ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Licitaţia pentru tunelul Predeal-Braşov, la începutul anului viitor. Contract estimat la 1,8 miliarde de euro

02 Iulie 2025   |   Agerpres

Tunelul va avea o lungime de 10 kilometri.

 
 
Lansarea licitaţiei pentru tunelul Predeal - Braşov ar putea avea loc în trimestrul I din 2026, contractul fiind estimat la 1,8 miliarde de euro, a declarat, miercuri, şeful Direcţiei Strategie, Reglementări şi Reprezentare Externă "CFR" SA, Radu Urziceanu, la conferinţa "Italy & Romania, building together sustainable infrastructure".

Potrivit acestuia, tunelul va avea o lungime de 10 kilometri.

"Este un studiu de fezabilitate pentru acest tunel, pentru această legătură Predeal - Braşov, care se va face indiferent de concluziile studiului strategic privind marea viteză. Atunci când se va face, se va face ţinând cont şi de evoluţiile ulterioare ale infrastructurii şi ale circulaţiei feroviare în România, ţinând cont şi de finanţarea care va fi alocată pentru această investiţie. În cazul în care resursele financiare nu vor fi cele aşteptate, se va face o scădere a vitezei, o scădere a parametrilor de construcţie. Studiul de fezabilitate pentru tunel este finalizat sau spre finalizare. Deci, în trimestrul I 2026 noi estimăm lansarea licitaţiei pentru tunelul Predeal - Braşov, evident, în funcţie de finanţarea pe care o vom avea la dispoziţie. Cum am spus, CFR este concesionarul infrastructurii feroviare, care este proprietatea statului. Toate investiţiile sunt în sarcina statului, nu sunt în sarcina CFR SA. CFR realizează doar întreţinerea şi reparaţia curenta a infrastructurilor feroviar. Deci, oricum se vă face acest tunel. Cu viteză mai mare sau mai mică, dar se vă face", a completat, pentru AGERPRES, Urziceanu, după dezbateri.


Practic, va trebui făcută legătura între două secţiuni care sunt deja modernizate pentru circulaţia trenurilor de călători cu o viteză de maximum 160 de km/h.

"Generic, tunelul va folosi în Predeal linia modernizată existentă, făcând conexiunea către Braşov unde, la fel, este o linie feroviară modernizată. Deci, va trebui făcută legătura între două secţiuni care sunt deja modernizate pentru circulaţie cu maximum 160 de km/oră pentru trenuri de călători, ţinând cont de toate constrângerile geologice, de traseu, de mediu, de Natura 2000, deci de toate constrângerile posibile. Va rezulta o variantă de traseu care să ţină cont şi de constrângeri şi de eficienţa economică a unei asemenea investiţii", a menţionat oficialul CFR SA.

El a subliniat că acest proiect este esenţial pentru finalizarea conexiunii între Constanţa şi vestul României, trecerea Carpaţilor din punct de vedere feroviar fiind un punct critic.

"Este o legătură absolut esenţială pentru asigurarea, finalizarea conexiunii între Constanţa şi vestul României. Trecerea Carpaţilor din punct de vedere feroviar este un punct critic. În Predeal sunt introduse nişte măsuri de siguranţă a circulaţiei, care din punctul de vedere al siguranţei circulaţiei sunt esenţiale, dar din punctul de vedere al eficienţei economice al transportului de marfă induc pierderi şi costuri, aşa că străpungerea unui nou tunel este o soluţie esenţială pentru reducerea declivităţilor. Şi având în vedere perspectiva de a avea o linie feroviară de mare viteză pe termen mediu spre lung, dat fiind vorba de o investiţie majoră, a avea acel tunel construit care să permită o eventuală circulaţie cu 200 de km la oră este un lucru de bun simţ şi ingineresc şi economic", a explicat acesta.

