ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Licitaţia de achiziţie a serviciilor pentru dezvoltarea sistemului de identitate electronică, în câteva săptămâni

11 Noiembrie 2020   |   Agerpres

Preşedintele ADR a punctat, totodată, că interesul faţă de tehnologie, în România, a crescut în medie de patru ori de la începutul anului 2019, de la sector la sector.

 
 
Licitaţia de achiziţie a serviciilor pentru dezvoltarea sistemului de identitate electronică a cetăţeanului va fi demarată în câteva săptămâni, a declarat, miercuri, preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR), Sabin Sărmaş, la cea de-a IX-a ediţie a expo-conferinţei "GoTech 2020: The New Reality".
 
"Este nevoie de un profund proces de digitalizare, nu de digitalizarea birocraţiei. De o guvernare bazată pe date, o tranziţie în paşi către ceea ce ne dorim. Avem un vis tangibil care se poate îndeplini - ca România să devină ţara cu cea mai rapidă creştere a economiei digitale din Uniunea Europeană şi a societăţii digitale în general. Acest lucru este posibil, pentru că în ceea ce priveşte digitalizarea avem un ecosistem extrem de puternic polarizat în jurul unor mari oraşe din România. Dincolo de asta, avem proiecte concrete pe care le implementăm. Ar fi proiectul privind identitatea electronică a cetăţeanului, acest vis frumos despre care vorbeşte de foarte mult timp şi care va deveni realitate în România, pentru că în câteva săptămâni vom demara licitaţia de achiziţie a serviciilor pentru dezvoltarea acestui sistem. Interoperabilitatea este un alt proiect la care lucrăm şi avem în implementare câteva scenarii care pot să genereze eliminarea drumurilor pe care fiecare dintre noi la face zilnic între o instituţie sau alta", a afirmat Sărmaş.
 
Preşedintele ADR a punctat, totodată, că interesul faţă de tehnologie, în România, a crescut în medie de patru ori de la începutul anului 2019, de la sector la sector.
 
"În România, şi nu numai, a fost nevoie de o pandemie pentru a cunoaşte şi îmbrăţişa mai bine digitalizarea. Situaţia generată de COVID-19 a arătat încă o dată potenţialul în tehnologie. Pandemia ne-a demonstrat că un sector IT&C puternic ne poate oferi rezilienţa despre care vorbim în fiecare zi, ne poate ajuta să salvăm vieţi şi să fim o naţiune care poate să ducă actul de guvernare şi funcţionare în sine mai departe. Chiar şi în acest context extrem de dificil România a reuşit să obţină statutul de piaţă emergentă, iar măsurile economice cuprinse în Planul de relansare pun bazele unui tip de responsabilitate cu adevărat eficient. Toate aceste proiecte se leagă de digitalizare, de transformare digitală, de tehnologie şi inovaţie în sectorul public şi în sectorul privat. Interesul faţă de tehnologie în România a crescut în medie de patru ori de la începutul anului 2019, de la sector la sector, şi acesta e un lucru extraordinar. Mai mult de atât, pandemia a reuşit să facă ceva ce noi ca instituţie - Autoritatea pentru Digitalizarea României - sau noi ca Guvern nu am fi reuşit să facem: a schimbat profund instituţiile publice şi suntem datori să valorificăm această oportunitate", a spus oficialul.
 
Acesta a adăugat că unul dintre proiectele-cheie este cloud-ul guvernamental, "o tranziţie către tehnologiile cele mai utilizate astăzi de către toate guvernele care au făcut saltul tehnologic către Smart Government".
 
"Cloud-ul guvernamental reprezintă o tranziţie către tehnologiile cele mai utilizate astăzi de către toate guvernele care au făcut saltul tehnologic către Smart Government. Nu în ultimul rând, un obiectiv extrem de important pe care noi îl avem este un parteneriat cu mediul privat, mediul academic, ONG-urile din România, materializat prin acel Consiliu Naţional pentru Transformare Digitală. Mai avem un pariu la nivel naţional, şi anume hub-urile pentru inovaţie digitală, aceste motoare ale transformării digitale în alte state europene. Vreau să vă anunţ că suntem printre primele ţări din Europa care am reuşit să trimitem către Comisia Europeană lista cu hub-urile preselectate", a subliniat Sabin Sărmaş.
 
Peste 1.500 de soluţii digitale de afaceri dedicate industriilor de retail, IT, cybersecurity şi marketing vor fi prezentate în cadrul celei de-a IX-a ediţii a expo-conferinţei "GoTech 2020: The New Reality", ce are loc online, în perioada 11 - 12 noiembrie.
 
Evenimentul este unul de referinţă pentru mediul de business din Europa Centrală şi de Est, la care vor participa peste 16.000 de profesionişti. De asemenea, organizatorii au pregătit experienţe noi în mediul online, cele mai noi soluţii tech şi o zonă expoziţională realizată cu ajutorul tehnologiei 3D, unde participanţii vor putea interacţiona oricând cu expozanţii companiilor multinaţionale şi locale.
 
