
Cîţu: Sistemul bancar trebuie să vină cu un pachet important privind ratele creditelor
16 Martie 2020
AGERPRESUnele bănci au anunţat deja, începând de luni, măsuri speciale în contextul pandemiei de COVID - 19, cum ar fi suspendarea temporară a plăţii ratelor la credite sau oferirea de internet şi mobile banking fără costuri timp de trei luni.
Sistemul bancar trebuie să prezinte un pachet important privind situaţia ratelor bancare, deoarece băncile ştiu că fluctuaţia plăţilor creditorilor va fi mai lungă de 2-3 luni, a declarat luni ministrul Finanţelor Publice, Florin Cîţu.
"Discuţiile (Guvernului cu băncile pe tema suspendării ratelor, n.r.) sunt, aici este decizia sistemului bancar şi vor găsi cea mai bună soluţie, eu cred că trebuie să ne gândim, şi este bine ceea ce face sistemul bancar, el se gândeşte că nu e doar o fluctuaţie de 2-3 luni, s-ar putea să fie mai lungă, şi atunci cred că ei trebuie să vină cu un pachet important, să îi lăsăm să facă pachetul să fie cât mai bun şi să fie aplicabil. Vom vedea cu ce vor apărea, dar cred că vor apărea cu ceva în perioada următoare", a afirmat Florin Cîţu la Digi24.
"Discuţiile (Guvernului cu băncile pe tema suspendării ratelor, n.r.) sunt, aici este decizia sistemului bancar şi vor găsi cea mai bună soluţie, eu cred că trebuie să ne gândim, şi este bine ceea ce face sistemul bancar, el se gândeşte că nu e doar o fluctuaţie de 2-3 luni, s-ar putea să fie mai lungă, şi atunci cred că ei trebuie să vină cu un pachet important, să îi lăsăm să facă pachetul să fie cât mai bun şi să fie aplicabil. Vom vedea cu ce vor apărea, dar cred că vor apărea cu ceva în perioada următoare", a afirmat Florin Cîţu la Digi24.
Unele bănci au anunţat deja, începând de luni, măsuri speciale în contextul pandemiei de COVID - 19, cum ar fi suspendarea temporară a plăţii ratelor la credite sau oferirea de internet şi mobile banking fără costuri timp de trei luni.
"Clienţii persoane fizice de la Banca Românească pot beneficia de suspendarea temporară, de până la două luni, a plăţii ratelor datorate. Astfel, pentru credite ipotecare, consum cu ipotecă sau nevoi personale, pe baza solicitărilor clienţilor făcute prin call center la numărul de telefon 021 304 81 00, sau pe site-ul băncii, www.banca-romaneasca.ro în secţiunea Asistenţă Clienţi/Solicitări (https://www.banca-romaneasca.ro/despre-noi/contact/solicitari/reclamatia-ta.html), plata ratelor poate fi amânată pentru una sau două luni. Acest lucru înseamnă că ratele nu vor deveni scadente în perioada solicitată", se spune în comunicatul băncii.
Pentru clienţii care deţin unul dintre cardurile de credit MasterCard Standard sau MasterCard Gold, Banca Românească extinde automat, până pe 15 mai 2020, perioada de graţie.
De asemenea, Banca Transilvania a anunţat că prelungeşte perioada de graţie pentru cardurile de credit, iar primele obligaţii de plată pentru clienţi vor fi doar în luna mai a.c. Măsura a fost luată pentru a scuti de drumuri la bancă peste 500.000 de clienţi BT, în contextul actual.
Raiffeisen Bank a anunţat că, în cazul în care există cazuri de carantină, autoizolare sau alte situaţii speciale, iar clientul consideră că va avea probleme cu plata la timp a ratelor la credite, poate suna la 0800800555 (de luni până vineri, între orele 9:00 - 20:00). În plus, creditele standard acordate de Raiffeisen Bank au, prin contract, opţiunea "vacanţă în trei rate", de care clienţii pot beneficia în această situaţie - asta înseamnă că pot opta să amâne rata la credit o lună, două sau trei şi se prelungeşte perioada de rambursare cu aceeaşi perioadă.
BRD - Groupe Societe Generale a luat decizia de a oferi gratuit, timp de trei luni, serviciile de Internet şi Mobile Banking în contextul epidemiei de COVID - 19 şi pentru a sprijini măsurile de prevenţie a răspândirii bolii. Totodată, banca elimină toate costurile aferente tranzacţiilor realizate prin aceste instrumente, în mod necondiţionat de folosirea sau achiziţia unor pachete de produse.
Potrivit băncii, gratuitatea va dura până pe 16 iunie 2020, cu posibilitatea de a fi prelungită şi ulterior acestei date. Ea se adresează clienţilor existenţi, care folosesc deja sau aderă la serviciile de bancă la distanţă în această perioadă.
