
Departamentul de litigii fiscale al firmei Suciu Popa gestionează cca. 50 de litigii în materia contenciosului administrativ și fiscal pentru unul dintre cei mai mari producători de energie regenerabilă. Cum lucrează avocații și ce mandate primesc
17 Decembrie 2019
Ștefania EnacheMiruna Suciu, Managing Partner Suciu Popa, este de părere că nevoia de servicii ce vizează dreptul fiscal va exista și în 2020.
![]() |
Miruna Suciu, Managing Partner (centru), Daciana Popa, Partener si Andrei Georgescu, Partener - Suciu Popa |
Cele mai întâlnite solicitări pe care avocații din Departamentul de drept fiscal din cadrul firmei Suciu Popa le primesc vizează, în general, asistența în cadrul inspecțiilor fiscale, precum și în cadrul litigiilor în materia contenciosului administrativ și fiscal. „Suntem adesea solicitați de clienți să analizăm, inclusiv din punct de vedere fiscal, diverse structuri în cadrul tranzacțiilor, dar și activități de zi cu zi ale clienților noștri, iar pentru aceasta avocații noștri specializați în consultanță și drept fiscal sunt în permanent contact cu avocații Suciu Popa specializati în litigii și drept administrativ, întrucât, pentru a aduce o perpectivă practică în advice-ul furnizat clientului, este necesar să ai o viziune a practicii instanțelor judecătorești în materie contencios-fiscală, astfel încât să fii în masură să anticipezi până la capăt și cu o cât mai mare acuratețe efectele unei anumite conduite adoptate ca urmare a recomandărilor formulate de avocat”, a declarat pentru BizLawyer Miruna Suciu, Managing Partner Suciu Popa. . .
Activitățile experților Suciu Popa includ reprezentarea clienților în cadrul inspecțiilor fiscale, transmiterea explicațiilor scrise către autoritatea competentă și redactarea punctelor de vedere, respectiv redactarea și depunerea contestațiilor împotriva actelor administrative fiscale, reprezentarea clienților înaintea organelor de soluționare a contestațiilor, formularea cererilor de chemare în judecată în vederea anulării actelor administrative fiscale și reprezentarea clienților atât în prima instanță, cât și în căile de atac, precum și redactarea sau reprezentarea în contestațiile formulate împotriva măsurilor de sechestru și poprire instituite de autoritățile respective.
50 de litigii pentru un singur client
„Solicitarile pe această zonă sunt multiple, spre exemplu în momentul de față departamentul de litigii fiscale al Suciu Popa gestionează un număr de aproximativ 50 de litigii în materia contenciosului administrativ și fiscal pentru unul dintre cei mai mari producători de energie electrică regenerabilă din România, având o valoare de peste 10 milioane euro. Dosarele au ca obiect acțiuni formulate împotriva demersurilor și actelor administrativ – fiscale emise de șapte autorități locale”, precizează Andrei Georgescu, Partener Suciu Popa.
La rândul său, Daciana Popa, Partener Suciu Popa, amintește că alte tipuri de mandate în care avocații sunt solicitați sunt cele în care specialiștii oferă asistență în litigiile fiscale care au ca obiect anularea actelor administrative cu caracter normativ, modalitatea de aplicare a TVA în cazul anumitor mijloace de transport, atacarea măsurilor asiguratorii dispuse ca urmare a inspecțiilor fiscale, modalitatea de aplicare a taxei claw-back, etc.
„Nu în ultimul rând, ne sunt adesea solicitate analize și audituri cu privire la servicii prestate de companii active în domeniul societății informaționale, având sediul în Uniunea Europeană, care prestează servicii direct către clienții din România prin internet, în virtutea libertății de prestare a serviciilor intra - UE, precum și servicii acordate unor multinaționale active în domeniul FMCG în legătură cu tratamentul fiscal al diverselor reduceri și rabaturi comerciale, în contextul noii legislații aplicabile, precum și cele prestate unor societati de servicii financiare cu privire la structurarea și negocierea diverselor acorduri cu Agenția Națională de Administrare Fiscală în legătură cu schimbul de informații în domeniul fiscal, inclusiv prin raportare la secretul bancar și confidențialitatea datelor bancare”, completează Miruna Suciu.
Proiecte rezultate din noile prevederi ficale
Anul 2019 a adus și o serie de proiecte rezultate ca urmare a solicitării din partea clienților a serviciilor de consultanță în vederea încadrării corecte în limitele stabilite de noile prevederi fiscale. În această categorie intră Ordonanța de Urgență nr. 114/2018, care a introdus reguli modificate semnificativ, în foarte multe sectoare de activitate și piețe reglementate sau Ordonanța de urgență nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto.
