Niculae (ADR): Cetăţeanul român este un curier al statului, din păcate
20 Iunie 2023
AgerpresÎn viziunea oficialului ADR, "tehnologia în sine nu va fura locuri de muncă oamenilor".
Cetăţeanul român este, din păcate, astăzi, un curier al statului, care plimbă documente între instituţiile care le au deja, a afirmat, marţi, într-o conferinţă de specialitate, Andrei Niculae, vicepreşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României (ADR).
"Zona de transformare digitală trebuie împărţită, dacă vreţi, în două componente: componenta de digital, pe care cu siguranţă o înţelegem cu toţii foarte bine, dar şi zona de transformare, pe care ar trebui să mergem un pic mai apăsat în zona de comunicare. Zona de transformare surprinde o ocazie unică, istorică, pe care o avem ca stat, atât noi în România, cât şi restul statelor, în Europa şi în lume, ocazia care vine o dată la mulţi ani, de a revoluţiona felul în care funcţionează statul. Ne-am mai întâlnit cu ocazii de genul acesta în ultimii 35 de ani. Transformarea digitală nu presupune să mutăm birocraţia, hârţogăraia, cozile de la ghişee în platforme, în cloud, în spaţiul digital, ci ne oferă ocazia să regândim arhitecturile de sistem, procesele birocratice care stau la baza prestării unui serviciu public. Obligaţia noastră nu este să digitalizăm ceea ce nu funcţionează, ci să transformăm din temelii serviciile publice, modul în care statul le oferă. Acest lucru îl putem face prin digitalizare. Cetăţeanul este, din păcate, astăzi, de 30 şi ceva de ani încoace, un curier, pentru că cetăţeanul nu face nimic altceva decât să plimbe documente pe care statul le are deja, pe care statul ar putea să le acceseze, dacă ar avea interoperabilitate, dacă ar avea platforme care funcţionează împreună, dacă ar putea să facă schimb eficient de date pentru a degreva cetăţeanul, în sfârşit, de îndatorirea de a fi curier", a declarat Niculae.
În viziunea oficialului ADR, "tehnologia în sine nu va fura locuri de muncă oamenilor".
"Susţin în continuare ce am spus: oamenii nu-şi vor pierde locul în faţa tehnologiei by default. Oamenii îşi vor pierde, într-adevăr, locuri de muncă în faţa altor colegi de-ai lor care ştiu să se folosească de tehnologie pentru a-şi eficientiza munca. Asta este crucial să subliniem. Tehnologia trebuie îmbrăţişată cât de repede. Este datoria instituţiilor publice, atât individuală, cât şi a noastră, la nivel centralizat, din partea ministerului, din partea ADR-ului, să ne ţinem de treabă, să ne asigurăm că vom duce la îndeplinire PNRR-ul până în 2026. Există un roadmap în ceea ce priveşte viitorul României, atât în digitalizare, cât şi în celelalte zone ale mediului public. Avem nişte exemple care ne câştigă un pic de timp, dacă vreţi. Ghişeul.ro este poate cel mai bun exemplu de interoperabilitate la nivel public. Peste 1,8 milioane de utilizatori, peste un miliard de lei colectaţi, 1,8 milioane de oameni care au scăpat pe alocuri de acest job de a fi curieri. Peste 100.000 de caziere judiciare eliberate prin Ghişeul.ro, prin hub-ul de servicii al Ministerului de Interne. Dacă staţi un pic să vă gândiţi, să punem în concret, 100.000 de caziere judiciare eliberate online înseamnă 200.000 de drumuri de la şi către secţia de Poliţie şi câteva sute de mii de ore pe care cetăţeanul le câştigă efectiv pentru a le investi în propria persoană, pentru a petrece timpul cu familia, pentru a face lucruri pe care şi le doreşte cu adevărat", a susţinut Andrei Niculae.
Factori decizionali din sectorul IT&C, politicieni, ambasadori, oameni de business şi top management de companii din domenii variate participă, marţi, la cea de-a cincea ediţie a Forumului România Digitală.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1700 / 9092 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...