Aproape trei sferturi dintre angajaţii cu muncă de birou nu au o relaţie sănătoasă cu locul de muncă (sondaj)
25 Septembrie 2024
AGERPRESCercetarea de specialitate relevă faptul că există o discrepanţă între recunoaşterea importanţei abilităţilor umane (atenţie, comunicare, gândire creativă, rezilienţă, empatie, inteligenţă emoţională) şi încrederea liderilor în capacitatea de a livra conform funcţiei.
Aproape trei sferturi dintre angajaţii cu muncă de birou, din diverse industrii globale, nu au o relaţie sănătoasă cu locul de muncă, iar încrederea în top management rămâne un factor esenţial pentru o relaţie de muncă sănătoasă, conform studiului anual Work Relationship Index, publicat miercuri de HP.
Cercetarea de specialitate relevă faptul că există o discrepanţă între recunoaşterea importanţei abilităţilor umane (atenţie, comunicare, gândire creativă, rezilienţă, empatie, inteligenţă emoţională) şi încrederea liderilor în capacitatea de a livra conform funcţiei.
Astfel, în timp ce peste 90% dintre liderii de business recunosc beneficiile empatiei, doar 44% se simt încrezători în abilităţile lor umane. De asemenea, doar 28% dintre angajaţi au parte în mod constant de empatie din partea liderilor de business, deşi 78% o apreciază foarte mult.
Cercetarea de specialitate relevă faptul că există o discrepanţă între recunoaşterea importanţei abilităţilor umane (atenţie, comunicare, gândire creativă, rezilienţă, empatie, inteligenţă emoţională) şi încrederea liderilor în capacitatea de a livra conform funcţiei.
Astfel, în timp ce peste 90% dintre liderii de business recunosc beneficiile empatiei, doar 44% se simt încrezători în abilităţile lor umane. De asemenea, doar 28% dintre angajaţi au parte în mod constant de empatie din partea liderilor de business, deşi 78% o apreciază foarte mult.
Potrivit sursei citate, în acest an doar 28% dintre angajaţii cu muncă de birou din diverse industrii, din întreaga lume, au declarat că au o relaţie sănătoasă cu locul de muncă, în creştere cu un punct faţă de anul 2023. Aşadar ponderea celor nemulţumiţi s-a apropiat de trei sferturi din total (72%).
În acelaşi context, 64% dintre angajaţi spun că, dacă munca ar fi adaptată nevoilor şi dorinţelor lor, ar fi mai implicaţi în a susţine dezvoltarea companiei în care lucrează, iar 69% cred că le-ar spori bunăstarea generală, în timp ce 68% ar fi stimulaţi să rămână mai mult timp la actualul angajator.
Totodată, 87% dintre respondenţi au afirmat că ar fi dispuşi să renunţe la o parte din salariu pentru a beneficia de metode de lucru personalizate, inclusiv spaţii de lucru personalizate, acces la tehnologiile preferate şi medii de lucru flexibile. În medie, aceştia ar fi dispuşi să renunţe la până la 14% din salariu, iar cei din Generaţia Z ar renunţa la până la 19%.
În ceea ce priveşte noile tehnologii, utilizarea Inteligenţei Artificiale (AI) în rândul angajaţilor cu muncă de birou a crescut la 66%, în 2024, faţă de 38%, anul trecut.
Aproape trei sferturi (73%) din totalul celor chestionaţi consideră că AI le uşurează munca, iar 69% îşi personalizează modul în care folosesc AI pentru a fi mai productivi. A
În plus, şase din zece angajaţi (60%) susţin că AI joacă un rol-cheie pentru echilibrul dintre viaţa profesională şi cea personală, 68% să le oferă noi oportunităţi de a se bucura de muncă şi 73% sunt de acord că o mai bună înţelegere a inteligenţei artificiale le va facilita avansarea în carieră.
"Angajaţii cu muncă de birou care folosesc AI sunt cu 11 puncte mai mulţumiţi de relaţia lor cu munca decât colegii care nu utilizează AI. Prin urmare, inteligenţa artificială trebuie să fie pusă la dispoziţia angajaţilor cât mai curând posibil. În plus, 37% dintre cei care nu utilizează inteligenţa artificială au manifestat teama că ar putea rămâne fără locul de muncă din cauza AI, o creştere de cinci puncte faţă de anul trecut", se arată în cercetare.
Sondajul a fost comandat de HP, gestionat de Edelman Data & Intelligence, care s-a desfăşurat în perioada 10 mai - 21 iunie 2024, în 12 ţări (SUA, Franţa, India, Regatul Unit, Germania, Spania, Australia, Japonia, Mexic, Brazilia, Canada şi Indonezia), pe un eşantion de 15.600 de respondenţi, dintre care 12.000 de angajaţi cu muncă de birou (1.000 în fiecare ţară), 2.400 factori de decizie în domeniul IT (200 în fiecare ţară) şi 1.200 de lideri de business (100 în fiecare ţară).
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 615 / 18231 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
INTERVIURI 2+1 | Povestea lui “Timi”, numele de alint al biroului NNDKP din Nord-Vestul țării, înființat acum 20 de ani într-o perioadă fără smartphone, Google sau LinkedIn, spusă de doi avocați care au trăit intens toate etapele devenirii sale ca furnizor pentru mediul de afaceri local, standard de etică și membru al comunității academice: ”Vineri la prânz încă nu se născuse ideea; luni, la 10:15, era aprobată”. Mai apoi, ”cu profesionalism, corectitudine și smerenie” a devenit ”un organism viu și adaptabil, care se modelează după viața afacerilor din regiune în fiecare moment”
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...