De asemenea, în linie cu tendința generală a ultimilor ani, importante proiecte de drept fiscal au fost generate de acțiunile autorităților din domeniul fiscal, și mai ales de practica neunitară a acestora, fapt ce determină de cele mai multe ori necesitatea soluționării acestor dispute prin intermediul instanțelor judecătorești.
„În ceea ce privește mandatele obținute de Suciu Popa, acestea provin atât din sfera consultanței fiscale, cât și din domeniul litigiilor fiscale, procedurilor administrative fiscale, dar și activități de consultanță în ceea ce privește conformarea fiscală. Din perspectiva litigiilor, numărul dosarelor gestionate de Suciu Popa a crescut în mod semnificativ în anul 2019, acest lucru fiind în acord cu tendința generală de creștere din ultimii ani a litigiilor din materia contenciosului administrativ pe care am observat-o pe piață”, menționează Managing Partner-ul Suciu Popa.
Avocatul este de părere că nevoia de servicii ce vizează dreptul fiscal va exista și în 2020. Activitatea din această arie de practică va crește, în contextul în care intervin noi modificări legislative privind facilitățile fiscale (anularea obligațiilor accesorii și/sau restructurarea obligațiilor bugetare principale). În plus, se menține o reticență generală a autorităților de a analiza și a reașeza în mod corect și unitar sarcina fiscală.
![]() Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Firme din industrii diverse, în portofoliul de clienți
Andrei Georgescu subliniază faptul că cei mai mulți clienți cărora Suciu Popa le acordă consultanță fiscală provin din domeniul Energy și Oil & Gas, FMCG, construcții și infrastructură, dar și din domeniul IT&C. „Aceste domenii fiind în mod special sensibile la modificările legislative din domeniul fiscalității. De asemenea, societatea de avocați oferă în mod constant servicii de consultanță fiscală către companii activând în domeniul farmaceutic, ca urmare a colaborării îndelungate, dublate de rezultatele pozitive avute de Suciu Popa în dispute anterioare legate de taxa claw-back”, arată avocatul.
„Problematica de drept fiscal pe care avocații Suciu Popa o gestionează include și numeroase aspecte fiscale transfrontaliere, apărute în legătură cu reorganizarea structurii corporative și a activității desfășurate la nivel de grup de societăți”, adaugă Daciana Popa.
La ora actuală, gestionarea numeroaselor litigii în materia contenciosului administrativ și fiscal reprezintă unul dintre cele mai importante și complexe mandate ale departamentului de drept fiscal și de litigii, avocații implicați fiind deseori chemați să identifice soluții inovative în vederea soluționării unor aspecte de drept complexe.
„Aria de drept fiscal este interesantă pentru noi din perspectiva numărului și valorii fiecărui dosar, cât și prin prisma provocărilor pe care le implică în fiecare fază procesuală, în contextul în care problemele de drept ridicate sunt de multe ori insuficient tratate sau transate în practica judiciară existentă”, explică Andrei Georgescu.
Proiecte majore, finalizate cu succes
În ultimul an, firma de avocatură a finalizat cu succes foarte multe proiecte care au legătură cu practica de drept fiscal. În activitatea derulată, a reprezentat companii de top active în domeniul energetic, respectiv Oil & Gas, alături de care Suciu Popa s-a aflat în cadrul mai multor litigii având o valoare cumulată de peste 65 milioane euro.
Echipa de experți a reprezentat cu succes și firme din domeniul farmaceutic în litigii legate de taxa de claw-back.
De asemenea, a asistat un număr semnificativ de societăți în ceea ce privește aplicabilitatea noilor taxe introduse prin intermediul OUG nr. 114/2018, prin raportare la prevederile Directivei 2009/72/EC privind normele comune pentru piața internă a energiei electrice și la prevederile Directivei 2006/112/EC privind sistemul comun al taxei pe valoare adăugată.
În palmaresul proiectelor de succes intră și asistența acordată unor societăți informaționale având sediul în Uniunea Europeană în vederea optimizării fiscale a serviciilor prestate în România.
„Unul dintre cele mai interesante proiecte aflate în derulare în care specialiștii Suciu Popa sunt implicați în acest moment îl reprezintă litigiile de contencios administrativ și fiscal în care reprezentăm unul dintre cei mai mari producători de energie regenerabilă din România, inițiate împotriva autorităților competente, având ca obiect anularea unor acte administrative normative, precum și având ca obiect anularea unor acte administrative normative sau regularizarea numărului de certificate verzi cuvenite. Alte două proiecte de mare complexitate pe care le avem în derulare sunt legate de calificarea din punctul de vedere al TVA a activităților furnizate de un operator de transport maritim, dar și un dosar de criminalitate economică având ca obiect, acuzații de evaziune fiscala aduse în legatură cu anumite aspecte contabile și fiscale privind rezulatele din reevaluarea unor mijloace fixe”, punctează Daciana Popa.
