LadyLawyer.ro: Doamnele au roluri principale și instrumentează proiecte majore la Popescu & Asociații, firmă în care membrele echipei au un profil profesional bine conturat | Portofoliul de clienți și rezonanța dosarelor, mizele implicate și rezultatele obținute sunt avantaje extraordinare, spun partenerele firmei
16 Martie 2022
Ștefania EnachePortofoliul Popescu & Asociații de proiecte coordonate de doamne avocat este unul bogat și evidențiază implicarea acestora în economia firmei.
Echipa Popescu & Asociații include un număr semnificativ de doamne, iar în structura de management a firmei prezența femeilor depășește 50%.Reprezentantele sexului frumos au un rol major în dezvoltarea și activitatea casei de avocatură, chiar la începutul acestui an încă două doamne avocat fiind incluse în echipa de management a societății. De la fondarea sa, Popescu & Asociații a plecat la drum cu un număr egal de bărbați și femei în conducere, fapt ce a permis firmei să beneficieze din plin de aportul doamnelor în anumite zone ale business-ului. Femeile din forul de conducere al firmei au contribuit decisiv la îmbunătățirea comunicării între departamente, doamnele avocat remarcându-se și pentru răbdarea și atenția pe care o dau detaliilor în aspectele legale, notează LadyLawyer, portal din grupul BizLawyer care promovează profilul și influența femeilor în profesia de avocat din România.
Colaborarea, definită ca fiind o caracteristică feminină înnăscută, a avut o pondere foarte importantă în activitățile cotidiene, doamnele avocat de la Popescu & Asociații ieșind în evidență prin capacitatea de a conlucra în mod eficient cu partenerii, colegii și clienții, contribuind astfel la crearea și consolidarea unor relații pe termen lung.
În ultima perioadă, mai ales în ultima decadă, se poate observa o creștere semnificativă a numărului de doamne care se află în poziții de conducere în numeroase industrii. Se remarcă doamne lider în funcții politice, manageri de companii multinaționale, administratori de fonduri cu capital privat ori chiar antreprenoare care dovedesc în fiecare zi că dispun de abilități de leadership de excepție, fapt care le susține succesul în fiecare zi și le ajută să fie productive și eficiente.
În ceea ce privește societățile de avocatură și companiile care au in-house counsels, nu s-a remarcat un număr semnificativ mai redus al doamnelor avocat lider (Partners, Managing Associates, Heads of Legal, Legal Managers etc.), iar proporția tinde să se mențină constantă, pe alocuri numărul de prezențe feminine fiind ușor crescut de la o firmă la alta, în funcție de planurile de dezvoltare și de business, dar și de capacitatea fiecărei doamne de a se face remarcată și de a face afaceri la același nivel ca și ceilalți colegi-avocați.
„O femeie nu trebuie să muncească mai mult decât un bărbat pentru a accede la o funcție de leadership. E foarte important efortul susținut, responsabilitatea și perseverența în a reuși, indiferent dacă se ia în calcul o interacțiune reală și productivă cu avocații colegi, un plan de acțiune bine pus la punct pentru abordarea unei probleme ori succesul unui mandat sau dosar de instanță. O doamnă avocat poate la fel de bine ca un domn avocat să contribuie la creșterea activității și a portofoliului de clienți, la creșterea vizibilității societății de avocați și a echipei pe care o coordonează, la construirea încrederii atât ca individ, cât și prin prisma responsabilității față de munca pe care o desfășoară, față de dosarele clienților și a soluțiilor pe care le livrează către aceștia”, punctează reprezentanții Popescu & Asociații.
Portofoliul de proiecte coordonate de doamne avocat este unul bogat și evidențiază implicarea acestora în economia firmei.
De exemplu, în perioada pandemiei, ele au asigurat asistență juridică și reprezentare pentru cea mai mare companie de transport aerian în ceea ce privește restructurarea agențiilor străine, cu scopul de a închide operațiunile din cadrul agențiilor din 11 țări europene (Austria, Italia, Israel, Germania, Franța, Spania, Turcia, Ungaria, Țarile De Jos, Regatul Unit, Grecia), care implică un proces amplu de măsuri coordonate dispuse pe o bază administrativă, juridică, financiară și organizatorică.
