ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Asociaţia de Transport Alternativ solicită preşedintelui Iohannis promulgarea în regim de urgenţă a Legii privind transportul alternativ

24 Octombrie 2019   |   AGERPRES

În document, APTA afirmă că, în opinia sa, COTAR s-a opus mereu concurenţei.

 
 
Asociaţia Profesională de Transport Alternativ (APTA) solicită preşedintelui Klaus Iohannis promulgarea în regim de urgenţă a Legii de aprobare a OUG nr. 39/2019 privind transportul alternativ.

"Asociaţia noastră se dezice total de faţă de scrisoarea deschisă ce v-a fost adresată de către o federaţie cu nume de confederaţie (COTAR). Prin felul în care au reacţionat, ne dăm seama pe cine reprezintă de fapt această federaţie (COTAR). Considerăm că aceste afirmaţii au fost făcute ca şi presiune la adresa instituţiei prezidenţiale, pentru a nu fi promulgată o lege ce este aşteptată de milioane de clienţi şi mii de firme ce îşi desfăşoară activitatea în acest domeniu, lege ce este aşteptată de peste 4 ani de zile", se arată într-o scrisoare deschisă trimisă miercuri de APTA preşedintelui României.


În document, APTA afirmă că, în opinia sa, COTAR s-a opus mereu concurenţei.

"Această federaţie (COTAR), de-a lungul timpului, s-a opus mereu concurenţei, a controlat mafia din taximetrie şi a beneficiat direct de foloase în acest sens. Odată cu apariţia serviciilor de transport alternativ, practic tot monopolul deţinut de aceştia s-a ruinat, totul datorându-se concurenţei directe. În ultimii 4 ani, aceste servicii au făcut ca milioane de clienţi să fie mult mai mulţumiţi atât din punct de vedere al calităţii serviciilor, al siguranţei pasagerilor, precum şi transparenţa fiscală oferită de aceste platforme digitale, practic nu există nimic nefacturat, ceea ce înseamnă bani la bugetul statului, opus afirmaţiilor făcute de federaţia (COTAR) şi anume, platforme ce promovează pirateria în transporturi. Domnule preşedinte, DNA ar trebui după cum afirmă această federaţie cu nume de confederaţie (COTAR), să verifice cesiunile făcute cu autorizaţiile taxi şi falimentele firmelor de unde au plecat aceste autorizaţii în ultimii 9 ani şi nu pe parlamentarii ce au votat OUG 39/2019, adică majoritatea absolută a Camerei Deputaţilor, prezentă la şedinţa de plen din 22.10.2019, şedinţă la care se face referire. Domnule preşedinte, întotdeauna cântăriţi bine deciziile luate, vă rugăm ca şi de această dată să cântăriţi la fel", se spune în scrisoarea deschisă.

La rândul său, Confederaţia Operatorilor şi Transportatorilor Autorizaţi din România (COTAR) i-a solicitat miercuri preşedintelui României, Klaus Iohannis, să nu promulge Legea transportului alternativ, în forma votată recent de Parlament.

Într-o scrisoare deschisă semnată de preşedintele COTAR, Vasile Ştefănescu, şi transmisă Administraţiei Prezidenţiale, reprezentanţii transportatorilor arată că această lege nu face decât să favorizeze companiile care au sfidat legislaţia din România, timp de 4 ani şi jumătate, iar votul "pe repede înainte" dat de parlamentari pentru a legaliza ceea ce până în prezent a funcţionat ca "piraterie" ar trebui, mai întâi, cercetat de DNA.

"Votul 'pe repede înainte' dat de parlamentari pentru a legaliza cu celeritate ceea ce până în prezent a funcţionat în afara cadrului legal, ca "piraterie", ar trebui, mai întâi cercetat de DNA, având în vedere faptul că în România nu se poate face lobby legal, ci doar trafic de influenţă, iar acţiunea concertată a parlamentarilor are semne clare de rezultat al unui lobby internaţional, astfel încât se poate considera că există suspiciuni rezonabile de trafic de influenţă", se precizează în documentul citat.

Pe de altă parte, Confederaţia subliniază că, deşi au primit o perioadă de patru luni pentru a intra în legalitate, operatorii care fac transport alternativ nu s-au conformat legii astfel încât au mai solicitat o amânare suplimentară de 4 luni.

