ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

”Mediul perfect pentru evoluție” | Cosmin Cojocaru, numit recent Partener ZRVP: Vocația reprezintă un ingredient esențial în evoluția profesională, dar munca și seriozitatea sunt cele fără de care nu este posibilă dezvoltarea. ZRVP a fost dintotdeauna o foarte bună școală de formare a avocaților

23 August 2021   |   A.D.

Mai multe despre leadership-ul profesional, obiectivele sale și agenda proprie, în interviul pe care Cosmin Cojocaru, Partener ZRVP l-a acordat publicației BizLawyer.

Cosmin Cojocaru, Partener în departamentul de litigii si arbitraj - ZRVP

 
 
Societatea de avocați Zamfirescu Racoți Vasile & Partners (ZRVP) și-a consolidat în această vară echipa de conducere prin numirea lui Cosmin Cojocaru ca partener în departamentul de litigii și arbitraj.Produs al școlii de avocați ZRVP, Cosmin a pregătit o serie de inițiative pentru optimizarea activității, care vor fi implementate treptat, în primul rând în cadrul echipei sale. ”Nu am în plan schimbări majore, ci mai degrabă un fine tuning necesar în orice echipă, atât pentru eficientizarea fluxurilor operaționale, cât și pentru a ușura sau echilibra volumul de muncă în anumite momente”, a precizat Cosmin Cojocaru într-un interviu acordat publicației noastre. În opinia sa, printre principalele avantaje ale apartenenței la firma ZRVP este și posibilitatea de a lucra cu o echipă extraordinară și de a accesa mandate complexe, pline de provocări, dar și cu rezultate pe măsură. ”Avantajele sunt oarecum interdependente, deoarece existența interacțiunii cu alți avocați excepționali permite gestionarea unor situații juridice complicate, care, la rândul lor, pot fi concretizate în veritabile succese prin intermediul efortului colectiv al întregii echipe”, a nuanțat partenerul ZRVP în discuția cu redactorii BizLawyer.

Principalele calități pe care acesta le caută la membrii echipei sunt o buna pregătire teoretica și o dorință continuă de dezvoltare și dobândire de abilități noi. ”Dat fiind că avocatura este un domeniu dinamic, simpla existență a unui bagaj foarte bun de cunoștințe teoretice nu este suficientă, fiind necesar să fie dublată de o disponibilitatea reală și continuă de a dezvolta noi aptitudini și de a acumula experiență practică”, a explicat Cosmin Cojocaru.


Mai multe despre leadership-ul profesional, obiectivele sale și agenda proprie,
în interviul pe care Cosmin Cojocaru, Partener ZRVP, l-a acordat publicației BizLawyer.

* * * * * * * * *




BizLawyer: Ați făcut un pas înainte în carieră, devenind recent partener. Ce schimbări apar în activitatea dumneavoastră în urma acestei promovări? Ce responsabilități aduce pasul înainte?

Cosmin Cojocaru:
Promovarea ca partener în cadrul ZRVP a venit ca urmare a unui proces natural de evoluție profesională, semnificând în același timp o recunoaștere a calității serviciilor prestate pentru clienți, dar și o implicare sporită în activitatea firmei. Din această perspectivă schimbările nu sunt unele majore, fiind vorba mai mult de o formalizare a responsabilităților existente, din care amintesc dezvoltarea practicilor în care activez, cu o aplecare sporită asupra domeniului construcțiilor precum și eficientizarea anumitor activități și fluxuri în cadrul firmei.

Ce credeți că v-a recomandat pentru aceasta promovare? De unde credeti ca a venit leadership-ul profesional și în ce etape?

ZRVP a fost dintotdeauna o foarte bună școală de formare a avocaților, care pune accent deosebit pe pregătirea teoretică dar și pe dezvoltarea capacității avocaților de a gestiona mandate complexe. Prin urmare, în măsura în care cineva își dorește să evolueze din punct de vedere profesional, acesta este mediul perfect. Pot spune că atât interacțiunile cu partenerii ZRVP, fundamentale în evoluția mea, cât și cele cu fiecare dintre colegii mei, au contribuit în mod decisiv la atingerea acestei etape profesionale. Evident, rezultatele obținute în cadrul proiectelor gestionate și feedback-ul pozitiv din partea clienților au constituit premisele fără de care participarea la cursa parteneriatului ar fi fost greu de imaginat.

Aveți o agenda proprie, propuneri de optimizare a activității? Promovarea dumneavoastră va aduce idei noi/schimbări în activitatea departamentului?

