ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Despre tinerii avocați care au intrat în rândul partenerilor din firmele mari | Azi, Andra Mihalache (Mușat & Asociații): A fi un avocat bun nu te califică automat pentru a fi partener în cadrul unei firme de avocați. În plus față de nivelul profesional, este nevoie de viziune, strategii de succes, capacitatea de a anticipa domeniile în dezvoltare cu impact juridic, expertiza în industrie

08 Aprilie 2021   |   Ștefania Enache

Portalul nostru îi va prezenta, în perioada următoare, pe tinerii avocați care au intrat în ultimul an în rândul partenerilor din firmele de avocatură cu echipe și proiecte mari. BizLawyer a prezentat-o recent pe Anca Zegrean (Biriș Goran) și va continua acest demers cu alți tineri avocați care au intrat în prima linie în ultimele luni.

 
 
Andra Mihalache a primit anul acesta un vot de încredere din partea Mușat & Asociații, fiind promovată în poziția de partener al firmei de avocatură. Noul statut reprezintă o consecință firească a faptului că tânăra și-a asumat și a asimilat valorile profesionale ale organizației în care a crescut în carieră.„Calitatea lucrărilor avocațiale, capacitatea de a lucra în echipă, abilitatea de a menține și dezvolta relațiile de business cu clienții, rigurozitatea, dar și constituția umană contribuie în egală măsură la dezvoltarea leadership-ului profesional. În construirea și fundamentarea leadership-ul este esențială atât grija față de propriul parcurs profesional, cât și față de echipă și structura organizațională”, a declarat Andra pentru BizLawyer.


Portalul nostru îi va prezenta, în perioada următoare, pe tinerii avocați care au intrat în ultimul an în rândul partenerilor din firmele de avocatură cu echipe și proiecte mari. BizLawyer a prezentat-o recent pe Anca Zegrean (Biriș Goran) și va continua acest demers cu alți tineri avocați care au intrat în prima linie în ultimele luni.

Promovarea la statutul de partener reprezintă o mare provocare pentru orice profesionist, în contextul în care dimensiunea activității avocațiale din poziția de partener este complexă și implică o abordare caleidoscopică, atât din perspectivă pragmatică, de business, cât și din perspectiva coeziunii echipei coordonate.

„Sunt multe schimbări și provocări profesionale aduse de noua poziție, ce presupun o orientare către activitatea de management, gestionarea unui număr semnificativ de clienți, dar și de coeziunea unei echipe de avocați împreună cu care să obții cele mai bune rezultate. A fi un avocat bun nu te califică automat pentru a fi partener în cadrul unei firme de avocați, întrucât, în plus față de nivelul profesional, este nevoie de viziune, strategii de succes, capacitatea de a anticipa domeniile în dezvoltare cu impact juridic, expertiza în industrie”, precizează Andra Mihalache.




Deși modalitatea de desfășurare a activității profesionale a fost adaptată constant de-a lungul celor 30 de ani de activitate ai firmei, avocatul consideră că este responsabilitatea fiecărui coordonator de echipă de a implementa constant know-how-ul consolidat până în prezent, dar și de a-și aduce propria contribuție la dezvoltarea sa și de a adapta acest know-how la noile realități juridice, sociale și economice.

Printre obiectivele pe care noul Partener Mușat & Asociații le urmărește și pe care le consideră foarte importante, se înscriu, deopotrivă, consolidarea unei echipe de avocați coezive, durabile și de succes, optimizarea activităților juridice în cadrul echipei în funcție de experiență, arii de practică și calități ale fiecărui avocat, dar și implicarea în strategia de dezvoltare a firmei raportat la cerințele pieței.

„Consider că este necesară implicarea directă a coordonatorului unei echipe în orice problemă ce prezintă un anumit grad de complexitate și care poate afecta în mod semnificativ activitatea unui anumit client. Implicarea presupune atât perspectivelor juridice prin strategia abordată pentru realizarea și apărarea drepturilor clientului, dar și asigurarea unui nivel ridicat al calității activității avocațiale pe întregul parcurs al proiectului. Expertiza în industrie și consolidarea ariei de practică reprezintă elemente cheie în conturarea profilului clienților asistați. În principal, clienții pe care îi asistăm sunt atât companii locale, cât și multinaționale din diverse industrii și cu vizibilitate în domeniul imobiliar din perspectiva unor proiecte imobiliare de amploare, a căror reprezentare o asigurăm cu succes în faza negocierilor, dar și în fața instanțelor de judecată”, susține avocatul.