De asemenea, au fost alături de cel mai important transportator feroviar în legătură cu fuziunea prin absorbție de către client, în calitate de societate absorbantă, și două dintre filialele sale, în calitate de companii absorbite, pe care Statul Român le deține în zona de servicii informatice și tipografice; dar și de unul dintre cei mai mari retaileri FMGC din România, parte a celui mai important retailer alimentar cu sediul în Olanda, într-o procedură de insolvență extrem de complexă a unuia dintre cele mai mari complexe de studiouri din Europa, deținut de un cunoscut producător american.
Doamnele avocat s-au remarcat și în cazul asistenței unui jucător grec de top în EPC, metalurgie, energie electrică și comercializarea gazelor, prezent în Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, cu activitate în 29 de țări, în procedurile locale de recapitalizare juridică și corporativă pentru filiala din România, cele mai importante fabrici de plumb, zinc și alte materiale neferoase situată în centrul României, în special cu privire la obținerea licențelor de exploatare ecologică și gestionarea deșeurilor de zgură ale fabricii, dar și în procedurile de recapitalizare a companiei.
În plus, au oferit suport juridic pentru unitățile administrative teritoriale. În această categorie se încadrează proiectul primăriei unui cunoscut oraș de agrement românesc în care au acordat consultanță de specialitate în legătură cu obținerea finanțării UE pentru realizarea primului proiect românesc de construcție a centurilor de ocolire pentru stațiunile turistice din Valea Prahovei.
Opiniile unor profesioniști care ocupă poziții de top în departamentele juridice ale unor companii importante, pe platforma www.in-houselegal.ro. Urmărește temele dezvoltate de avocați sau membri ai comunității In-houseLegal și propune subiecte.
Iuliana Bidalache: Efortul susținut, dedicarea și perseverența sunt calități necesare oricărui domeniu
Iuliana Bidalache este un avocat și un practician în insolvență care de-a lungul celor aproape 15 ani a asistat și reprezentat numeroase companii pe parcursul tuturor etapelor de reorganizare și insolvență, inclusiv reorganizare judiciară și voluntară, proceduri de pre-insolvență, faliment și lichidare, recuperare de active și/sau negocieri cu debitori și creditori, dar și evaluarea fezabilității juridice a planurilor de reorganizare, analiza transferurilor și contractelor încheiate înainte de deschiderea procedurilor de insolvență, precum și a pretențiilor legate de rezilierea actelor frauduloase și angajarea răspunderii pentru starea de insolvență a debitorului.
Avocatul gestionează dosare complexe de litigii în domeniul insolvenței, inclusiv recuperarea creanțelor, proceduri de executare silită, litigii și dispute comerciale și civile, cesiuni încredințate de clienți într-o gamă largă de sectoare, precum energie, industria farmaceutică, FMCG sau domeniul financiar.
Iuliana Bidalache este recunoscută de prestigiosul director juridic Legal 500 EMEA ca fiind unul dintre cei mai competenți avocați români de ultima generație în restructurare și insolvență, în ultimii cinci ani consecutiv.
„Cred că există anumite calități pe care fiecare avocat bun ar trebui să le posede pentru a excela în practica sa și, astfel, pentru a permite o soluționare rapidă a mandatelor în care este implicat. Unele dintre aceste calități sunt dobândite în timpul facultății în sine, prin includerea unui curriculum cuprinzător, în timp ce altele trebuie să fie cultivate prin practică și dedicare”, subliniază avocatul.
Iuliana este de părere că efortul susținut, dedicarea și perseverența sunt calități necesare oricărui domeniu, iar acestea sunt la fel de dorite, poate chiar mai mult, în cazul profesiei juridice.
De asemenea, un avocat ar trebui să fie meticulos în activitatea sa și ar trebui să aibă un ochi pentru detalii, capacitatea de a separa propria judecată de cea a mandatului sau a dosarului în care acordă asistență sau reprezentare juridică.
„În practică am putut observa uneori câteva diferențe, dar acestea nu sunt aplicabile întotdeauna, neexistând un șablon după care profesia funcționează. De exemplu, domnii avocați se presupune că sunt mai raționali, analitici ori individualiști, pe când doamnele avocat au de partea lor atu-uri precum empatia și comunicarea, pragmatisul, răbdarea și lucrul mai eficient în echipă”, menționează Iuliana.
