Asociația Participanților în Fonduri de Pensii din România solicită Guvernului clarificări cu privire la viitorul sistemului de pensii Pilon 2
23 Aprilie 2019
BizLawyerLa finalul anului 2018, Guvernul a adoptat, fără consultare și fără nicio analiză de impact, OUG 114/2018, care modifică substanțial cadrul general de existență și funcționare a Pilonului II.
Asociația Participanților în Fonduri de Pensii solicită Guvernului clarificări cu privire la viitorul sistemului de pensii private obligatorii din România. Asociația are în vedere în principal măsurile ce vor fi întreprinse pentru modificarea OUG 114/2018 referitoare la Pilonul 2 în vederea relaxării cerințelor de capital suplimentar, măsuri promise de autorități încă de la finalul lunii martie. Asociația Participanților sugerează Guvernului constituirea unui grup de lucru cuprinzând toate părțile interesate pentru a ajunge la o concluzie referitoare la modul de funcționare a Pilonului 2 în România.
„Guvernul este dator să clarifice situația administratorilor de fonduri de pensii Pilon 2. Modificările aduse OUG 114/2018 prin OUG 19/2019 nu aduc clarificări, ci doar amânări în ce privește noile cerințe de capital pentru acești administratori. Este în beneficiul tuturor salariaților care sunt participanți în aceste fonduri să existe o certitudine din acest punct de vedere. Administratorii de fonduri de pensii Pilon 2 trebuie să se concentreze pe administrarea și creșterea activelor fondurilor de pensii, în beneficiul viitorilor pensionari, nu să se preocupe cum și dacă vor face față cerințelor de capital sau dacă își vor continua afacerile în România. Este, de aceea, necesar ca Guvernul să acționeze rapid în această privință, cu implicarea tuturor persoanelor interesate în acest proces de clarificare”, a arătat Consiliul Director al Asociației Participanților în Fonduri de Pensii din România.
„Guvernul este dator să clarifice situația administratorilor de fonduri de pensii Pilon 2. Modificările aduse OUG 114/2018 prin OUG 19/2019 nu aduc clarificări, ci doar amânări în ce privește noile cerințe de capital pentru acești administratori. Este în beneficiul tuturor salariaților care sunt participanți în aceste fonduri să existe o certitudine din acest punct de vedere. Administratorii de fonduri de pensii Pilon 2 trebuie să se concentreze pe administrarea și creșterea activelor fondurilor de pensii, în beneficiul viitorilor pensionari, nu să se preocupe cum și dacă vor face față cerințelor de capital sau dacă își vor continua afacerile în România. Este, de aceea, necesar ca Guvernul să acționeze rapid în această privință, cu implicarea tuturor persoanelor interesate în acest proces de clarificare”, a arătat Consiliul Director al Asociației Participanților în Fonduri de Pensii din România.
La finalul anului 2018, Guvernul a adoptat, fără consultare și fără nicio analiză de impact, OUG 114/2018, care modifică substanțial cadrul general de existență și funcționare a Pilonului II, prin introducerea de noi cerințe de capital pentru administratori, de până la 750 de milioane de euro la nivelul întregii industrii pentru anul 2019 (conform unor calcule neoficiale ale Autorității de Supraveghere Financiară), reducerea cu până la 70% a comisioanelor de administrare și alte măsuri, precum opționalizarea Pilonului II și eliminarea sa de facto pentru angajații din sectorul de construcții.
În urma unor consultări cu administratorii fondurilor de pensii private din România, la finalul lunii martie, prin OUG 19/2019, s-a suspendat până la 31 mai 2019 aplicarea cerințelor cu privire la capitalul social suplimentar cerut administratorilor de pensii Pilon 2, fiind însă menținute neschimbate celelalte măsuri. Amânarea oferită administratorilor de fonduri de pensii private nu oferă însă predictibilitate, iar problema Pilonului 2, deja afectat de măsurile OUG 114/2018, este departe de a fi rezolvată.
