ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Jianu (CNIPMMR): Nouă din zece IMM-uri folosesc cardurile ca mijloc de plată

04 Octombrie 2022   |   Agerpres

El a menţionat că în anumite zone se foloseşte cash-ul ca urmare a lipsei de dispozitive şi a POS-urilor. Florin Jianu a afirmat că este nevoie de un program care să susţină pe scară largă dotarea întreprinzătorilor, mai ales a celor de tip start-up care sunt la început de drum.

 
 
Nouă din zece IMM-uri din România folosesc cardurile ca mijloc de plată, iar acolo unde se utilizează cash-ul este ca urmare a lipsei de dispozitive, a declarat, marţi, Florin Jianu, preşedintele Consiliului Naţional al Întreprinderilor Private Mici şi Mijlocii din România (CNIPMMR).
 
"Digitalizarea e deja o actualitate. Dumneavoastră aţi spus că suntem pe ultimul loc la nivel european în ceea ce priveşte DESI (The Digital Economy and Society Index - n.r.). Eu nu prea cred acest ultim loc la nivel european. Cred însă că până acum n-am prea avut grijă cu aceşti indexi europeni, globali, şi că ar trebui să ne preocupăm un pic cu mai mare atenţie şi să le oferim importanţa pe care o au. De ce? Pentru că pe baza acestor indexi sunt foarte multe consecinţe. Consecinţe investiţionale, când alegi o destinaţie de investiţii. Consecinţe de alocări de fonduri europene, de rating de ţară, şi aşa mai departe, etc. Toate aceste consecinţe sunt ca urmare a felului sau grijii pe care noi o arătăm pentru aceşti indexi europeni sau globali. Pe de altă parte, atunci când îţi propui câteva obiective trebuie să te raportezi la aceste analize. Eu fac o pledoarie a analizelor pentru că sunt matematician, statistician şi cred foarte mult în date. Trebuie să te bazezi pe date şi politicile publice nu trebuie să fie ca urmare a unor dorinţe, ca urmare a unui curent sau altul, ci ca urmare a datelor, tendinţelor şi a obiectivelor pe care le propui. Acelaşi lucru l-am văzut şi în această cercetare extrem de consistentă (...). Cert este că întreprinderile mici şi mijlocii din România, 9 din 10 IMM-uri folosesc cardurile ca mijloc de plată", a spus Florin Jianu, la o dezbatere pe tema transformării digitale a IMM-urilor, organizată de Visa în parteneriat cu CNIPMMR.
 
El a menţionat că în anumite zone se foloseşte cash-ul ca urmare a lipsei de dispozitive şi a POS-urilor. Florin Jianu a afirmat că este nevoie de un program care să susţină pe scară largă dotarea întreprinzătorilor, mai ales a celor de tip start-up care sunt la început de drum.
 
"Cred că toată lumea din această sală ştie deja că suntem pe un loc nu tocmai fruntaş, chiar codaş, în ceea ce priveşte indicele societăţii digitale DESI, conform Comisiei Europene. Evident, s-au făcut destul de multe progrese în ultima perioadă şi aş spune că în ultimii doi ani chiar au avut progrese notabile, însă tot mai avem decalaje în ceea ce priveşte mediul urban sau oraşele mari şi oraşele mici sau mediul rural, în ceea ce priveşte companiile mari şi IMM-urile. Am făcut progrese bune, însă mai avem mult până când reuşim să avem o abordare uniformă la nivelul ţării. Ca şi companie, în principiu, scopul nostru a fost acela de a facilita răspândirea plăţilor electronice în general şi împreună cu industria şi cu toţi cei care sunteţi prezenţi aici de la autorităţi până la mediul privat ne-am focusat nu numai pe dezvoltarea infrastructurii, care este fundaţia plăţilor electronice, dar şi pe educaţie, pe crearea acelor capabilităţi astfel încât să putem să includem în zona financiară nu numai consumatorii, dar şi companiile", a declarat Elena Ungureanu, Visa Country Manager, România.
 
Aproape două treimi (64%) dintre firmele mici şi mijlocii din România declară că acceptă plata cu cardul datorită rapidităţii, siguranţei şi accesului imediat la bani, arată rezultatele celui mai recent sondaj privind digitalizarea afacerilor derulat de Visa în parteneriat cu CNIPMMR.
 
Totodată, jumătate (48%) dintre firmele care încă nu acceptă plata cu cardul au declarat că intenţionează să implementeze soluţii de acceptare a plăţilor electronice în viitor, ca măsură de sprijinire a dezvoltării afacerilor. Un motiv important pentru firmele care acceptă deja sau intenţionează să implementeze plăţile electronice este şi cererea din partea clienţilor pentru astfel de soluţii.
 