Avocatul mai spune că nu crede că are relevanță să fii un lider de notorietate, atât timp cât faptele tale aduc o schimbare în societate, într-o comunitate mai mică ori mai mare și pot reprezenta o sursă de inspirație și pentru alte persoane, indiferent de studiile pe care le au, mediul în care trăiesc, persoanele cu care interacționează ori statutul social pe care îl au. Consideră că un adevărat lider este acela care are capacitatea de a schimba oamenii în bine, a crește business-ul ori a aduce soluții la probleme pe care alții nu le pot rezolva.
„Este foarte important să nu punem atât de mult preț pe notorietatea în sine cât pe rezultatele pe care acești lideri le aduc, pentru contribuția lor la bunul mers al unei companii ori pentru bunăstarea oamenilor care îi înconjoară. Femeie lider poate fi mama, doamna educatoare, doamna dirigintăa, doamna profesoară, colega de birou etc. sau orice altă doamnă care a dovedit că a fi lider trece dincolo de partea de personalitate publică, de notorietate, promovată de rețelele sociale ori de mass media, fără a nega influența pozitivă pe care femeile lider recunoscute la nivel local ori mondial au avut-o de-a lungul timpului asupra societății în general, care au schimbat mentalități, au format generații și au îndrumat către succes milioane de oameni”, nuanțează partenerul Popescu & Asociații.
Fie că discutăm despre un domn avocat sau despre o doamnă avocat, atunci când vine vorba despre promovarea în ierarhia unei firme, principala recomandare vine din munca depusă.
„Dincolo de toate acestea, este important să fii direct implicat în activitate în fiecare zi și să aspiri la cel mai bun rezultat posibil pentru clienții pe care îi reprezinți. Munca se vede în rezultate, relevate prin creșterea businessului, cât și prin coeziunea echipei pe care o coordonezi. Consider că munca depusă, implicarea maximă în proiecte și o echipă pe care să te poți baza sunt premisele care pot sta la baza unui leadership profesional, indiferent de etapa în care te afli. Pentru fiecare profesionist, indiferent dacă activează în aria dreptului sau în orice alt domeniu, este importantă apartenența la un brand recunoscut, valoarea muncii pe care o desfășoară și echipa alături de care lucrează”, susține Iuliana Bidalache.
În cazul său, un avantaj important l-a reprezentat, în primul rând, echipa, pe care o caracterizează ca fiind formată profesioniști adevărați, recunoscuți de publicațiile locale și internaționale. Iuliana se bucură de faptul că are colegi de echipă extraordinari, pe care se poate baza de fiecare dată, ceea ce îi aduce satisfacție și împlinire din punct de vedere profesional, dar și personal. Are marele avantaj că activează într-un mediu de lucru plăcut, în care fiecare membru al echipei se poate dezvolta în mod egal.
„În al doilea rând, portofoliul de clienți și rezonanța dosarelor, mizele implicate și rezultatele obținute sunt avantaje extraordinare pentru mine, pentru că experiența din ultimii ani mi-a demonstrat că toate acestea contribuie la dezvoltarea mea constantă, ca profesionist, depășirea limitelor, surclasarea obstacolelor și găsirea de soluții care fac diferența în obținerea de rezultatului optim pentru client”, completează avocatul.
Pentru Iuliana Bidalache, ultimul an a fost bogat în multe proiecte relevante, iar dintre acestea se remarcă reprezentarea juridică pentru dintre cei mai mari retaileri FMGC din România, parte a celui mai important retailer mondial cu sediul în Olanda, într-o procedură de insolvență extrem de complexă a unuia dintre cele mai mari complexe de studiouri din Europa, deținut de un cunoscut producător american. Particularitățile acestei proceduri de insolvență derivă din faptul că bunurile clientului pe un teren situat strategic în apropiere de București, ceea ce îl face interesant pentru mai mulți jucători importanți din sectorul FMGC.
De asemenea, avocatul a fost alături de unul dintre cei mai importanți dealeri auto din România pe toată durata procedurii de insolvență extrem de complexă, cu o perioadă de reorganizare țintită spre achitarea integrală a masei credale (aprox. 1.500.000 euro). Derivând din procedura de insolvență, asistența a inclus mai multe dosare derivate din contestațiile depuse de principalul creditor participant la aceste proceduri, în condițiile în care interesele clientului Popescu & Asociații se deosebesc de cele ale creditorului respectiv.
