ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

CFR SA: Au fost semnate contractele pentru consultanţă şi supervizare pe tronsoanele Cluj Napoca-Aghireş şi Aghireş-Poieni

11 Aprilie 2023   |   Agerpres

Conform unui comunicat al companiei, remis, marţi, AGERPRES, contractul a fost semnat cu Asocierea SC Arex Lider Company SRL, SC Baicons Impex SRL şi 3TI Progetti Italia-Ingegneria Integrata SPA.

 
 
Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA a semnat ultimele două contracte, în valoare totală de 29,142 milioane lei, fără TVA, pentru consultanţă şi supervizare pe tronsoanele Cluj Napoca - Aghireş (lotul 1) şi Aghireş - Poieni (lotul 2), aferente obiectivului de investiţii "Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor".
 
Conform unui comunicat al companiei, remis, marţi, AGERPRES, contractul a fost semnat cu Asocierea SC Arex Lider Company SRL, SC Baicons Impex SRL şi 3TI Progetti Italia-Ingegneria Integrata SPA.
 
Consultanţa şi supervizarea etapelor de proiectare şi execuţie lucrări se vor realiza pe intervalul de staţii Cluj Napoca - Aghireş - Poieni, în lungime totală de 66,94 km, de la km 500+749 - km 531+160 (lotul 1), respectiv km 531+160 - km 567+690 (lotul 2), iar durata totală estimată a serviciilor prestate este de 103 luni, pentru fiecare.
 
Valoarea contractelor de consultanţă şi supervizare pentru Lotul 1, Cluj Napoca - Aghireş, este de 13,383 milioane lei, fără TVA, iar pentru Lotul 2, Aghireş - Poieni, este de 15,758 milioane lei, fără TVA.
 
"Consultantul/Supervizorul va coordona, va asigura consultanţă şi supervizare în cadrul celor două etape ale contractelor, respectiv proiectarea şi execuţia lucrărilor de modernizare pe loturile 1 şi 2, conform prevederilor HG nr. 1/2018, pentru aprobarea condiţiilor generale şi specifice pentru anumite categorii de contracte de achiziţie aferente obiectivelor de investiţii finanţate din fonduri publice. De asemenea, va urmări ca Proiectul tehnic să fie elaborat conform regulamentelor legale în vigoare, cu respectarea tuturor etapelor din HG nr. 907/2016 privind etapele de elaborare şi conţinutul-cadru al documentaţiilor tehnico-economice aferente obiectivelor/proiectelor de investiţii finanţate din fonduri publice, cu modificările ulterioare", se menţionează în comunicat.
 
CFR SA a semnat, la finalul anului 2022, toate cele 4 contracte pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de electrificare şi reabilitare a liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor (166,7 km), în valoare totală de 7,68 miliarde lei, fără TVA, respectiv Lotul 1 Cluj Napoca - Aghireş - 1,611 miliarde lei, fără TVA, Lotul 2 Aghireş - Poieni - 1,535 miliarde lei, fără TVA, Lotul 3 Poieni - Aleşd - 2,117 miliarde lei, fără TVA şi Lotul 4 Aleşd - Frontieră - 2,417 miliarde lei, fără TVA.
 
De asemenea, prin semnarea acestor ultime două contracte pentru loturile 1 şi 2, valoarea totală a celor 4 contracte de consultanţă şi supervizare, încheiate de CFR SA în această lună, este de 71,23 milioane lei, fără TVA: Lotul 1 Cluj Napoca - Aghireş - 13,383 milioane lei, fără TVA, Lotul 2 Aghireş - Poieni - 15,758 milioane lei, fără TVA, Lotul 3 Poieni - Aleşd - 19,588 milioane lei, fără TVA şi Lotul 4 Aleşd - Frontieră - 22,501 milioane lei fără TVA.
 
Principalele obiective feroviare ale acestui program sunt: electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor pentru atingerea vitezei maxime de circulaţie de 160 km/h; modernizarea a 33 de poduri feroviare şi 210 podeţe; reabilitarea a 5 tuneluri feroviare; 75 de treceri la nivel cu calea ferată modernizate; modernizarea staţiilor, haltelor şi a punctelor de oprire; construcţii de clădiri noi pentru călători în staţiile Poieni şi Oradea, dar şi în Hm Ciucea; construcţii de clădiri de exeploatare/mentenanţă în staţiile Cluj-Napoca şi Oradea,dar şi în Hm Ciucea, Hm Lacu Crişului, Hm Butan; modernizarea instalaţiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicaţii, bariere automate la trecerile la nivel; sistemul european de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson; lucrări specific protecţiei mediului.
 
Scopul general ale implementării acestui proiect de electrificare şi reabilitare a tronsonului de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor vizează reducerea timpului de călătorie şi creşterea vitezei medii de deplasare, îmbunătăţirea condiţiilor de siguranţă a traficului feroviar, îmbunătăţirea conectivităţii reţelei feroviare, reducerea la minimum a impactului negativ asupra mediului (traversări de arii protejate, schimbări de categorii de folosinţă a terenului, riscul privind schimbări climatice etc.), cât şi a impactului negativ asupra populaţiei şi asezărilor umane, asigurarea interoperabilităţii prin implementarea STI; în special în ceea ce priveşte: sarcina pe osie (22,5 t), gabarit de încărcare C, lungimea liniilor din staţie, facilităţi pentru persoane cu mobilitate redusă, confortul şi siguranţa pasagerilor, prin montarea sistemelor de sonorizare şi avizare a publicului călător, teleafişaj pentru informare, sisteme de supraveghere video, montare instalaţii de telecomunicaţii digitale, echipamente pentru aplicaţii informatice, instalaţii de radiocomunicaţii şi cablu subteran de fibră optică.
 
Linia de cale ferată Cluj Napoca - Oradea - Episcopia Bihor se află pe Coridorul de Vest al reţelei feroviare TEN-T Core şi beneficiază de cea mai mare finanţare în cadrul PNRR, fiind, de asemenea, inclusă în Planul investiţional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 - 2030.
 
Compania Naţională de Căi Ferate "CFR" SA - companie care administrează infrastructura feroviară publică - desfăşoară o activitate de interes public şi contribuie la libera circulaţie a persoanelor, mărfurilor şi a bunurilor în interiorul ţării şi peste graniţă, în condiţii ecologice, eficiente şi de siguranţă.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1294 / 8457
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...