Departamentul de litigii fiscale al firmei Suciu Popa gestionează cca. 50 de litigii în materia contenciosului administrativ și fiscal pentru unul dintre cei mai mari producători de energie regenerabilă. Cum lucrează avocații și ce mandate primesc
17 Decembrie 2019
Ștefania EnacheMiruna Suciu, Managing Partner Suciu Popa, este de părere că nevoia de servicii ce vizează dreptul fiscal va exista și în 2020.
Miruna Suciu, Managing Partner (centru), Daciana Popa, Partener si Andrei Georgescu, Partener - Suciu Popa |
Cele mai întâlnite solicitări pe care avocații din Departamentul de drept fiscal din cadrul firmei Suciu Popa le primesc vizează, în general, asistența în cadrul inspecțiilor fiscale, precum și în cadrul litigiilor în materia contenciosului administrativ și fiscal. „Suntem adesea solicitați de clienți să analizăm, inclusiv din punct de vedere fiscal, diverse structuri în cadrul tranzacțiilor, dar și activități de zi cu zi ale clienților noștri, iar pentru aceasta avocații noștri specializați în consultanță și drept fiscal sunt în permanent contact cu avocații Suciu Popa specializati în litigii și drept administrativ, întrucât, pentru a aduce o perpectivă practică în advice-ul furnizat clientului, este necesar să ai o viziune a practicii instanțelor judecătorești în materie contencios-fiscală, astfel încât să fii în masură să anticipezi până la capăt și cu o cât mai mare acuratețe efectele unei anumite conduite adoptate ca urmare a recomandărilor formulate de avocat”, a declarat pentru BizLawyer Miruna Suciu, Managing Partner Suciu Popa. . .
Activitățile experților Suciu Popa includ reprezentarea clienților în cadrul inspecțiilor fiscale, transmiterea explicațiilor scrise către autoritatea competentă și redactarea punctelor de vedere, respectiv redactarea și depunerea contestațiilor împotriva actelor administrative fiscale, reprezentarea clienților înaintea organelor de soluționare a contestațiilor, formularea cererilor de chemare în judecată în vederea anulării actelor administrative fiscale și reprezentarea clienților atât în prima instanță, cât și în căile de atac, precum și redactarea sau reprezentarea în contestațiile formulate împotriva măsurilor de sechestru și poprire instituite de autoritățile respective.
50 de litigii pentru un singur client
„Solicitarile pe această zonă sunt multiple, spre exemplu în momentul de față departamentul de litigii fiscale al Suciu Popa gestionează un număr de aproximativ 50 de litigii în materia contenciosului administrativ și fiscal pentru unul dintre cei mai mari producători de energie electrică regenerabilă din România, având o valoare de peste 10 milioane euro. Dosarele au ca obiect acțiuni formulate împotriva demersurilor și actelor administrativ – fiscale emise de șapte autorități locale”, precizează Andrei Georgescu, Partener Suciu Popa.
La rândul său, Daciana Popa, Partener Suciu Popa, amintește că alte tipuri de mandate în care avocații sunt solicitați sunt cele în care specialiștii oferă asistență în litigiile fiscale care au ca obiect anularea actelor administrative cu caracter normativ, modalitatea de aplicare a TVA în cazul anumitor mijloace de transport, atacarea măsurilor asiguratorii dispuse ca urmare a inspecțiilor fiscale, modalitatea de aplicare a taxei claw-back, etc.
„Nu în ultimul rând, ne sunt adesea solicitate analize și audituri cu privire la servicii prestate de companii active în domeniul societății informaționale, având sediul în Uniunea Europeană, care prestează servicii direct către clienții din România prin internet, în virtutea libertății de prestare a serviciilor intra - UE, precum și servicii acordate unor multinaționale active în domeniul FMCG în legătură cu tratamentul fiscal al diverselor reduceri și rabaturi comerciale, în contextul noii legislații aplicabile, precum și cele prestate unor societati de servicii financiare cu privire la structurarea și negocierea diverselor acorduri cu Agenția Națională de Administrare Fiscală în legătură cu schimbul de informații în domeniul fiscal, inclusiv prin raportare la secretul bancar și confidențialitatea datelor bancare”, completează Miruna Suciu.
Proiecte rezultate din noile prevederi ficale
Anul 2019 a adus și o serie de proiecte rezultate ca urmare a solicitării din partea clienților a serviciilor de consultanță în vederea încadrării corecte în limitele stabilite de noile prevederi fiscale. În această categorie intră Ordonanța de Urgență nr. 114/2018, care a introdus reguli modificate semnificativ, în foarte multe sectoare de activitate și piețe reglementate sau Ordonanța de urgență nr. 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto.
De asemenea, în linie cu tendința generală a ultimilor ani, importante proiecte de drept fiscal au fost generate de acțiunile autorităților din domeniul fiscal, și mai ales de practica neunitară a acestora, fapt ce determină de cele mai multe ori necesitatea soluționării acestor dispute prin intermediul instanțelor judecătorești.
„În ceea ce privește mandatele obținute de Suciu Popa, acestea provin atât din sfera consultanței fiscale, cât și din domeniul litigiilor fiscale, procedurilor administrative fiscale, dar și activități de consultanță în ceea ce privește conformarea fiscală. Din perspectiva litigiilor, numărul dosarelor gestionate de Suciu Popa a crescut în mod semnificativ în anul 2019, acest lucru fiind în acord cu tendința generală de creștere din ultimii ani a litigiilor din materia contenciosului administrativ pe care am observat-o pe piață”, menționează Managing Partner-ul Suciu Popa.