În plus, a asistat una dintre cele mai importante companii industriale din România în cadrul procedurii complexe de insolvență a unuia dintre cei mai vechi furnizori de biodiesel din România. Acesta a fost un alt mandat care a adus multe provocări. Strategia a presupus achiziția unei fabrici situate în Brăila, cu acces direct la malul Dunării, evaluată la o suma de peste 1.000.000 de euro.
Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică |
Dana Bivol: Empatia este una dintre abilitățile de business pe care femeile avocat le pot pune în valoare de fiecare dată
Dana Bivol este un avocat recunoscut, cu o experiență de aproape 15 ani în litigii comerciale, care implică, de regulă, legislația în aria corporativă și comercială și litigiile între acționari, administrativ, dreptul muncii, taxe, financiar-bancar, dreptul farmaceutic, precum și proceduri de executare.
Ca parte a vastei sale experiențe în calitate de avocat pledant, Dana a reprezentat cu succes clienții în dosare complexe, implicând obligații contractuale sau delictuale, drept corporativ sau în dosare de anulare a anumitor documente emise de autorități administrative, autorități fiscale sau vamale.
În plus, a fost implicată în dosare complexe interne și internaționale de arbitraj. Mai mult, oferă asistență juridică în procedurile de insolvență și executare silită, fiind recunoscută în unanimitate de către clienți pentru promptitudinea și eficiența dovedită în gestionarea dosarelor sensibile.
„Într-o lume în care însăși profesia de avocat este definită la genul masculin, femeile se remarcă prin faptul că sunt puternice, comunicative, empatice, creative și perseverente. În ultimii ani, tot mai multe doamne avocat s-au evidențiat în poziții cheie, de parteneri în societăți de avocatură, leading in-house legal counsels sau Head of Legal. Acestea au demonstrat că doamnele fac diferența de foarte multe ori în situatii dificile ori dosare sau mandate complexe, prin utilizarea mai multor soft skills, native ori dobândite”, susține Dana Bivol.
Ea consideră că o doamnă avocat lider de succes are abilități de comunicare foarte bune, se exprimă clar în vorbire și în scris, dar este și o bună ascultătoare, iar empatia este una dintre abilitățile de business pe care femeile avocat le pot pune în valoare de fiecare dată, prin înțelegerea nevoilor clienților și găsirea celor mai potrivite soluții pentru probleme juridice pe care le aceștia le au.
De asemenea, perseverența are o pondere însemnată pentru femei în leadership, fiind privită nu ca o cursă lungă, ci mai degraba ca multe curse scurte una după cealaltă.
„Înainte de a practica avocatura, studiile implică o doză de perseverență și angajament, un avocat obținând diploma de studii în drept, apoi făcând cursuri de practică juridică și stagiatură, înainte de a deveni avocat cu drepturi depline. Totuși, lucrând într-un dosar ori mandat, femeile avocat sunt perseverente în a finaliza tot volumul de muncă ce le va aduce succesul dorit. Creativitatea este unul dintre elementele esențiale. Cele mai de succes femei avocat nu sunt doar logice și analitice în gandire, dar și foarte creative în rezolvarea problemelor. Cea mai bună soluție nu este întotdeauna cea mai evidentă și de multe ori, pentru a reuși este nevoie să gândești diferit, să gasești soluții acolo unde în primă instanță nu există”, explică partenerul Popescu & Asociații.
Avocatul a învățat câte puțin de la fiecare dintre femeile pe care le-a admirat și le admiră în continuare.
Una dintre ele este Margaret Thatcher, personalitate care și-a pus amprenta în multe domenii și care a schimbat mentalități. „Doamna de Fier a fost contestată de mulți pentru deciziile pe care le-a luat de-a lungul timpului cât a fost în funcții de conducere, dar și admirată și apreciată de alții pentru atitudinea, curajul, perseverența și capacitatea de a lua decizii cu fermitate, viziunea pe termen lung și leadership-ul. De fiecare dată când mă gândesc la ea, îmi aduc aminte de un citat celebru care spune „Ai grijă ce gândești, pentru că gândurile devin vorbe! Ai grijă ce spui, căci vorbele devin fapte! Ai grijă ce faci pentru că faptele tale devin obiceiuri! Ai grijă ce obiceiuri dezvolți, căci își vor pune amprenta pe caracterul tău. Și ai grijă de caracter pentru că va deveni destinul tau! Devenim ceea ce gândim!”. Mai mult, pentru Margaret Thatcher, leadership-ul a însemnat a acționa în mod altruist pentru cei pe care i-a condus, a însemnat a-i inspira și a-i motiva pe cei din jurul său, pentru a atinge un scop comun, iar aceasta este o lecție pe care fiecare dintre noi, fie că suntem în poziții de execuție ori de management, trebuie să o învățam”, declară Dana Bivol.
