ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Impactul crizei COVID-19 în industria auto. Scenarii privind evoluția din acest an

11 August 2020   |   Daniel Anghel, Partener, Liderul serviciilor pentru industria automotive, PwC România

Pentru producția auto din România, o vulnerabilitate în această perioadă este dependența de exporturi, care își revin foarte greu. Exporturile de maşini şi componente auto reprezintă 46,6% din totalul livrărilor externe ale României.

 
 
Industria auto se confrunta cu provocări mari și înainte de apariția crizei pandemice, precum costurile ridicate cu investițiile în noile tehnologii, vehicule autonome, soluții de mobilitate și conectivitate, lipsa infrastructurii de încărcare și țintele ambițioase de reducere a emisiilor CO2 ale UE. Acum, ele vin la pachet cu o scădere semnificativă a vânzărilor la nivel global, încetinirea producției, lanțuri de aprovizionare afectate și probleme în asigurarea lichidității și a finanțării.

Majoritatea fabricilor din industria auto s-au deschis treptat, dar nu funcționează la capacitate maximă. Distanțarea socială destul de dificilă pe o linie de asamblare, deficitul de forță de muncă cauzat de concediile medicale sau timpul necesar pentru igienizare sau pentru a aplica alte măsuri de siguranță influențează productivitatea firmelor în perioada următoare. Totodată, cererea consumatorilor a scăzut pe termen scurt, ducând la prăbușirea vânzărilor de vehicule noi, amânarea cheltuielilor pentru întreținere neesențială și neplata creditelor pentru împrumuturi auto, multe dintre acestea fiind datorate companiilor de leasing sau creditare ale producătorilor.


Cele patru scenarii privind evoluția industriei auto europene în 2020

În acest context, potrivit raportului PwC ”COVID-19 Automotive Perspective”, se conturează patru scenarii posibile privind evoluția industriei auto europene în acest an, care estimează o scădere a producției între 10,7% și 32,6%, iar a vânzărilor de autoturisme între 20,8% și 38,5%.

1.    Dacă deficitul producției din lunile februarie - aprilie nu se va compensa, dar își revin cererea și există oferte care să trezească interesul clienților, producția auto din Europa ar putea scădea cu 10,7% până la finalul anului 2020, iar vânzările s-ar diminua cu 20,8%.

2.    După ridicarea restricțiilor, guvernele europene au convenit rapid și au coordonat stimulente pentru vânzări, ca în 2008-2009, care ajută producătorii și dealerii să vândă stocurile existente de vehicule. Efectele imediate ale schemelor de stimulare asupra volumelor de producție sunt limitate în cel mai bun caz, dacă nu sunt adaptate la vehiculele ecologice și cele noi, care să inducă cererea imediată de înlocuire a mașinilor vechi. În aceste condiții este estimată o reducere cu 26,3% a producției în 2020 și cu 32% a vânzărilor.

3.    Producția se recuperează, însă într-un ritm mai lent, din cauza rețelelor de furnizori deteriorate. Efectele perturbatoare asupra economiei și furnizorilor duc la o redresare treptată întinsă pe mai multe trimestre. Astfel, producția auto din Europa s-ar prăbuși cu 32,6%,  iar vânzările cu 38,5%.

4.    După vară, va urma un al doilea val COVID-19, care poate fi stăpânit mai eficient cu măsuri mai direcționate. Efectul general este structural și se va extinde și în următorii ani. În acest scenariu, producția ar consemna o reducere de 15,7%, iar vânzările ar scădea cu 26,4%.

Cum stă România?


Pentru producția auto din România, o vulnerabilitate în această perioadă este dependența de exporturi, care își revin foarte greu. Exporturile de maşini şi componente auto reprezintă 46,6% din totalul livrărilor externe ale României, iar în primele șase luni ale anului au consemnat o cădere de peste 20%, potrivit Institutului Național de Statistică. De asemenea, vânzările de autoturisme înregistrează pe piața românească, conform numărului de autoturisme noi înmatriculate, o scădere de peste 34% în primele șapte luni ale lui 2020, față de perioada similară a anului trecut.