Pentru a rămâne competitive în economia digitală globală, IMM-urile trebuie să se asigure că oferă metodele de plată pe care consumatorii le preferă şi că au o prezenţă online solidă. De la începutul pandemiei, Visa a lansat mai multe soluţii şi programe comunitare pentru a susţine numeroase întreprinderi mici şi mijlocii să accepte plăţi electronice şi pentru a facilita accesul acestora la economia digitală, contribuind astfel la un mediu economic mai incluziv şi mai sustenabil.
 
Aproape 70% dintre companiile care au participat la sondaj consideră digitalizarea afacerii un aspect important sau foarte important, de aceea iniţiativele care sprijină afacerile mici să facă pasul către digital sunt şi mai necesare în acest moment. Printre iniţiativele Visa dedicate micilor comercianţi şi firmelor de curierat care livrează o mare parte din bunurile achiziţionate online cu plata ramburs se numără extinderea serviciului Tap to Phone, o soluţie modernă care le permite acestora să accepte plăţi contactless prin intermediul unui smartphone şi să elimine, astfel, costul cu echipamente suplimentare. Utilitatea soluţiei este demonstrată şi de faptul că aproape jumătate (48%) dintre participanţii la sondaj care nu acceptă încă plata cu cardul au menţionat ca barieră principală implementarea tehnică complicată a soluţiilor clasice.
 
Mai mult de o treime dintre respondenţi (35%) declară că îşi vând produsele fizic şi online sau exclusiv online. Totuşi, în majoritatea cazurilor (73%), procentul vânzărilor online în totalul afacerilor este de sub 20%, ceea ce arată că este loc în continuare pentru dezvoltarea acestui segment de piaţă.
 
Conform unui comunicat al companiei, implementarea plăţilor electronice - online şi în magazin - ajută companiile să-şi îmbunătăţească modul în care sunt percepute de consumatori. Conform studiului internaţional "Atitudini faţă de metodele de plată" realizat anul acesta, de Grupul EVO în parteneriat cu Visa, 7 din 10 consumatori cred că firmele care acceptă plăţi electronice sunt moderne şi orientate spre client .
 
În ceea ce priveşte plata cu cardul business, principalele avantaje evidenţiate de respondenţi sunt simplitatea şi comoditatea (80%), evidenţa mai strictă a cheltuielilor (41%) şi siguranţa (35%). Peste jumătate dintre IMM-urile chestionate au declarat că plătesc cu cardul de cel puţin 3-4 ori pe lună. Cheltuielile cu achiziţia de combustibil, călătoriile de afaceri sau taxele se numără printre plăţile efectuate cel mai des cu cardul.
 
La polul opus, numai 2% dintre respondenţi au indicat retragerile de numerar de la bancomat ca modalitate principală de utilizare a cardului. Motivul principal pentru alegerea numerarului este indisponibilitatea plăţilor digitale, acesta fiind răspunsul oferit de 7 din 10 respondenţi. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 2562 / 8810
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Titlurile știintifice sunt irevocabile, indiferent de forma în care au intrat în circuitul civil | Decizie de referință a ICCJ, obținută de avocații ZRVP. Alexandru Iorgulescu (partener) și Alina Munteanu (senior associate), în prim plan
Cariere în Drept | Cum a perceput Vasile Țurcan, român din Basarabia, învățământul juridic românesc pe care l-a absolvit cu 9,85 și care au fost primele impresii după: ”Raportat la obligativitatea celor doi ani de stagiu, găsirea unui coordonator este o activitate extrem de anevoioasă, dacă ai niște așteptări minime de la această colaborare: să fii plătit măcar cu minimul pe economie conform Statutului profesiei, să ai o minimă libertate și acces la clienți proprii sau să beneficiezi de o îndrumare efectivă, nu doar expusă în contract”
Kinstellar asistă Globalworth în vânzarea unui portofoliu cu o valoare de cca. 110 mil. € către WDP, într-una dintre cele mai mari tranzacții de logistică ale anului. Victor Constantinescu, Managing Partner: ”Tranzacția a avut propriile provocări, dar prin muncă temeinică și cu ajutorul echipelor noastre extraordinare s-a încheiat cu succes” | Ce firme de avocați au mai lucrat în proiect
Cei mai buni profesioniști în domeniul brevetelor, văzuți de ”IAM Patent 1000 - 2024” | ZRVP, NNDKP și Răzvan Dincă & Asociaţii au cea mai bună poziționare, iar Mușat & Asociații și Baciu Partners sunt în prim plan. Ce firme au cei mai mulți avocați listați și ce spun clienții despre aceștia
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...