ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

GDPR, după primul an | Avocații Reff & Asociații spun că interesul companiilor pentru găsirea de soluții pentru o conformare optimă la GDPR s-a menținut. Georgiana Singurel, Partener: Am adus un element inovator în ceea ce privește abordarea solicitărilor în materia protecției datelor. Asocierea constantă și continuă cu colegii din Deloitte Romania ne diferențiază de alte case de avocatură tradițională

04 Septembrie 2019   |   Ștefania Enache

Echipa dedicată acestei practici include zece avocați. De coordonarea lor se ocupă Georgiana Singurel și Silvia Axinescu, Senior Managing Associate în cadrul Reff & Asociații.

Georgiana Singurel (Partener) si Silvia Axinescu (Senior Managing Associate) în cadrul Reff & Asociatii

 
 
Reff & Asociații, societatea de avocați membră a rețelei Deloitte Legal, are o echipă complexă dedicată proiectelor care țin de protecția datelor.“Mai mult decât atât, elementul de diferențiere pe care îl avem față de alte case de avocatură tradițională îl reprezintă asocierea constantă și continuă cu colegii din Deloitte Romania (Risk Advisory), într-o manieră corelată ce răspunde solicitărilor și nevoilor clienților, fapt apreciat pe deplin de către clienți. Împreună, am dezvoltat metodologii pentru conturarea diferitelor exerciții, am adaptat maniera de prezentare a livrabilelor către client, din perspectiva includerii atât a aspectelor juridice, cât și a celor tehnice, dezvoltăm continuu produse specifice pentru a răspunde cât mai bine nevoilor clienților. Considerăm că am adus astfel elementul inovator în ceea ce privește abordarea solicitărilor în materia protecției datelor, colaborarea cu colegii din Deloitte România fiind de altfel unul dintre vectorii pe care se sprijină atât creșterea echipei, cât și încrederea clienților”, declară Georgiana Singurel, Partener, Reff & Asociații.


Echipa dedicată acestei practici include zece avocați. De coordonarea lor se ocupă Georgiana Singurel și Silvia Axinescu, Senior Managing Associate în cadrul Reff & Asociații. Printre specialiștii care gestionează proiecte care vizează protecția datelor le regăsim pe Andreea Bîră (Senior Associate), Cristina Iacobescu (Senior Associate), Fraga Varadi (Associate), Diana Buzoianu (Associate).

De asemenea, echipa de Risk Advisory a Deloitte România, care asistă în proiectele ce vizează asigurarea conformării în materia protecției datelor, este coordonată de Andrei Ionescu, Partener, și Cătălin Țigănilă, Director, echipa incluzând printre alții, pe Iulia Antonie (Senior Manager), Adrian Ifrim (Manager) și George Daniliuc (training Deloitte Academy).

„Majoritatea membrilor echipei noastre dețin certificările emise de IAPP pentru CIPP/E și CIPM”, punctează Georgiana Singurel.

Interesul pentru GDPR s-a menținut și după 25 mai 2018

La mai bine de un an de la intrarea în vigoare a prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date, avocații constată că interesul companiilor pentru găsirea de soluții pentru o conformare optimă la GDPR s-a menținut și după 25 mai 2018.

“În lipsa unei culturi locale anterioare cu privire la protecția datelor și având în vedere reticența manifestată de unele societăți în legătura cu implementarea diferitelor acțiuni, multe companii au acționat relativ târziu, în timp ce în alte situații am asistat la promovarea unor modele de documente nepersonalizate și neadaptate specificului fiecărei societăți în parte”, explică Silvia Axinescu, Senior Managing Associate, Reff & Asociații.


Referindu-se la tipul de solicitări pe care Reff & Asociații le-a primit, avocatul menționează că, dacă anterior datei de 25 mai 2018, majoritatea mandatelor priveau servicii de evaluare sau verificare preliminară a asigurării gradului de conformitate cu prevederile regulamentului, după această dată, o mare parte din asistența de specialitate s-a concentrat pe zona de implementare, în diferite etape și în legătură cu diferite măsuri, precum redactarea sau revizuirea de documente juridice, creionarea unor procese complexe care să fie conforme cu regulile impuse sau recomandarea modificării unor aplicații din perspectiva reducerii nivelului de risc.

„Spre exemplu, în multe situații ne-am ocupat de completarea registrului de evidențe ale prelucrărilor de date cu caracter personal, având în vedere rolul acestui document în cadrul organizației, în alte cazuri, am aliniat politicile existente în diferite departamente cu rezultatele evaluărilor anterioare efectuate, pentru a elimina zonele de risc. Totodată, pe fondul creșterii interesului pentru domeniu, dar și al preocupării pentru asigurarea conformării, au crescut solicitările în ceea ce privește analiza interesului legitim (respectiv documentarea argumentelor societății pentru utilizarea interesului legitim în diferite situații), precum și evaluarea impactului asupra protecției datelor, o analiză în care identificarea măsurilor de securitate aplicabile ce pot diminua riscurile asupra persoanelor vizate joacă un rol esențial”, detaliază Silvia Axinescu.

