Transmiterea facturilor prin Sistemul RO e-factura în relaţia B2B devine obligatorie de la 1 iulie 2024 (Finanţe)
19 Septembrie 2023
AgerpresPână la acel termen, se propune instituirea unui sistem de raportare a facturilor în perioada 1 ianuarie - 31 iunie 2024, fără aplicarea de sancţiuni în primele trei luni.
Transmiterea facturilor prin Sistemul RO e-factura în relaţia B2B (business-to-business) va deveni obligatorie începând cu data de 1 iulie 2024, conform Proiectului de lege privind unele măsuri fiscal bugetare pentru asigurarea sustenabilităţii financiare a României pe termen lung, publicat marţi de Ministerul Finanţelor.
Până la acel termen, se propune instituirea unui sistem de raportare a facturilor în perioada 1 ianuarie - 31 iunie 2024, fără aplicarea de sancţiuni în primele trei luni.
"Digitalizarea sistemului fiscal din România şi adaptarea acestuia la cerinţele Uniunii Europene, cu rol în reducerea deficitului bugetar, creşterea colectării veniturilor la bugetul de stat consolidat şi reducerea evaziunii fiscale, presupune adoptarea unor linii strategice graduale care să confere posibilitatea adaptării operatorilor economici la cerinţele tehnice/procedurale/legislative derivate din implementarea sistemelor informatice, rutinarea în parametrii normali/funcţionali a sistemelor informatice deţinute de Ministerul Finanţelor şi operatorii economici, precum şi armonizarea reglementărilor legale în materie. (...) se propune instituirea unui sistem de raportate a facturilor în perioada 1 ianuarie - 31 iunie 2024, fără aplicarea de sancţiuni în primele trei luni şi trecerea la transmiterea obligatorie a facturilor prin Sistemul RO e-factura în relaţia B2B începând cu 1 iulie 2024. Măsurile vor contribui la creşterea colectării veniturilor la bugetul de stat consolidat, reducerea evaziunii fiscale, precum şi la întărirea disciplinei bugetare la nivelul entităţilor publice şi a responsabilizării ordonatorilor de credite în procesul bugetar", se arată în Expunerea de motive a proiectului de act normativ postat în consultare publică pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Până la acel termen, se propune instituirea unui sistem de raportare a facturilor în perioada 1 ianuarie - 31 iunie 2024, fără aplicarea de sancţiuni în primele trei luni.
"Digitalizarea sistemului fiscal din România şi adaptarea acestuia la cerinţele Uniunii Europene, cu rol în reducerea deficitului bugetar, creşterea colectării veniturilor la bugetul de stat consolidat şi reducerea evaziunii fiscale, presupune adoptarea unor linii strategice graduale care să confere posibilitatea adaptării operatorilor economici la cerinţele tehnice/procedurale/legislative derivate din implementarea sistemelor informatice, rutinarea în parametrii normali/funcţionali a sistemelor informatice deţinute de Ministerul Finanţelor şi operatorii economici, precum şi armonizarea reglementărilor legale în materie. (...) se propune instituirea unui sistem de raportate a facturilor în perioada 1 ianuarie - 31 iunie 2024, fără aplicarea de sancţiuni în primele trei luni şi trecerea la transmiterea obligatorie a facturilor prin Sistemul RO e-factura în relaţia B2B începând cu 1 iulie 2024. Măsurile vor contribui la creşterea colectării veniturilor la bugetul de stat consolidat, reducerea evaziunii fiscale, precum şi la întărirea disciplinei bugetare la nivelul entităţilor publice şi a responsabilizării ordonatorilor de credite în procesul bugetar", se arată în Expunerea de motive a proiectului de act normativ postat în consultare publică pe site-ul Ministerului Finanţelor.
Începând cu anul 2021, ministerul de resort a pus bazele implementării graduale a sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura, prin adoptarea actelor normative de ordin primar şi secundar cu rol în asigurarea funcţionalităţii eficiente a procesului de transmitere/recepţionare a facturilor electronice, stabilind, totodată, anumite categorii de operatori economici cărora le revine obligaţia de transmitere a facturilor prin acest sistem. Prezentele reglementări reprezintă o continuare a politicilor publice adoptate de către Ministerul Finanţelor, subliniază sursa citată.
Facturarea electronică ar fi trebuit să devină obligatorie începând cu 1 ianuarie 2024, pentru toate tranzacţiile efectuate între persoanele impozabile stabilite pe teritoriul României. Măsura urmează să fie aplicabilă până la 31 decembrie 2026.
