De vorbă cu profesioniștii români ai Dreptului care practică avocatura în străinătate. Azi, Alexandru George Lazăr, Partener IntLaw: Contrar tendințelor pieței, am hotărât să extindem sediul nostru din Barcelona. Paradigma caselor de avocatură clasice se va schimba. În Spania se observă o reașezare a pieței și încep fuziuni între case de avocatură
25 August 2021
Ștefania EnacheAlexandru crede cu tărie că mereu trebuie să existe un plan B. Din punctul său de vedere aceasta este cea mai importantă lecție pe care ne-a oferit-o pandemia.
Avocatul Alexandru George Lazăr își împarte viața profesională între munca de jurist din cadrul firmei IntLaw, acolo unde are statutul de partener, și cariera academică derulată în Spania.Toată această activitatea este suplimentată cu un număr însemnat de proiecte pro bono.Se prezintă ca fiind un fiu al Europei, un rezultat al Uniunii Europene, de aceea spune că se simte acasă în orice colț de pe acest continent. „Sunt născut în România, am studiat în Spania și profesez în Spania și trebuie, prin prisma activității mele să călătoresc frecvent în Uniunea Europeană.Chiar dacă nu sunt fizic în România, legătura mea este una constantă și strânsă cu țara mea natală, nu numai la nivel personal și cultural, ci și la nivel profesional. În momentul de față nu mă gândesc la o relocare în România.Desfășor activitatea profesională și academică în Spania; călătoresc cu frecvență ridicată între Barcelona și Baleare, Madrid și București”, declară avocatul.
Optimismul este una dintre caracteristicile principale pe care Alexandru George Lazăr le deține din plin. Vede mereu partea plină a paharului, iar acest mod de a privi viața l-a ajutat să evolueze extraordinar. Consideră că fiecare zi, pe lângă faptul că este un cadou, este și un moment cheie în cariera oricărui avocat. Un profesionist ce tinde spre excelență trebuie să aibă constanță și metodă. „Trebuie să ne bucurăm de fiecare moment!”, punctează Alexandru.
Digitalizarea, soluția salvatoare
Apariția pandemiei a generat o serie de provocări pentru toată lumea. Anul 2020 a fost unul al încercărilor, iar multe activități economice au fost obligate să se reorganizeze din mers.
Casa de avocatură IntLaw, în cadrul căreia Alexandru George Lazăr este partener, a beneficiat de marele avantaj că făcuse un pas important către digitalizare înainte cu mult de debutul crizei medicale. Astfel, avocații au avut șansa de a nu fi prinși „pe picior greșit”.
„Datorită faptului că deja mare parte din activitatea noastră era digitalizată am avut posibilitatea de a face față tuturor provocărilor cauzate de pandemie. În plus, am primit și am putut soluționa un volum în creștere de proiecte și spețe noi comparativ cu anii precedenți. Ca decizie importantă, contrar indicațiilor pieței, am hotărât să mărim sediul nostru din Barcelona și, astfel, practic calculăm ca spre septembrie deja să avem dublul spațiului actual. Efectul îl vom vedea din septembrie, dar suntem convinși că un spațiu și mai amplu decât cel actual, o să fie benefic, nu doar pentru clienți, ci și pentru echipa noastră”, explică avocatul.
Intensificarea activității firmei de avocatură nu l-a împiedicat pe Alexandru să-și dedice timpul și cauzelor pro bono, astfel că, în perioada în care toată planeta era blocată din cauza COVID 19, el a răspuns la peste 300 de întrebări venite din partea unor semeni care nu-și permiteau servicii juridice. „A fost forma în cere am crezut de cuviința să îmi ajut semenii într-un moment atât de critic”, menționează interlocutorul BizLawyer.
Firma IntLaw s-a adaptat repede noilor condiții de lucru, iar, în perioadele de lockdown, a mizat pe politica lucrului de acasă și pe reducerea la minimum a întâlnirilor de la birou. „De asemenea, am alternat prezența la birou astfel să nu coincidă 100% din colegi. Relația cu clienții a fost business as usual. Clienții noștri au primit același suport, calitate și rapiditate în serviciul oferit ”, mai spune Alexandru.
