ZRP
Tuca Zbarcea & Asociatii

71 % dintre şoferi, deranjaţi dacă valoarea reparaţiei prin RCA ar fi mult mai mare decât în regie proprie (sondaj)

10 Februarie 2021   |   Agerpres

Mai mult, impactul costului mai ridicat al reparaţiilor despăgubite din poliţa RCA faţă de cel al unei reparaţii fără RCA asupra evoluţiei primelor de asigurare este un motiv de îngrijorare pentru 85% dintre şoferi (+3 puncte procentuale faţă de 2019).

 
 
Aproape trei sferturi (71%) dintre şoferii intervievaţi ar fi deranjaţi dacă, în cazul unui accident de circulaţie, valoarea reparaţiei despăgubită de poliţa de asigurare RCA a vinovatului ar fi cu mult mai mare decât costul aceleiaşi reparaţii efectuate fără asigurare, potrivit unei cercetări sociologice realizate pentru UNSAR de către IRES.
Mai mult, impactul costului mai ridicat al reparaţiilor despăgubite din poliţa RCA faţă de cel al unei reparaţii fără RCA asupra evoluţiei primelor de asigurare este un motiv de îngrijorare pentru 85% dintre şoferi (+3 puncte procentuale faţă de 2019).
 
"În acest context, peste jumătate dintre respondenţi (55%) cunosc faptul că pot încasa despăgubirea direct de la asiguratorul RCA fără obligativitatea reparaţiei vehiculului, în cazul în care sunt păgubiţi într-un accident de vehicule. Totuşi, rămâne un procent important de 45% dintre şoferi care încă nu ştiu acest lucru", arată cercetarea realizată pentru Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România (UNSAR) de către IRES.
 
Potrivit sondajului, unele măsuri sunt considerate benefice de către majoritatea şoferilor intervievaţi (94%), respectiv publicarea anuală, cu titlu informativ, de către o autoritate competentă a unor preţuri de referinţă pe piaţa de reparaţii auto, pentru a limita practicarea unor preţuri exagerate. Totodată, o altă măsură benefică este publicarea anuală, cu titlu informativ, de către o autoritate competentă a unor preţuri de referinţă privind închirierea autovehiculelor primite la schimb de persoane păgubite RCA.
 
"Subliniem încă o dată că industria de asigurări susţine introducerea unui tarif de referinţă pentru reparaţiile auto, cu titlu informativ, şi nu impunerea unei plafonări a tarifelor aferente reparaţiilor auto. Aceste preţuri, introduse cu titlu orientativ, ar ajuta consumatorii să fie mai bine informaţi cu privire la costurile implicate, în cazul în care ar fi păgubiţi RCA. În plus, ar putea limita anumite derapaje existente pe piaţa reparaţiilor auto", au mai precizat reprezentanţii UNSAR.
 
Marea majoritate a celor care conduc un autovehicul (67%) se consideră bine sau foarte bine informaţi cu privire la asigurările RCA. În schimb, 55% dintre respondenţi îşi autoevaluează gradul de informare cu privire la asigurările facultative CASCO drept scăzut, în timp ce 45% dintre şoferi au un grad ridicat de informare potrivit unei noi cercetări sociologice realizate pentru UNSAR de către IRES .
 
În ceea ce priveşte asigurările obligatorii RCA, peste jumătate dintre cei intervievaţi (54%) se consideră bine informaţi, iar 13% foarte bine informaţi. La fel ca în 2019, proporţiile celor care consideră că au un grad ridicat de informare cresc o dată cu înaintarea în vârstă şi pe măsură ce nivelul de educaţie sau de venit este mai ridicat, dar şi în rândul celor din mediul urban.
 
"Este important ca românii să fie corect informaţi în ceea ce priveşte asigurările, mai ales în contextul în care introducerea decontării directe obligatorii va marca o schimbare de paradigmă pentru şoferi. Susţinem iniţiativele autorităţilor şi punem la dispoziţie expertiza noastră şi a membrilor noştri pentru a avea un cadru legislativ adecvat. În acelaşi timp, vom continua să dezvoltăm noi campanii de informare a consumatorilor cu privire la asigurările auto, riscurile de accident, prevenţia la volan şi nu numai", au declarat reprezentaţii UNSAR.
 
Totodată, studiul relevă un nivel ridicat de interes în rândul populaţiei cu privire la valoarea despăgubirii achitate de asigurător în cazul unei daune: 57% dintre şoferi sunt foarte interesaţi, iar 35% sunt interesaţi. În acelaşi timp, 88% dintre respondenţi s-ar simţi nedreptăţiţi în situaţia în care despăgubirea solicitată de unitatea reparatoare asiguratorului ar conţine servicii facturate de care nu au beneficiat.
 
Potrivit celor mai recente date ale ASF, industria de asigurări a plătit în fiecare zi din primele 9 luni ale anului 2020, numai în baza poliţelor RCA, despăgubiri de aproape 1,8 milioane de euro, în timp ce a gestionat un total de 9,1 milioane de contracte RCA, respectiv 4,7 milioane de poliţe exprimate in unităţi anuale.
 
În plus, în ciuda restricţiilor de circulaţie impuse anul trecut ca urmare a pandemiei, numărul dosarelor de daună deschise pe RCA în primele 9 luni ale anului 2020 a scăzut cu 7,64%.
 
În primele 9 luni ale anului precedent, conform ASF, prima medie RCA a scăzut cu 1% faţă de aceeaşi perioadă din 2019, în timp ce dauna medie a urcat cu 6%. Din păcate, în această perioadă, unul dintre cei mai importanţi indicatori ai industriei de asigurări, rata daunei aferentă segmentului RCA, a crescut cu peste 4 puncte procentuale faţă de aceeaşi perioadă din 2019, până la 84,61%.
 
Înfiinţată în 1994, UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România reprezintă 20 de companii de profil. Acestea deţin o pondere de aproximativ 80% din piaţa locală de asigurări. Activitatea UNSAR are drept obiectiv apărarea şi reprezentarea intereselor asigurătorilor şi reasigurătorilor din România, participarea la îmbunătăţirea cadrului legislativ în domeniul asigurărilor, promovarea activităţii de asigurări în România şi promovarea dezvoltării cât mai durabile a industriei de profil pe plan intern şi internaţional.
 
Înfiinţat în 2009, Institutul Român pentru Evaluare şi Strategie - IRES activează pe piaţa de cercetare din România şi funcţionează ca un think tank independent, o parte dintre studiile şi proiectele pe care le dezvoltăm fiind dedicate optimizării politicilor publice în diferite domenii ale societăţii româneşti. 
 
 

PNSA

 
 

ARTICOLE PE ACEEASI TEMA

ARTICOLE DE ACELASI AUTOR


 

Ascunde Reclama
 
 

POSTEAZA UN COMENTARIU


Nume *
Email (nu va fi publicat) *
Comentariu *
Cod de securitate*







* campuri obligatorii


Articol 14027 / 18225
 

Ascunde Reclama
 
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
 
Citeste pe SeeNews Digital Network
  • BizBanker

  • BizLeader

      in curand...
  • SeeNews

    in curand...