„În mod evident, alegerea oamenilor potriviți reprezintă unul dintre cele mai importante, dar și dificile aspecte cu care se confruntă un lider de echipă. Modelul avocatului care se poate integra în cadrul echipei pe care o coordonez va avea toate abilitățile profesionale clasice ale unui avocat de excepție, precum un nivel temeinic al cunoștințelor juridice, un înalt grad de organizare și responsabilitate, spontaneitate și atenție ridicată la detalii. De asemenea, cerința calităților umane este foarte importantă, precum empatia, împărtășirea cunoștințelor juridice, loialitatea, dorința constantă de a-i ajuta pe ceilalți membri ai echipei în momentele dificile și abilitatea de a fi un team player într-un mediu deosebit de competitiv.”

Andra Mihalache, Partener Mușat & Asociații



„Secretele” succesului profesional

Andra Mihalache subliniază faptul că atunci când se vorbește despre avocatură sunt adesea menționate trei noțiuni: muncă, talent, inovație. „În realitate, nu poate fi stabilită o ierarhie a acestora, toate aceste elemente fiind indispensabile în obținerea succesului în avocatură. Un efort constant, menținut la cele mai înalte standarde indiferent de vechimea în profesie, dar și abilitățile de a identifica soluții inovatoare și de a gestiona temeinic și eficient orice problemă ivită pe parcusul unui proiect sunt elemente de bază ale profesiei”, nuanțează avocatul.

Tânăra crede cu tărie că succesul nu poate fi obținut decât prin capacitatea de reinventare a activității profesionale, ieșirea din tipare, atât prin identificarea unor soluții noi raportat la fiecare speță în parte, cât și prin modalitatea de orientare constantă a activității, privite în ansamblu său către domeniile de actualitate și de interes pentru clienți, ținând cont de evoluția necesităților de business ale acestora.

„Acordarea asistenței juridice de cea mai înaltă calitate, într-un timp cât mai scurt, în concordanță cu exigențele și cerințele clienților, depinde atât de capacitatea individuală de efort, de dezvoltarea profesională a fiecărui avocat, cât și de îndrumările în coordonarea echipei de avocați. Este foarte importantă împărtășirea principiilor și valorilor comune ale firmei, care au format generații de avocați de succes, dar și transferul de cunoștințe juridice în relația cu avocații mai tineri și cu ceilalți colegi. În plus față de standardul profesional, este esențială cultivarea valorilor umane precum încredere, onestitate, solidaritate și dăruire”, completează Andra.

Partenerul Mușat & Asociații este de părere că există anumite etape în evoluția profesională care contribuie în mod direct la dezvoltarea fiecărui avocat, ca un corolar al procesului de maturizare profesională și personală. „Responsabilitatea, implicarea, dezvoltarea expertizei profesionale la cel mai înalt nivel profesional sunt acumulate în diferite grade în funcție de experiență, însă atingerea standardului de excelență promovat de cultura organizațională și urmărit de clienți nu presupune în mod necesar tipare obligatorii de vârstă. Dimpotrivă, un principiu de bază al firmei a fost în permanență încurajarea tinerilor avocați și crearea unui mediu de dezvoltare bazat pe meritocrație, aptitudini antreprenoriale și implicare în valorificarea potențialului firmei”, menționează Andra.

Un avocat aflat la început de drum ar trebui să urmărească, în primul rând, obiectivul de a deveni un bun profesionist în aria de practică pe care și-a ales-o și de a avea un adevărat mentor care să-l îndrume la începutul parcursului profesional. Andra subliniază faptul că o evoluție temeinică, asumată și constantă a abilităților profesionale va aduce cu sine îndeplinirea altor obiective importante precum poziția în cadrul firmei, colaborările cu avocați de renume sau nivelul ridicat al veniturilor.

„Din punctul meu de vedere, singura modalitate de a avansa și de a menține un loc de prestigiu în cadrul ierarhiilor profesionale este reprezentată de perfecționarea constantă a abilităților aflate la dispoziția avocatului. Indiferent de nivelul de experiență acumulat sau de anvergura portofoliului de clienți reprezentați cu succes, sunt imperios necesare atât adaptarea constantă la noile realități juridice, economice și sociale, cât și dorința de a cunoaște noi abordări, soluții sau raționamente ce pot asigura un pas înaintea concurenței”, declară avocatul.

Apartenența la o firmă de avocatură de top aduce multe avantaje pentru orice avocat. „Cultura juridică și expertiza solidă, recunoașterea profesională pe piața avocaturii de business atât pe plan intern, cât și pe plan internațional de mai bine de 30 de ani, dublate de gestionarea unor proiecte de mare anvergură și notorietate prin prisma unui know-how multidisciplinar reprezintă numai unele dintre avantajele apartenenței în cadrul Mușat & Asociații”, nuanțează Andra Mihalache.