Și în ultimele luni, echipa casei de avocatură a putut lucra tot într-o formulă mixtă: și de la distanță, dar și de la birou. Avocatul este de părere că o urmare firească a pandemiei o să fie, în sectorul avocaturii, flexibilizarea activității firmelor de profil care vor miza mult pe munca în format digitalizat. „De altfel, în Spania, și acum, după ce nu mai este lockdown, tribunalele acceptă cererile noastre de a efectua înfățișările online și nu fizic. Acest aspect consider că va rămâne prezent în activitatea de zi cu zi. Faptul că am început cu ani în urma digitalizarea și tindem spre zero hârtie în scurt timp a reconfirmat că am luat o decizie foarte bună. Asta ne-a ajutat să putem lucra fără impedimente și cu aceeași eficiența și în perioada pandemiei. Cum menționam, flexibilitatea este esențială și, de asemenea, să lucrăm cu dosare în format digital ”, precizează avocatul intervievat de BizLawyer.
Schimbări importante în piață
Criza medicală a produs schimbări importante legate de serviciile solicitate de clienții firmei de avocatură. Alexandru subliniază faptul că a crescut nivelul operațiunilor în partea de vânzări de companii și active. „A fost un moment care a declanșat mai multe operațiuni de achiziții și vânzări de active și/sau companii. De asemenea, în paralel, departamentul de drept al muncii a avut foarte multă activitate în această perioadă împreună cu cel legat de dreptul bancar, deoarece multe companii au prezentat solicitări de creditate/finanțare economică și ajutoare oferite de sat. Pentru noi toate proiectele sunt la fel de interesante și de importante. De la o consultanță pro bono până la o operațiune care implică investiții de milioane de euro. Cât despre întreruperea proiectelor, trebuie subliniat că am avut șansa să ne putem organiza, atât noi cât si clienții, astfel încât să nu fie paralizate operațiunile/proiectele în curs de desfășurare”, detaliază avocatul.
Ariile de practică în care experții în drept au avut cel mai mult de lucru, pe parcursul acestui an, sunt M&A, Insolvență și Drept Internațional, având în vedere expansiunile internaționale de companii medii și mari.
În ceea ce privește provocările viitoare de pe piața avocaturii, Alexandru este de părere că se va schimba paradigma caselor de avocatură clasice. „În Spania, casele de avocatură de dimensiune mai mică au un mare avantaj și anume flexibilitatea. Viziunea generațiilor noi, cea de milenial de exemplu, și ceea ce am trăit în pandemie îi face pe mulți să adopte această flexibilitate în ceea ce privește modul de a lucra al membrilor echipei. Ceea ce trebuie să intereseze orice firmă de avocatură este excelența în serviciu dată clientului și rezultatul final. Astfel trebuie să existe flexibilitate în ceea ce privește modul în care membrii echipei își organizează timpul. Evident, așa cum am spus, atât timp cât se livrează serviciul excelent și rezultatul așteptat clientului. În Spania, se observă o reașezare a pieței și încep fuziuni între case de avocatură”, subliniază avocatul.
Trebuie să existe mereu un plan B
Alexandru crede cu tărie că mereu trebuie să existe un plan B. Din punctul său de vedere aceasta este cea mai importantă lecție pe care ne-a oferit-o pandemia. „Trebuie relocate activități economice de producție în Uniunea Europeană. Zonele/țările nu se pot baza doar pe un pilon principal. Să luăm exemplul Spaniei. Aici turismul a fost paralizat și întreaga economie a avut de suferit enorm. Prin urmare, Spania a realizat că are nevoie de un plan B și că trebuie să clădească alți stâlpi pe care să susțină economia, diferiți de cel al turismului. La nivelul Uniunii Europene, consider că s-a realizat că nu este, în context de pandemie, sustenabil să se fabrice totul pe alte continente deoarece riști să ramâi fără produsul finit pe care să îl livrezi pe piață. Este probabil ca in viitor să vedem relocări a unor segmente de industrie în UE ”, menționează avocatul.
Tocmai pentru că susține ideea existenței planului B, Alexandru nu s-a limitat doar la avocatură și a preferat să se implice, din postura de profesor, în pregătirea viitorilor profesioniști în drept. El este Director Academic al Masterului in Compliance EIS, reușind să consolidere colaborarea dintre Universidad Rey Juan Carlos (Madrid) și Fordham (New-York). Programul a încheiat deja a treia ediție și se pregătește pentru o etapă nouă.
De asemenea, își dorește să poată pune în aplicare un program de Master în Corporate Compliance în România: În ceea ce privește pregătirea sa, este tot mai interesat de aria de Arbitraj Comercial Internațional.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1052 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
RTPR alături de Grup Șerban Holding într-o finanțare de 73 mil. € acordată de un sindicat bancar. Echipa, coordonată de Alexandru Retevoescu (Partner) și Andreea Nedeloiu (Senior Associate) | Nicolae Lucian Șerban (CEO GSH): Ne dorim ca pe viitor să găsim în RTPR un partener pentru proiecte viitoare
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...