Am pregătit o serie de inițiative în ceea ce privește optimizarea activității, care însă vor fi implementate treptat, în primul rând în cadrul echipei mele. Nu am în plan schimbări majore, ci mai degrabă un fine tuning necesar în orice echipă, atât pentru eficientizarea fluxurilor operaționale cât și pentru a ușura sau echilibra volumul de muncă în anumite momente.

Ce inseamnă talent și inovație în avocatură? Cât la sută e muncă și cât la sută e talent în evoluția unui avocat?

Expresia talentului în avocatură poate fi foarte diferită, în funcție de domeniul în care profesezi – litigii sau consultanță – precum și de aria de practică, însă aproape întotdeauna este măsurabil prin gradul de reușită a avocatului. Dacă măsurarea talentului este posibilă și vizibilă în exterior, nu același lucru se poate spune despre raportul dintre muncă și talent în atingerea acelei reușite. Din perspectiva mea, deși talentul, sau poate mai bine zis, vocația, reprezintă un ingredient esențial în evoluția profesională, munca și seriozitatea sunt cele fără de care nu este posibilă dezvoltarea profesională.


Intră pe portalul de concurență pentru mai multe articole referitoare la proiectele avocaților din această arie de practică

 
Ce contează mai mult? Cum și cât lucrezi sau cu cine lucrezi? Meseria se fură sau depinde totul de colaborarea cu superiorii? Valorile firmei sunt importante?

Cred că este foarte importantă existența unui raport echilibrat între volumul de muncă și input-ul celor cu care lucrezi, acestea fiind bazele pe care se poate fundamenta o evoluție profesională măsurabilă. Mai departe, totul depinde de ambiția, perseverența și dorința fiecăruia de a atinge anumite etape mai repede sau de a evolua într-un ritm mai lent.

Care ar trebui să fie obiectivele realiste și măsurabile pentru un tânăr avocat dintr-o firmă?

Principalul obiectiv al unui tânăr avocat ar trebui să fie dorința de dezvoltare profesională și seriozitatea în îndeplinirea oricărei activități. Dacă acest obiectiv este avut în vedere în mod constant, orice alt obiectiv precum colaborarea cu un anumit avocat sau atingerea unui nivel de performanță într-un anumit domeniu poate fi atins mai devreme sau mai târziu, în funcție de disponibilitatea personală de a aloca un timp suficient obiectivului principal.

Care ar fi, în opinia dumneavoastră, principalele avantaje ale apartenenței la firma cu care colaborați acum?

Posibilitatea de a lucra cu o echipă extraordinară și de a accesa mandate complexe, pline de provocări, dar și cu rezultate pe măsură. Aceste avantaje sunt oarecum interdependente, deoarece existența interacțiunii cu alți avocați excepționali permite gestionarea unor situații juridice complicate, care, la rândul lor, pot fi concretizate în veritabile succese prin intermediul efortului colectiv al întregii echipe.

În ce tip de proiecte vă implicați direct? Participați doar la stabilirea strategiei, acolo unde este necesară verificarea perspectivelor juridice, sau și pe parcursul proiectului?

Mie îmi place să mă implic direct în toate proiectele în care lucrez, de la stabilirea sau discutarea strategiei și până la finalizarea mandatului. În funcție de gradul de complexitate a proiectelor, această implicare se poate traduce doar în coordonare sau și în activitatea de asistență efectivă și reprezentare a clientului pe parcursul derulării unui proiect.

Cum vă alegeți oamenii cu care lucrați? Ce abilități “vânați” la aceștia?

Principalele calități pe care eu le caut la membrii echipei sunt o buna pregătire teoretica și o dorință continuă de dezvoltare și dobândire de abilități noi. Dat fiind că avocatura este un domeniu dinamic, simpla existență a unui bagaj foarte bun de cunoștințe teoretice nu este suficientă, fiind necesar să fie dublată de o disponibilitatea reală și continuă de a dezvolta noi aptitudini și de a acumula experiență practică.

Profesia cere sacrificii în privința vieții personale. Succesul se măsoară doar în proiectele finalizate cu bine, sau contează și capacitatea de a fi aproape de familie?

 
Dincolo de aspectele măsurabile, precum numărul de proiecte finalizate în mod pozitiv și anvergura acestora, succesul ține și de percepția subiectivă a fiecăruia. Din această perspectivă, atingerea succesului depinde de obiectivele stabilite și de disponibilitatea de a aloca timp suficient pentru îndeplinirea acelor obiective. O evoluție profesională sustenabilă are în spate o viață de familie fericită, cele doua planuri – personal și profesional fiind necesar a fi menținute într-o stare de echilibru.



 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 1045 / 1881
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...