"Prelungirea cu încă patru luni a perioadei de intrare în legalitate, pentru cei care fac "transport alternativ" de tip "ridesharing", deşi nu au funcţionat într-un cadru legal, timp de 4 ani şi jumătate. Deşi acestor transportatori neautorizaţi şi nelicenţiaţi li s-a mai acordat o perioadă de 4 luni, pentru a intra în legalitate, nici măcar aşa nu s-au conformat cerinţelor legii făcute special pentru ei şi au mai cerut o amânare de încă patru luni - lucru ce nu s-a mai întâmplat în in istoria legiferării din România, după 1990 - şi care arată în mod evident favorizarea unor companii, în detrimentul celor care au funcţionat legal, în ultimii 30 de ani. Atât legislaţia din România, cât şi cea internaţională, prevăd egalitatea de drepturi şi obligaţii pentru toate companiile care desfăşoară activităţi într-un anumit domeniu, iar această nouă lege prevede condiţii speciale doar pentru unele companii, favorizându-le în detrimentul celor care până acum au îndeplinit toate condiţiile prevăzute de lege pentru obţinerea licenţelor de transport şi au plătit către statul român taxe şi impozite, conform legii", se mai arată în scrisoarea deschisă transmisă preşedintelui României.

Camera Deputaţilor, for decizional, a adoptat, marţi, proiectul de Lege pentru aprobarea OUG 49/2019 privind activităţile de transport alternativ cu autoturism şi conducător auto intermediate prin platforme digitale.

Persoanele fizice şi juridice care derulează operaţiuni ce intră sub incidenţa prevederilor menţionate beneficiază de o perioadă de tranziţie până la data de 1 februarie 2020.
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 4050 / 5222
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Băiculescu & Asociații își consolidează echipa | Horațiu Pătrașcu, fost judecător la Înalta Curte de Casație și Justiție se alătură pe poziția de Counsel și va coordona practica de Contencios Administrativ și Fiscal
Cariere în Drept | Andrea Roxana Chihaia, printre cei mai buni zece absolvenți ai generației sale, acum stagiară, a intrat în profesie cu emoție și entuziasm. Ea spune că performanța nu se întreține singură, ci trebuie susținută. ”Trebuie să începem ca societate să credem în tineri, în potențialul lor și să le oferim oportunități pe măsură”
A nouăsprezecea ediție a Școlii de vară la NNDKP | Internship-ul include, pe lângă componenta practică, o serie de training-uri generale care facilitează integrarea în firmă și mai multe cursuri de specialitate. Ce trebuie să știe tinerii aflați la început de drum care vor să se alăture uneia dintre cele mai performante echipe de avocați și care sunt așteptările NNDKP legate de viitorii profesioniști care vor contribui la succesul firmei
RTPR și Schoenherr, alături de Romcim la achiziția Tehno World. Vânzătorul a lucrat cu avocații PNSA
CMS asistă INVL în finanțarea de 24 milioane EUR acordată de BERD și Eiffel pentru construcția unei centrale solare în România
LegiTeam: Experienced Lawyer Employment | Reff & Associates
RTPR a asistat Grupul Evryo la vânzarea portofoliului de energie regenerabilă către PPC Group. Echipa de avocați a fost coordonată de Roxana Ionescu (Partner) și Cezara Urzică (Senior Associate)
INTERVIU | Cosmin Vasile, singurul avocat român evidențiat ca Thought Leader atât în practica de Arbitration, cât și de Commercial Litigation, în Who’s Who Legal ̸ Lexology: ”Avem șansa să fim implicați într-un număr foarte mare de arbitraje internaționale, de la comerciale la investiționale, dar și în numeroase arbitraje domestice. Pe de altă parte, reputația firmei noastre de litigatori excepționali ne dă șansa să gestionăm numeroase proiecte semnificative ca miză, sonoritate a părților implicate și care au o componentă internațională”
Promovări la Schoenherr & Asociații: Nora Olah devine local partner, alți trei avocați fac un pas înainte în carieră | Sebastian Guțiu (managing partner): ”Avocații promovați sunt specializați în domenii în care activitatea firmei s-a intensificat în ultimii ani. Fiecare dintre ei este un specialist confirmat în domeniul său de activitate”
ITR EMEA Tax Awards 2024 | Băncilă Diaconu și Asociații, Popescu & Asociații și Țuca Zbarcea & Asociații concurează pentru titlul de firma anului în România în domeniul taxelor. Popescu & Asociații și Țuca Zbârcea au câte trei nominalizări în jurisdicția locală, iar NNDKP este pe lista scurtă pentru distincția de firma anului în dispute fiscale
Ana-Maria Baciu este singurul avocat din România nominalizat pentru premiul ‘Regulatory Lawyer or In-House Counsel of the Year’ acordat în cadrul Global Regulatory Awards 2024
NNDKP a asistat AAylex One în legătură cu o finanțare de 20 de milioane de euro acordată de CEC Bank și Alpha Bank Romania | Valentin Voinescu (Partener) și Cătălina Dan (Asociat Senior), în prim plan
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...