
Dragu (BNR): Companiile de dimensiuni mai mari prezintă o preocupare mai ridicată pentru aspectele climatice
08 Noiembrie 2022
AgerpresAcesta a prezentat în cadrul Forumului internaţional "Business-uri sustenabile - Raportări ESG'', organizat de Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României, în parteneriat cu Asociaţia Community Links, rezultatele unui chestionar la nivelul companiilor din România.
Companiile de dimensiuni mai mari sunt mai preocupate de aspectele privind schimbările climatice, comparativ cu întreprinderile mici şi mijlocii, iar 48% dintre corporaţii preferă într-o măsură mai mare instrumente de creştere a eficienţei energetice, a declarat, marţi, Florin Dragu, şef serviciu Direcţia Stabilitate Financiară din Banca Naţională a României.
"Companiile de dimensiuni mai mari prezintă o preocupare mai ridicată pentru aspectele climatice, inclusiv prin prisma măsurilor pe care le-au adoptat. Am văzut că 48% din corporaţii preferă într-o măsură mai mare instrumente de creştere a eficienţei eficienţei energetice. Acest procent este de 23% la nivelul IMM-urilor", a spus Dragu.
Acesta a prezentat în cadrul Forumului internaţional "Business-uri sustenabile - Raportări ESG'', organizat de Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României, în parteneriat cu Asociaţia Community Links, rezultatele unui chestionar la nivelul companiilor din România, în care s-a dorit să se surprindă efectele riscurilor climatice la nivelul firmelor şi să se realizeze o primă evaluare a gradului de pregătire la nivelul companiilor de a face faţă acestor riscuri. Analiza a fost realizată pe baza unui chestionar ce a fost trimis la aproximativ 12.000 de companii din România.
"Companiile de dimensiuni mai mari prezintă o preocupare mai ridicată pentru aspectele climatice, inclusiv prin prisma măsurilor pe care le-au adoptat. Am văzut că 48% din corporaţii preferă într-o măsură mai mare instrumente de creştere a eficienţei eficienţei energetice. Acest procent este de 23% la nivelul IMM-urilor", a spus Dragu.
Acesta a prezentat în cadrul Forumului internaţional "Business-uri sustenabile - Raportări ESG'', organizat de Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă din cadrul Guvernului României, în parteneriat cu Asociaţia Community Links, rezultatele unui chestionar la nivelul companiilor din România, în care s-a dorit să se surprindă efectele riscurilor climatice la nivelul firmelor şi să se realizeze o primă evaluare a gradului de pregătire la nivelul companiilor de a face faţă acestor riscuri. Analiza a fost realizată pe baza unui chestionar ce a fost trimis la aproximativ 12.000 de companii din România.
Firmele de dimensiuni mari au fost incluse exhaustiv, iar întreprinderile mici şi mijlocii pe baza unor tehnici de sondare derulate împreună cu specialişti de la Institutul Naţional de Statistică. Analiza a avut 3 paliere importante: capacitatea firmelor de a face faţă evoluţiilor recente de pe piaţa energetică, capacitatea firmelor de a se adapta la schimbările climatice şi realizarea unor autoevaluări la niveluri companiilor cu privire la gazele cu efect de seră.
Potrivit reprezentantului BNR, principalele rezultate ale chestionarului au arătat că gradul de conştientizare, capacitatea de a identificare a efectelor riscurilor climatice, dar şi capacitatea de adaptare a cadrului de guvernanţă "la această nouă realitate" sunt semnificativ mai reduse în cazul întreprinderilor mici şi mijlocii, comparativ cu firmele de dimensiuni mai mari.
"Şi acest lucru l-am observat inclusiv din gradul de răspuns la sondaj. Circa 58% dintre IMM-uri ne-au trimis chestionarele completate, în timp ce la nivelul corporaţiilor ponderea este de 84%. Întreprinderile mici şi mijlocii, de regulă, nu au personal dedicat pentru problemele de mediu, iar în general ele adoptă, într-o proporţie mult mai mică, măsuri pentru diminuarea efectelor negative ale schimbărilor climatice. Mai exact, 45% dintre IMM-uri nu au adoptat nicio măsură în acest sens, în timp ce a ponderea la nivelul corporaţiilor este de 23%", a afirmat Dragu.
