ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Beniamin Rus, Selina: În această săptămână, discutăm rezilierea amiabilă a contractului pentru tronsonul Biharia-Chiribiş

21 Februarie 2022   |   AGERPRES

Potrivit acestuia, câştigătoarea contractului, asocierea de firme condusă de Trameco, va putea participa din nou la licitaţie, aceasta fiind o condiţie a rezilierii amiabile.

 
 
Proprietarul grupului de firme Selina, Beniamin Rus, a declarat luni, pentru AGERPRES, că în această săptămână se poartă discuţii cu Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru a rezilia amiabil contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Biharia - Chiribiş, de 28,55 kilometri, din Autostrada Transilvania.

"Suntem în discuţii, ni s-a propus să închidem amiabil. În această săptămână, urmează să negociem încetarea amiabilă. Ei nu au fost dispuşi să ia în calcul lucrările suplimentare şi consideră că nu există bază legală să plătească lucrările suplimentare care au reieşit din expertiză. Vreau să vă spun că nu există proiect să nu apară lucrare suplimentară. Mai ales la drumuri. Noi ne retragem, rămâne doar proiectantul cu care vor colabora mai departe. Lucrarea se va scoate din nou la licitaţie, dar nu mai durează, nu se mai face proiect nou. Dar s-ar putea să le ceară celorlalţi încă o expertiză, deoarece a trecut ceva vreme din august 2017, când s-a scos la licitaţie", a afirmat Beniamin Rus.


Potrivit acestuia, câştigătoarea contractului, asocierea de firme condusă de Trameco, va putea participa din nou la licitaţie, aceasta fiind o condiţie a rezilierii amiabile.

După semnarea contractului în 2020, proiectul a fost predat la 1 februarie 2021. Anterior, asocierea de firme a realizat studiul geo, cu săpături pe tot tronsonul, pentru evaluări cât mai exacte, care s-au dovedit a fi diferite faţă de cele preconizate de CNAIR iniţial, în caietul de sarcini, au făcut o expertiză cu un expert acceptat de companie şi apoi au făcut verificarea pe teren, cu un verificator. Dacă s-ar fi dat drumul lucrărilor, susţine Rus, în acest moment, ar fi fost finalizate în procent de 80%.

"Anul trecut nu am lucrat mai deloc. Am stat cu toate utilajele pe dreapta. Am stat degeaba cu 65 de oameni repartizaţi pentru conducerea proiectului. Aşteptam, din săptămână în săptămână, să ne dea ok-ul execuţiei. Cum spuneam, ei afirmă că nu există bază legală să plătească lucrările suplimentare care au reieşit din expertiză. Pe de altă parte, pot să vă spun că am făcut o adresă la ANAP, care mi-a dat dreptate în totalitate. Nu trebuie să se specifice în proiect lucrările suplimentare, pentru că există o lege. ANAP a spus în felul următor: dacă sunt lucrări suplimentare, nesubstanţiale, sunt până la 10%. Noi am avut din acelea, 3 milioane pe lucrarea asta, adică undeva cam 6%. Şi dacă sunt lucrări suplimentare substanţiale, acolo unde se schimbă toată structura drumului, pentru acestea se face o nouă licitaţie. Deci ei trebuiau să-mi dea 6-7% pentru lucrările nesubsanţiale, aşa cum spune ANAP şi pe celelalte, substanţiale, trebuia să se ţină o licitaţie separată pe 2 kilometri, unde noi am avut prăpăd", a precizat constructorul.

Beniamin Rus a adăugat că, din informaţiile sale, şi constructorul român Dorinel Umbrărescu are aceeaşi problemă, pe unul din tronsoanele aflate în lucru din Autostrada Transilvania.

"I-a fugit dealul. Şi dacă mie nu mi-au aprobat lucrări suplimentare, să vedem ce se va întâmpla la el, unde e valoare mult mai mare. Dar el are o problemă mai mare. Să vedem dacă lui i se aprobă, dar trebuie să-i aprobe lucrări suplimentare, trebuie să i se plătească, pentru că omul le face, nu are încotro', a spus Beniamin Rus.

Contractul pentru proiectarea şi execuţia lotului Chiribiş - Biharia, 28,55 km, din A3, în valoare de 326,5 milioane de lei, a fost semnat în iunie 2020 cu asocierea Trameco - Vahostav - Drumuri Bihor - Drum Asfalt - East Water Drillings. Proiectarea avea alocată şase luni, iar execuţia, 18 luni.