Şi CEC Bank a anunţat, luni, că amână pentru 30 de zile plata ratelor la creditele acordate persoanelor fizice, pe fondul crizei epidemiologice COVID-19.
"Având în vedere contextul actual, am decis să acţionăm proactiv pentru a veni în ajutorul clienţilor CEC Bank care trec printr-o situaţie dificilă în această perioadă. Astfel, CEC Bank a amânat pentru 30 de zile plata ratelor datorate de clienţii persoane fizice, sperând ca astfel să contribuim, prin măsuri de distanţare socială, la reducerea răspândirii virusului. În funcţie de cum evoluează situaţia, vom ajusta măsurile astfel încât să venim în ajutorul clienţilor noştri", a declarat Bogdan Neacşu, preşedinte - director general al CEC Bank.
Pe de altă parte, directorul general al Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Paul Anghel, a declarat, duminică, pentru AGERPRES, că ANPC analizează din perspectiva afectării interesului economic al consumatorului amânarea plăţii ratelor bancare cu 90 de zile pentru românii care au credite imobiliare şi nu numai, în contextul pandemiei de coronavirus.
"În prezent, propun din perspectiva afectării interesului economic al consumatorului luarea în calcul a unei amânări de plată pentru 90 de zile a ratelor bancare pentru românii care au credite imobiliare, şi nu numai, bineînţeles cu respectarea contractelor, a legislaţiei privind creditarea, precum şi a normelor Băncii Naţionale a României", a spus Paul Anghel.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 8881 / 9291 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Solida Capital face prima tranzacție în România și anunță extinderea strategică pe piața din Europa Centrală și de Est | Cumpărătorul a fost asistat de Kinstellar, CMS a acordat consultanță vânzătorului pe aspecte fiscale și financiare, iar PNSA a fost alături de banca finanțatoare. Ce alți consultanți au fost implicați
LegiTeam: WH Simion & Partners is looking for an Associate ̸ Senior Associate
Rising Star | Alexandra Iancu, unul dintre cei mai buni absolvenți ai promoției 2022, a ales echipa ZRVP. ”Odată intrat în profesie, media de la facultate nu mai contează atât de mult, pentru că „examenele” din practică au alte criterii de reușită și este important să demonstrezi că te vei putea încadra în aceste criterii”
Schoenherr anunță câștigătorii concursului de eseuri „law, sweet law‟
Cum îi sprijină avocații GNP Guia Naghi și Partenerii pe clienții care solicită asistență în proiecte de obținere și implementare a ajutoarelor de stat și ce anume fac pentru a le spori șansele de succes | Manuela Guia (Managing Partner): „Considerăm că ar fi benefic să se acorde o atenție sporită industriilor cu potențial ridicat de creștere, cum ar fi tehnologiile verzi și digitalizarea. De asemenea, ar fi utilă o simplificare a procesului administrativ, pentru a facilita accesul mai rapid la finanțare și a reduce incertitudinea pentru investitori”
Lista scurtă a finaliștilor “Chambers Europe Awards - 2025” | Cinci firme din România luptă pentru trofeu: CMS, NNDKP și ȚZA, prezențe constante la gala premiilor, Mușat & Asociații intră în competiție propulsată de activitatea intensă din ultimul an, iar Filip & Company este nominalizată pentru a patra oară consecutiv
GNP Guia Naghi și Partenerii îl promovează pe Tudor NACEV ca Partener coordonator al practicii Regulatory Pharma și Achiziții Publice. El a asistat clienți importanți în proiecte de anvergură
Chambers Global 2025 | RTPR rămâne singura firmă de avocați listată pe prima poziție în ambele arii de practică analizate: Corporate ̸ M&A și Banking & Finance. Filip & Company și Schoenherr sunt în prima bandă în Corporate ̸ M&A. Firmele care au cei mai mulți avocați evidențiați sunt RTPR (9), Filip & Company (7), CMS (5) și Clifford Chance Badea (5)
Rising Stars | Bianca Bănățeanu, șef de promoție al seriei I a generației anului 2024 a decis să se îndrepte spre magistratură: ”Am ales să susțin probele de admitere la INM, după ce am oscilat de câteva ori între avocatură și magistratură. Sunt conștientă de responsabilitatea pe care o implică profesia de judecător, însă satisfacția pe care o simți atunci când știi că ai contribuit la înlăturarea unei situații de inechitate, la soluționarea unor probleme cu care oamenii se confruntă zi cu zi, mi se pare de neegalat”
Cum văd coordonatorii departamentelor juridice din companiile mari industriile în care activează și provocările anului 2025 | Monica Constantin, Legal & Corporate Affairs Director Bergenbier SA: ”Echipele noastre colaborează strâns pentru a preveni riscurile ce vin cu toate schimbările legislative. Vom continua acțiunile de conformare la modificările legislative și pe cele de prevenție. Menținem focusul pe strategia de sustenabilitate și continuăm să investim în dezvoltarea echipei”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...