Măsurile care au fost luate deja de Guvern, cum ar fi sprijinirea șomajului tehnic în perioada stării de urgență, rambursarea mai rapidă a TVA și amânarea plății unor impozite, au asigurat o anumită lichiditate companiilor producătoare în această perioadă.

În plus, autoritățile ar putea să întreprindă un set de măsuri pentru a îmbunătăți vârsta parcului auto din România, pentru a sprijini vehiculele mai puțin poluante. În acest context, continuarea programului „Rabla”, cu accent pe achiziția de mașini electrice și hibride, și dezvoltarea infrastructurii de încărcare electrică ar fi un plus.

Pentru multe companii din industria auto la nivel global, criza COVID-19 a evidențiat problemele care aveau deja nevoie de atenție și a căror rezolvare nu mai poate suporta amânare, precum optimizarea gamei de produse și a portofoliului de investiții. De asemenea, revizuirea pe termen lung a lanțurilor de aprovizionare este esențială ca să fie pregătite pentru orice scenariu, în condițiile în care una dintre principalele preocupări și vulnerabilități rămâne posibilitatea unui al doilea sau al treilea val de pandemie.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


     

    Ascunde Reclama
     
     

    POSTEAZA UN COMENTARIU


    Nume *
    Email (nu va fi publicat) *
    Comentariu *
    Cod de securitate*







    * campuri obligatorii


    Articol 7885 / 8834
     

    Ascunde Reclama
     
    BREAKING NEWS
    ESENTIAL
    BERD, CEECAT Capital și Morphosis Capital preiau pachetul majoritar de acțiuni al retailer-ului La Cocoș printr-o investiție strategică. Țuca Zbârcea & Asociații a stat alături de antreprenorii fondatori, avocați din UK și Luxemburg, în tranzacție
    Bondoc și Asociații SCA a asistat cu succes unul dintre cei mai mari furnizori de servicii medicale din România într-un litigiu de valoare mare declanșat ca urmare a unui control CNAS
    Popovici Nițu Stoica & Asociații a asistat AFI Europe în achiziția Bucharest Financial Plaza de la IMMOFINANZ. Echipa a fost coordonată de Florian Nițu (Managing Partner)
    Mușat & Asociații intră în arbitrajul ICSID inițiat de bulgarii de la Eurohold și va lupta, de partea statului român, cu Pinsent Masons și DGKV. Reclamanții și-au ales un arbitru din Anglia
    Activitate dinamică pentru echipa de Energie & Resurse Naturale de la NNDKP, a cărei performanță este evidențiată de ghidurile juridice internaționale | Avocații au primit mandate de la clienți activi pe toate segmentele din acest domeniu, dar spun că se menține un interes crescut pentru proiecte ‘verzi’, în special de energie solară și eoliană. Oportunități semnificative de investiții vor apărea în sectorul offshore
    LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
    Deloitte România și Reff & Asociații au asistat Nokian Tyres în obținerea ajutorului de stat în valoare de 99,5 mil. € pentru noua fabrică de la Oradea
    Clifford Chance a asistat Erste Group și BCR în finanțarea dezvoltării unui proiect eolian onshore de 99,2 MW achiziționat de Nala Renewables de la OX2. Nadia Badea (Partener) și Andreea Șișman (Counsel), în prim plan
    CMS asistă Nala Renewables la achiziția unui portofoliu de proiecte eoliene de 99,2 MW în România. Echipa multidisciplinară a fost condusă de Ramona Dulamea (Energy Counsel), sub supravegherea Variniei Radu (Energy Partner). Asistență pe parcursul întregului proces al tranzacției și cu privire la finanțarea proiectului
    ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
    A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
    Avocații din practica de Energie & Resurse Naturale de la Wolf Theiss lucrează în proiectele Doicești și Cernavodă, cele mai mari din domeniul energiei nucleare. Adina Aurel (Counsel): ”Ceea ce ne-a atras la aceste proiecte este în primul rând inovaţia tehnologică în domeniul energiei nucleare” | Cele mai multe solicitări au fost pentru producerea energiei electrice din surse regenerabile, dar volume de muncă mari au avut și mandatele din alte segmente ale practicii
     
    Citeste pe SeeNews Digital Network
    • BizBanker

    • BizLeader

        in curand...
    • SeeNews

      in curand...