Sectorul Chiribiş - Biharia face parte din tronsonul Suplacu de Barcău - Borş. Capătul autostrăzii, de 5,6 km, care face legătura cu Ungaria, a fost construit tot de firme din grupul Selina. De asemenea, acesta a mai fost desemnat câştigător şi pe lotul relicitat Cheţani - Câmpia Turzii, unde Strabag a depus contestaţie.

Firmele de construcţii ale lui Beniamin Rus se află pe primul loc şi pentru lotul Suplacu de Barcău - Chiribiş din Autostrada Transilvania. În plus, constructorul din Oradea se situează pe primul loc în cursa pentru lotul 3 Buzău - Pietroasele din Autostrada Ploieşti - Buzău (A7), o lucrare mare de peste 200 de milioane lei.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2562 / 8279
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Dinamică nouă, caracterizată printr-un apetit crescut al investitorilor pentru tranzacții | Piața de M&A a crescut cu 8,2% în T1-T3. Jucătorii strategici au rămas principalii actori, cei mai activi investitori fiind din SUA
Legiteam | Cherciu & Co is looking for two Junior ̸ Mid - Level Lawyers
Mușat & Asociații a asistat Naxxar Renewable Energy cu privire la vânzarea pachetului rămas de 40% din Naxxar Wind Farm Four către grupul polonez Polenergia. Mandat complex care a cuprins, printre altele, aspecte de M&A, finanțări și navigarea prin reglementările sofisticate specifice sectorului energetic
Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner ZRVP) va susține un curs de arbitraj la INPPA : “Procedura arbitrală în arbitrajul instituționalizat” | Înscrierile se fac până pe 10 octombrie
LegiTeam | CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate (Banking & Finance Team)
EXCLUSIV | O companie din grupul controlat de ”regele eolienelor” a trimis Ministerului Finanțelor o notificare de arbitraj și o cerere de soluționare pe cale amiabilă a disputei. Tratatul Cartei Energiei, temeiul juridic al conflictului cu statul român
LegiTeam: Zamfirescu Racoţi Vasile & Partners recrutează avocați stagiari | Litigii
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Voichița Crăciun, Head of legal and compliance - PAID România, profesionist 20 de ani experiență, care a acordat servicii de asistență juridică și reprezentare în proiecte complexe, unor companii interne și internaționale, în diferite domenii de activitate: ”Planurile de viitor sunt strâns legate de cele ale companiei pentru care lucrez și unde doresc să continui să aduc un plus de valoare prin activitatea mea și a departamentului pe care îl coordonez”
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Tranzacțiile în arbitraj (Powered by ZRVP)
Avocații din practica de Protecția Datelor de la NNDKP spun că există în continuare prevederi neclare în legislație și „pete albe” de reglementare | Iurie Cojocaru (Partener): “De foarte multe ori, clienții se confruntă cu dificultăți în ceea ce privește ștergerea datelor sau oferirea unor răspunsuri adecvate la solicitările de exercitare de drepturi, în condițiile în care legislația, ghidurile și jurisprudența oferă prea puțin spațiu de manevră”
Bohâlțeanu & Asociații a asistat Emma Lambda în achiziția Stratum Energy Romania, într-un mandat complex, desfășurat pe parcursul ultimilor 2 ani. Echipă multidisciplinară, formată din profesioniști specializați în Corporate ̸ M&A, Energy și Real Estate | Ionuț Bohâlțeanu (Managing Partner): ”Un proiect de mare anvergură pentru echipa noastră, având în vedere specificul domeniului, gradul complex de structurare a tranzacției și jurisdicțiile implicate”
Țuca Zbârcea & Asociații apără interesele statului român în litigiul inițiat de Damen Holding la Curtea de Arbitraj de la Viena | Legea 187 ̸ 2023 referitoare la guvernanța corporativă a întreprinderilor publice a pus pe butuci modelul de cooperare cu investitorul olandez la Damen Shipyards Mangalia SA, o companie în care statul deține 51%, prin Șantierul Naval 2 Mai SA. Pierderea litigiului antrenează plata unor ”despăgubiri semnificative”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...