În plus, firma de avocați a continuat cu succes sesiunile de instruire adresate clienților în vederea asigurării unei mai bune conștientizări în rândul angajaților a procedurilor și regulilor existente în societate în legătură cu protecția datelor. De asemenea, au fost continuate cursurile de pregătire în parteneriat cu IAPP – International Association of Privacy Professionals, fiind organizate până în prezent 25 de sesiuni de training de privacy IAPP (CIPP/E, CIPM, CIPT) cu 230 de participanți în total (din România, Cipru, UK, India, Germania, Israel și Iordania) din 99 de companii.




Intră pe In-house Legal pentru mai multe articole despre Legal Manageri și proiectele lor

GDPR are implicații în toate industriile

Silvia Axinescu este de părere că nu se poate spune că anumite industrii au fost afectate, iar altele nu, având în vedere că activitățile de prelucrare a datelor sunt prezente în cadrul desfășurării oricărei activități comerciale. „Cu toate acestea, în anumite sectoare, în special cele reglementate, precum industria bancară, utilități, pharma, clienții relevanți au manifestat diligență și prudență în asigurarea conformării din timp și în abordarea cu prioritate a zonelor de risc major”, nuanțează avocatul.

În implementarea proiectelor pe care le-au avut în lucru, specialiștii s-au lovit de o serie de aspecte sensibile. “În mod clar, unul dintre factorii care a contribuit cel mai mult la reticența din partea societăților în proiectele de implementare a fost gradul anterior de educație și cultură locală în ceea ce privește protecția datelor. Întrucât prelucrarea datelor cu caracter personal este o parte semnificativă a oricărei activități comerciale, mai ales în era digitalizării, una dintre provocările cele mai mari a privit necesitatea respectării principiilor regulamentului, în special reducerea la minimum a datelor (data minimization) și a limitării legate de stocare (storage limitation), având în vedere lipsa unor proceduri clare pentru arhivarea datelor, precum și pentru ștergerea datelor care nu mai sunt necesare pentru societate”, arată Silvia Axinescu.

Consultanța oferită de echipa Reff & Asociații a urmărit, în primul rând, continuarea asistenței clienților firmei în proiecte de implementare a regulamentului, fiind implicați în aspecte privind revizuirea sau actualizarea documentelor juridice cu impact în materia protecției datelor (precum documente de informare, informarea consimțământului, actualizare și modificare diferite politici și proceduri la nivelul societății, completarea și pregătirea registrului de evidențe ale activităților de prelucrare).

“De asemenea, un alt tip de proiect în care am intervenit a fost asistența furnizată în legătură cu încălcările de securitate, inclusiv evaluarea riscului și necesitatea notificării autorității și a persoanelor vizate și pregătirea documentelor aferente. În astfel de proiecte, lucrăm împreună cu colegii noștri din cadrul Deloitte Romania (Risk Advisory) pentru a evalua procesele de răspuns la încălcările de securitate si nivelul de risc față de persoanele vizate (analiza de impact). Separat, din punct de vedere tehnic, în astfel de proiecte, echipa de Cyber Risk din cadrul Deloitte Romania efectuează teste de penetrare și alte servicii conexe, precum testare social engineering, ca parte a verificării măsurilor de securitate, a aplicațiilor și a infrastructurii sistemelor IT”, subliniază Georgiana Singurel.

Partenerul Reff & Asociații amintește că multe dintre proiectele firmei vizează analiza interesului legitim și, respectiv evaluarea de impact asupra protecției datelor. ”În fiecare dintre aceste situații, este importantă, pe de o parte, necesitatea acumulării tuturor informațiilor relevante pentru înțelegerea corectă și completă a activității de prelucrare, și pe de alta parte, abordarea principalelor problematici în legătură cu identificarea impactului activității de prelucrare și a riscului pentru persoanele vizate, prin prisma studierii atente a fiecărei situații în parte și analizarea în fapt a principalelor problematici: necesitatea, proporționalitatea și subsidiaritatea activității de prelucrare, acestea fiind diferite pentru fiecare situație în parte: CCTV, wi-fi tracking, aplicații pentru monitorizarea angajaților, relațiile cu partenerii contractuali etc. Subliniem importanța rolului analizei IT și a măsurilor de securitate aferente în toate situațiile, având în vedere necesitatea asigurării și implementării unor soluții de diminuare a riscurilor, din perspectiva politicilor și procedurilor existente și, mai ales, a asigurării continuității infrastructurii și a sistemelor IT. Din acest motiv, considerăm că astfel de proiecte menționate mai sus nu trebuie privite ca exerciții pur juridice, perspectiva IT și asigurarea consultanței de risc fiind esențiale pentru o analiză completă, motiv pentru care în astfel de proiecte lucrăm împreună cu colegii noștri din Deloitte Romania (Risk Advisory)”, susține avocatul.

Nu în ultimul rând, consultanța acordată clienților în această zona include asistența în implementarea diferitelor proiecte survenite în activitatea de zi cu zi a societății, vizând, printre altele, și prelucrarea de date cu caracter personal (proiecte HR, campanii de marketing etc.).






 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1660 / 1879
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Țuca Zbârcea & Asociații a oferit asistență juridică în legătură cu obținerea unei facilități de credit în valoare de 29,5 mil. € de către o societate parte a Weerts Group
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...