ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

OUG privind noua structură guvernamentală: Măsuri la nivelul administraţiei publice centrale

24 Decembrie 2024   |   Agerpres

Actul normativ transpune în legislaţie structura guvernamentală stabilită prin hotărârea Parlamentului pentru acordarea încrederii noului Guvern.

 
 
Atribuţiile viceprim-miniştrilor se stabilesc prin decizie a premierului, iar viceprim-ministrul fără portofoliu coordonează instituţiile publice şi structurile din cadrul Aparatului de lucru al Guvernului, precum şi Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" şi avizează toate proiectele de acte normative care au impact bugetar.

Aceste prevederi apar în ordonanţa de urgenţă aprobată de noul Executiv luni seara, în prima şedinţă convocată de premierul Marcel Ciolacu. Actul normativ transpune în legislaţie structura guvernamentală stabilită prin hotărârea Parlamentului pentru acordarea încrederii noului Guvern.

Potrivit unui comunicat al Biroului de presă al Guvernului, cele mai importante modificări au în vedere următoarele aspecte:


* atribuţiile viceprim-miniştrilor se stabilesc prin decizie a prim-ministrului;

* viceprim-ministrul fără portofoliu coordonează instituţiile publice şi structurile din cadrul Aparatului de lucru al Guvernului, precum şi Regia Autonomă "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat" şi avizează toate proiectele de acte normative care au impact bugetar;

* Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale se înfiinţează ca urmare a fuziunii prin absorbţie a Ministerului Muncii şi Solidarităţii Sociale şi Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse, care se desfiinţează;

* Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale preia de la Ministerul Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse toate activităţile, posturile, personalul aferent şi patrimoniul din domeniul familiei şi tineretului, pachetul de acţiuni deţinut de stat la societatea "Biroul de Turism pentru Tineret (BTT)" - S.A. Bucureşti, precum şi atribuţiile ce decurg din acest demers;

* Autoritatea pentru Protecţia Drepturilor Copilului şi Adopţiei trece din subordinea Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse în subordinea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale;

* Agenţia Naţională pentru Egalitate de Şanse între Femei şi Bărbaţi trece din subordinea Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse în subordinea Guvernului şi în coordonarea prim-ministrului, prin Cancelaria Prim-ministrului. Această instituţie va fi finanţată prin bugetul Secretariatului General al Guvernului;

* Casele de cultură studenţeşti, respectiv Complexul Cultural Sportiv Studenţesc "Tei" din Bucureşti trec din subordinea Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse în subordinea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale;

* Direcţiile judeţene pentru familie şi tineret, respectiv Direcţia pentru Familie şi Tineret a Municipiului Bucureşti, servicii publice deconcentrate, cu personalitate juridică, trec din subordinea Ministerului Familiei, Tineretului şi Egalităţii de Şanse în subordinea Ministerului Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale;

* Ministerul Muncii, Familiei, Tineretului şi Solidarităţii Sociale preia, prin protocol, personalul, patrimoniul, posturile şi activitatea aferente domeniilor familiei şi tineretului de la Agenţia Naţională pentru Sport;

* Ministerul Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului se înfiinţează prin preluarea Ministerului Economiei, Antreprenoriatului şi Turismului şi a componentei digitalizare de la Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării (MCID);

* Autoritatea pentru Digitalizarea României trece din subordinea Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, care se va desfiinţa, în subordinea Ministerului Economiei, Digitalizării, Antreprenoriatului şi Turismului. MCID se reorganizează prin divizare totală, prin împărţirea întregului său patrimoniu, personal şi a activităţii;

* Ministerul Educaţiei şi Cercetării, înfiinţat prin preluarea Ministerului Educaţiei, va avea în subordine Autoritatea Naţională pentru Cercetare, instituţie care va prelua patrimoniul, personalul, posturile şi activităţile aferente domeniului cercetare, aflate în prezent la MCID.

În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a ordonanţei de urgenţă, ministerele reorganizate propun Guvernului spre adoptare proiectele actelor normative pentru reglementarea măsurilor privind organizarea şi funcţionarea lor, mai informează Biroul de presă al Executivului.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1 / 5337
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...