Juriștii Policolor-Orgachim sunt în linia întâi și acoperă toate procesele și procedurile interne ale grupului, de la resurse umane, până în zonele de producție sau comercială | Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director: Pandemia nu ne-a afectat performanța. Suntem partenerii de discuții ai celorlalte departamente în derularea proiectelor
18 Iunie 2021
Ștefania EnacheFlorina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor-Orgachim, face o analiză a ceea ce s-a întâmplat în ultimul timp în sectorul în care activează. Din poziția pe care o ocupă, juristul oferă o imagine clară a industriei, punând în balanță plusurile și minusurile, iar concluzia este aceea că, în ciuda greutăților cu care se confruntă industria construcțiilor și economia în general, perspectivele sunt unele pozitive.
Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor-Orgachim |
Florina Homeghiu, Legal and Compliance Group Director Policolor-Orgachim, face o analiză a ceea ce s-a întâmplat în ultimul timp în sectorul în care activează. Din poziția pe care o ocupă, juristul oferă o imagine clară a industriei, punând în balanță plusurile și minusurile, iar concluzia este aceea că, în ciuda greutăților cu care se confruntă industria construcțiilor și economia în general, perspectivele sunt unele pozitive.
Creșterea costurilor de producție, ca urmare a faptului că s-a majorat prețul materiilor prime, reprezintă una dintre problemele majore ale industriei construcțiilor.
În plus, din cauza pandemiei, apar dificultăți de livrare a materiilor prime pe teritoriul României, fapt ce generează întârzieri pe lanțul de distribuție și poate determina modificarea/regândirea anumitor aspecte aferente organizării producției.
„În contextul dat, consider că orice companie pregătește o evaluare internă a costurilor, a portofoliului de produse, a valorii creanțelor care trebuie recuperate etc. În ciuda pandemiei, proiectele de construire/renovare continuă, în special, în zonele urbane, iar conform studiilor de piață, din punct de vedere valoric, piața construcțiilor este la același nivel cu anul 2020. Mai mult decât în altă perioadă, locuința a devenit elementul central din viața consumatorilor, în interiorul ei se întâmplă totul: trăiesc, muncesc, au activități cu familia etc., de aceea mare parte dintre consumatori au planuri de renovare, dar unele se desfășoară în cadrul unui buget de o valoare redusă. Până la acest moment, rezultatele grupului Policolor – Orgachim sunt conforme cu estimările efectuate pentru 2021”, a explicat Florina Homeghiu pentru publicația noastră.
Juriștii grupului sunt în linia întâi
Departamentul juridic, pe care Florina Homeghiu în coordonează, este implicat pe deplin în multe proiecte pe care Policolor-Orgachim le dezvoltă. La ora actuală, în cadrul fabricii, sunt în derulare diverse programe de investiții care sunt legate de aspectele de real-estate.
De asemenea, compania are în derulare și/sau negociere raporturi contractuale cu diverși parteneri comerciali (atât din România, cât și din țări europene/din afara spațiului european) la derularea cărora juriștii au un aport însemnat.
În plus, organizația a finalizat procesul de selecție a agențiilor de comunicare și promovare a brandurilor Policolor cu care grupul colaborează pentru proiecte specifice și Departamentul juridic a fost implicat în negocierea contractelor aferente.
În paralel, experții în Drept continuă procesul de standardizare contracte, compliance etc.
„Departamentul juridic contribuie la pregătirea și/sau modificarea a numeroase procese și proceduri interne (atât în zona de resurse umane, cât și în zona de producție sau comercială), avem câteva dosare în derulare pentru care așteptăm soluția instanței, sunt diverse proiecte de investiții în fabrica Policolor la care vom contribui etc. Ca proiect important, la finalizarea căruia expertiza juridică a fost necesară, pot să menționez construcția, în cadrul fabricii Policolor, a unui foraj de apă de o adâncime de 170 m pentru linia de producție aferentă vopselei lavabile”, completează Florina Homeghiu.
Expertul Policolor-Orgachim menționează faptul că obiectivele departamentului juridic sunt strâns legate de investițiile care se vor efectua în cadrul fabricii Policolor, activitățile necesare zonei de compliance (atât din perspectiva procedurilor și a training-urilor, cât și a raporturilor comerciale), derularea unor întâlniri inter-departamentale pentru rafinarea modului de lucru și înțelegerea anumitor aspecte juridice care apar în activitatea curentă.
Chiar dacă programul de lucru al Departamentului Juridic este mixt, acest lucru nu a schimbat modul în care se realizează evaluarea activității unui membru al echipei. „Revizuirea unui contract, pregătirea unei notificări, activitatea care presupune relația cu autoritățile (obținerea unei autorizații, depunerea unui dosar pentru înregistrare etc.) se derulează în aceeași modalitate ca și înainte de pandemie. Pot apărea întârzieri în anumite situații din partea modului de lucru al autorităților, dar munca și expertiza juridică sunt aceleași. Nu consider că pandemia a afectat performanța sau modul în care Departamentul Juridic își derulează activitatea. Având în vedere faptul că echipa juridică colaborează bine cu celelalte departmente, oferă soluții, participă activ la întâlnirile interne, la adoptarea deciziilor și la dezvoltarea proceselor organizației, cred că este ușor să evaluezi performanța și încrederea în sfaturile pe care le oferă”, subliniază Florina Homeghiu.