Andra Mihalache a fost promovata în pozitia de Partener la începutul acestui an. Potrivit anunțului casei de avocatura, Andra este un avocat litigant cu un acut simt pentru subtilitate si reputatia unor solutii inovatoare in gestionarea litigiilor de drept civil, asistând si reprezentand clienti din aproape toate industriile in dosare deopotriva dificile si sensibile. De-a lungul timpului, Andra a aparat interesele clientilor in dosare complexe, cu accent deosebit in materia restituirii proprietatilor preluate abuziv de regimul comunist, litigii comerciale si de contencios administrativ, dar si cele de reorganizare judiciara sau proceduri de faliment. Promovarea Andrei a raspuns atat increderii de care se bucura din partea clientilor, cat si a colegilor si a confirmat implicarea si rezultatele sale exceptionale in management-ul dosarelor litigioase încredintate de-a lungul ascensiunii ei în cadrul M&A.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1031 / 1767
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Departamentul de Dispute Resolution contribuie cu peste 80% la cifra de afaceri a firmei Șerban & Asociații și este de așteptat ca veniturile să crească anul acesta. Casa de avocați este în discuții pentru preluarea unor mandate de arbitraj internațional | Radu Șerban (Partener): ”Volumul de muncă a fost unul intens, atât pe latura de penal a departamentului, cât și pe cea de civil, iar gradul de sofisticare este unul foarte ridicat”
Cum lucrează echipele din practica de Dispute Resolution de la Băiculescu și Asociații, ce mandate gestionează și care sunt proiectele reprezentative în care asistă clienții | Vasile Băiculescu, Managing Partner: ”Anul trecut a fost unul crucial, societatea noastră prosperând în acest domeniu mai mult decât oricând, atât prin îmbogățirea substanțială a portofoliului de clienți, cât și prin rezultatele obținute în dosare. În 2024, asistăm la o clară continuare a evoluției”
CMS îl promovează pe Andrei Cristescu în poziția de Counsel în cadrul biroului din România. Horea Popescu (Managing Partner): Andrei reflectă perfect valorile CMS, mai ales prin munca sa în echipă și implicarea în mentoratul colegilor juniori
Băncilă, Diaconu și Asociații SPRL a asistat Goodpack SRL, societate parte din portofoliul CEECAT Capital, în procesul de achiziție a Paccor Romania SRL
Wolf Theiss a asistat fondurile Cerberus Capital Management și Revetas Capital în legătură cu vânzarea complexului de birouri The Landmark din București. Partenerul Ileana Glodeanu a coordonat echipa multidisciplinară de avocați
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Ștefania Andruhovici, Directorul Departamentul Juridic - Electrica SA: „Misiunea de a promova principii sănătoase se extinde dincolo de cadrul biroului, datoria noastră fiind aceea de a fi, prin tot ceea ce facem, un exemplu pentru cei din jur”
Cel mai amplu domeniu de master din România și din istoria învățământului juridic superior românesc, la Facultatea de Drept din Universitatea București. Anul acesta vor fi 14 programe, unele derulate în colaborare cu instituții de învățământ din străinătate | Prof. univ. dr. Răzvan Dincă, decanul Facultății: “Atunci când comunicarea în domeniile la care se referă specializarea se face, din cauza caracterului lor global, în limba engleză, organizăm și noi programele în limba engleză pentru administrarea corectă a terminologiei juridice specifice”
Filip & Company a asistat AROBS la cea mai mare operațiune de majorare de capital a unei companii de tehnologie listată la BVB. Olga Niță, partenerul care a coordonat echipa de proiect: ”Operațiunea nu doar că subliniază angajamentul față de creștere și inovație, dar contribuie semnificativ la dezvoltarea și consolidarea pieței noastre de capital”
RTPR alături de Global Records, compania independentă de top de muzică dance din CEE, la semnarea parteneriatul strategic cu Believe, una dintre cele mai importante companii de muzică digitală din lume
RMGC a pus deoparte 1,5 milioane de dolari pentru anularea deciziei în litigiul tranșat în favoarea României și pentru recuperarea costurilor generate de procedura de arbitraj | Cererea de anulare a fost depusă la secretarieatul ICSID. Compania vrea să lupte în instanță și pentru licența de exploatare de la Roșia Montană, anulată de ANRM luna trecută
Popescu & Asociații își extinde echipa de profesioniști și anunță cooptarea în structura de conducere a avocatului Bogdan ILEA, fost secretar de stat în Ministerul Justiției, care va coordona practica de Regulatory, Government & Public Affairs | Octavian POPESCU, Managing Partner: ”Profesionalismul și dedicarea sa sunt aliniate perfect cu valorile noastre”
Filip & Company a asistat Banca Transilvania în tranzacția de securitizare sintetică cu Banca Europeană de Investiții și Fondul European de Investiții
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...