Expertul Popescu & Asociații atrage atenția că lumea avocaturii nu e foarte diferită de un alt business /un alt domeniu. Astfel că atunci când vine despre carieră și de mediul în care lucrezi este important să aduci valoare, fie că aceasta înseamnă îmbunătățirea abilităților pentru a oferi rezultate mai bune, expunerea la o gamă largă de activități care permit extinderea cunoștințelor, capabilităților și a experienței, dar și de a găsi noi oportunități de creștere pentru societatea de avocatură pe care o reprezinți.
„O altă componentă importantă este identificarea calităților colegilor care au fost promovați de curând, care pot fi utile ca sursă de inspirație, de la trasături de caracter, rezultate obținute, obiceiuri ale acestora, pentru a înțelege mai bine cum funcționează acest proces și care sunt elementele care fac diferența. Un alt element este identificarea și rezolvarea problemelor, găsirea impedimentelor care duc la scăderea profitabilității și eficienței activității, ce împiedică societatea de avocați să își atingă obiectivele, precum și a costurilor în exces. Nu în ultimul rând, contează foarte mult pentru fiecare profesionist să își demonstreze în permanență calitățile de lider. Pe măsură ce accede în poziții de management, fiecare doamnă avocat trebuie să își îmbunătățească aceste calități prin a deveni un model pentru colegii seniori ori juniori, deopotrivă, o sursă de inspirație, din punct de vedere al motivației, performanță la locul de muncă și dedicarea pentru profesie. Cu privire la apartamența la echipă e important de menționat că unul dintre elementele definitorii ale Popescu & Asociații pentru care suntem recunoscuți este numărul mare de mandate și dosare în care lucrăm, natura și diversitatea acestora, faptul că funcționăm ca o echipă, ca un tot unitar, fapt ce face fiecare interacțiune mai plăcută și ne ajută să fim mai buni în fiecare zi, să găsim cele mai bune soluții pentru clienții noștri, alături de un mediu de lucru profesionist, dar plăcut și relaxant în același timp, un loc care încurajează inițiativele și performanțele individuale și de grup”, mai spune avocatul.
Agenda de lucru a Danei Bivol este bogată în proiecte cheie pentru firma în cadrul căreia activează. De exemplu, în ultimul an avocatul a fost alături de cea mai mare companie de transport aerian pe care a asistat-o în ceea ce privește restructurarea agențiilor străine, cu scopul de a închide operațiunile din cadrul agențiilor din 11 țări europene (Austria, Italia, Israel, Germania, Franța, Spania, Turcia, Ungaria, Țarile De Jos, Regatul Unit, Grecia), care implică un proces amplu de măsuri coordonate dispuse pe o bază administrativă, juridică, financiară și organizatorică. De asemenea, a oferit asistență juridică pentru banca ce deține cea mai mare cotă de piață din România în legătură cu diverse/multiple aspecte de reglementare și în ceea ce privește procedurile de control inițiate de autoritatea de reglementare BNR în legătură cu modul în care banca și-a îndeplinit obligațiile legale față de celelalte filiale și ASF, precum și în ceea ce privește procedurile judiciare inițiate din sau în legătură cu preluarea unei bănci cu sediul în București.
A fost alături și de unul dintre cei mai importanți producători de plasmă umană într-un proiect complex de tip PPP privind construirea și funcționarea unei bănci naționale de sânge, plasmă umană și celule stem.
Loredana Popescu: Femeile de astăzi sunt de neoprit, iar puterea și influența lor cresc de la an la an
Loredana Popescu este unul dintre cei mai experimentați avocați de drept corporate/M&A, având aproape două decenii de experiență in profesia de avocat. De-a lungul anilor, a fost implicată în mandate de profil înalt, asistând numeroșsi jucători locali și internaționali în fuziuni și achiziții private, finanțări corporative, asocieri în participatiune și negocierea diferitelor contracte comerciale. Este foarte apreciată ca un avocat experimentat și dinamic, fiind implicată în asistarea unui portofoliu semnificativ de clienți din sectoare precum energie, construcții, farma sau telecomunicații cu privire la toate aspectele afacerilor lor.