![]() Citește și |
Suciu Popa caută avocați talentați, echipa se va mări
În contextul în care, pe parcursul anului 2019, s-a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de mandate având ca obiect dosare de contencios administrativ și fiscal, firma Suciu Popa se află în căutare de noi avocați talentați în care să poată investi și împreună cu care să se poată dezvolta în continuare.
„Considerentele pentru care clienții ne aleg sunt legate, în mod special, de principalele performanțe ale departamentului de drept fiscal din ultimele 12 luni, precum și de creșterea semnificativă a echipei de drept administrativ și fiscal, corespunzătoare majorării numărului de mandate încredințate de clienții noștri”, susține Miruna Suciu.
Echipa Suciu Popa numără în prezent 36 de avocați și consultanți, dintre care 8 parteneri, iar echipa de drept fiscal și administrativ este formată din 13 avocați cu o bogată experiență, inclusiv în dispute și litigii cu compenență de fiscalitate. Departamentul este coordonat de Miruna Suciu, Managing Partner și Andrei Georgescu, Partner, amândoi fiind avocați cu o experiență îndelungată în domeniul consultantei si fiscalitatii, și de Daciana Popa, Partner, în ceea ce privește aspectele litigoase.
Practica Suciu Popa acoperă toate fazele disputelor fiscale, începând cu acordarea unor servicii de consultanță fiscală cu privire la mitigarea potențialelor dispute, asistența clienților în cadrul inspecțiilor fiscale, transmiterea explicațiilor scrise către autoritatea competentă și redactarea punctelor de vedere, redactarea și depunerea contestațiilor împotriva actelor administrative fiscale, reprezentarea clienților înaintea organelor de soluționare a contestațiilor, formularea cererilor de chemare în judecată în vederea anulării actelor administrative fiscale și reprezentarea clienților atât în prima instanță, cât și în căile de atac.
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
Articol 1709 / 2024 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |

BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat cu experiență (Litigii și Soluționare a Disputelor)
Cine sunt campionii pieței locale evidențiați în ultimul clasament IP Stars 2025 | Baciu Partners are cele mai multe recomandări în prima bandă din domeniul mărcilor. ZRVP și Dincă & Speciac sunt pe primul palier al performanței, urmate de Mușat & Asociații și NNDKP
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Kinstellar asistă Special Flanges pe toate aspectele, tranzacționale și de taxe, în achiziția producătorului industrial român Vilmar SA, cu o echipă pluridisciplinară coordonată de Zsuzsa Csiki (Partener, Co-Head of Corporate M&A) | Skadden, Simmons&Simmons și alte două firme de avocați din România au fost de o parte și de alta în această tranzacție
CMS, alături de Bitdefender la achiziția Mesh Security | Horea Popescu (Managing Partner CMS România) și Mircea Moraru (Senior Counsel), în echipa multidisciplinară coordonată de la Londra, care a oferit consultanță cumpărătorului în toate aspectele tranzacției supusă acum aprobărilor din partea autorităților de reglementare
“Schimbare” este cuvântul de ordine pe piața muncii, spun avocații de Employment de la Mușat & Asociații, fenomenul fiind potențat de avansul tehnologic rapid, evoluția așteptărilor angajaților și necesitatea adaptării la noile realități economice și sociale | Echipa gestionează un număr mare de proiecte care implică restructurări ample ale companiilor multinaționale, creşterea numărului de litigii fiind evidențiată în analiza tendințelor observate. De vorbă cu membrii echipei despre mandatele strategice încredințate de companii lideri în industrii variate și provocările anului 2025
CMS își consolidează echipa din România prin promovarea a șapte avocați | Horea Popescu, managing partner CMS România: ”Aceste promovări reflectă nu doar calitatea muncii lor, ci și energia și dedicarea cu care aduc rezultate remarcabile clienților noștri și ne poziționează perfect pentru a ne continua creșterea și dezvoltarea competențelor”
O gamă variată de mandate pentru avocații de Employment de la Mitel & Asociații | Schimbările din zona legislației muncii și noile tendințe în politica de personal, analizate de Mădălina Mitel (Partener) și Cristina Dan (Counsel)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Drept Societar și Comercial)
LegiTeam | Mitel & Asociații recrutează avocat definitiv (Real Estate)
Women in Business Law EMEA Awards 2025 | Patru case locale independente de avocați și două birouri ale unor firme internaționale, pe lista scurtă pentru titlul de “Firma anului în România”. NNDKP, CMS și Schoenherr, printre premianți, Popescu & Asociații, listată în trei categorii. Ce avocați români sunt în prim plan, anul acesta
LegiTeam | Mitel & Asociații caută avocat stagiar pentru practica de Drept Societar și Comercial
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...