Pe lista producătorilor de soluţii de business ce vor fi prezenţi la GoTech 2020 se află Dell Technologies, care pune la dispoziţie produsele, serviciile şi suportul prin care organizaţiile pot transforma felul în care lucrează, trăiesc şi se joacă. De altfel, compania a lansat recent, pe plan local, platforma Transformation-Experts.ro, primul hub de acest gen care pune laolaltă analize ale experţilor în tehnologie, tendinţe anticipate în industrie şi în business, studii de caz şi noutăţi, toate pentru a contribui la procesul transformare digitală a companiilor din România.
 
O altă soluţie de afaceri este semnătura electronică la distanţă Paperless certSIGN, prin care documentele pot fi semnate în cloud direct din aplicaţia web. Aplicaţia permite un flux de procesare 100% digital, în care documentele pot fi semnate electronic cu valoare legală, pot fi descărcate ulterior şi trimise prin intermediul e-mailului sau chiar arhivate electronic.
 
Conform sursei citate, Paperless flowSIGN include atât posibilitatea semnării la distanţă, cât şi semnare locală cu certificate calificate stocate pe dispozitive criptografice de tip token, fără a fi obligatorie deţinerea unei semnături în cloud.
 
La GoTech 2020 se va afla şi Trencadis, companie de tehnologie specializată în dezvoltarea şi integrarea de soluţii software pentru e-government şi mediul de business, şi care va prezenta sistemul dedicat diagnosticului pacienţilor oncologici. Soluţia este dezvoltată în parteneriat cu cercetătorii unui centru de terapii genice şi celulare în tratamentul cancerului din Timişoara.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 5612 / 8651
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
KPMG Legal – Toncescu și Asociații și KPMG Tax au asistat Pavăl Holding în achiziția proiectului Ethos House, o clădire de birouri premium situată în nordul Capitalei
Rundă de promovări în mai multe arii de practică în biroul Kinstellar din București. Magdalena Răducanu preia rolul de Partener, alți șase avocați fac un pas înainte în carieră | Victor Constantinescu (Managing Partner): ”Aceste promovări recente nu sunt doar etape importante în cariera colegilor noștri, ci și confirmare a abilității lor de leadership și a rolurilor esențiale în cadrul biroului nostru”
Răsturnare de situație: doar trei case locale de avocați rămân în topul global al celor mai bune 100 de firme implicate în arbitraje internaționale | Filip & Company intră în top, iar două firme cu un trecut bogat în domeniul arbitrajelor și prezență constantă în ghidurile de profil au părăsit clasamentul. ZRVP și LDDP rămân pilonii prezenței românești în GAR 100, ediția 2025
Women Lawyers | De vorbă cu Andreea Soare (Senior Associate - BSMP), avocat care spune că pentru a avea o carieră durabilă, este fundamental să fii cu adevărat pasionat de munca pe care o depui și dedicat îndeplinirii cu succes a mandatelor încredințate. ”Principalele avantaje ale apartenenței la această firmă sunt diversitatea proiectelor la care avem acces și oportunitățile de dezvoltare professională. Cultura deschisă și orientată spre colaborare permite un schimb constant de idei și soluții creative”
LegiTeam: Atorney at Law | Dispute Resolution for commercial ̸ administrative litigation and arbitration | Reff & Associates
Promovări în echipa Filip & Company: Andreea Bănică și Alin Grapă ajung pe poziția de Counsel, alți patru avocați urcă în ierarhie | Cristina Filip, co-managing partner: ”Prin aceste promovari consolidăm fundamentele organizației printr-o noua generație de avocați excepționali”
BACIU PARTNERS câștigă premiul ‘Firma de Copyright & Design a Anului în România’ la gala Managing IP EMEA Awards 2025, desfășurată la Londra. Andreea Bende (Partener), premiată ca ‘Practicianul Anului în România’ | Ana-Maria Baciu, Managing Partner: ”Este o reconfirmare a faptului că principiile pe care le integrăm în fiecare proiect creează în mod constant valoare tangibilă, vizibilă și demnă de recunoaștere”
CMS România își mărește echipa în România prin cooptarea strategică a unui senior counsel și lansează practica de Apărare | Horea Popescu (Managing Partner): „Cristian Băcanu se remarcă printr-o combinație unică de experiență juridică, leadership în sectorul public și viziune internațională, ceea ce îl recomandă ca un membru valoros al echipei noastre”
Cei mai buni litigatori din România, văzuți de Chambers Europe 2025 | Cine sunt practicienii apreciați de clienți în practica de Dispute Resolution și ce spun clienții despre aceștia. Nouă avocați români sunt evidențiați în practica de arbitraj
Trei avocați români de la Bondoc & Asociații, Filip & Company și DLA Piper sunt considerați ‘Eminent Practitioners’ în practica de fuziuni și achiziții. Clasamentul Chambers Europe 2025, cu cei mai buni avocați de Corporate ̸ M&A din România
“ICC Arbitration Breakfast in Romania” – eveniment privind arbitrajul ICC, 14 mai 2025, București
NNDKP a asistat MedLife cu privire la majorarea limitei unui credit sindicalizat cu 50 milioane EUR. Ce avocați au fost în echipa de proiect
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...