De asemenea, practica solidă a Loredanei este completată de experiența în domeniul imobiliar unde acordă asistență juridică unui număr mare de dezvoltatori, investori privați sau fonduri de private-equity cu privire la investițiile locale și regionale, precum și reprezentarea unui număr mare de companii locale sau internaționale în negocieri legate de prevenirea sau încetarea litigiilor.
„Înainte de toate, aș vrea să subliniez ideea că profesia de avocat nu mai este de ceva vreme una cu preponderență masculină, în ultimii ani tot mai multe doamne avocat făcându-și simțită prezența în această industrie și aducând un aport important în soluționarea dosarelor de instanță ori în succesul unor mandate de amploare, care au implicat nume sonore pe piața locală ori internațională. Profesia de avocat implică prin definiție multă rigurozitate, efort susținut, integritate, perseverență și capacitatea continuă de a te adapta, elemente care sunt valabile pentru orice profesionist al dreptului, indiferent că este vorba despre un domn avocat ori o doamnă avocat”, precizează Loredana Popescu.
În cazul doamnelor avocat, creativitatea reprezintă un plus, luând în calcul faptul că o soluție care presupune obținerea unui avantaj, fie că este vorba despre o negociere sau despre sala de judecată, implică găsirea de soluții sau alternative care să fie avantajoase pentru clienți din punct de vedere financiar, dar și reputațional. „În plus, viziunea este definitorie și, alături de capacitatea de anticipare și de a elabora strategii pe termen lung, constituie realități ale avocaturii de business, definind avocatul profesionist. Talentul și munca sunt indispensabile, însă cred că pentru a profesa avocatură, trebuie să fii în primul rând talentat, să îți placă ceea ce faci, să crezi și să găsești soluții pentru client, indiferent dacă acest lucru presupune și sacrificii în privința vieții personale. Un avocat talentat va ieși în evidență de fiecare dată cu soluții nemaiîntâlnite, inovatoare, care pot face diferența”, completează partenerul Popescu & Asociații.
În ceea ce privește promovarea în ierarhia unei firme, Loredana este de părere că un aspect foarte important este contribuția la creșterea activității și a portofoliului.
Toți avocații cu responsabilități manageriale, care își doresc să acceadă la poziții de management în cadrul unei societăți de avocați, ca avocat asociat, de exemplu, trebuie să demonstreze capacitatea de a aduce new business, de a genera mandate și dosare noi pentru clienții existenți, găsirea de soluții inovatoare pentru problemele curente, un brand personal puternic, ce contribuie și la creșterea vizibilității echipei din care face parte și pe care o reprezintă în relația cu clienții.
„La toate acestea se adaugă excelente abilități de leadership, organizare impecabilă a echipei și timpului alocat task-urilor zilnice și a proiectelor aflate în lucru, fapt care poate funcționa și ca o sursă de inspirație pentru avocații juniori. Cu privire la avantajele apartenenței la echipa Popescu & Asociații, dacă la început, asocierea a reprezentat o provocare ce a presupus asumarea unei implicări sporite pe parte de management și dezvoltare de echipe, alături de care am crescut frumos, astăzi mă bucur să spun că această alăturare este una dintre cele mai mari împliniri profesionale. Am alături avocați de calibru internațional, alături de care construiesc în fiecare zi, ca o echipă, în mod susținut. Sunt avocați experimentați și colegi nemaipomeniți, cu personalități puternice, de încredere. În plus, așa cum am mai spus și cu alte ocazii, dincolo de partea de business, traiectoria de debut a proiectului nostru nu s-a schimbat și, dacă la înființare obiectivul era să poziționam Popescu & Asociații ca un brand recunoscut pe piață, privind în urmă acum, mă bucur că alături de colegii mei am reușit să fim printre cei mai buni”, mai spune Loredana Popescu.
Astăzi, femeile sunt de neoprit, iar puterea și influența lor cresc de la an la an. Din ce în ce mai multe femei își doresc o societate care să le ofere opțiuni: pot alege să facă orice, să fie oricine, iar femeile construiesc sistemele care le permit să facă acest lucru.
Avocatul crede că o femeie nu are nevoie de un titlu de business pentru a fi un lider. Un lider adevărat apare în comunitate pentru a avea un impact real. Iar femeile din întreaga lume fac asta în fiecare zi, indiferent de locul de muncă sau de poziția lor. Aceste femei îi motivează pe ceilalți din jurul lor și își deschid propriile căi – ce îi ridică pe ceilalți din jurul lor și dau exemplul următoarei generații de lideri de sex feminin.
