ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

ANAF: Contribuabilii mici au obligaţia de a depune Declaraţia D406 (SAF-T) de la 1 ianuarie 2025

18 Noiembrie 2024   |   Agerpres

Pentru a veni în sprijinul contribuabililor, ANAF a elaborat "Ghidul contribuabilului pentru pregătirea şi depunerea Declaraţiei informative D 406 - Fişierul standard de control fiscal (SAF-T)" şi "Documentul de asistenţă pentru pregătirea şi depunerea Declaraţiei informative D 406 - Fişierul standard de control fiscal (SAF-T)", în care se regăsesc întrebări şi răspunsuri utile pentru completarea corectă şi completă a declaraţiei.

 
 
Contribuabilii mici au obligaţia de a depune la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), începând cu 1 ianuarie 2025, Declaraţia D406 (SAF-T), care cuprinde informaţii din evidenţa contabilă şi fiscală, a anunţat, luni, Fiscul.

"Începând cu data de 01 ianuarie 2025, intră în vigoare obligaţia contribuabililor mici de a depune la organul fiscal central declaraţia cuprinzând informaţii din evidenţa contabilă şi fiscală, denumită Declaraţia informativă D406 (SAF-T), conform prevederilor legale. Modelul declaraţiei este prevăzut în Anexa nr. 2 a Ordinului Preşedintelui ANAF nr.1783/2021 privind natura informaţiilor pe care contribuabilul/plătitorul trebuie să le declare prin fişierul standard de control fiscal, modelul de raportare, procedura şi condiţiile de transmitere, precum şi termenele de transmitere şi data/datele de la care categoriile de contribuabili/plătitori sunt obligate să transmită fişierul standard de control fiscal, cu modificările şi completările ulterioare", se arată într-un comunicat transmis de ANAF.


Potrivit sursei citate, Declaraţia informativă D 406 (SAF-T) este depusă din 1 ianuarie 2022 de către marii contribuabili şi începând cu data de 1 ianuarie 2023 de către contribuabilii mijlocii.

Similar cu celelalte două categorii de contribuabili menţionate, contribuabilii mici, care vor avea obligaţia depunerii Declaraţiei informative D 406 (SAF-T) începând cu data de 1 ianuarie 2025, vor beneficia de o perioadă de graţie.

Astfel, perioada de graţie va fi de şase luni pentru prima raportare, respectiv cinci luni pentru a doua raportare, patru luni pentru a treia raportare, trei luni pentru a patra raportare şi două luni pentru a cincea raportare, pentru contribuabilii care au obligaţia de transmitere lunară a fişierului SAF-T.

De asemenea, de o perioadă de graţie de trei luni pentru prima raportare vor beneficia contribuabilii care au obligaţia de transmitere trimestrială a fişierului SAF-T.

"Pentru a veni în sprijinul contribuabililor, ANAF a elaborat "Ghidul contribuabilului pentru pregătirea şi depunerea Declaraţiei informative D 406 - Fişierul standard de control fiscal (SAF-T)" şi "Documentul de asistenţă pentru pregătirea şi depunerea Declaraţiei informative D 406 - Fişierul standard de control fiscal (SAF-T)", în care se regăsesc întrebări şi răspunsuri utile pentru completarea corectă şi completă a declaraţiei", se menţionează în comunicat.

Totodată, Fiscul precizează că în cazul în care după studierea documentelor şi informaţiilor postate pe portalul ANAF sunt necesare clarificări privind depunerea şi completarea declaraţiei D406, contribuabilii le pot solicita la adresa de e-mail saft@anaf.ro.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 54 / 5353
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Trei firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2025 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Cum a evoluat anul trecut Ioana Gelepu The Office Litigation & Enforcement, butic de litigii evidențiat de ghidurile juridice internaționale, și care au fost proiectele care au antrenat un număr considerabil de analize juridice | Ioana Gelepu, fondator: ”Sunt mulțumită că am reușit să mă implic în toate detaliile proiectelor pe care le gestionăm, suficient de variate cât să satisfacă setea mea neobosita de nou”
Cum poți dezvolta o carieră internațională cu programul Erasmus+ | Povestea lui Constantin Roșca, absolvent de Drept plecat din Fălticeni, care a ales să studieze la Universitatea din Istanbul. El este azi masterand în Drept Internațional Public în cadrul Universității Koç, cea mai prestigioasă din Turcia și stagiar în cadrul biroului Esenyel ̸ Partners, unul din cele mai cunoscute birouri internaționale de avocatură și consultanță juridică din țara desfășurată pe două continente
Bulboacă & Asociații a sprijinit obținerea unei finanțări de capital de lucru în valoare de 20 de milioane EUR pentru Frigoglass, asumând din nou un rol de reprezentare dublă. Colaborare cu două firme internaționale de avocați, în acest proiect
VIDEO | Dicționar de arbitraj: Abuzul de Drept în arbitraj (Powered by ZRVP)
CMS Emerging Europe M&A 2024 ̸ 25 | Piața de M&A din Europa emergentă se redresează, ajungând la cele mai ridicate niveluri din 2018 până în prezent. Horea Popescu, Partener CMS România: „Optimismul pare să devină marca anului 2025”
Țuca Zbârcea & Asociații promovează un nou Partener Equity în structura de conducere a firmei. Șerban Pâslaru se alătură celor 8 fondatori ai firmei de avocatură | Florentin Țuca, Managing Partner: ”Este un semnal pe care vrem să-l transmitem generațiilor viitoare de avocați, un semn de deschidere către partenerii care doresc să aibă un rol mai pronunțat în treburile firmei”
Promovare la RTPR: Bogdan Cordoș, expertul în energie care s-a alăturat firmei imediat după absolvirea facultății, face un pas înainte în carieră și devine partener | Costin Tărăcilă, Managing Partner: ”Suntem mândri de echipa noastră care numără unii dintre cei mai talentați și experimentați avocați din România”
Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Noi promovări în structura de conducere a firmei POPESCU & ASOCIAȚII. Adina VLAICU, Andreea MIHALACHE și Mirel RĂDESCU devin parte a echipei de management | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Sunt profesioniști de elită, cu notorietate și impact remarcabil în domeniile lor de expertiză, iar prezența lor în structura noastră de coordonare consolidează poziția firmei ca partener juridic de încredere în mediul de business”
Mitel & Asociatii recrutează avocat cu experienta (Real Estate)
Băiculescu și Asociații asistă una dintre cele mai mari companii de brokeraj din România într-o tranzacție de 2.000.000 RON | Antonia Prisacaru, Head of Litigation: ”Un exemplu de cooperare eficientă între echipă și client, dar și o provocare în gestionarea unor etape juridice complexe, de la litigii până la finalizarea negocierilor”
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...