milioane euro către grupul La Fântâna. Echipa a fost coordonată de Alexandra Manciulea (partener) și Rebecca Marina (counsel) | Tranzacția a fost complexă, multijurisdicțională și finalizată într-un termen scurt
Ce case de avocatură se bat pentru titlul de Law Firm of the Year în România la gala Benchmark Litigation Europe Awards 2025 | Sorina Olaru, Octavian Popescu, Dan Cristea și Cosmin Vasile, printre avocații aflați pe lista scurtă pentru titlul de titlul de Litigator of the Year. Emil Bivolaru (partener NNDKP), nominalizat și la categoria Central & Eastern Europe Litigator of the Year
Clifford Chance Badea a asistat UniCredit la finalizarea fuziunii cu Alpha Bank, care creează al treilea grup bancar după active pe piața locală | Daniel Badea (Managing Partner): „Expertiza vastă pe care o are Clifford Chance la nivel global, dublată de experiența echipei locale, stau la baza unui palmares reprezentativ de tranzacții cu impact în industria financiar-bancară din România”
Finanțele caută avocați pentru litigii arbitrale investiționale internaționale judecate potrivit regulilor de arbitraj UNCITRAL și ICSID | Acorduri-cadru de reprezentare juridică a României semnate, pentru 4 ani, cu cel mult 4 firme pentru fiecare lot
LegiTeam: Lawyer - Dispute Resolution and Employment | GNP Guia Naghi and Partners
ITR EMEA Tax Awards 2025 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații, CMS și Schoenherr concurează pentru titlul ”Firma anului în România în domeniul taxelor”. Popescu & Asociații are două nominalizări în jurisdicția locală și este, alături de NNDKP, pe lista scurtă pentru distincția ”Firma anului în dispute fiscale”. TZA, printre finaliste în competitia pentru ”Transfer Pricing Firm of the Year”
Bondoc & Asociații acordă asistență pentru 5 proiecte eoliene și solare în cadrul celei de-a doua licitații CfD din România | Echipa a fost coordonată de Cosmin Stăvaru (Partener), susținut de Raluca Catargiu (Senior Associate)
Bulboacă & Asociatii caută un Avocat Colaborator pentru Echipa de Tranzacții de Elită (Corporate ̸ M&A)
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...