ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

Filip & Company obține la ÎCCJ dubla confirmare a legalității ajustărilor voluntare a prețurilor de transfer. Societățile afiliate au dreptul de a ajusta prețurile practicate între afiliați, prin mecanisme contractuale și în vederea alinierii profiturilor la valoarea de piață

25 Mai 2023   |   BizLawyer

Prin decizia ce a vizat impozitul pe profit, Secția de Contencios Administrativ și Fiscal a Înaltei Curți de Casație și Justiție a menținut interpretarea instanței de fond și a confirmat că societățile afiliate au dreptul de a ajusta prețurile practicate între afiliați, prin mecanisme contractuale și în vederea alinierii profiturilor la valoarea de piață.

George Trantea, partener si unul dintre coordonatorii departamentului de Litigii din cadrul Filip & Company

 
 
Înalta Curte de Casație și Justiție a confirmat caracterul deductibil al cheltuielilor și al TVA generate de ajustările prețurilor de transfer pe care societățile afiliate le implementează în temeiul contractelor semnate la nivelul grupurilor. În două cauze ce au vizat impozitul pe profit și TVA, echipa de litigii formată din George Trantea (partener), Adrian Cristea (senior associate) și Adrian Zamfir (associate) a demonstrat că obligația ajustării prețurilor practicate de societăți afiliate la valoarea pieței este în același timp și un drept. Acest drept nu poate fi ignorat de inspectorii ANAF pentru simplul motiv că verificarea respectării valorii de piață ar fi atributul exclusiv al autorității fiscale.


Autoritățile fiscale au analizat mecanismele contractuale de ajustare a prețului pe care o societate din România, parte a unui grup multinațional, îl datora pentru bunurile obținute din partea furnizorului afiliat precum și modalitatea de determinare a prețului pe care îl achita către distribuitorii afiliați.

”Această dublă victorie este rezultatul eforturilor de peste 5 ani ale echipei Filip & Company care s-a bucurat în tot acest timp de încrederea clientului și, la final, de corecta înțelegere a magistraților secției de contencios a Înaltei Curți de Casație și Justiție. Soluțiile obținute sunt de referință și avem convingerea că vor ajuta susținerea punctelor de vedere ale societăților și în alte dispute, în fața ANAF sau a instanțelor ”, spune George Trantea, partener și unul dintre coordonatorii departamentului de Litigii din cadrul Filip & Company.

Prin decizia ce a vizat impozitul pe profit, Secția de Contencios Administrativ și Fiscal a Înaltei Curți de Casație și Justiție a menținut interpretarea instanței de fond și a confirmat că societățile afiliate au dreptul de a ajusta prețurile practicate între afiliați, prin mecanisme contractuale și în vederea alinierii profiturilor la valoarea de piață. Acest drept se poate reflecta în contractele semnate de părțile afiliate implicate și nu trebuie legat de o operațiune specifică.

Raționamentul aferent impozitului pe profit a determinat aceeași Secție de Contencios Administrativ și Fiscal a Înaltei Curți de Casație și Justiție să anuleze decizia de impunere și în cea de-a doua cauză care viza TVA. În acest dosar, după anularea sentinței de la Curtea de Apel, judecătorii Înaltei Curți de Casație și Justiție au reținut dreptul societății de a deduce TVA-ul aferent ajustărilor anuale ale prețurilor de transfer, chiar dacă ele sunt reflectate în facturi separate de cele aferente tranzacțiilor propriu-zise.

Soluțiile obținute în fața instanței supreme de Filip & Company sunt extrem de utile în contextul în care unele autorități fiscale continuă să ignore clauzele ce vizează ajustările globale din contractele încheiate de societăți afiliate. Deși au existat și soluții corecte la nivelul ANAF, multe societăți au fost nevoite să achite impozite și/ sau TVA suplimentare deoarece unii inspectori considerau că numai autoritatea poate decide dacă un anumit profit se situează sau nu la nivelul pieței.

Soluțiile reflectă o foarte bună înțelegere a mecanismelor de funcționare a grupurilor multinaționale de către judecătorii ÎCCJ care au recunoscut și dreptul societății de a recupera dobânzile aferente sumelor achitate în plus.

 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 463 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...