„Vreau să o menționez pe Jacinda Ardern, cel mai tânăr șef de stat din lume, premierul Noii Zeelande, care la doar 37 de ani este o inspirație pentru numeroase femei, fiind lăudată de comunitatea internaționala ca fiind un nou tip de lider. Este empatică, dar în acelasi timp foarte fermă și hotărâtă când ia decizii, chiar și în situații de criză. Fireste că nu este lipsită de defecte și are parte de multe critici în țara pe care o conduce, în special în încercările sale eșuate de a rezolva accesibilitatea locuințelor și sărăcia în rândul copiilor, dar leadership-ul său profesional și eficiența sa, în general, au cântarit foarte mult în construirea unei imagini de lider real, adaptat la noile realități. Un astfel de lider, care găsește putere în empatie și bunătate, ar putea avea un impact foarte însemnat în lume, inspirând liderii în devenire ori oamenii simpli să reușească nu prin forță și prin impunerea deciziilor și a autorității ci prin implicare, abordare diferită a problemelor și prin latura umană”, arată Loredana.
Proiectele în care profesionistul Popescu & Asociații se implică în mod constant sunt unele majore atât pentru economia locală, cât și pentru cea regională. Avocatul a oferit asistență juridică pentru cel mai important transportator feroviar în legătură cu fuziunea prin absorbție de către client, în calitate de societate absorbantă, și două dintre filialele sale, în calitate de companii absorbite, pe care Statul Român le deține în zona de servicii informatice și tipografice.
De asemenea, a fost alături de unul dintre cei mai mari retaileri de FMGC din România, parte din cea mai mare companie de FMCG la nivel mondial, în cadrul extinderii rețelei sale de magazine (aproape 1.000 de magazine) în legătură cu negocierile privind achiziția altor concurenți pe piața românească, închirierea de spații și/sau achizițiile imobiliare care implică diferite tipuri de clauze de neconcurență în contextul Orientărilor Consiliului Concurenței din România privind noua metodă de definire a pieței relevante în sectorul FMGC.
Loredana Popescu este implicată și în proiectul primăriei unui cunoscut oraș de agrement românesc. Aici oferă asistență juridică în legătură cu obținerea finanțării UE pentru realizarea primului proiect românesc de construcție a centurilor de ocolire pentru stațiunile turistice din Valea Prahovei. Proiectul implică înființarea unui SPV coordonat de autoritățile locale care are ca scop gestionarea întregii dezvoltări a proiectului de interes regional, inclusiv construcția autostrăzii Comarnic-Brașov, mobilitatea urbană și gestionarea în comun a unor servicii de utilități publice.
În plus, avocatul a oferit asistență de specialitate celei mai mari companii de transport aerian în ceea ce privește restructurarea agențiilor străine, cu scopul de a închide operațiunile din cadrul agențiilor din 11 țări europene (Austria, Italia, Israel, Germania, Franța, Spania, Turcia, Ungaria, Țările De Jos, Regatul Unit, Grecia), care implică un proces amplu de măsuri coordonate dispuse pe o bază administrativă, juridică, financiară și organizatorică.
Anca Simeria: Cred, cu tărie, în meritocrație
Anca Simeria are peste zece ani de experiență, fiind implicată, de-a lungul timpului, în numeroase mandate de fuziuni și achiziții, asistând clienții într-o gamă largă de aspecte corporative, comerciale și dreptul muncii, făcând parte din echipe care gestionează tranzacții financiare complexe, fuziuni și proceduri de divizare, transferuri de afaceri și active, urmate de restructurare și reorganizare a companiilor din perspectiva dreptului muncii, în domenii precum IT&C, infrastructură și transport, bancar/servicii financiare, sectorul imobiliar, servicii medicale și farmaceutice, energie și resurse naturale.
De asemenea, asistența sa juridică a inclus susținerea unor mari companii multinaționale, fonduri de capital privat, jucători-cheie locali și internaționali care activează pe diverse piețe din România, în demersurile juridice ce țin de reglementare și autorizații, restructurarea portofoliului de proprietăți, precum și garanții imobiliare, fiind implicată în toate etapele tranzacțiilor, de la due diligence până la operațiunile post-închidere.
