
Blue Air: Reimbursement of amounts owed to passengers depends on resumption of flights, support for company’s recovery
15 Septembrie 2022
AgerpresThe recovery of Blue Air, respectively the resumption of passenger air transport operations, involves close collaboration and support from all commercial partners, but also from all public institutions and authorities in Romania, the efforts made by the executive management, the Board of Directors and the company's shareholders being insufficient in the absence of such collaboration, say company officials.
The reimbursement of all amounts owed to passengers for the purchased tickets essentially depends on the resumption of Blue Air operations and the support of the authorities for the company's recovery, informs a company press release, sent on Thursday, to AGERPRES.
The recovery of Blue Air, respectively the resumption of passenger air transport operations, involves close collaboration and support from all commercial partners, but also from all public institutions and authorities in Romania, the efforts made by the executive management, the Board of Directors and the company's shareholders being insufficient in the absence of such collaboration, say company officials.
Blue Air expresses the permanent availability of the company's executive management to transmit all the necessary information and briefings, and to participate in absolutely any necessary discussion with the decision-making factors within the public institutions and authorities that can help the recovery of the company, in a unified and organized way.
"We specify that up to this point, following discussions held by Blue Air's executive management, we can confirm the support received from the majority of foreign airports, including airports in Italy, Israel, Spain, Great Britain, as well as fuel suppliers in these airports,so that Blue Air can resume the provision of services, under the condition of advance payment for the services offered, and we count on the same support from the airports in Romania, Bacau, Cluj-Napoca, Bucharest-Otopeni and Iasi," the release further mentions.
Considering the suspension of air passenger transport from September 6 to October 9, 2022, the company informs that the total number of passengers affected by flight cancellations during this period is approximately 230,000, representing approximately 77,000 travel ticket reservations.
"Reimbursing all amounts owed to passengers for purchased tickets is essentially dependent on Blue Air's resumption of operations and sales activity, and, as we have stated in previous communications, another essential factor is the cash contribution brought by one of the two investors with whom we are in discussions," say Blue Air managers.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 932 / 4522 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | Patru case locale independente de avocați și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România”. NNDKP, CMS și Schoenherr, printre premianți, Popescu & Asociații, listată în trei categorii. Ce avocați români sunt în prim plan, anul acesta
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...