Mutescu(DGV): Un sfert din operaţiunile vamale vor fi desfăşurate prin proceduri simplificate până la finalul anului
06 Octombrie 2020
AgerpresPotrivit acestuia, începând cu 1 august, au fost promovate simplificările vamale, astfel încât să fie degrevat personalul din operaţiuni multiple şi de rutină, declarare normală pentru a se ocupa de declarare simplificată.
Un sfert dintre operaţiunile vamale ar urma să se desfăşoare prin proceduri simplificate, a declarat marţi şeful Direcţiei Generale a Vămilor, Marcel Mutescu, la o conferinţă online, eveniment organizat de EY România.
"Cel puţin în ultimele două luni de când s-a început acest proces de promovare a procedurilor simplificate, am avut destul de multe situaţii în care operatori economici foarte mari, care în mod normal trebuiau să acceseze procedurile simplificate nu le accesau pentru că nu ştiu ce practică la un birou vamal sau nu ştiu ce excepţie de la procedura respectivă nu era bine înţeleasă. Şi atunci încercăm să sprijinim şi operatorii economici şi colegii noştri din teritoriu, astfel încât să le promovăm. Noi ne-am fixat ca target până la finalul anului ca 25% din operaţiunile vamale să fie desfăşurate prin proceduri simplificate. Deci, la 1 ianuarie, ar trebui ca acesta să fie procentul", a spus Mutescu.
Potrivit acestuia, începând cu 1 august, au fost promovate simplificările vamale, astfel încât să fie degrevat personalul din operaţiuni multiple şi de rutină, declarare normală pentru a se ocupa de declarare simplificată.
Totodată, el a menţionat că din estimările pe care le are, bazate pe datele Institutului Naţional de Statistică, în România există 5.500 de operatori economici care fac operaţiuni comerciale cu Regatul Unit şi care au operaţiuni economice de peste 900.000 de lei într-un an.
"Pentru noi va fi o provocare data de 1 ianuarie. Noi estimăm o creştere a numărului de operaţiuni vamale în jur de 18-20%", a spus şeful DGV.
Acesta a precizat că după data de 31 decembrie toate schimburile comerciale cu Marea Britanie vor fi considerate importuri sau exporturi, iar o firmă care nu a mai realizat operaţiuni de export - import va trebuie să obţină un număr EORI (Economic Operators Registration and Identification number - EORI number n. r.). În acest sens, Marcel Mutescu le recomandă firmelor care nu au mai realizat schimburi comerciale în afara UE să se adreseze Direcţiilor Regionale Vamale înainte de 31 decembrie 2020 pentru obţinerea numărului EORI.
Oficialul a menţionat că obţinerea numărului nu implică foarte multe documente sau proceduri elaborate.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 7918 / 9088 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Client Choice by Lexology | Patru avocați din România au primit recunoaștere anul acesta și au fost incluși în categoria Global Elite Thought Leader. Georgiana Bădescu (partener Schoenherr) și Luminița Popa (fondator Popa Legal), printre profesioniștii români recomandați de clienți pentru serviciile ireproșabile și calitatea asistenței oferite
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Irina Stănică, absolventă „Magna cum Laude” a Facultății de Drept și coordonatoarea practicii de Dreptul Muncii de la Toncescu și Asociații - KPMG Legal, promovată recent pe poziția de Partener: ”Evoluția unui avocat depinde de un echilibru între talent, muncă și capacitatea de adaptare la schimbare. Consider că un comportament etic, împreună cu competența tehnică și relațiile interpersonale, fac ca un avocat să facă un pas în față într-un mediu competitiv”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...