Numărul magazinelor online va scădea cu 50%, susţine preşedintele ANPC, Horia Constantinescu
26 Aprilie 2023
AgerpresEl a menţionat, pentru AGERPRES, că propunerea de ordin aflată pe site-ul instituţiei are ca obiectiv protejarea consumatorilor şi că va elimina, totodată, diferenţele care se fac între operatorii economici legali şi cei neautorizaţi.
Numărul magazinelor online se va reduce la jumătate după ce va intra în vigoare propunerea de ordin privind obligarea proprietarilor acestora de a face publice documentele în baza cărora funcţionează, a estimat, miercuri, la Tulcea, preşedintele Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Horia Constantinescu, în timpul unei întâlniri organizate de Prefectura judeţului pe tema problemelor din turism.
El a menţionat, pentru AGERPRES, că propunerea de ordin aflată pe site-ul instituţiei are ca obiectiv protejarea consumatorilor şi că va elimina, totodată, diferenţele care se fac între operatorii economici legali şi cei neautorizaţi.
"Dacă un local de alimentaţie publică e obligat prin actele normative să afişeze datele legate de desfăşurarea şi autorizarea desfăşurării activităţii, nu acelaşi lucru se întâmplă, din păcate, azi în mediul online, încurajând economia gri în cel mai fericit caz, dacă nu cea neagră, şi anume afacerile de apartament, neautorizate, neverificate şi cu o încălcare flagrantă a tuturor actelor normative în vigoare, plecând de la fiscalitate până la siguranţa consumatorilor", a precizat preşedintele ANPC.
El a menţionat, pentru AGERPRES, că propunerea de ordin aflată pe site-ul instituţiei are ca obiectiv protejarea consumatorilor şi că va elimina, totodată, diferenţele care se fac între operatorii economici legali şi cei neautorizaţi.
"Dacă un local de alimentaţie publică e obligat prin actele normative să afişeze datele legate de desfăşurarea şi autorizarea desfăşurării activităţii, nu acelaşi lucru se întâmplă, din păcate, azi în mediul online, încurajând economia gri în cel mai fericit caz, dacă nu cea neagră, şi anume afacerile de apartament, neautorizate, neverificate şi cu o încălcare flagrantă a tuturor actelor normative în vigoare, plecând de la fiscalitate până la siguranţa consumatorilor", a precizat preşedintele ANPC.
În timpul şedinţei, interpelat de operatorii economici din turism, Constantinescu a estimat că după intrarea în vigoare a ordinului, jumătate din operatorii economici din mediul online vor dispărea.
"Credeţi-mă că peste jumătate, în opinia noastră, din cei care astăzi activează în zona curieratului cu alimente vor dispărea, pentru că de fapt nu sunt locaţii autorizate. Pe noi, ca autoritate, ne interesează siguranţa consumatorilor", a precizat preşedintele Horia Constantinescu.
Operatorii turistici prezenţi la şedinţă au solicitat autorităţilor responsabilizarea angajaţilor, astfel încât amenzile să fie împărţite între angajat şi angajator, iar preşedintele ANPC a apreciat drept "oportună" o asemenea măsură.
"Ne dorim de foarte mult timp acest lucru. Am iniţiat discuţii cu ocazia mai multor comandamente legate de sancţionarea celor cu care colaboraţi, pentru că acolo unde angajatorul pune la dispoziţie condiţiile de muncă, credem că ar trebui cumva să existe o formă de evidenţă a tuturor abaterilor angajaţilor, astfel încât la momentul în care aceştia vor să schimbe locul de muncă să existe posibilitatea unei evaluări a celui care ar urma să fie angajat. Vom rediscuta cu structurile de pe lângă Ministerul Muncii şi Ministerul Economiei. Credem că e oportună o asemenea măsură", a menţionat preşedintele ANPC.
La rândul său, şeful de serviciu din cadrul Direcţiei Regionale Antifraudă Fiscală Constanţa, Cătălin Gherghişan, s-a arătat neîncrezător în ceea ce priveşte modificarea legislaţiei.
"Controalele se fac la adresa angajatorilor. Fiecare angajator trebuie să-şi facă ordine în propria ogradă. E frustrant să plătească cineva amendă pentru greşelile unui angajat, dar nici statul nu poate să stea paznic la business-ul fiecăruia. (...) Vă luptaţi cu morile de vânt, pentru că legislaţia nu se va modifica", a apreciat reprezentantul Direcţiei Antifraudă.
Preşedintele ANPC, Horia Constantinescu, a anunţat că anul acesta toate echipele care vor participa la Comandamentul de control Delta Dunării vor avea bodycam-uri, astfel încât verificările să nu poată fi considerate un abuz sau o exagerare, comandamentul urmând să-şi înceapă activitatea în luna iunie.
În timpul şedinţei, operatorii economici din Deltă au cerut lămuriri cu privire la modul în care poate să funcţioneze un punct de gastronomie locală, dar şi cu privire la condiţiile în care pot fi păstrate unele produse tradiţionale, în contextul în care la controalele de până acum operatorii ar fi fost sancţionaţi nejustificat, în opinia lor.
Potrivit deciziei luate la finele şedinţei, problemele punctuale vor fi discutate de autorităţi şi operatorii economici în cadrul unor grupuri de lucru care vor funcţiona începând de luna viitoare.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1909 / 9104 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...