Bugetul Departamentului Juridic aferent anului 2021 a fost aprobat la finalul anului trecut. În construcția acestuia, s-au luat în considerare proiectele despre care existau deja detalii și pentru derularea cărora avocații interni au apreciat că vor avea nevoie și de expertiză externă.
„Până în prezent, ne încadrăm în estimările care au fost făcute. În cazul în care vor apărea proiecte noi pentru derularea cărora vom avea nevoie de expertiză avocaților externi, vom solicita suplimentarea bugetului/aprobarea costurilor aferente. La acest moment, nu avem în derulare niciun proiect de recrutare”, mai spune Florina Homeghiu.
Legal and Compliance Group Director-ul Policolor-Orgachim este de părere că membrii echipei juridice sunt bine poziționați în cadrul organizației și expertiza lor este necesară pentru derularea oricărei activități (de la proiecte corporate, contracte, recuperare creanțe, compliance etc.), indiferent de industria în care activează o societate comercială.
„Avocatul intern este mult mai aproape de business decât un avocat extern, are informații specifice tuturor departamentelor, înțelege implicațiile proiectelor în cadrul organizației din mai multe unghiuri etc., dar, din păcate, nu poate acoperi toate ariile de expertiză juridică. Astfel, în aceste cazuri, apelăm la ajutorul avocaților externi. Cel mai elocvent exemplu este faptul că Departamentul Juridic a contribuit la implementarea tuturor măsurilor pentru înlăturarea efectelor COVID în cadrul organizației (decizii interne, documente privind organizarea programului de muncă, pregătirea unui ghid intern privind implementarea unor măsuri împotriva COVID etc.), și, deși organizația a fost supusă unui control din partea autorităților în acest sens, totul s-a finalizat foarte bine. De asemenea, Departamentul Juridic colaborează foarte strâns cu toate celelalte departamente, fiind partenerul de discuții în derularea proiectelor comerciale, de real-estate, logistică etc.”, detaliază avocatul.
Florina Homeghiu subliniază faptul că un avocat intern nu poate avea expertiza care să acopere toate ramurile de drept, arătând că un avocat specializat dintr-o firmă de avocatură, care lucrează într-un anumit departament și-a consolidat cunoștințele într-un anumit domeniu de-a lungul anilor, lucrând doar în aria de drept respectivă (de exemplu, Dreptul concurentei, Dreptul fiscal, litigii care au un anumit specific, Dreptul penal etc.).
„Din acest motiv, în funcție de implicații și natura proiectului, se va externaliza o parte din activitatea juridică, iar onorariile aferente vor fi discutate în prealabil, derularea activităților va fi urmărită și verificată etc., astfel încât să fim în parametrii cu bugetul aprobat intern. Din punctul meu de vedere, este mult mai sănătos să apelezi la experți, atunci când este cazul, decât să consideri că poți acoperi totul intern – activitatea juridică este oarecum similară cu cea a medicilor, profesorilor etc. care sunt specializați în anumite domenii.”, argumentează Florina Homeghiu.
După absolvirea Facultății de Drept, din cadrul Universității din București (2001 – 2005), Florina Homeghiu a devenit membră a Baroului București în 2006 ca urmare a examenului de admitere și a început activitatea de avocat.
De-a lungul activității, ca avocat, a colaborat cu firme de avocatură locale, dar și internaționale. În 2017, a luat decizia de a lucra in-house (schimbând postura de consultant extern) și a ocupat poziția de Country Legal Manager și Compliance Officer în cadrul Coca-Cola HBC România SRL A activat în firma respectivă până în momentul în care s-a alăturat Grupului Policolor-Orgachim.
În același timp, și-a continuat studiile academice : a absolvit Masteratul de Drept al afacerilor la Universitatea din București, și-a luat diplomă de doctor în științe administrative, la Școala Națională de Studii Politice și Administrative București și a terminat un program la IMD Business School, Lausanne.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 47 / 77 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
Nestor Nestor Diculescu Kingston Petersen câștigă un litigiu de referință în contencios vamal
Zamfirescu Racoți Vasile & Partners lansează Academia de Litigii, un podcast dedicat avocaților litigatori și profesioniștilor din domeniul justiției. Cosmin Vasile și Andrei Dumitrescu, parteneri în cadrul ZRVP, vor fi gazde și vor avea ca invitați avocați de prestigiu, magistrați și profesori universitari, personalități care au lăsat o amprentă în domeniu
Cele mai semnificative schimbări legislative din 2024, cu impact în industria curieratului | Cerasela Soviani, Legal Manager în cadrul DPD Romania: ”Departamentul juridic va avea un focus continuu pe respectarea noilor reglementări în curierat și susținerea departamentelor pilon pentru extinderea rețelei naționale”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
ZRVP câștigă premiul „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards (Who’s Who Legal) 2024, distincție acordată în premieră unei societăți de avocați românești | Cosmin Vasile (managing partner): Premiul, o sumă a excelenței individuale pe diverse arii de practică - îmi place în mod special perspectiva, pentru că este exact filosofia noastră
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...