Radu Urziceanu a precizat că în urmă cu şase luni a fost demarat un studiu strategic privind oportunitatea, eficienţa şi fezabilitatea economică şi financiară, plus implicaţiile economice şi financiare ale unei investiţii în infrastructura feroviară care să permită circulaţia cu o viteză de 250 de km la oră, acesta fiind punctul limită al marii viteze.

"Studiul este în curs, este o mare companie internaţională cu foarte mare experienţă în zona aceasta şi sunt convins că atunci când va fi finalizat se va constitui într-un reper pentru toţi decidenţii politici prezenţi şi ulteriori. Este vorba de o decizie politică majoră pentru o investiţie majoră. Cât despre costuri, calculaţi între 10 şi 12 milioane de euro pe kilometru de linie feroviară de mare viteză şi putem socoti pentru 1.000 de kilometri ce ar însemna aşa ceva. Deci, este o investiţie care se face nu pentru o generaţie, ci se face pentru un termen foarte lung şi este un proiect al unei generaţii", a adăugat el.

Şeful Direcţiei Strategie, Reglementări şi Reprezentare Externă "CFR" SA, Radu Urziceanu, a participat, miercuri, la evenimentul dedicat infrastructurii şi colaborării româno-italiene "Italy & Romania, building together sustainable infrastructure", organizat de Agenţia Italiană pentru Comerţ Exterior (ITA), în cadrul căruia Agenţia Naţională de Presă AGERPRES este unul dintre partenerii media.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 10 / 9717
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Tranzacție rară pe piața românească | Cum au lucrat avocații Legal Ground în proiectul legat de achiziția unor obligațiuni ‘tokenizate’, înregistrate și tranzacționate prin sistemul blockchain. Mihai Dudoiu (Partener): ”Pe lângă aspectele comune unor proiecte de finanțare ‘clasice’, a fost necesară integrarea unei componente de fintech. Arhitectura juridică a trebuit adaptată unui cadru relativ nou și încă în formare din punct de vedere normativ”
LegiTeam: Atorney at Law (0 - 2 years) - Dispute Resolution | Reff & Associates
BizLawyer îi prezintă pe avocații care au devenit parteneri în ultimele runde de promovări | Corina Roman, avocat format în câteva firme mari, spune că a regăsit „cu drag”, la BACIU PARTNERS, aceeași preocupare pentru knowledge și dedicare față de mandatele primite de la clienți. “Nu am crezut niciodată că voi lucra într-un proiect cu sateliți, dar iată că aici am avut această ocazie. Și mi-a plăcut enorm, pentru că m-a scos din zona de confort. Acum, datorită acelei experiențe, știm mai multe și putem explora și acest tip de proiecte la nivel de echipă”
Employment | Pe parcursul ultimului an, s-a remarcat o preocupare crescută din partea angajatorilor pentru „descifrarea” obligațiilor tot mai complexe care le revin în temeiul legislației de dată recentă, spun avocații specializați în Dreptul Muncii de la PNSA. De vorbă cu Ioana Cazacu, coordonatoarea practicii, despre noutățile din legislația muncii, solicitările clienților și mandatele complexe în care a fost implicată echipa
BRD coordonează un club loan de 190 mil. € pentru NE Property BV. Avocații CMS au consiliat consorțiul bancar în această finanțare
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Țuca Zbârcea & Asociații câștigă pentru Silcotub un litigiu major privind recalcularea prețului energiei electrice în lumina Ordonanței de urgență nr. 27 ̸ 2022
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în prima sa emisiune de obligațiuni sustenabile în lei în valoare de 1,5 miliarde de lei. Alexandru Bîrsan (managing partener) a coordonat echipa
Women Lawyers | Din vorbă în vorbă cu Andreea Mihalache, Partener în cadrul firmei Popescu & Asociații, profesionist reputat, cu aproape 30 de ani de experiență ca avocat litigant la cel mai înalt nivel: ”Dincolo de oportunitatea de a lucra la dosare complexe, am și sprijinul unei echipe unite, ceea ce face ca fiecare provocare să fie o oportunitate de învățare și evoluție profesională”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...