Pe de altă parte, se propune prelungirea termenului de transmitere către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF) a listelor pentru care Oficiul Naţional al Registrului Comerţului (ONRC) urmează să formuleze acţiuni de dizolvare sau de radiere de la 15 zile la 45 zile calendaristice.
"Pentru a maximiza recuperarea veniturilor la bugetul general consolidat şi pentru a nu se periclita colectarea acestora, înaintea pronunţării dizolvării ori radierii, se impune ca ONRC să transmită către ANAF lista pentru care urmează să formuleze acţiuni de dizolvare/radiere, într-un termen rezonabil, astfel încât sa existe posibilitatea efectuării opoziţiilor la aceste proceduri. Astfel, se impune prelungirea termenului de transmitere către Agenţia Naţională de Administrare Fiscală a listelor pentru care ONRC urmează să formuleze acţiuni de dizolvare/radiere de la 15 zile la 45 zile calendaristice. Pe de altă parte, pentru a se consolida conformarea voluntară la plată a obligaţiilor bugetare, se impune condiţionarea pronunţării dizolvării/radierii societăţilor numai după ce obligaţiile bugetare restante sunt achitate de către aceste societăţi ori acestea să nu aibă în desfăşurare acţiuni de control fiscal", se menţionează în document.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 529 / 5292 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Schoenherr lansează a patra ediție a concursului de eseuri „law, sweet law‟, cu premii totale de 18.000 lei
Decizie de referință în domeniul energiei regenerabile: Curtea Constituțională admite sesizarea de neconstituționalitate referitoare la supraimpozitarea producătorilor de energie din surse regenerabile
Studenții invitați să se alăture programului de internship oferit de Schoenherr au derulat stagii de practică cu perioadă flexibilă, personalizată atât în funcție de programul lor, cât și de nevoile firmei de avocați | Ana Lupșor, HR manager: „Am avut o vară intensă, cu multe activități desfășurate în comun. Studenții au luat contact nu doar cu activitatea profesională ca avocat într-o firmă internațională de avocatură de afaceri, ci și cu spiritul și cultura echipei Schoenherr”
Bondoc și Asociații SCA a asistat UniCredit SpA în legătură cu achiziția Alpha Bank România SA | Echipa extinsă, formată din peste 20 de avocați, dintre care șase parteneri, a fost coordonată de Lucian Bondoc (Managing Partner) și Simona Petrișor (Partener). White & Case a asigurat asistența cu privire la legea engleză
NNDKP CELF, o nouă soluție de recunoaștere în instanță a dreptului de deducere a TVA aferente cheltuielilor de investiție în cazul abandonului proiectului | Alexandru Aparaschivei (Partener NNDKP CF), Marius Ezer (Partener) și Florentin Nanu (Avocat Senior), în prim plan
Victorie importantă, ce consolidează principiul libertății activității politice | Popescu & Asociații obține achitarea definitivă pentru membrii PNL Timiș, Cosmin Șandru și Nicolae Bitea. Echipa, coordonată de Adrian CHIRVASE (Partner) și Mirel RĂDESCU (Senior Counsel)
Clifford Chance Badea a asistat Alpha Bank Group și filiala sa Alpha Bank România S.A. la finalizarea vânzării către Unicredit S.p.A. a 90,1% din acțiunile Alpha Bank România SA | Echipa, coordonată de Daniel Badea (Managing Partner) și Loredana Ralea (Counsel)
Cariere în Drept | De vorbă cu Ramona Andreea Stoica, printre primii absolvenți ai generației care și-a finalizat studiile în 2023, urmărind mai apoi o carieră în magistratură: ”Dreptul este un domeniu frumos, pe care trebuie uneori să ‘îl simți’, însă nu este pentru toți. Cred că media a fost doar o reflectare a efortului depus, iar efortul a fost cel care m-a ajutat și mi-a creat premisele evoluției profesionale ulterioare”
Arbitrajul ICSID cerut de Petrochemical Holding GmbH, legat de rafinări RAFO din Onești, a ajuns la final | Statul român așteaptă decizia, după ce Tribunalul a declarat închisă procedura în litigiul în care pretențiile se ridică la cca. 836 milioane USD. Ce onorarii au fost plătite firmelor de avocați care au asigurat apărarea
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Avocații WH Simion & Partners se așteaptă ca practica de protecție a datelor cu caracter personal să devină și mai relevantă, având în vedere că, în următorii ani, reglementările ar putea să evolueze pentru a acoperi noi domenii, cum ar fi inteligența artificială, internetul lucrurilor (IoT) și blockchain-ul. Despre proiectele „flagship” ale echipei, într-o discuție cu Cosmina Simion (Managing Partner) și Petrus Partene (Senior Associate)
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...