Pe de altă parte, în ceea ce priveşte partea de raportări, la întrebarea în care s-a dorit să se surprindă ce tipuri de măsuri s-au luat pentru diminuarea efectelor negative generate de schimbările climatice, doar 3% din firme au răspuns că s-au ocupat de crearea de expertiză în zona de raportări nefinanciare, iar o posibilă explicaţie pentru acest procent redus al companiilor este legat şi de costurile mai ridicate, a subliniat oficialul BNR. Astfel, potrivit datelor prezentate de acesta, aproximativ 35% din firme au indicat costurile pentru îndeplinirea cerinţelor de raportare, conform reglementărilor din domeniu, ca fiind un factor care influenţează negativ capacitatea firmei de a investi în activităţi pentru adaptarea la schimbările climatice.
"Aşa cum cum menţionam, acest exerciţiu a avut rolul de a îndruma companiile în a realiza un prim inventar, din cunoştinţele noastre, al emisiilor pe care acestea le realizează şi considerăm că dobândirea de expertiză în calculul amprentei de carbon poate constitui un stimulent în continuare pentru a adopta măsurile necesare în vederea diminuării riscurilor, dar şi pentru a creşte capacitatea de finanţare pentru aceste companii. Şi în acest sens, noi vom continua să jucăm un rol important în vederea creşterii sustenabile în continuare a intermedierii financiare, în special pe palierul companiilor", a punctat Dragu.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 2853 / 9320 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
Țuca Zbârcea & Asociații obține o hotărâre de impact major a Curții de Justiție a Uniunii Europene, care înlătură de la aplicare întreaga Ordonanță de Urgență nr. 25 ̸ 2021 privind excluderea de la procedurile de achiziție publică a operatorilor economici din statele terțe față de Uniunea Europeană
Interviurile primăverii | Ioana Gelepu, fondatoarea și coordonatoarea ‘Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement’: ”Știința de carte, pasiunea și dedicarea sunt unisex”
Lady Lawyer | De vorbă cu Andra Iftemie, Managing Associate - Băncilă, Diaconu și Asociații: ”Toți avocații suntem ‘așezați la aceeași masă’, indiferent de gen sau de aria de practică aleasă, acesta fiind, de altfel, și unul dintre motivele pentru care practic cu drag această profesie. Ceea ce contează cu adevărat sunt competențele și rezultatele obținute”
NNDKP promovează 12 avocați și consultanți în cadrul celei mai recente runde de promovare
RTPR asistă AROBS la achiziția SVT Electronics. Alina Stăvaru (Partner) și Andrei Toșa (Managing Associate), în prim plan
LegiTeam: CMS CAMERON MCKENNA NABARRO OLSWANG LLP SCP is looking for: Associate | Corporate and M&A Practice Group (2-4 years definitive ̸ qualified lawyer)
Soluție de referință a avocaților Țuca Zbârcea & Asociații | Plafonarea prețului energiei electrice și gazelor naturale: Instanța decide că prevederile legale trebuie interpretate în favoarea consumatorilor
Decizie de referință a ICCJ în ceea ce privește revocarea ilegală de către Ministerul Finanțelor Publice a ajutorului de stat acordat unui operator economic | Echipa Mușat & Asociații care a obținut soluția, coordonată de Angela Porumb (Partner)
Lady Lawyer | De vorbă cu Mihaela Ion, Partener PNSA: ”În fiecare moment important al vieții mele profesionale am simțit cum fiecare om din jurul meu a contribuit la pașii ce au urmat. Povestea continuă de aproape 20 de ani alături de echipa PNSA, pe care o simt deja ca parte din familie; spun asta pentru că au fost prezenți în orice etapă a vieții și devenirii mele ca om”
Managing IP EMEA Awards 2025 | Muşat & Asociaţii, Baciu Partners, Milcev Burbea și Răzvan Dincă & Asociaţii, printre firmele aflate pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România” în fiecare dintre cele trei domenii analizate. Cum arată clasamentele întocmite de piața locală de ghidul juridic internațional specializat în IP
Cum lucrează avocații firmei Popescu & Asociații în proiectele care vizează accesarea ajutoarelor de stat, ce servicii integrate asigură clienților și care sunt strategiile pentru maximizarea șanselor de succes | Loredana Popescu (Partener): ”Rezultatele noastre includ un număr semnificativ de aplicații acceptate, creșterea rentabilității și succesul pe termen lung al afacerilor clienților”
Bondoc și Asociații SCA obține un nou succes în materia achizițiilor publice ce aduce clarificări importante în domeniu
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...