Cinci români din zece consideră că au cunoştinţe financiare destul de bune (sondaj)
22 Noiembrie 2021
AgerpresTotodată, aproximativ 22% dintre respondenţi estimează că acele cunoştinţe financiare pe care le deţin în momentul de faţă sunt insuficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie.
Cinci români din zece consideră că au cunoştinţe financiare destul de bune, conform unui sondaj online care i-a îndemnat să îşi autoevalueze nivelul de educaţie financiară.
Sondajul s-a desfăşurat cu prilejul lansării ediţiei a II-a a campaniei naţionale de educaţie financiară 'Ştii totul despre asigurări şi câştigi', la care au participat aproape 4.700 de români invitaţi să îşi autoevalueze nivelul educaţiei financiare. Pe de altă parte, nouă din zece declară că ar dori să îşi îmbunătăţească nivelul cunoştinţelor financiare.
Totodată, aproximativ 22% dintre respondenţi estimează că acele cunoştinţe financiare pe care le deţin în momentul de faţă sunt insuficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie. Astfel, unul din patru români estimează că nu are suficiente cunoştinţe despre ce sunt şi cum funcţionează asigurările.
Sondajul s-a desfăşurat cu prilejul lansării ediţiei a II-a a campaniei naţionale de educaţie financiară 'Ştii totul despre asigurări şi câştigi', la care au participat aproape 4.700 de români invitaţi să îşi autoevalueze nivelul educaţiei financiare. Pe de altă parte, nouă din zece declară că ar dori să îşi îmbunătăţească nivelul cunoştinţelor financiare.
Totodată, aproximativ 22% dintre respondenţi estimează că acele cunoştinţe financiare pe care le deţin în momentul de faţă sunt insuficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie. Astfel, unul din patru români estimează că nu are suficiente cunoştinţe despre ce sunt şi cum funcţionează asigurările.
Potrivit aceluiaşi studiu, peste jumătate dintre respondenţi se informează din social media despre produsele financiare, iar patru români din zece ar fi dispuşi să aloce timp de câteva ori pe săptămână educaţiei financiare.
Conform cercetării, circa 49% dintre respondenţii care au participat la sondajul "Tu cum îţi evaluezi cunoştinţele financiare?" au declarat că, în acest moment, consideră că au cunoştinţe financiare "destul de bune", în timp ce 8% le-au evaluat ca fiind "foarte bune". Pe de altă parte, 18% îşi percep cunoştinţele financiare drept "destul de slabe", 14% declară cu au "foarte puţine" cunoştinţe financiare, iar 11% nu pot estima nivelul acestora.
De asemenea, 45% dintre respondenţi apreciază că aceste cunoştinţe financiare pe care le deţin, în prezent, sunt suficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie, cum ar fi asigurări/împrumuturi/investiţii/economii/ depozite/fonduri de obligaţiuni etc, în timp ce alţi 25% estimează că acestea sunt suficiente ca să înţeleagă modul în care funcţionează majoritatea produselor financiare de care au nevoie. Doar 22% consideră că aceste cunoştinţe sunt insuficiente.
Întrebaţi despre ce componentă a domeniului financiar ar vrea să aibă mai multe informaţii în acest moment, 4 din 10 respondenţi (41%) au optat pentru investiţii, iar alţi 29%, pentru produsele de economisire. De asemenea, 11% vor să afle mai multe despre asigurări, în timp ce 12% nu se pot decide.
În ceea ce priveşte asigurările, 46% dintre respondenţi estimează că ştiu "într-o oarecare măsură" ce sunt şi cum funcţionează aceste produse financiare, iar 29% - "într-o mare măsură". Pe de altă parte, 25% consideră că nu au suficiente informaţii despre asigurări: 6% dintre participanţii la sondaj recunosc că nu ştiu cum funcţionează o asigurare, iar 19%, doar "într-o mică măsură".
"De câteva ori pe săptămână (41%), respectiv de câteva ori pe lună (26%) - atât de des ar fi dispuşi cei mai mulţi participanţi la sondaj să aloce timp creşterii nivelului lor de educaţie lor financiară şi dezvoltării cunoştinţelor financiare. Pe de altă parte, 22% declară că ar dori să aloce timp zilnic acestui aspect.", mai susţin autorii studiului.
Circa 57% dintre respondenţi declară că, de obicei, se informează din social media cu privire la diverse teme de natură financiară, 18% preferă cursurile offline sau online, 15% aleg presa financiară, iar 10%, presa generală.
