Principalele proiecte în care au fost implicați avocații Mitel și Asociații în segmentul de Healthcare au fost cele de M&A | De la începutul anului, șase-șapte tranzacții au fost finalizate sau sunt în curs de negociere, printre care și una multi-jurisdicțională, coordonată din România. Mandatele primite de la jucătorii din segmentul medical au vizat și asistența pentru finanțări de peste 200 mil. €
05 Noiembrie 2023
Ștefania EnacheÎn prezent, practica de Healthcare în cadrul Mitel și Asociații este coordonată, în funcție de tipul și complexitatea proiectelor, de către Șerban Suchea și/sau Mădălina Mitel (Parteneri), cu implicarea unor echipe mixte de doi-șapte avocați. Componența echipelor de proiect este stabilită în funcție de constrângerile de timp și de complexitatea acestora.
Mădălina Mitel (Partener) şi Şerban Suchea (Partener) - Mitel & Asociaţii |
Domeniul medical este unul dintre sectoarele care au animat puternic economia, afacerile din această zonă fiind într-o continuă mișcare. Profesioniștii Mitel și Asociații precizează faptul că Healthcare a fost unul dintre cele mai active segmente de pe piața locală, atât în domeniul finanțărilor pentru investiții, cât și în domeniul de M&A unde a fost înregistrat un număr semnificativ de tranzacții domestice.
Cu o practică puternică în acest sector, echipa Mitel și Asociații s-a implicat, pe parcursul primelor nouă luni din 2023, într-un număr semnificativ de proiecte.
De altfel, în ultimii ani, firma de avocatură și-a dezvoltat constant această arie, reușind să se remarce pe piață datorită modului în care finalizează cu succes dosarele care au legătură cu zona medicală.
Cu o practică puternică în acest sector, echipa Mitel și Asociații s-a implicat, pe parcursul primelor nouă luni din 2023, într-un număr semnificativ de proiecte.
De altfel, în ultimii ani, firma de avocatură și-a dezvoltat constant această arie, reușind să se remarce pe piață datorită modului în care finalizează cu succes dosarele care au legătură cu zona medicală.
În prezent, practica de Healthcare în cadrul Mitel și Asociații este coordonată, în funcție de tipul și complexitatea proiectelor, de către Șerban Suchea și/sau Mădălina Mitel (Parteneri), cu implicarea unor echipe mixte de doi-șapte avocați. Componența echipelor de proiect este stabilită în funcție de constrângerile de timp și de complexitatea acestora.
„Principalele proiecte în segmentul de healthcare au fost cele de M&A, cu aproximativ șase-șapte tranzacții finalizate sau în curs de negocieri de la începutul anului. Fuziunile și achizițiile sunt urmate de finanțări, unde mandatele primite de Mitel și Asociații de la jucătorii din piața de healthcare au vizat asistența pentru finanțări bilaterale/sindicalizate de peste 200 de milioane euro”, explică Mădălina Mitel, Partener Mitel & Asociații.
Afacerile din acest domeniu sunt în perioada de consolidare
Făcând o analiză a mandatelor lucrate de avocații firmei, se constată că, în ultimii doi ani, proiectele primite de Mitel și Asociații au vizat preponderent consolidarea cotei de piață pentru importanți jucători naționali/regionali.
În tot acest interval de timp, echipa nu a asistat clienți care au intrat pe piața locală în segmentul pharma & healthcare, dar, în schimb, a fost alături de partenerii săi tradiționali pe care i-a ajutat în diferite probleme.
În ultimii ani, afacerile din această industrie au intrat într-o etapă de consolidare, iar acest fapt s-a reflectat în piață prin înregistrarea unui număr semnificativ de achiziții și fuziuni.
Acesta este unul dintre motivele pentru care numărul mandatelor de M&A în segmentul healthcare s-a menținut la o cotă foarte ridicată.
În acest context, în activitatea Mitel și Asociații se remarcă finalizarea cu succes, în anii 2021 și 2022, a aproximativ 15 tranzacții. La aceste mandate se adaugă alte șase-șapte tranzacții încheiate sau în curs de negociere în 2023 și aproximativ șase-șapte proiecte care au fost suspendate și/sau abandonate în diverse etape ale tranzacției (due diligence, respectiv după faza negocierilor preliminare).
„Proiectele au vizat o consolidare a cotei de piață a principalilor jucători regionali/naționali și au targetat atât spitale private, clinici multidisciplinare și/sau pentru servicii medicale de nișă, cât și lanțuri de clinici stomatologice sau centre de imagistică, farmacii sau clinici oftalmologice. Mandatele de M&A au fost complementare mandatelor de finanțări pentru diversele entități din domeniul healthcare, atât bilaterale, cât și finanțări complexe sindicalizate. Dimensiunea echipelor de avocați a variat în funcție de complexitatea proiectelor, în general fiind implicați între trei și șapte avocați”, arată Șerban Suchea, Partener Mitel și Asociații.
Anul 2023 a debutat în forță, fiind finalizată extinderea unei linii de finanțare sindicalizate de către un club de bănci din România, pentru alimentarea liniilor de capital de lucru și de investiții a unui important jucător din domeniul healthcare. Suma finală a finanțării a depășit o sută de milioane de euro, iar proiectul deosebit de complex a fost coordonat de Mădălina Mitel.
Mandatele relevante în activitatea casei de avocatură pot fi completate de finalizarea unor achiziții a unor importante clinici regionale de către principalul jucător de pe piața privată de sănătate din România. În acest caz proiectele au fost coordonate de Șerban Suchea.
De asemenea, în acest moment, echipa Mitel și Asociații are în derulare patru-cinci tranzacții de tip M&A care, în funcție de rezultatele negocierilor, ar putea fi închise până la sfârșitul acestui an. „Din rațiuni de confidențialitate nu putem oferi detalii privind părțile și stadiul negocierilor, însă factorul de mărime și complexitate este unul semnificativ. Avem în lucru inclusiv o tranzacție multi-jurisdicțională coordonata din România a cărei valoare se estimează că se va apropia de pragul de o sută de milioane euro”, precizează Mădălina Mitel.
Avocații Mitel și Asociații menționează că, din perspectiva consultanților specializați în industria de healthcare, cele mai mari provocări sunt generate de dinamica pieței, atunci când specialiștii sunt nevoiți să dimensioneze și să gestioneze eficient resursele interne pentru a veni în întâmpinarea așteptărilor clienților de a avansa rapid în etapele unei tranzacții. „La nivel de industrie, provacările mediului privat de sănătate se mențin în sfera costurilor de operare în continuă creștere, a lipsei de personal calificat și a competitivității acerbe pe piața serviciilor de specialitate”, concluzionează cei doi interlocutori ai BizLawyer.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 329 / 1881 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Mușat & Asociații a obținut rejudecarea cererii de revizuire în cazul torționarilor lui Gheorghe Ursu
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Filip & Company a asistat Mozaik Investments la vânzarea unui pachet minoritar din acțiunile 5 to go către Invenio Partners și ACP
Mușat & Asociații își actualizează identitatea vizuală și lansează un nou website
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...