Anca gestionează în acest moment numeroase mandate în care sunt implicate nume sonore în arii precum corporate și comercial, fuziuni și achiziții, piața de capital și dreptul muncii.
Dintre proiectele ultimul an se remarcă asistența juridică oferită unuia dintre cei mai mari retaileri FMGC din România, parte din cel mai mare grup din domeniul FMCG la nivel mondial, în legătură cu un proiect de conformare în mai multe arii, implementat la nivelul companiei românești, care a inclus o evaluare aprofundată a cadrului juridic și a stadiului actual de implementare în domenii precum transporturi, dreptul muncii, securitatea și sănătatea în muncă etc., identificarea potențialelor capcane legislative, propunerea unui plan de acțiune, elaborarea și revizuirea documentației relevante, inclusiv a politicilor și procedurilor interne, precum și propunerea de instrumente de evaluare și cursuri cu salariații companiei, în scopul îmbunătățirii nivelului lor de cunoștințe și conștientizarea potențialelor riscuri.
De asemenea, Anca a oferit servicii juridice unui jucător elen de top în EPC, metalurgie, energie electrică și comercializarea gazelor, prezent în Europa, Orientul Mijlociu și Africa de Nord, cu activitate în 29 de țări, în procedurile locale de recapitalizare a filialei din România, una dintre cele mai importante fabrici de plumb, zinc și alte materiale neferoase, ale cărei acțiuni sunt admise la tranzacționare pe sistemul multilateral de tranzacționare din cadrul Bursei de Valori București.
În plus, a fost alături de cea mai mare clinică de nișă din România, condusă de un reputat medic român, cu o îndelungată experiență în România, Germania și Africa de Sud, în legătură cu transferul pachetului majoritar de participații deținut de acesta către un important furnizor de servicii specializate de diagnostic și sănătate, prezent, în principal, pe piețele din Europa Centrală și de Est și India.
Anca Simeria nu consideră că avocatura este o profesie dominată de barbați și nici nu crede că o astfel de situație ar mai putea fi de actualitate, cel puțin numeric, dată fiind înclinația preponderentă a doamnelor spre disciplinele umaniste.
„Ce e drept, unor femei le place să se considere mereu în arenă, își creează impresia că duc o luptă și că ies învingătoare. Probabil este o formă de hrănire a orgoliului. Eu cred, totuși, că nu avem nimic de câștigat din a învinge un adversar imaginar. Și dacă ar exista vreo desconsiderare pe acest criteriu, aceasta nu ar putea fi decât un avantaj în profesie, în negocieri, în instanță. Să ne amintim de celebrul serial polițist de televiziune Colombo, în care marele atu al protagonistului, interpretat de Peter Falk, era faptul că era desconsiderat de personajul negativ (în serial, autorul infracțiunii), care comitea, astfel, erori. Este, de altfel, un principiu enunțat și de Sun Tzu să simulezi incapacitatea, dacă ești capabil, și pasivitatea, dacă ești activ. Pe de altă parte, cred, cu tarie, în meritocrație și resping principiul egalizării numerice a doamnelor și a domnilor în funcții, având ca unic scop evitarea unei pretinse discriminări. În mod cert, nu ține de evoluție împiedicarea accesului unei persoane competente într-o anumită funcție doar pentru respectarea unui raport de 50%-50% între femei și bărbați. Este, de altfel, o reală insultă ca o doamnă să acceadă într-un anumit post doar pe acest criteriu. În ceea ce privește calitățile necesare pentru o poziționare în vârf în această profesie, acestea ar trebui să fie aceleași pentru doamne și domni avocați. Este aproape un truism să afirm că sunt necesare, ca principale calități, inteligența, elocvența, tenacitatea, intuiția și răbdarea”, susține Anca Simeria.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 829 / 1861 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
Managing Partner | Din vorbă în vorbă cu Vasile Băiculescu, unul dintre avocații noii generații și coordonator al firmei Băiculescu & Asociații, despre managementul unei firme de avocatură, strategii de creștere și performanță: ”Planul strategic trebuie să fie aliniat cu valorile și viziunea echipei, astfel încât strategia de dezvoltare să pornească din interiorul firmei și să fie susținută de expertiza externă. De-a lungul timpului, am colaborat frecvent cu experți din diverse domenii pentru a ne asigura că adoptăm cele mai bune practici”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...