La sondajul desfăşurat online, în perioada 4 - 17 noiembrie 2021, au participat 4.675 de respondenţi, dintre care 62% femei şi 38% bărbaţi. Majoritatea respondenţilor are vârsta cuprinsă între 18 - 50 de ani: 51% au între 18 - 25 de ani, 18% au între 36 - 50 de ani, iar 17%, între 26 - 35 de ani.
Campania "Ştii totul despre asigurări şi câştigi" - ediţia a II-a este organizată de APPA - Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor, cu sprijinul UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România şi UNSICAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România.
Publicitate pe BizLawyer? |
Articol 10664 / 18021 | Următorul articol |
Publicitate pe BizLawyer? |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
LegiTeam: Lawyer - Corporate M&A | Reff & Associates
Meet the Professionals | Din vorbă în vorbă cu Andreea Zvâc, proaspăt promovată Partner în cadrul firmei Wolf Theiss, despre mediul în care s-a împlinit profesional, implicare și valori: “În avocatură ai posibilitatea de a fi creativ și nu te plictisești niciodată. Pentru o evoluție sustenabilă și coerentă a unui avocat, munca și pasiunea ar trebui să fie pe primul loc”
(VIDEO) INTERVIURI ESENȚIALE | Horea Popescu, Managing Partner CMS România: ”Am avut privilegiul de a fi implicați în câteva dintre tranzacțiile esențiale din economie. Cifrele arată foarte bine, am învățat ce trebuie să facem pentru a merge odată cu curentul, dar și împotriva acestuia, când este cazul”
BeeFast primește o nouă finanțare în valoare de 450.000 USD pentru extinderea internațională și dezvoltare. Avocații Baciu Partners, în tranzacție, cu o echipă coordonată de Corina Roman (Partener)
Managing Partner | Din vorbă în vorbă cu Vasile Băiculescu, unul dintre avocații noii generații și coordonator al firmei Băiculescu & Asociații, despre managementul unei firme de avocatură, strategii de creștere și performanță: ”Planul strategic trebuie să fie aliniat cu valorile și viziunea echipei, astfel încât strategia de dezvoltare să pornească din interiorul firmei și să fie susținută de expertiza externă. De-a lungul timpului, am colaborat frecvent cu experți din diverse domenii pentru a ne asigura că adoptăm cele mai bune practici”
LegiTeam | MITEL & ASOCIAȚII recrutează avocat cu experiență (Real Estate)
LegiTeam: Voicu & Asociații is looking for business lawyers
2024 a fost un an aglomerat pentru Departamentul juridic al Farmexim & Help Net | De vorbă cu Mihaela Scărlătescu, Head of Legal and Compliance Director despre actele normative cu impact în activitatea companiei, modificările legislative așteptate și proiectele interesante în care a fost implicată echipa de avocați interni
GDPR | Echipa Mitel & Asociații a fost implicată în mai multe proiecte complexe, printre cele mai solicitante fiind cele legate de tranzacții de tip M&A, dezvoltarea unor aplicații și implementarea unor soluții de conformitate la scară largă, în industrii cu volume mari de date cu caracter personal. Mădălina Mitel, Partener: ”Anticipăm o creștere semnificativă a cererii pentru servicii de consultanță în domenii emergente precum AI, procese automatizate și date biometrice, pe măsură ce reglementările devin mai stricte și aplicarea normelor devine mai riguroasă”
Cine sunt și cum gândesc profesioniștii evidențiați de Legal 500 în GC Powerlist Romania | De vorbă cu Iulian Gânju, Head of Legal - Iulius Group: „Mi-a plăcut foarte mult această zonă de ‘in-house’ deoarece presupune o centrare pe respectarea legislației și corectitudine în procesele de business, idee care rezonează foarte mult și cu principiile și valorile la care mă raportez în fiecare zi”
GDPR | Avocații specializați în practica de Data Protection de la Reff & Asociații - Deloitte Legal spun că preocuparea pentru conformare excedează domeniul protecției datelor. Silvia Axinescu, Senior Managing Associate: ”Abordăm fiecare proiect într-o manieră holistică și recunoaștem că protecția datelor, deși foarte importantă, este doar o piesă a puzzle-ului”
GDPR | Respectarea legislației în domeniu pare că este mai degrabă formală, lipsind măsurile concrete capabile să asigure o protecție adecvată volumului foarte mare de date prelucrate, spun avocații D&B David și Baias. Daniel Vinerean, coordonatorul practicii de Protecția Datelor: De cele mai multe ori este mai ieftin sa plătești o amendă de până la 3.000 € decât să stabilești un plan concret, să achiziționezi tehnologie sau să angajezi un consultant capabil să conceapă și să implementeze măsuri adecvate
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...