Avocatul este de părere că nevoia de servicii ce vizează dreptul fiscal va exista și în 2020. Activitatea din această arie de practică va crește, în contextul în care intervin noi modificări legislative privind facilitățile fiscale (anularea obligațiilor accesorii și/sau restructurarea obligațiilor bugetare principale). În plus, se menține o reticență generală a autorităților de a analiza și a reașeza în mod corect și unitar sarcina fiscală.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Firme din industrii diverse, în portofoliul de clienți
Andrei Georgescu subliniază faptul că cei mai mulți clienți cărora Suciu Popa le acordă consultanță fiscală provin din domeniul Energy și Oil & Gas, FMCG, construcții și infrastructură, dar și din domeniul IT&C. „Aceste domenii fiind în mod special sensibile la modificările legislative din domeniul fiscalității. De asemenea, societatea de avocați oferă în mod constant servicii de consultanță fiscală către companii activând în domeniul farmaceutic, ca urmare a colaborării îndelungate, dublate de rezultatele pozitive avute de Suciu Popa în dispute anterioare legate de taxa claw-back”, arată avocatul.
„Problematica de drept fiscal pe care avocații Suciu Popa o gestionează include și numeroase aspecte fiscale transfrontaliere, apărute în legătură cu reorganizarea structurii corporative și a activității desfășurate la nivel de grup de societăți”, adaugă Daciana Popa.
La ora actuală, gestionarea numeroaselor litigii în materia contenciosului administrativ și fiscal reprezintă unul dintre cele mai importante și complexe mandate ale departamentului de drept fiscal și de litigii, avocații implicați fiind deseori chemați să identifice soluții inovative în vederea soluționării unor aspecte de drept complexe.
„Aria de drept fiscal este interesantă pentru noi din perspectiva numărului și valorii fiecărui dosar, cât și prin prisma provocărilor pe care le implică în fiecare fază procesuală, în contextul în care problemele de drept ridicate sunt de multe ori insuficient tratate sau transate în practica judiciară existentă”, explică Andrei Georgescu.
Proiecte majore, finalizate cu succes
În ultimul an, firma de avocatură a finalizat cu succes foarte multe proiecte care au legătură cu practica de drept fiscal. În activitatea derulată, a reprezentat companii de top active în domeniul energetic, respectiv Oil & Gas, alături de care Suciu Popa s-a aflat în cadrul mai multor litigii având o valoare cumulată de peste 65 milioane euro.
Echipa de experți a reprezentat cu succes și firme din domeniul farmaceutic în litigii legate de taxa de claw-back.
De asemenea, a asistat un număr semnificativ de societăți în ceea ce privește aplicabilitatea noilor taxe introduse prin intermediul OUG nr. 114/2018, prin raportare la prevederile Directivei 2009/72/EC privind normele comune pentru piața internă a energiei electrice și la prevederile Directivei 2006/112/EC privind sistemul comun al taxei pe valoare adăugată.
În palmaresul proiectelor de succes intră și asistența acordată unor societăți informaționale având sediul în Uniunea Europeană în vederea optimizării fiscale a serviciilor prestate în România.
„Unul dintre cele mai interesante proiecte aflate în derulare în care specialiștii Suciu Popa sunt implicați în acest moment îl reprezintă litigiile de contencios administrativ și fiscal în care reprezentăm unul dintre cei mai mari producători de energie regenerabilă din România, inițiate împotriva autorităților competente, având ca obiect anularea unor acte administrative normative, precum și având ca obiect anularea unor acte administrative normative sau regularizarea numărului de certificate verzi cuvenite. Alte două proiecte de mare complexitate pe care le avem în derulare sunt legate de calificarea din punctul de vedere al TVA a activităților furnizate de un operator de transport maritim, dar și un dosar de criminalitate economică având ca obiect, acuzații de evaziune fiscala aduse în legatură cu anumite aspecte contabile și fiscale privind rezulatele din reevaluarea unor mijloace fixe”, punctează Daciana Popa.
Citește și |
Suciu Popa caută avocați talentați, echipa se va mări
În contextul în care, pe parcursul anului 2019, s-a înregistrat o creștere semnificativă a numărului de mandate având ca obiect dosare de contencios administrativ și fiscal, firma Suciu Popa se află în căutare de noi avocați talentați în care să poată investi și împreună cu care să se poată dezvolta în continuare.
„Considerentele pentru care clienții ne aleg sunt legate, în mod special, de principalele performanțe ale departamentului de drept fiscal din ultimele 12 luni, precum și de creșterea semnificativă a echipei de drept administrativ și fiscal, corespunzătoare majorării numărului de mandate încredințate de clienții noștri”, susține Miruna Suciu.
Echipa Suciu Popa numără în prezent 36 de avocați și consultanți, dintre care 8 parteneri, iar echipa de drept fiscal și administrativ este formată din 13 avocați cu o bogată experiență, inclusiv în dispute și litigii cu compenență de fiscalitate. Departamentul este coordonat de Miruna Suciu, Managing Partner și Andrei Georgescu, Partner, amândoi fiind avocați cu o experiență îndelungată în domeniul consultantei si fiscalitatii, și de Daciana Popa, Partner, în ceea ce privește aspectele litigoase.
Practica Suciu Popa acoperă toate fazele disputelor fiscale, începând cu acordarea unor servicii de consultanță fiscală cu privire la mitigarea potențialelor dispute, asistența clienților în cadrul inspecțiilor fiscale, transmiterea explicațiilor scrise către autoritatea competentă și redactarea punctelor de vedere, redactarea și depunerea contestațiilor împotriva actelor administrative fiscale, reprezentarea clienților înaintea organelor de soluționare a contestațiilor, formularea cererilor de chemare în judecată în vederea anulării actelor administrative fiscale și reprezentarea clienților atât în prima instanță, cât și în căile de atac.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 1566 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...