Asociația Participanților în Fondurile de Pensii din România este o organizație non-guvernamentală ce militează pentru drepturile angajaților care contribuie la fondurile private de pensii (P2). Prin acțiunile sale și intervențiile ferme în spațiul public, Asociația a semnalat de fiecare dată intențiile nefavorabile ale autorităților cu privire la pensiile private, atenționând societatea civilă cu privire la aceste probleme. Asociația va continua să se implice activ în identificarea și adoptarea de către autorități a celor mai bune soluții pentru a crește și a garanta veniturile viitoare ale angajaților români ce vor ajunge la vârsta pensionării.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 17771 / 18244 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Primele mișcări pe piața muncii din avocatură | Băncilă Diaconu & Asociații recrutează un partener de la Stratulat Albulescu și un fost Head of Legal din sectorul bancar se alătură firmei Rizoiu & Asociații
ZRVP: 30 de ani de tradiție în avocatură, un nou look pentru viitor | Cosmin Vasile (managing partner): Noua imagine reflectă identitatea și tradiția brandului nostru, reinterpretate într-o manieră modernă și îndrăzneață
Edward Sukyas pierde arbitrajul cu statul român și trebuie să plătească peste o jumătate de milion de euro - cheltuieli arbitrale și onorarii plătite avocaților care au apărat România. Litigiul cu Jack Sukyas merge mai departe, modul de alocare a cheltuielilor de arbitraj fiind decis într-o etapă ulterioară a procedurii | Cât au însumat onorariile primite de avocații români aflați de-o parte și alta a baricadei și ce sume au încasat arbitrii
Cum a fost anul 2024 pentru Duțescu & Partners: poziționare în topul internațional al firmelor de avocați evidențiate în practica de Capital Markets, lansarea practicii de drept islamic și multe victorii obținute pentru clienți | De vorbă cu Dr. Cristian Duțescu (partener fondator) și Casiana Dușa (partener) despre parcurs, proiecte și realizări
Precedent important obținut de RTPR pentru Premier Energy Furnizare în materia teoriei impreviziunii. Despăgubiri de aproximativ 4 milioane EUR și dobânzi legale penalizatoare, ca urmare a neexecutării unui contract de furnizare de energie încheiat pe piața PCCB-BC. Alexandru Stănoiu (Counsel) și Ana Popa (Senior Associate), în echipa coordonată de Valentin Berea (Partener)
Bulboacă și Asociații facilitează atragerea de finanțare, la final de an, pentru o companie românească de succes din industria panificației
Pentru echipa de insolvență de la Țuca Zbârcea & Asociații, anul 2024 s-a caracterizat printr-o intensificare a volumului de muncă, cu mandate noi care s-au adăugat unui portofoliu existent bogat. Cele mai multe proiecte au avut complexitate și miză ridicată, necesitând extinderea echipelor implicate și un volum mai intens de activitate | De vorbă cu Cătălina Mihăilescu (Partener) despre activitatea departamentului și planurile de viitor
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Cristina Roșu, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Toncescu și Asociații - KPMG Legal: “Angajarea mea la KPMG Legal după terminarea facultății a fost punctul de plecare al unei călătorii profesionale frumoase și pline de satisfacții, care m-a adus unde sunt astăzi. Am crescut încet, dar constant, în această firmă, dezvoltându-mă ca profesionist, dar mai ales ca om”
Echipa Wolf Theiss dedicată proiectelor din materia insolvenței este în proces de creștere și consolidare, având în vedere interesul ridicat acordat acestui domeniu și creșterea numărului și complexității proiectelor. ”În perioada recentă, ne-au fost solicitate de către clienți numeroase analize privind posibila deschidere a procedurii insolvenței, efectele și riscurile unei astfel de proceduri, dar și opțiunile reglementate pentru restructurarea afacerii, ceea ce arată interesul crescut al companiilor în utilizarea mecanismelor legale”, spun avocații
Băiculescu & Asociații continuă extinderea. Alți doi avocați se alătură firmei, întărind departamentele de Drept Penal și Litigii | Vasile Băiculescu (Managing Partner): ”Fundația unei societăți de avocatură este formată din echipe solide, orientate spre soluții și dedicare pentru client. Continuăm să creștem pentru a oferi un serviciu de calitate”
Insolvență ̸ Restructurare | În spatele scenei, alături de echipa NNDKP, într-o discuție cu trei dintre coordonatorii acestui segment de practică ce a generat venituri de cca. 11 % din total, anul trecut. Debt-recovery rămâne în continuare o parte importantă din activitatea echipei. Focusul tinde să migreze spre procedurile de pre-insolvență, iar componenta de turnaround și restructurare crește în mod constant. Numărul procedurilor de insolvență va crește cu 10-12% în următorii doi ani, estimează avocații
Bondoc și Asociații obține o clarificare importantă la ÎCCJ cu privire la stabilirea competenței pentru soluționarea litigiilor în legătură cu încheierea contractelor finanțate din fonduri alocate prin PNRR, de către beneficiari privați care nu au obligația aplicării procedurilor de achiziție publică
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...