Cinci români din zece consideră că au cunoştinţe financiare destul de bune (sondaj)
22 Noiembrie 2021 Agerpres
Totodată, aproximativ 22% dintre respondenţi estimează că acele cunoştinţe financiare pe care le deţin în momentul de faţă sunt insuficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie.
Cinci români din zece consideră că au cunoştinţe financiare destul de bune, conform unui sondaj online care i-a îndemnat să îşi autoevalueze nivelul de educaţie financiară.
Sondajul s-a desfăşurat cu prilejul lansării ediţiei a II-a a campaniei naţionale de educaţie financiară 'Ştii totul despre asigurări şi câştigi', la care au participat aproape 4.700 de români invitaţi să îşi autoevalueze nivelul educaţiei financiare. Pe de altă parte, nouă din zece declară că ar dori să îşi îmbunătăţească nivelul cunoştinţelor financiare.
Totodată, aproximativ 22% dintre respondenţi estimează că acele cunoştinţe financiare pe care le deţin în momentul de faţă sunt insuficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie. Astfel, unul din patru români estimează că nu are suficiente cunoştinţe despre ce sunt şi cum funcţionează asigurările.
Sondajul s-a desfăşurat cu prilejul lansării ediţiei a II-a a campaniei naţionale de educaţie financiară 'Ştii totul despre asigurări şi câştigi', la care au participat aproape 4.700 de români invitaţi să îşi autoevalueze nivelul educaţiei financiare. Pe de altă parte, nouă din zece declară că ar dori să îşi îmbunătăţească nivelul cunoştinţelor financiare.
Totodată, aproximativ 22% dintre respondenţi estimează că acele cunoştinţe financiare pe care le deţin în momentul de faţă sunt insuficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie. Astfel, unul din patru români estimează că nu are suficiente cunoştinţe despre ce sunt şi cum funcţionează asigurările.
Potrivit aceluiaşi studiu, peste jumătate dintre respondenţi se informează din social media despre produsele financiare, iar patru români din zece ar fi dispuşi să aloce timp de câteva ori pe săptămână educaţiei financiare.
Conform cercetării, circa 49% dintre respondenţii care au participat la sondajul "Tu cum îţi evaluezi cunoştinţele financiare?" au declarat că, în acest moment, consideră că au cunoştinţe financiare "destul de bune", în timp ce 8% le-au evaluat ca fiind "foarte bune". Pe de altă parte, 18% îşi percep cunoştinţele financiare drept "destul de slabe", 14% declară cu au "foarte puţine" cunoştinţe financiare, iar 11% nu pot estima nivelul acestora.
De asemenea, 45% dintre respondenţi apreciază că aceste cunoştinţe financiare pe care le deţin, în prezent, sunt suficiente ca să înţeleagă cum funcţionează o parte din produsele financiare pe care vor să le acceseze/de care au nevoie, cum ar fi asigurări/împrumuturi/investiţii/economii/ depozite/fonduri de obligaţiuni etc, în timp ce alţi 25% estimează că acestea sunt suficiente ca să înţeleagă modul în care funcţionează majoritatea produselor financiare de care au nevoie. Doar 22% consideră că aceste cunoştinţe sunt insuficiente.
Întrebaţi despre ce componentă a domeniului financiar ar vrea să aibă mai multe informaţii în acest moment, 4 din 10 respondenţi (41%) au optat pentru investiţii, iar alţi 29%, pentru produsele de economisire. De asemenea, 11% vor să afle mai multe despre asigurări, în timp ce 12% nu se pot decide.
În ceea ce priveşte asigurările, 46% dintre respondenţi estimează că ştiu "într-o oarecare măsură" ce sunt şi cum funcţionează aceste produse financiare, iar 29% - "într-o mare măsură". Pe de altă parte, 25% consideră că nu au suficiente informaţii despre asigurări: 6% dintre participanţii la sondaj recunosc că nu ştiu cum funcţionează o asigurare, iar 19%, doar "într-o mică măsură".
"De câteva ori pe săptămână (41%), respectiv de câteva ori pe lună (26%) - atât de des ar fi dispuşi cei mai mulţi participanţi la sondaj să aloce timp creşterii nivelului lor de educaţie lor financiară şi dezvoltării cunoştinţelor financiare. Pe de altă parte, 22% declară că ar dori să aloce timp zilnic acestui aspect.", mai susţin autorii studiului.
Circa 57% dintre respondenţi declară că, de obicei, se informează din social media cu privire la diverse teme de natură financiară, 18% preferă cursurile offline sau online, 15% aleg presa financiară, iar 10%, presa generală.
La sondajul desfăşurat online, în perioada 4 - 17 noiembrie 2021, au participat 4.675 de respondenţi, dintre care 62% femei şi 38% bărbaţi. Majoritatea respondenţilor are vârsta cuprinsă între 18 - 50 de ani: 51% au între 18 - 25 de ani, 18% au între 36 - 50 de ani, iar 17%, între 26 - 35 de ani.
Campania "Ştii totul despre asigurări şi câştigi" - ediţia a II-a este organizată de APPA - Asociaţia Pentru Promovarea Asigurărilor, cu sprijinul UNSAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Asigurare şi Reasigurare din România şi UNSICAR - Uniunea Naţională a Societăţilor de Intermediere şi Consultanţă în Asigurări din România.
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() ![]() |
| Articol 13217 / 20574 | Următorul articol |
| Publicitate pe BizLawyer? |
![]() |
BREAKING NEWS
ESENTIAL
Avocații Schoenherr, alături de Allianz-Țiriac Asigurări în tranzacția de preluare a Campion Broker. Echipa, coordonată de Monica Cojocaru (partener) și Georgiana Bădescu (partener)
Mușat & Asociații confirmă, în Real Estate, forța unei echipe obișnuite să lucreze sub presiunea timpului și a reglementărilor, menținând proiectele pe un traseu sigur de la due diligence la implementare | De vorbă cu Monia Dobrescu (Partener) despre combinația de rigoare juridică, luciditate în evaluarea riscurilor și creativitate în soluții, într-o periodă plină de provocări
NNDKP confirmă, prin practica de Litigii, că este prima opțiune pentru companiile care au nevoie de reprezentare în dosare cu miză de sute de milioane de euro, în instanțe și arbitraje la curți internaționale | De vorbă cu Emil Bivolaru (Partener Executiv) și Sorina Olaru (Partner) despre combinația dintre strategie, tehnologie și echipe capabile să ducă la capăt dosare complexe cu soluții favorabile, construite pe argumente solide, într-o piață a disputelor sofisticată
Patru firme de avocați din România, evidențiate pentru activitatea în domeniul Competition ̸ Antitrust | NNDKP, CMS, TZA și D&B David și Baias au intrat în topul global al firmelor cu cea mai bună practică de concurență. Cine sunt avocații evidențiați de GCR 100 – 2026 și care au fost proiectele care au adus recunoaștere echipelor locale
Filip & Company operează în segmentul cel mai sofisticat al pieței de Capital Markets, acolo unde se proiectează emisiuni pentru stat, bănci sistemice, companii listate și emitenți antreprenoriali, toate sub presiunea unui calendar strâns și a unor standarde de conformare ridicate | De vorbă cu Olga Niță (Partener) despre direcția pieței, proiectele-reper ale anului, modul în care funcționează ”laboratorul de soluții” și mecanismele interne care permit echipei să finalizeze, la timp și în siguranță, tranzacții extrem de sofisticate
ZRVP, desemnată din nou „Firma de Avocatură a Anului din România” la Lexology Index Awards 2025 | Dr. Cosmin Vasile (Managing Partner): Un premiu obținut doi ani la rând spune un lucru simplu: că echipa merge în direcția bună. O astfel de recunoaștere confirmă nivelul profesional atins și, în același timp, ne obligă să rămânem la fel de exigenți
Lexology Index: Arbitration - 2026 | Arbitrajul românesc nu mai este doar „prezent” în clasamentele globale, ci începe să-și contureze, în mod coerent, un ecosistem. Patru avocați, printre care Cosmin Vasile (ZRVP), Crenguța Leaua (LDDP) și Luminița Popa (Popa Legal) formează nucleul de influență al practicii. ZRVP Și LDDP au cei mai mulți profesioniști în categoriile Thought Leaders și Future Leaders. România devine un „hub” credibil în arbitrajul regional
Fiscalitate ̸ Litigii Fiscale - Practica de Taxe a Kinstellar funcționează ca un „hub” integrat între drept, fiscalitate și finanțe, ce conturează un parcurs procedural previzibil, din faza de control al documentelor până la soluțiile finale ale instanței. Clienții beneficiază de pregătire proactivă, probatoriu robust și o echipă calibrată pentru litigii sofisticate | De vorbă cu Theodor Artenie (Counsel) și Raluca Botea (Counsel) despre tendințele ultimului an, prevenție, timing și modul de lucru al unei echipe recunoscute de directoarele internaționale
Mușat & Asociații asistă cu succes asocierea DOGUS în adjudecarea și semnarea contractului pentru cel mai mare proiect de infrastructură derulat în ultimii ani de o autoritate publică în București
Filip & Company a asistat Global Vision Investment Fund S.A. în obținerea unei refinanțări pentru prima sa investiție în retail
Filip & Company a asistat Grupul Banca Transilvania în finalizarea achiziției BRD SAFPP SA. Alina Stancu Bîrsan (partener) a coordonat echipa
Albota Law Firm își menține standardele ridicate în Real Estate cu o echipă alcătuită doar din avocați seniori, recunoscută constant în ghidurile internaționale. Practica are anvergură, ritm și disciplină, iar vizibilitatea internațională validează un mod de lucru orientat spre rezultat | De vorbă cu Oana Albota (Managing Partner) despre tendințele pieței, provocările perioadei modul în care lucrează echipa
Citeste pe SeeNews Digital Network
-
BizBanker
-
BizLeader
- in curand...
-
SeeNews
in curand...









RSS





